kun sairastaa vesirokon... tänään vasta diaknosoitiin vyöruusun aiheuttama virus minulle (huulessa).
ihmettelen sitä että tuo ruusu ei ole levinnyt minnekkään muualle. vain huuleen.. alkuun kuumottava , sitten kivulias, sen jälkeen pieniä rakkulannäköisiä muodostelmia, ekaksi luulin että minulla olisi huuliherpes, mutta ihotautilääkäri oli toista mieltä.
onko kohtalo tovereita.. ? vesirokko viruksen aiheuttama, mutta onko tässä vaaraa että tämä tartuu,, ?
vyöruusu huulessa.
16
5651
Vastaukset
- :) lkll
nyt tais kaverilla mennä ruusut ja finnit sekaisin.. vyöruusu ei tiettävästi ole todettu tarttuvan huuleen... huuliherpekseltä kyllä vaikuttaa..
- tulla!!
Vyöruusu voi ihan hyvin tulla kasvojen alueelle! Kato vaikka tätä: http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=3883389 http://images.coronaria.fi/?id=8723481
- kulua
Tulevaisuus näyttää, oliko se herpes vai vyöruusu. Jos joskus tulee uudelleen, se oli sittenkin herpes. Vyöruusu ei tule uudelleen. Jos sinulla on aikaisemmin ollut huuliherpes, herpes sinulla on nytkin, sanokoon lääkäri sitä tai tätä.
- näin käy..
on sanottu että vesirokkokaan ei tule kuin yhdesti, minulle se on tullut kaksi kertaa.. vyöruusukin voi ilmentyä useamman kerran...että näin..
samanhan se on että kumpi tuo nyt sitten on. kummatkin kuitenkin parantuu, ja herpes ei ole tarttuvaa kuin aktiivisessa tilassa. joten sama se..
kuitenkin herpes on yleisin viirus tartunta tauti ihmisellä.. joten eteenpäin sanoin mummo haudassa.. - Anonyymi
Molemmathan ne ovat väljästi katsoen ”herpeksiä”, kun molemmat ovat Herpes-viruksen aiheuttamia, toisen aiheuttaa vähän eri virus kuin toisen. Vyöruusun toinen, kansainvälinen nimikin on virustyypin mukaan Herpes Zoster.
Terveisin moneen kertaan vyöruusuinfektion läpikäynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmathan ne ovat väljästi katsoen ”herpeksiä”, kun molemmat ovat Herpes-viruksen aiheuttamia, toisen aiheuttaa vähän eri virus kuin toisen. Vyöruusun toinen, kansainvälinen nimikin on virustyypin mukaan Herpes Zoster.
Terveisin moneen kertaan vyöruusuinfektion läpikäynyt.Olin sanomassa samaa, että tuo virus liittyy noihin kaikkeen, vesirokkoon, huuliherpekseen, vyöruusuun.
Sama pohjavirus, mutta joitain muunnelmia niissä on noiden eri vaivojen kohdalla.
- kulua
Tulevaisuus näyttää, oliko se herpes vai vyöruusu. Jos joskus tulee uudelleen, se oli sittenkin herpes. Vyöruusu ei tule uudelleen. Jos sinulla on aikaisemmin ollut huuliherpes, herpes sinulla on nytkin, sanokoon lääkäri sitä tai tätä.
- arvauskeskus
Vyöruusu huulessa,hyvin harvinaista,onkohan arvauskeskuslääkärillä ollut lottopäivä.Useinmiten herpes,joka virittyy
suihinoton yhteydessä,ja katoaa 4-5 pv kuluessa - lääkäriasema 666
arvauskeskus kirjoitti:
Vyöruusu huulessa,hyvin harvinaista,onkohan arvauskeskuslääkärillä ollut lottopäivä.Useinmiten herpes,joka virittyy
suihinoton yhteydessä,ja katoaa 4-5 pv kuluessasama se mitä nuolee.. niin se voi aktivoitua..
yleisin näin keväällä on auringon valo. ja tressi..
huuliherpes tarttuu jo yleisesti lapsena, joten seksielämän tultua peliin tämän vaivan useimmiten vasta huomaa..
eli jos herpes on kyseessä niin vaiva on kuisallinen mutta tavallinen... eikä pilaa kenenkään elämää todellakaan.. eli huolet pois... - Anonyymi
arvauskeskus kirjoitti:
suihinoton yhteydessä,ja katoaa 4-5 pv kuluessaHuuliherpes taas on alunperin eri kuin genitaalialueen herpes eli sukupuoliherpes, mutta kuulemma sekalaisten seksitapojen johdosta kylläkin eksyneet iloisesti ”vääriin paikkoihin”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huuliherpes taas on alunperin eri kuin genitaalialueen herpes eli sukupuoliherpes, mutta kuulemma sekalaisten seksitapojen johdosta kylläkin eksyneet iloisesti ”vääriin paikkoihin”.
Siinäkin on samaa virustekijää pohjalla, vaikkakin hieman erilaista, muuntunutta virusta.
Sen takia voi tarttua alapäästä " yläpäähän " , tai päinvastoin.
- Anonyymi
Kävin ,just eilen ihotautilääkärillä,ruusu huulissa.(ihotyyppi kuiva).Sain antibiootti kuurin2vko 2tablettia/Pv. Ja 1vko 1tabletti/pv. Ja rasvaa.
- Anonyymi
Paraniko näillä lääkkeillä
- Anonyymi
Vyöruusu voi tulla myös huuleen. Ja aina se ei ole vyömäinen. Minulla tuli ja huuli turposi, sen jälkeen samalta puolelta leuan alta ja turvotus alkoi nousemaan ns.hermoa pitkin ylöspäin. AB auttoi. Itse en ole koskaan sairastanut huuliherpestä ja nyt stressaavan elämäntilanteessa tullut viisi näppylää huulen alle, samalle puolelle, kuin aiempi vyöruusu. Kirvely on kova. Toivottavasti vain on herpes, eikä uusiutuva vyöruusu
- Anonyymi
Täh!? Nimenomaan vyöruususta (Herpes Zoster) tiedetään, että sen sairastaa tavallisesti vain kerran elämässään, vaikkakin toisilla uusiutuu, jopa useaan kertaan. Taas huuliherpeksestä (Herpes Simplex) olen kuullut, että vaivaa kantajaansa tuon tuosta. Eli jos toiveesi on toteutunut ja sinulla on se H. Simplex veressäsi, niin ehkä jo olet tullut tuta, että olisi ehkä sittenkin kannattanut toivoa sinänsä kivuliasta H. Zosteria, joka mahdollisesti ei enää koskaan toiste aktivoituisi.
- Anonyymi
Kaihan vyöruusu voi huuleenkin tulla, mutta outoa, jos tulee VAIN huuleen. Teoriassa tietysti mahdollista, mutta yleensä kai huuleen tulee vain huuliherpes eli ns. yskänrokko. Vyöruusun aiheuttaa jokin Herpes Zoster -virus, huuliherpeksen Herpes Simplex, tai jotain sinne päin, kumminkin kaksi poikkeavaa virusta.
Ruusu taas on eri sairaus kuin vyöruusu. Ruusun aiheuttaa bakteeri, muistaakseni usein Streptokokki-bakteeri, joka voi tunkeutua vereen esim. vähäisestäkin haavaumasta iholla. Usein bakteeri on myös ihmisen omasta elimistöstä peräisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5810117Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174221Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323486Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht1032834Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4332148Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142140Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2501577FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01371Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu751198Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101145