Mulla on hirvee romuska, alkoi ensin kurkkukivulla ja sitten alkoi nenä vuotaa. nyt on keuhkoputkessä kipua yskiessä ja lia ei tahdo vielä irrota. Onko voiko mennä saunaan, eikö kosteus ja lämpö auta limanirrotuksessa?
Saako saunoa
2
6438
Vastaukset
1. Maitorasvat ovat keuhkolle edulliset, samoin orgaaninen rikki, siis keitetyssä maidossa sipulia. Apteekista saa Acetyl-cysteiini-poretabletteja jossa on myös org.rikkia ja se on limaa irrottavaa.
Jos saunassa on hyvä happi ja hyvä kosteus, joka on steriiliä, sauna on terveellinen keuhkolle.On joitain kylpylöiten saunoja, jotka on kosntruoitu juuri astman ja kroonisen bronkiitin preventioon. Ns. suolahoidotkin ovat eduksi jos asuu kovin suolattomassa kylässä. Myös merimatka voi kirkastaa keuhkoja. Ennen saunaa kannattaa ottaa silliä leivän päälle, att saa riittävät suolat keuhkojen puhdistamiseen. . Suomen kovin vähä suolaisuus voi pihistyttää keuhkot ahtaiksi.
Mutta sinulla voi olla (2) ak. bronkiitti: jokin virus tai mykoplasma, ja ne kestävät aikansa, joskus tarvitsee antibiootin. Katso nyt, ettei ole kuumetta ja rauhasia. Joskus lyhyt doksimed kuuri voi olla kaikkein nopein asian selvittäjä. Anna lääkärin kuunnella keuhkot stetoskoopilla- siinä ratkeaa nopeasti tilanteen vakavuus. Sauna merkitsee preventiossa ja pitkäaikaisen keuhkoterveyden ylläpidossa.- Ei alalla
Arvostan kovasti tietämystäsi, mutta anteeksi vaan en maallikkona ymmärtänyt kaikkea lukemaani.
"Maitorasvat ovat keuhkolle edulliset, samoin orgaaninen rikki, siis keitetyssä maidossa sipulia."
Siis suosittelet sipulimaitoa, joo, vanha konsti, mut kun en tykkää maidosta, yäk. Ja joku sanoo et se vaan lisää limaisuutta ainakin astmassa. Noh, mullei ole astma vaan ilmesesti akuutti keuhkoputkentulehdus ja vissiin poskiontelot on nyt tulehtunu ku tuntuu siltä.
"Apteekista saa Acetyl-cysteiini-poretabletteja jossa on myös org.rikkia ja se on limaa irrottavaa."
Mulla on semmoinen periaate et mitää ylimääräisiä ihmedroppeja en apteekista osta, tiedä mitä kaikkea ne sa aikaan ja sisältää. Eli turhat lääkkeet pois.
"Jos saunassa on hyvä happi"
Tuo ilmeisesti tarkoittaa hyvää ilmanvaihtoa? Joo, on meillä... kai.
"ja hyvä kosteus, joka on steriiliä,"
Mistä tiedän et saunamme kosteus on steriiliä?
"jotka on kosntruoitu juuri astman ja kroonisen bronkiitin preventioon."
Anteeksi mutta nyt meni kyllä ohi, mitä tarkoittaa konstruoida ja mitä tarkoittaa preventio?
"suolattomassa kylässä."
Hm, onkohan meidän kylä suolaton, mistä minä sen tiedän. Noh merenrannalla jooo, onko se sit suolainen?
"Myös merimatka voi kirkastaa keuhkoja."
Tallinnanristeilylle siis...
"Ennen saunaa kannattaa ottaa silliä leivän päälle, att saa riittävät suolat keuhkojen puhdistamiseen."
Onko näin tosiaankin? En pidä sillistä, mutta voin kyllä keuhkojen vuoksi uhrautua muutaman sillin verran. Se kyllä turvottaa ja kerää nestettä mutta pääasia et keuhkot jaksaa.
"Mutta sinulla voi olla (2) ak. bronkiitti:"
No sen mä tiesin, halusin tietää vaan tuosta saunasta kun toiset sanoo et ei saa ottaa könninmiehen löylyjä lenssussa.
"Katso nyt, ettei ole kuumetta ja rauhasia."
Mulla on ollu kuumetta viimeksi v 1995, siis ei ole kuumetta.
"Joskus lyhyt doksimed kuuri voi olla kaikkein nopein asian selvittäjä."
Siis doximed-lääkekokeiluko. Juu, odottelen täs pari viikkoa ja katson sitten. Miten mä ne rauhaset kopeloin? Mihin paikkoihin ne yleensä tulee?
"Anna lääkärin kuunnella"
No tuohan tarkoittaa sitä et mun ihan lääkäriin vallan pitäisi mennä, ehei. En kyllä näillä oireilla mene lääkäriin. Tiedän mitä ne sanoo, seurataan nyt puoli vuotta.Mä voin kuunnella ne keuhkot ihan itte.
"Sauna merkitsee preventiossa ja pitkäaikaisen keuhkoterveyden ylläpidossa"
Siis merkitsee mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565