Siis 1.2 litrasia kumpikin,Skodasta tullut juuri uusi malli.Miloin Micra uudistuu,sehän tuli 2003.Micran kävin ajamassa -03.Plussat: Ketterä,pirteä kokoisekseen,hyvä vaihteensiirto,pieni kulutus tietokoneen mukaan. Miinukset:Lumikelillä ja kovemmissa nopeuksissa hiukan levoton.Ei ajonvakautusta Visiassa. Hinnat kummassakin samat 200e tarkkuudella varusteineen. Kummassakin käsittääkseni koritakuu 12vuotta.Kummassakin jakopää ketjulla,huoltovapaa.Käyttäjät pistäkäähän kokemuksia ja kommentteja,kiitos! Ja Skodassa siis Ambiente varustus.
Fabia vs Micra
5
841
Vastaukset
- homo europaeus
Micra taitaa olla joku riisikuppi, vai?
- Slim-Jim
Englannissahan se on tehty.Tarkoitus olisi ostaa auto todella pitkäksi aikaa,pitoaika 10-15v Siis romuksi asti.Asiallisia perusteluja puolesta/vastaan saa esittää. Skodassahan kori on tunnetusti kestävä,Micrasta en tiedä. Ja en ole merkkiuskovainen.
- Maikra
Liikenteessä on vielä jonkin verran 1980-luvun Nissaneita (myös Microja). Saman aikakauden Skodaa näkyy huomattavan paljon vähemmän. Mistä lie johtuu?
Maikra kirjoitti:
Liikenteessä on vielä jonkin verran 1980-luvun Nissaneita (myös Microja). Saman aikakauden Skodaa näkyy huomattavan paljon vähemmän. Mistä lie johtuu?
Eiköhän se johdu ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että -80 luvulla Skodan tehtaat oli vielä sosialistisessa vallassa ja autot sen mukaisia.
Vertailua on siis vaikea tehdä noin, koska nykyisiä laadukkaita Skodia ei tuolloin vielä tehty,
Mutta jos mietitään tämänpäivän Fabiaa ja Micraa, että missä kuosissa ne on vuonna 2028 niin veikkaisinpa, että jos molemmissa on ajettuna sellainen 300000km niin kyllä Micran kuluvien osien vaihtoihin ja korjauksiin on upotettu enemmän rahaa, kuin Fabian.
Ruoste on melkovarmasti päässyt iskemään jo jossainmäärin molempiin, mutta voisin kuvitella, että Micraan pahemmin. Voin olla väärässäkin, kuten yleensä ennustamisessa on vaarana. :D
Mutta tällaisia mietteitä täältä verhoutumatta minkään anonyymin nimimerkin taakse. Eli seison noiden mietteideni takana ihan julkisesti. Onko sinulla pokkaa vastata omalla kuvallasi varustetulla profiililla ja kertoa miksi sinun mielestä noita -80 luvun Skodia ei näy matkanvarrella?- mutta nyt
Jontte74 kirjoitti:
Eiköhän se johdu ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että -80 luvulla Skodan tehtaat oli vielä sosialistisessa vallassa ja autot sen mukaisia.
Vertailua on siis vaikea tehdä noin, koska nykyisiä laadukkaita Skodia ei tuolloin vielä tehty,
Mutta jos mietitään tämänpäivän Fabiaa ja Micraa, että missä kuosissa ne on vuonna 2028 niin veikkaisinpa, että jos molemmissa on ajettuna sellainen 300000km niin kyllä Micran kuluvien osien vaihtoihin ja korjauksiin on upotettu enemmän rahaa, kuin Fabian.
Ruoste on melkovarmasti päässyt iskemään jo jossainmäärin molempiin, mutta voisin kuvitella, että Micraan pahemmin. Voin olla väärässäkin, kuten yleensä ennustamisessa on vaarana. :D
Mutta tällaisia mietteitä täältä verhoutumatta minkään anonyymin nimimerkin taakse. Eli seison noiden mietteideni takana ihan julkisesti. Onko sinulla pokkaa vastata omalla kuvallasi varustetulla profiililla ja kertoa miksi sinun mielestä noita -80 luvun Skodia ei näy matkanvarrella?Skodakin lienee muuttunut, ajotie on ruuhkainen ... ei hiljainen. Kyllä vain Skoda on muuttunut edukseen viimeisen 15 vuoden aikana. Skoda ei ole enää se 120 Ls. vaan aiva muuta. Itäautoleima on mennyttä aikaa se siirretään muistojen kultaiselle -70 luvulle. Nyky Skoda ei häpeä yhtään muille. Skoda tehtaana on tehnyt kaikenlaista viimeisen 100 vuoden aikana jo silloin, kun härmässä vielä tehtiin rekiä teollisesti. Perinteitä on. Niin ne ennenvanhaan siellä....oikeassa euroopassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291320
- 1181157
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap99969- 113867
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa279860- 48735
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi19731- 52709
- 28667
- 49619