Tiedättekö millainen kukka ja mistä saa hoito-ohjeet?Sain äitienpäiväksi ja on outo kukka.
sundaville
8
12845
Vastaukset
- kyseessä..
maljaköynnös, Dipladenia.
Tässä jotkut hoito-ohjeet:
Talvellä vaatii 15 asteen lämpötilan.
Kasvia pitää suihkutella todella usein.
Leikataan keväällä uudelleenistutuksen yhteydessä.
Lisätään pistokkaista, joille täytyy antaa pohjalämpöä ja peittää lasilla.
Lannoitetaan huhtikuusta elokuuhun.
Hyvin valoisa paikka, mutta ei täyttä aurinkoa.
Lämmintä, tammi- ja helmikuussa hieman viileämpää.
Kastellaan normaalisti talvella säästeliäämmin.
Suuri ilmankosteus.
Normaali, tai hiukan savensekainen kukkamultaseos.
http://www.agraria.org/piantedavaso/dipladenia2.JPG
http://user1291323.sites.myregisteredsite.com/dipladenia.html
Jos on tuo niin kuvien perusteella ainakin tosi kaunis.
Kun googletat kuvahaulla maljaköynnöstä tai dipladeniaa löydät paljon erilaisia värimuunnoksia.- vastauksestasi
Kyllä varmaan on tämä toivottavasti pystyn pitään sen hengissä.
- liisa3
Sundaville kesti vapusta eteenpäin 3 viikkoa, lehdet kellastui
nuput putosi, kosteus normaali lämpötila n.20 astetta ?
- hakali
sundaville
- sisu3
miten maljaköynöstä hoidetaan sisällä kun asuu kerros talossa ja on lasi parvekke voiko sen laitaa parvekeelle ja kuinka usein pitää kastella
- sundeville
Viime talvena onnistuin paleloittamaan Maljaköynnöksen taas on uusi ja kukkinut mahtavasti täytyy kokeilla lämpimäpää paikkaa ensi talvena. Kumpikin on kukkinut koko kesän,mutta empä ole siirrellyt, siinä länsipuolen rapulla ollut koko kesän.
- Annukka2
Hankittiin sundeville keväällä. Saanut aurinkoa aamusta pitkälle iltapäivään. Aivan ihana kukka, kukkinut koko kesän. Kukkii ja nuppuja on vieläkin, vaikka jo lokakuu. Tosin sää on aurinkoinen ja lämmin. Voisko joku neuvoa, miten sen sais pidettyä hengissä talven yli? Meillä talvilämpödtila menee max. miinus 10 C. Voiko sen tuoda sisälle?
- Zirre
Kaksi maljaköynnöstä eri astioissa ollut keväästä syksyyn ulkona. Vein keväällä aika aikasin ulos ja nyt vasta nostin sisälle kun yölämpötila ollut 2. Toisessa hiukan kellastuneita lehtiä, mutta molemmissa nuppuja et kukintaa tiedossa. Talven aijon pitää ihan normaali huonelämpötilassa samoin kuin viime talvenakin. Sumutteluja sännöllisen epäsäännöllisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569