Rosso on kyllä ehdottomasti paras ravintola porvoosta, oon juuri muuttanut tänne ja kävin sitten rossossa syömassä ja juomassa alku kuusta.. oli niin hyvää ruokaa ja palvelu erinomaista.. huumorilla maustettua.. kiitos rosson tytöille ja myös ISO kiitos hyvästä ja maittavasta ruoasta.. Mitäs mieltä te muut olette...????
paras ravintola, ROSSO!!!
39
6072
Vastaukset
- entinen kantis
Saitko ihan lämmintä ruokaa? Jos näin kävi, voit todella onnitella itseäsi, sillä sitä tapahtuu äärimmäisen harvoin....
- jo pitkään
Kylmät ruuat, laskua oli odotettava liian kauan, ei jaksettu enää maksaa välinpitämättömästä palvelusta, joten laitoimme Rosson boikottiin. Harmi vaan, kun ei oikein muitakaan hyviä ravintoloita täällä Porvoossa, johon lapsen kanssa voisi mennä.
Tosin, Vappuna Timbaali oli aivan loistava! Erinomaista, suorastaan täydellistä ruokaa!! Ammattitaitoiset, kivat ja lapset huomioivat tarjoilijat. Timbaaliin ei vaan viitsi mennä arkipäivisin syömään, silloin, kun ei huvittaisi kotona tehdä ruokaa. Liian tasokas paikka arkena.
Kieli pitkällä odotamme JG:n uutta ravintolaa, toivottavasti ei turhaan ; )
- ........
Rossossa todella hidas palvelu, saat itse lähteä kyselemään laskua koska kukaan ei sitä pöytään tuo.
- Quasimod0
Et varmaan tiedä mitään rosson ruuista? ne kaikki ruoat on valmis pakaste ruokia eli eivät ole juuri tehty,valmistettu jne.. olin töissä rossossa ja näin kaiken! siihen kyllä kuului vaitiolo velvollisuus mutta eikös vähän aikaa sitten joku helsinkilainen toimittaja tehnyt jutun hesariin siitä että rossoissa on oikeasti pakaste ruokia ja sitten alkoi hirveä väittely että rosso huijaa mutta se ei huijaa sillä nei ole koskaan väittänytkään tekevänsä niitä ruokia alusta alkaen!
- odottaminen
No ruuat on ihan ok pakasteesta tai ei.
mutta se että tarjoilijoita on liian vähän salissa, pakottaa asiakkaat odottamaan palvelua...
huoh 45min että saa laskun tilattua, sittenkin tiskiltä itse pyydettynä. - haettava itse
odottaminen kirjoitti:
No ruuat on ihan ok pakasteesta tai ei.
mutta se että tarjoilijoita on liian vähän salissa, pakottaa asiakkaat odottamaan palvelua...
huoh 45min että saa laskun tilattua, sittenkin tiskiltä itse pyydettynä.koska ei ole aikaa jäädä odottelemaan koko illaksi.
- pentti hilkuri
haettava itse kirjoitti:
koska ei ole aikaa jäädä odottelemaan koko illaksi.
niin ei mulla ole koko iltaa aikaa odottaa. Aika on rahaa ja köyhillä on kiire.
- ei ole
pentti hilkuri kirjoitti:
niin ei mulla ole koko iltaa aikaa odottaa. Aika on rahaa ja köyhillä on kiire.
kiire mihinkään... Vähän sama kuin työttömillä.
- asiakas..
ai pippuri pihvi jota olen syönyt ja kehunut monta vuotta onkin pakaste pihvi.just joo.erotan pakaste ja tuoreen ruuan ammattilaisena,eli eiköhän tuo nyt ollu hatusta heitetty juttu.
- kanta-asiakas
koskas sä oot rossossa ollu töissä? jos olisit ollu et kirjottais tänne mitää tommosta joten luulen et oot kuullu tommosia puheita jostain.. ja kokkeja ja tarjoiljoita on turha syyttää mistää tommosesta siel on ammattitaitosempaa porukkaa ku monessa muussa ravintolassa porvoossa paineita on paljo ja ihmiset kitisee kaikesta rosso ei oo mäkkäri eikä laamanni joten näitä ei voi edes verrata keskenään. porukka tekee siel aivan mahtavaa duunii ja ihmisiä tulee vaa syömää eihän siel kukaa kävis jos se on huonoo niinku sanotte..et ota vaa kantapaikakses.. ja viel mitä pakasteruokaan tulee ni jos se on sama ku ostaa einestä kaupasta ni miks et osta sit? siel on tuoreempia raaka-aineita ku monessa muussa ravintolassa porvoossa ja porvoon rossossa on puhtain keittiö mitä ikinä olen nähny et sielä välitetää kyl asiakkaista ja siitä mitä ne syö.. et ne ihmiset ketkä vaa valittaa ni miks ette tee kotona ruokaa?? ette ehkä osaa? jatkakaa samaa mallii sielä..
- Ei enää Rossoa edes kanta-a...
Varmaan pari vuotta viimeksi käydessäni Rossossa sain istua tyhjän panttina ku taarjoolijaataar käveli ohi monta kertaa ja hymyili - jopa meidän pöytäseurueen jälkeen tullut tämä vaappuva vaaleaverikkö palvelija palveli - eikä tehnyt elettäkään palvellakseen meitä - siitä piti sitten lähteä etsimään paremmman palvelun ja ruuan paikkaa - ja se löytyi. Ja siellä on aina käyty ku Porvoossa käydään. Kyllä sinäkin se löydät!
- on hyvonkin todennäköisesti
Seireeni.
- Taju tallella ja muisti pelaa
on hyvonkin todennäköisesti kirjoitti:
Seireeni.
ollut Seireeni, vaan SOK-lainen ketjuruokintapaikka, Rosso, siinä Lundin toisella kannella, on edelleenkin. Ohi olen mennyt ja menen vastakin, kun Porvoossa käydään! Ja sinne Seireeniin - sinne aion mennä seuraavaksi. mannerheiminkadun toinen SOK-lainen on melko mukava, mutta annokset, niissä on jotain liian vähän.
- käydä kokeilemassa
Taju tallella ja muisti pelaa kirjoitti:
ollut Seireeni, vaan SOK-lainen ketjuruokintapaikka, Rosso, siinä Lundin toisella kannella, on edelleenkin. Ohi olen mennyt ja menen vastakin, kun Porvoossa käydään! Ja sinne Seireeniin - sinne aion mennä seuraavaksi. mannerheiminkadun toinen SOK-lainen on melko mukava, mutta annokset, niissä on jotain liian vähän.
siellä (Seireenissä) toimii asiakaspalvelu todella hienosti :)
- ruoan taso
käydä kokeilemassa kirjoitti:
siellä (Seireenissä) toimii asiakaspalvelu todella hienosti :)
ei Seireenissä kovinkaan kummoinen, huoltoasematasoa. Lounaspöytä suttuisen oloinen, salaatit mauttomia, ei hyvä.
- blalablaa
kyl minä olen myös aina pitänyt rosson ruuista/palvelusta.. muistakaa aina myös pyytää sitä laskua!!! olin helsingissä ravintolassa töissä ja siellä asiakkaat aina vaan mulkaili että olisi laskua vaille.. mutta se on varma asia että minä en vie laskua jos sitä ei osata pyytää.. turhaa vaan mulkoilette. AVATKAA SUUNNE!!! ja missä ketjuravintolassa oikeesti tehää ruoka ihan alusta loppuun.. tuskin missää.. ei se sitä tarkoita että kaikki tulee valmiina.. ja kauankohan sit kestäisi jos kaikki valmistettaisi alusta alkaen, sittenhän te valittajat olisitte tyytyväisiä kun ruuissa kestää..
- en kyllä tykkää
vaikka saan suuni auki oikeassa paikassa eli olen pyytänyt nätisti laskua, pyytänyt pahasti, ja lopulta avannut isosti suuni auki ja huutanut "neiti, lasku! Kiitos", siltikään ei ole laskua tullut, vaan on pitänyt olla joko lähtevinään ravintolasta, jolloin lasku tulee rivakasti ; ) tai sitten kassalle maksamaan ellei halua sinivuokkoja perään ; )
Juu kyllähän Rosso ruoka on hyvää ja maittavaa, jos kotonaan tottunut syömään kylmää p..... - Palveluammattilainen
Kuule typy, vaihda alaa. Et voi olla kuin rasite työnantajalle. Asiakaspalvelussa pitää koko ajan myydä ja olla asiakkaalle nöyrä. Kumma, ettet ole jo kilometritehtaalla? Jos asiakas istuu tyhjän panttina, tyjä lautanen edessä ja odottaa - niin silloin hyvä asiakaspalvelutapa edellyttää puuttumista tilanteeseen - ja tarjoilua ja tarjottavaa eli siis tuottoa. Ei se istuminen kannata palveluntarjoojalle! Minä potkaisisin tuollaiset ulos tästä duunista välittömästi.
- sitä pitäs
keneltä sitä pitäis pyytää kun kukaan ei edes kävele läheltä jos osoittaa alkeellisinta kiinnostusta tarjoilijaa kohtaan.
napsuttelemaan sormia en ala, enkä huutelemaan.
äänestän jaloilla. vanha hieno tapa on myös vinkata tarjoilijalle et olis laskun aika..tai pyytää et saisinko laskun.
- lopettakaa jo
Palveluammattilainen kirjoitti:
Kuule typy, vaihda alaa. Et voi olla kuin rasite työnantajalle. Asiakaspalvelussa pitää koko ajan myydä ja olla asiakkaalle nöyrä. Kumma, ettet ole jo kilometritehtaalla? Jos asiakas istuu tyhjän panttina, tyjä lautanen edessä ja odottaa - niin silloin hyvä asiakaspalvelutapa edellyttää puuttumista tilanteeseen - ja tarjoilua ja tarjottavaa eli siis tuottoa. Ei se istuminen kannata palveluntarjoojalle! Minä potkaisisin tuollaiset ulos tästä duunista välittömästi.
ootko ikinä kohdannu vittumaista asiakasta?? ennemmin siltä lyö hampaat kurkkuu ku mielistelee.. et oo ite tainnu ikinä tehdä tällä alalla töitä.. jos vittuilet saat samalla mitalla takas..
- .......................
lopettakaa jo kirjoitti:
ootko ikinä kohdannu vittumaista asiakasta?? ennemmin siltä lyö hampaat kurkkuu ku mielistelee.. et oo ite tainnu ikinä tehdä tällä alalla töitä.. jos vittuilet saat samalla mitalla takas..
täytyy muistaa että tarjoilijatkin ovat ihan saman laisia ja arvosia ihmisiä, kun asiakaskin. Ja sehän on fakta, että asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa!!! Joten miksi tarjoilijan pitäisi niellä kaikki paska mitä asiakkaalta saa??? Mikä on hyvää asiakaspalvelua?
- bvufbv
....................... kirjoitti:
täytyy muistaa että tarjoilijatkin ovat ihan saman laisia ja arvosia ihmisiä, kun asiakaskin. Ja sehän on fakta, että asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa!!! Joten miksi tarjoilijan pitäisi niellä kaikki paska mitä asiakkaalta saa??? Mikä on hyvää asiakaspalvelua?
Onko jäänyt koulut väliin? Kirjoita yhdyssanat yhteen! Vaikka koko tekstisi on päätön.
- Huomattu.
bvufbv kirjoitti:
Onko jäänyt koulut väliin? Kirjoita yhdyssanat yhteen! Vaikka koko tekstisi on päätön.
Kun ei enään keksitä muuta vastaansanomista
aletaan haukkumaan kirjotusvirheistä. - ...........
....................... kirjoitti:
Silloin pitäisi vaihtaa ammattia jos ei "pinna" kestä asiakkaita. Muitakin ammatteja löytyy. Jos kohdalle sattuu erittäinvaikea "törkyasiakas", niin silloinhan hänet pitää poistaa ravintolasta.
- äläjätä
........... kirjoitti:
Silloin pitäisi vaihtaa ammattia jos ei "pinna" kestä asiakkaita. Muitakin ammatteja löytyy. Jos kohdalle sattuu erittäinvaikea "törkyasiakas", niin silloinhan hänet pitää poistaa ravintolasta.
tästä siis johtopäätöksenä; joka kerta kun millä tahansa palvelualalla toimiva kohtaa "vaikean" asiakkaan ja pinna palaa --> vaihda alaa, tai vaikka vaihtoehtoisesti joka kerta kun lapsen kanssa menee hermot --> anna se adoptoitavaksi..
olisko sulla vielä jotain muita hyviä ideoita??
tasan kaikilla ihmisillä palaa pinna joskus, ja virheistä on vain opittava, puolin ja toisin, eli ei kannata vastoinkäymisten takia heti olla heittämässä hanskoja tiskiin! (kaikilla on esimerkiksi aina ensimmäinen päivä, jolloin tuskin tulee kaikki asiat oikein tehtyä ja kaikkia asiakkaita miellytettyä)
oikein on taas järki näissä teksteissä mukana...
- tarjoilijat..
se on ollut kautta aikojen porvoon parhaimmistoa sen hyvän henkilöstön takia..nyt sinne on pesiytynyt porvoolaista tosi kermaa joka kyllä pilaa tunnelman sillä että ne luulee voivansa palvella hyvin niitä ketä tuntee ja niitä kenestä ei tykätä ni ei tarvitse palvella ystävällisesti. Mä en oikeen ymmärrä kun mun mielestä asiakaspalvelussa tarjoilija on tarjoilija oli asiakas kuka tahansa jos on henk. kohtasta kismaa ni muualla selvitetään mut silti se on asiakas ja sillä siisti. jos asiakas maksaa ja käyttäytyy hyvin ni miksi tarjoilija ei..se on vaan niin et porvoos ei jyllään tää et tarjoilijat päättää ketkä on kivoi ja ketkä ei..mä en ymmärrä. mut ei kai porvoos kaikkea..
- MikkonenMaijaja Matti
Jos noin on, niin ei kai sit tartte Porvoossa edes lounastaa -paranee jatkaa kohti seuraavaa kaupunkia? Missä sitten voi syödä välillä Helsinki-Virolahti, jos jätetään noi huoltasemanbaarit kättelyssä väliin?
- paikan tuntija.
MikkonenMaijaja Matti kirjoitti:
Jos noin on, niin ei kai sit tartte Porvoossa edes lounastaa -paranee jatkaa kohti seuraavaa kaupunkia? Missä sitten voi syödä välillä Helsinki-Virolahti, jos jätetään noi huoltasemanbaarit kättelyssä väliin?
asiahan on silleen. jos siellä syö 20 vuotta ja on kokemusta paikan palvelusta ja vieläpä hyvää pataa tarjoilijoiden kanssa. Mutta tämä oman edun tavoittelija ja mielistelijä jota en ole koskaan kaivannut tarjoilijaksi pöytääni ni tulee ja minä siedän sen samalla hyvällä tavalla kuten muutkin siellä. Ni en ymmärrä miksi pitää olla nokkava ja pilata seurueen ilta koska joku mättää. En ole eläissäni joutunut sellasen kohtelun uhriksi. Pidän paljon rossosta ja sen ruoista oli ne sit pakasteita tai ei. Minusta siellä on hyvä henkilökunta ja myöskään minulla ei ole palvelusta valittamista. Mutta tästä yhdestä tarjoilijasta minulla on ja luulen sen merkitsevän myös hänen cv:hensä koska palaute palauttajalta pitää olla asiallinen ja ymmärrän palvelutyön hyviin koska olen itsekkin asiakkaiden kanssa tekemisissä päivittäin ja ei ole koskaan käynyt mielessä kohdella ketään epäkunnioittavasti tai loukkaavasti. Ei kaikista voi pitää mutta niidenkin kanssa on tultava toimeen ja yritettävä tehdä parhaansa. Mutta tämän kohtelun jälkeen voin sanoa et hän (tarjoilija) jos väittää tehneensä parhaansa, hän on väärällä alalla. Jos on käyttäytynyt huonosti ni voi pyytää anteeksi. Mutta kyllä rosso on porvoon parhaimmistoa. Jatketaan näin..
- mustamy
Vain puolivalmisteita, ei oikeaa ruokaa. Tavallinen pilipali paikka, ei hyvätasoisen ruoan ystäville.
Ei tarjoa gourmet elämyksiä
Mutta jos syö vain nälkäänsä, niin silloinhan se on ihan sama vaikka ostaisi atrian eineksiä.
Kukin tavallaan. - 2 mahdollisuutta:
joko haluat olla ironinen tai olet Rosson työntekijä, joka potkujen peloss yrittää jotain notkeaa. Rosso on varmaan säälittävin ja huonoin ravintola mitä Porvoossa on ikinä nähty. Oma arvioni on, että tämä johtuu paljon Rosson lähes monopoliasemaan, joka sillä oli 80-luvulla Camenan jälkeen. Ruoka on usein surkeaa ja missään ei näe niin työhönsä leipääntyneitä tarjoilijoita kuin Rossossa on. He ovat varsin tietoisia siitä, että Osla ei luovu Rossosta, vaikka kuinka huonosti menisi.
- heh
taidat ite olla siellä töissä..
- enkä käy siellä
heh kirjoitti:
taidat ite olla siellä töissä..
kuin "pakosta". En äkkisältään muista mitään muuta ravintolaa, jossa tarjoilijat istuisivat pöydillä. Ei varmaan tarvitse edes kysyä, onko heillä kk-palkka.
- ruokaa
enkä käy siellä kirjoitti:
kuin "pakosta". En äkkisältään muista mitään muuta ravintolaa, jossa tarjoilijat istuisivat pöydillä. Ei varmaan tarvitse edes kysyä, onko heillä kk-palkka.
kävin eilen hakemassa mukaan, eikä siellä istunut kuin paljon asiakkaita tuoleilla, pöydissä.. villi juttu...
minulla ei ole valittamista ollut.. ehkä vain se, että vkloppuisin vaikeaa saada pöytä.. johtuu ehkä siitä että siellä on paljon ihmisiä, koska ilmeisesti on muitakin sellaisia ihmisiä jotka tykkäävät paikasta.. ei kaikki itke suomi24:ssä, kuinka kaamee paikka se on ja miten pakasteista ruokaa sieltä saa ja kuinka pakon edestä sinne on mentävä.. itsehän en mene "pakosta" ikinä ravintolaan. (tai mihinkään muuallekkaan) - jos haluaa ketjujen
ruokaa kirjoitti:
kävin eilen hakemassa mukaan, eikä siellä istunut kuin paljon asiakkaita tuoleilla, pöydissä.. villi juttu...
minulla ei ole valittamista ollut.. ehkä vain se, että vkloppuisin vaikeaa saada pöytä.. johtuu ehkä siitä että siellä on paljon ihmisiä, koska ilmeisesti on muitakin sellaisia ihmisiä jotka tykkäävät paikasta.. ei kaikki itke suomi24:ssä, kuinka kaamee paikka se on ja miten pakasteista ruokaa sieltä saa ja kuinka pakon edestä sinne on mentävä.. itsehän en mene "pakosta" ikinä ravintolaan. (tai mihinkään muuallekkaan)bulkkiruokaa ja on siihen tyytyväinen, niin mikäs siinä. Samaa porukkaa varmaan, joka ulkomailla syö aina pizzaa ja pasta bolognesea, kun "se niiden ruoka on niin oudon makuista"... Tuttua ja turvallista.
- kaikkiruokainen..
jos haluaa ketjujen kirjoitti:
bulkkiruokaa ja on siihen tyytyväinen, niin mikäs siinä. Samaa porukkaa varmaan, joka ulkomailla syö aina pizzaa ja pasta bolognesea, kun "se niiden ruoka on niin oudon makuista"... Tuttua ja turvallista.
..mielestäni laamannissa ja haikkoossa todella hyvät ruoat ja palvelua huonoa, kun taas timbaalissa molemmat loistavaa, sevillassa itse ruokalista on mennyt huonompaansuuntaan ja palvelu lähes poikkeuksetta loistavaa. seireeni on tällä hetkellä ainoa joka tuottanut lähes poikkeuksetta pettymyksen, joten siellä en tule vähään aikaan käymään. ja amarillon ruuista en vain hlökohtaisesti pidä, siis yleisesti ottaen. eli ei niissäkään vikaa ole, mutta minun mieleen ne vain ei ole. old town ja wilhelm å myös hyviä paikkoja. käyn myös helsingissä ja muissa kaupungeissa (jopa ulkomaillakin, eikö kuulosta villiltä) "hienommissakin paikoissa" siinä sulle bulkkiruoat.
mielestäni porvoon rossossa nyt vain sattuu olemaan hyvää ruokaa oli se pakastetta tai ei (ja eihän se edes ole, tietenkin osa raaka-aineista on) tämä nyt on minun mielipiteeni ja turhaan sinä toisten mielipiteitä alat vähättelemään!
palvelu on mukavaa ja leppoisaa yleensä ollut, ja joskus saattaa olla jopa niin, että kyllähän se on hieman asiakkaastakin kiinni miten sitä asiat esittää. siis joskus.
ps: pasta bolognese ei kyllä ole mieleeni.. kannattaa ihmeessä kokeilla porvoon rosson talon pippuripihviä, sitä suosittelen lämpimästi! - oli ihan ok
kaikkiruokainen.. kirjoitti:
..mielestäni laamannissa ja haikkoossa todella hyvät ruoat ja palvelua huonoa, kun taas timbaalissa molemmat loistavaa, sevillassa itse ruokalista on mennyt huonompaansuuntaan ja palvelu lähes poikkeuksetta loistavaa. seireeni on tällä hetkellä ainoa joka tuottanut lähes poikkeuksetta pettymyksen, joten siellä en tule vähään aikaan käymään. ja amarillon ruuista en vain hlökohtaisesti pidä, siis yleisesti ottaen. eli ei niissäkään vikaa ole, mutta minun mieleen ne vain ei ole. old town ja wilhelm å myös hyviä paikkoja. käyn myös helsingissä ja muissa kaupungeissa (jopa ulkomaillakin, eikö kuulosta villiltä) "hienommissakin paikoissa" siinä sulle bulkkiruoat.
mielestäni porvoon rossossa nyt vain sattuu olemaan hyvää ruokaa oli se pakastetta tai ei (ja eihän se edes ole, tietenkin osa raaka-aineista on) tämä nyt on minun mielipiteeni ja turhaan sinä toisten mielipiteitä alat vähättelemään!
palvelu on mukavaa ja leppoisaa yleensä ollut, ja joskus saattaa olla jopa niin, että kyllähän se on hieman asiakkaastakin kiinni miten sitä asiat esittää. siis joskus.
ps: pasta bolognese ei kyllä ole mieleeni.. kannattaa ihmeessä kokeilla porvoon rosson talon pippuripihviä, sitä suosittelen lämpimästi!silloin kun se tuli listalle, 80-luvun alussa. Niille sijoilleen Rosso onkin sitten jämähtänyt.
- ???
miksi se on niin outoa jos joku nyt sattuu tykkäämään rosson palvelusta ja pöperöistä.. mitä epäilyttävää siinä on??? jos tykkää ni sit tykkää miks pitää olla potkuja pelkäävä työntekijä kirjottamassa jotain positiivistä??? kyllä minäkin sielä tykkään käydä, vaikka harvoin käyn ulkona syömässä.. jepjep, hyvää kesää kaikille!!!
- liiker1
jos ketjun aloittaja on ensi kertaa tämän kaupungin osiossa niin älä pelästy ei täällä osata kuin valittaa.
itse olen rossossa monesti syönyt ja aina on ruoka ollut erinomaista (tosin pelkästään pihvejä ja pizzoja kokeilleena) ja palvelukin ihan hyvää tasoa.
mutta kyllä kiinalainen on paras paikka hinta/laatusuhteellaan porvoossa suosittelen kokeilemaan
nämä ihmiset täällä ovat vaan semmoista porukkaa että luulevat olevansa ainoita asiakkaita missä sitten ikinä käyvätkin. aina haukutaan asiakaspalvelua jos täydessä talossa joutuu odottamaan tarjoilijaa/myyjää. seuratkaa joskus sitä että saako joku teidän jälkeen sapunut sen tarjoilijan ennen teitä ja valittakaa sitten vasta kun se tapahtuu.
ja sen laskun saa pyytämällä.
ja mitä pakasteisiin tulee niin tietysti osin totta mutta sama pätee kaikkiin maailman ravintoloihin jotka eivät qurmee luokkaan yllä. ei kaikkea ruokaa voida valmistaa yksilöllisesti jokaisella asiakkaalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916