Alumiiniin RST ruuvi

reagoiko mitenkään?

Tuleeko ongelmia/syöpyykö jos pistän alumiiniin RST ruuvin. Ei muistu nyt mieleen mitkä olivat näitä ei keskenään yhteensopivia metalleja. Kiitos

6

15381

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hätää

Minun venessä alumiinisessa kaidetolpan jalassa rosterikaidetolppa ja rosteri ruuvi alumiinijalan läpi ollut 25 vuotta, edelleen ok.

• hapokasta

Mieluummin AISI316 / A4 haponkestävillä kiinni. Ja silti kannattaa vuorata mahdollisuuksien mukaan liimamassalla.. syöpyy jokatapauksessa, mutta tällä systeemillä voi just selvitä hengissä.

• tttap

Alumiinin ja RST ruuvin (myös happoteräksisen) kanssa tulee syöpymisongelmia, ainakin merellä, järvistä en tiedä. Itse olen eristänyt ruuvin alumiinista muoviprikalla mahdollisuuksien mukaan. Eli sellaisella prokalla joka on sekä reiässä että ruuvin kannan alla. Toimii hyvin ainakin koneruuvien kanssa.
      Toisaalta, en kyllä osaa sanoa kuinka nopeasti syöpyminen aiheuttaisi ongelmia...

• prikka

en ole koskaan nähnytkään, miten se kierre sitten tarttuu vastakierteeseen jos on muovia välissä. Tai jos siellä on mutteri toisella puolen niin muoviputken pätkä ajaa saman asian.

• Herr Doktor

Nyrkkisääntönä on että etenkin merellä oleviin veneisiin laitetaan ruuvit samasta materiaalista kuin muutkin osat ovat. Saattaa silti tulla ongelmia. Alumiinia on todella monia laatuja. Jotkut ovat paremmin merivedenkestäviä toiset huonommin vaikka väitetään. Sitten on erilaisia passivointi menetelmiä.
      on täysin mahdotonta sanoa lopputuloksesta mitään varmaa. Merellä saattaa yksi kausi riittää tuhoamaan väärälaatuisen alumiinin pahoin, alumiini on valkoista jauhomössöä.
      Hyvin kestävä alumiini saattaa sitävastoin kestää merelläkin haponkestävän ruuvin kanssa useita kausia.
      nopeaa menetelmää asian selvittämiseksi ei valitettavasti ole.
      Laita kaikki haponkestävästä, kirpaisee mutta on ikuista.

• ongelmia

jos se alumiini on vähintään Almg3 (merivedenkestävää) josta mm tehdään kaikki purjeveneiden varvasraudat, skuuttikiskot, knaapit, pollarit, yms ja ne kiinnitetään usein haponkestävillä ruuveilla esim kaidetolppiin yms. Eikä mitään syöpymistä tapahdu. Mutta tuo tavallinen kuppalaatu muuttu jauhoksi vaikka ei rosteria olisi samassa veneessä missään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe