onko kellään ollut päänahan tulehdus?

lilli

Sain itse kyseiseen vaivaan tetrasykliini kuurin,mutta ei ole tehonnut. Päässä on yhä vielä ajoittain finnejä ja päänahka kutisee. Mikä avuksi? Tahdon eroon tulehduksesta.

47

33789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Follikuliitti!?

      Eli karvatupentulehdus. Menehän kunnon ihotautilääkärille näyttämään, niin saat selvyyden.
      Kärsin nimittäin itse kyseisestä taudista...

      • tyttönen

        Miten karvatupentulehdus
        ilmenee? Olen epäillyt itselläni
        samaa... Ja miten sitä hoidetaan?
        Mulla hiukset lähtee sillai et
        hiukseen jää valkoinen pallukka
        päähän ja päänahka on muutenkin
        oireillut punoituksella, arkuudella,
        ja hilseilyllä. Ajoittain on ollut myös
        päänahassa näppyjä. Tuli aivan yhtäkkiä
        ja välillä kuumottaa niin pirusti.
        Lääkäri sanoi olevan seborreaa, mut
        mikään hoito siihen ei ole tehonnut!


    • Elle

      Keliakia voi myös aiheuttaa päähankaan tuollaisia finnin tapaisia kutiavia pahkuroita.

    • susie

      Hei!

      Millä tavalla sinulla tulehdus ilmeni?
      Minulla on ollut päänahka todella kipeänä,
      punoittavana, hilseilevänä ja rasvoittuvana
      noin neljä kuukautta. Ihotautilääkäri määrä-
      si kortisonia ja nitzoralia, mutta eivät aut-
      taneet. Kortisonin kanssa leikkiminen ei muuten-
      kaan huvita. Niin siis minulla todettiin seborrea.
      Olen kokeillut vaivaan jos jonkunlaista tököttiä
      ja ainetta, mutta mikään ei tunnu auttavaan
      kipuun, punoitukseen, rasvoittumiseen ja ennen
      kaikkea kamalaan hiustenlähtöön. Hiukset ovat
      ohentuneet niin, että kalju alkaa päältä pais-
      tamaan. Mitään konstia en tähän vaivaan ole
      keksinyt ja lääkärit eivät osaa sanoa mitään!
      Ärsyttää, kun kukaan ei ota tosissaan! Tämä
      on ollut todella stressaavaa aikaa, kun koko
      ajan on päänahka kipee ja hiukset tippuu päästä!
      Olen myös epäillyt hiustupen tulehdusta, mutta
      lääkäri ei ole määrännyt mulle mitään lääke-
      kuuria vaivaan! Minulla on myös punoittavia
      näppyjä päässä aika ajoin. Ihotautilääkäri sanoi,
      että roacuttania voidaan myöhemmin määrätä, mutta
      se ei auta kuin vähän aikaa ja siitä saattaa hiukset lähtee...Et tosi lohduttavaa! En halua
      elää tämän kanssa lopun elämääni, varsinkin jos
      kaljuunnun! Olen nainen ja itsetunto on todella
      kärsinyt tämän vaivan takia!!!
      Haluaisin myös kuulla onko vaivaan mitään parannuskeinoa?!

      • puhuttu

        Psoriasiksen mahdollisuudesta

        Jos psoriin ei auta paikallinen ihonhoito, silloin voi kokeilla suunkautta annosteltavia lääkkeitä

        Lääkitysvaihtoehtoja on monia, ja valinta tehdään yksilöllisesti jokaisen potilaan kohdalla.

        esim. sulfasalatsiini, tai metotreksaatti ovat usein tehokkaita peruslääkkeitä.

        Vaikeampiin psoriasiksen muotoihin voidaan käyttää mm. siklosporiinia tai atsatiopriinia.

        Näiden lääkkeiden käytössä säännölliset laboratoriokontrollit ovat välttämättömiä, jotta mahdolliset sivuvaikutukset huomattaisiin nopeasti.

        Klorokiinia tai hydroksiklorokiinia käytetään harvemmin, koska ne voivat pahentaa ihottumaa.
        Sama riski on tablettimuotoisilla kortisonivalmisteilla.


      • leppis

        Mulla on kans kuiva hilseilevä päänahka, kutittaa ja hiukset lähtee kutina-alueilta. Bio shampoo on kyllä auttanut. Sitä saa parturikampaamoista, on melko kallista mutta ainakin minulla pitää kutinan pois.


    • voi

      olla hiivasieni tulehdus
      Hiivasieni kutittaa ja olet raapinut päätäsi jolloin iho on tulehtunut, josta sitten niitä finnejä (märkänäppyjä)

      Osta apteekista ilman reseptiä daktacort voidetta ja sekoita sitä shampooseen ja/tai hoitoaineeseen,
      pese hiukset sillä ainakin kerran päivässä noin viikon ajan
      Jos oireet eivät ala lievittää, mene uudelleen lääkäriin

    • raaps

      Mitä lääkettä sait vaivaasi ja mikä oli
      tarkka diagnoosi? Olen kärsinyt myös
      päänahan ongelmista ja haluaisin kokeilla
      lääkekuuria, mutta en roacuttania, sillä pelkään
      sen vievän hiukseni! Muutenkin ovat ohentuneet
      niin, että kalju jo paistaa ja päänahka kiiltelee...

    • mätäpää

      Vanhaan ketjuun jatkoa:) Eli vuosien roa-kuurien käyttö loppuu kokeilu mieles NYT ! ja samalla vaihdan hiivakuuriin, eli yritän poistaa elimistöstä kaikki ylim.hiivat. Stafylokokille kyytiä antibioottisten voiteiden (nenään) ja antiseptisten shampoiden myötä..mikäli se vielä jossain lymyää:)

    • tarvin apuanne!

      hei siis kasvaako sulla satfylokikn bakteerin päänahkaasi ? Onko siitä ottetuu ihan viljelyt lääkärissä ? Ku mulla on kanssa ollut kyseinen vaiva ja ei meinaa parantua ja nyt lääkäri ei oo enää kiinosttunt hoitaan mua ja ei välitä vaikka mulla no lähtenyt lähes kaikki hiukset päänahkaa kutiaa ihan koko ajan mun ruoka valiossa ei oo enää oikeasti ole hivaa enää viljoja ei oikeastaan ei yhtään ja mekin glteinittomana tietysti noita sokerita voisi vielä katsoa mitä suuhunsa laittaa mistä saat tuota antibakteerista hius pohjan pesu ainetta joka bakteerit tappaa siis ilman reseptiä sait sen ? poltteliko se ku pesit sillä ? Siis mulla oo lähtenny kahesti mun hiukset eka kerralla lähti melkein kaikki ja vähän ku ravisti päätä niin tokkaa tippui kamalasti hiuksia jouduin pitään huivia ku niitä tippui joka paikkaan eikä ollu kiva ku rupesit syömään niin hiuksia oli tokka lautasella sitte niitä kasvoi vähän takasin ja sitte taas lähti uudestaan nyt ei ole koskaan tullu normaalia määrää ja päänahka oo kamalan näköinen nytkin ja kutiaa miin kamalasti että ei siitä tule mitään ja hilsettä oo kamalasti autakaa pian, !

    • mätäpää

      hei ! Ikävän ja tutun kuulloista sinunkin vaivavsi, toivottavasti tämä menee ohi niin kuin lääkärit väittävät. Lääkäri on ihan kokeita ottamatta tuon stafylokokinn todennut ja kyseiseen lääkäriin tympääntyneenä vaihdoin lääkäriin, joka suostui koe-palan ottoon. Siinä ei mitään "löytynyt" ja sen jälkeen lääkäri myönsi ettei osaa sanoa muuta kuin perintötekijät syyksi :( Eli luettuani sattumalta näistä suolistohiiva yms jutuista terveyslehdestä, päätin pistää ruokavalioni remonttiin. Se auttaako se päänahan ongelmiin on kysymysmerkki mutta muuten olo kohentunee;) Olen kyllä pitkään jo kärsininyt päänahan punoituksesta ja n. 4 vuotta sitten räjähti kunnolla. Näppyjen myötä tulehtui ihan täysin ja sitä myötä hiukset lähteneet osittain. En oikeesti keksi enää mitää muutakaa

    • se on vain hilsettä

      mulla on todettu bakteeri tulehdus päänahassa mutta lääkäri ei suostu sitä hoitaan (ihotauti lääkäri ) koska hän sitä mieltä että uusi kohta kuiten kutina on kamala ja hiukset lähtee hilsettä lähtee tää on niin raskasta ei voi mennä kampaajalle(: ja nykyään en enää ole löytänny sopivaa sahpootau.

    • 23M
    • tarvin apuanne!

      ei mistään apua en jaksa pää nahkaa kutiaa hilsettä tippu koko ajan pää ja hius raja punnittaa kamalasti hiuksia lähtee tosi paljon en ole käynyt yli vuoteen kampaajalla kun päänahka on niin niin kamalan näköinen ja auki että se on mahdotonta mitkään hoidot ei auta ja ihotauti lääkäri ei ota tosissaan piti mua vain lähinnä turhasta marisiana (hoitanu mua vaikean atopian takia aikasemm ) joka on nyt tosi hyvässä kunnossa ruoka valion ansiosta enpä tiiä miten hoitaisin tätä pää nahkaa kalimisani epä toivon hetkinä olen ajatellu että jos ajan KALJUNvapaehtoisesti ja täten päänahka saisi ilmaa olsi helppo hoitaa kuntoon mutta en uskalla kun tähän päivään mennessä mun alku perässtä hiuksista on poissa ainakin puolet ajatella jos ei enään sitten kasvaisi uusia hiuksia sitä riskiä en uskalla ottaa :) jaksuja kaikille i

      • kyselijä..

        Tämä on jo vanha ketju mut ajattelin kuitenkin kysyä, että onko joltain muulta otettu koepalaa päänahasta (hius/pänahka ongelmien takia), kuten tuossa eräältä aikaisemmalta kirjoittajalta? ja selvisikö siinä mitään syytä ongelmille?


      • Anonyymi

        Hei. Itse kärsin päänahan oireista jo 6vuotta.On atopiaa ja nyt viimeisien 4vuoden aikana olen niin tuskastunut pääni kutinaan ja kirvelyyn. Lääkekuurit, kortisoni rasvat & nesteet eivät auta, ihotauti lääkäri ei ole diaknoosia sopivaa löytänyt😠😥On ollut pitkää ja lyhyttä hiusta. Lähtenyt hiuksia ym.. On ohennettu paljon hiuksia että pääsis ilmaa päänahkaan 🥴No lopulta tein radikaali päätöksen ja vedin kaljuksi.. Oli uskomaton tunne kun alkoi paranee pikkuhiljaa, päänahka. No heti ko vähäkään kasvoi hiukset niin kutina, ja ihottuma & haavaumat uusi. Parin päivän välein trimmeröin tai höyläsin pääni. No ko annoin hiukseni taas kasvaa niin kasvoivat kovaa vauhtia tuuheampana ko ennen 🙄ja vielä tuli luonon kiharat.. Sen jälkeen aina ko olen leikannu hiukset.. Niin tuuheat luononkiharat kasvaa tilalle. No suvussani on kihara hiusta mutta minä olen aina saanu olla piikisuorien taipumattomien hiusten kanssa. Mut elämä näköjään voi yllättää👍Ihotauti lääkäri sanoi et kortisoonit myös vaikuttaa. Nyt taas olen siili "tyttö" Ja vaikka itsetuntoni kärsiiki niin monet on tullu sanomaan. Et sulle sopii , ja ko vähä isoja korviksia käyttää niin vau. Haluan kaikille teille lähettää voima halin. Ja muistakaa ette ole yksin pään alueen ongelmien kanssa 🌷t. Monia


    • tyt

      Täällä just sain lähetteen koepalan ottoon vaikean päänahan tulehduksen takia. Ainut vaan että sitä saa odottaa jonojen takia n. 2-3 kuukautta.. saa nähdä onko tukkaa enää siinä vaiheessa päässä.. Olis kiva tietää miten aikaisemmat kirjoittavat ovat ongelmastaan selvinneet!!?

    • tongelma

      Päänahan ongelmaan käytin itse kookosöljyä.

      Oli sellaista kunnon punoitusta, kutinaa, hilsettä ja finnejä.

      Lotrasin sitä Cocovin kookosöljyä pään täyteen, hieroskelin tv:tä katsellen niin, että hieroin kaikki finnit sillä jne, öljy oli päässä noin tunnin aina kun tein ton hoidon (4 x ekalla vk:lla ja kun päänahka rauhoittui jatkoin sitten 1x vk). Sitten kun kaikki oli öljykäsitelty, pesin kookosöljyn kunnolla pois.

      Hiustenpesuun ja hoitotuotteina mulla on System 4 Bio Botanical Vital Cure -tuotteita ja joku päänahkaan jätettävä seerumikin.

      Noh, kuitenkin toi öljyhoito tehosi tosi nopeasti ja todella auttoi, finnit hävis sen jälkeen. Punoitukseen tehosi omenaviinietikka pesun jälkeen päänahkaan ja huuhtelu.

      Ei varmaan kaikkia helpota, mutta itsellä jeesas, Uusia hiuksia pukkaa nyt karseeta tahtia ja hiuskuontalo pörhöttää kun uusia kasvaa koko ajan. Nyt 2kk on siitä kun aloitin ton hoidon.

    • eiongelmaa

      Sain erittäin vaikean (7 vuoden) päänahan follikuliitin kuntoon kostuttamalla päänahkaa useamman kerran päivässä (5-10) kertaa Neo-Amisept desifioimisaineella. Olen käyttänyt menetelmää jo reilun vuoden. Levittimenä voi käyttää esim. pipettipulloa. Yleensä sanotaan, että alkoholi kuivattaa päänahkaa, mutta itse kestän käyttää tuota Neo-Amiseptiä mainiosti, enkä tarvitse vaivan hoitoon enää mitään lääkkeitä.

      Olen kokeillut myös geelimäisiä käsidesi ratkaisuja, mutta ne eivät osoittautuneet yhtä tehokkaiksi kuin nestemäinen alkoholi. Lisäksi jotkin desifioimisaineet, esim. Desinfektol saattavat ärsyttää päänahan ihon. Itse en sitä pienen käytön jälkeen pystynyt enää päänahalle laittamaan.

    • Robiner

      Hei, kärsin itse täsmälleen samoista oireista. Eilen kuulin pikkusiskoltani, että hänen huonokuntoiset ohentuneet hiuksensa tulivat kuntoon yllä maainitulla Cocos-öljyllä. Pesu vain 6 päivän välein ja siinä yhteydessä kovakourainen päänahan irroittelu. Päänahka pitää olla myös päälaelta yhtä irti, kuin sivuilta. Vesipesu joka toinen päivä ilman shampoota. Tukka on nyt vahvempi, kuin koskaan, ei tulehdusta. Päälaeltä hiusnystyjä on niin tiheään, kuin mahdollista. En ole ennen nähnyt hänellä koskaan niin kauniita hiuksia. Tänään aloitin itse päänahan hieronnat. Siskoni oli ennen pessyt shamppoolla jokatoinen päivä. Sillä hiukset eivät pysyneet päässä. Itse aloitin myös Kefir-Gefilus juoman käytön, sen pitäisi auttaa tulehdukseen suolen kautta.

    • Hh3

      Olisiko kellään jakaa lisää kokemuksia siitä mikä on auttanut tähän vaivaan? Itselläni takana kuukausien antibiootti hoito, parissa viikossa vaiva uusi. Sittemmin pitkä kuuri isotretinoiinia, follikuliitti palasi päänahkaan, vähän pidemmällä viiveellä tosin. Epätoivo alkaa iskeä!

    • Paljononkärsitty

      Pakko kommentoida,
      Olen äärettömän allerginen mustalle hiusvärille, sen tolueeni yhdisteille, johtuen mustan hennan käytöstä silloin 80-Luvulla. Oli muuten hyvää ainetta silloin se. Tää mun juttuni on siis ihan ääri mitä voi tapahtua ja miten siitä selvitä, Allergioita silloin niin ymmärretty ja tovin vei itselläkin yhdistellä asioita...
      Nykyään osaan noita värejä, samoin kuin metalliyhdisteitä, kuten kosmetiikassa käytettyä alumiiniä välttää, mutta aluksi en tajunnut viikkoa aikaisemmin tehdyn hiusvärjäyksen olevan missään yhteydessä märkivään, kutisevaan, sykkivään perunapeltoon jollaiseksi päänhkani yhdessä yössä lehahti. Lääkäriin lähdin kun korvat alkoivat irrota. Ihan totta.
      Lääkäri antoi antibiootteja sisäisesti ja ulkoisesti. Parinviikon läträämisen jälkeen se rauhottoi.olisi tietysti hiusten kasvaessa rauhoittunut jokatapauksessa.Pää jäi.
      Kerran vielä sama rumba,mutta kun kolmannen kerran Juurikasvun myötä niska alkoi kutiamaan palaset loksu päässäni:tää on oltava allergiaa! En Siis mennyt arvuutteleen, hain apteekista kyytabletit ja söin vanhat kortisoonini ja siinä se oli, vaihduin blondiksi.
      Vetyperoksiidi ei koskaan tehnyt mitään päänahalleni, se paransi vaan, samoin kuin aurinko. Sivuhuomautuksena mulla on myös psoriaasis jaloissa, tuota päänahkaa ei ole tarvinnut arvuutella kun niin hyvänä..
      Vuosien jälkeen kortisonit kainalossa aloin kokeileen : Punanen ei mitään, vaaleenruskee ei mitään, tummanruskee Lääkäriin! Piikki, kirjoitti kortisoonit ja lupas piekseä jos vielä hengelläni leikin. Tuli meinaan uusi oire: kaula alkoi turpoamaa ja pää, lähinnä leuka kaula ja posket turpos kuin sikotaudissa. Ihan totta.
      Tää oli mun tarina, toivottavasti jollekkin apua.

      • Anonyymi

        Tuossa oli aiemmin ohjeena Neo Amiseptia päänahkaan useita kertoja päivässä. Olen nyt muutamana päivänä kokeillut ja ajattelin jatkaa eteenkin päin. Neo amisept hillitsee kutinaa eikä niitä finnejä tule päänahkaan. Mitkään tetrasykliinit tai pitkät antibioottikuurit eivät auta, kun sen aikaa, kun niitä syöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli aiemmin ohjeena Neo Amiseptia päänahkaan useita kertoja päivässä. Olen nyt muutamana päivänä kokeillut ja ajattelin jatkaa eteenkin päin. Neo amisept hillitsee kutinaa eikä niitä finnejä tule päänahkaan. Mitkään tetrasykliinit tai pitkät antibioottikuurit eivät auta, kun sen aikaa, kun niitä syöt.

        Hei, kerro sitten tuloksesi! Taidan ottaa itsekkin heti huomenna tuon Neo Amiseptin kokeiluun. Olen kärsinyt päänahan follikuliiteista jo 6 vuotta. Juuri roacuttan kuuri loppumassa eikä apua ollut.


    • Anonyymi

      Päivitetään ketjua hieman. Olen kokeillut Betadine liuosta hyvin tuloksin. 10 vuoden follikuliitti päänahassa pysyy poissa, kun käytän Betadine liosta kerran päivässä ja huuhtelen tunnin jälkeen pois. Liuos poistaa myös päänahassa näkyvän punaisen "pannan". Kannattaa kokeilla!

      Huom. viive näissä on pitkä eli 1-2 viikkoa ennen kuin tulos alkaa näkymään, joten mitään päivän ihmeparannuksia turha odottaa. Roaccutania ja antibiootteja en suosittelen vaivan hoitoon ollenkaan, kun tuppaa uusiutumaan viikojen kuluessa kuurin päätyttyä.

      -eiongelmaa

    • Anonyymi

      Minulla alkoi ilmestyä päänahkaan finnin tapaisia patteja. Yritin hoitaa niitä ensin sibicortilla joka vähän tehosikin. Mutta päänahkaan oli inhottava levitellä rasvaa. Ostin glyserolia sisältävää käsidesiä joka tehoaa sieniin bakteereihin ja viruksiin. Helppo laittaa useamman kerran päivässä kun on lyhyet hiukset. Alkoholi haihtuu ja jäljelle jää kosteuttava glyseroli. Kolmas päivä menossa hoitoa johon kuuluu lisäksi normi sampoopesu kerran päivässä. Päänahka on jo paljon paremmassa kunnossa.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta kerron nyt oman tarinani. Olen aina ollut rasvoituvaa iho tyyppiä ja tukka pitänyt pestä kerran päivässä. Sitten keksin tumman kuivashampoon se antoi kivasti volyymiä Eikä hiukset olleet päätämyöten. Sitten alkoi kutina raavin Paljon.. sitten alkoi punoitus ja sitten finnit eli kai follikuliitti. Lääkäri määräsi tetralysal 300mg 1x vrk 3kk ajan. No sehän auttoi mutta koko tuska tuli takaisin paljon pahempana 2 viikkoa lääkkeen loputtua. Päänahka punoittaa siellä on punoittavia läiskiä follikuliitteja. Suorastaan kipuaa hirvesti koko päänahka. Haluaisin kuuulla tuosta neo amisept kokeilusta tuottiko se teillä tuloksia ja mitä teille kaikille kuuluu ? Oletteko saaneet vaivat hoidettua ?

    • Anonyymi

      Samat on ongelmat Rahikaisellaki. Ei mikään ole auttanut, on syöty antibiootit ja käytetty kortisonit ja ihotautilääkärin antamat hiivasienilääkkeet. Nyt pikkusen helpottanut, kun ystävä tilasi mulle Saarentaika firmasta teepuusaippuaa. Suomalainenluonnontuote. Mutta jos jätät yhdenkin pesupäivän väliin, kutina alkaa ja raavit pään verille. Ja on kipeä. Jos jokapäivä peset, ei paha. 2 vuotta ihotautipkl hypännyt. Otettu koepalatkin. Diagnoosi ekseema.. Kokeiltu geliakia hoidotkin.
      Ymmärrän ogelmanne..

      • Anonyymi

        Vanhaan keskusteluun jatkoa, mutta moni näitä edelleen lukee ja etsii tietoa sekä apua vaivaan.. Itselläni on ollut vuosia päänahan bakteeriperäinen follikuliitti, johon olen syönyt useamman antibioottikuurin. Antibiootit auttavat hetken, mutta kun kuuri loppuu niin ”finnit” tulevat takaisin. Monenlaisia voiteita ja shampoita on tullut kokeiltua turhaan. Pari viikkoa sitten lueskelin englanninkielisiä keskustelupalstoja, joissa moni kehui benzoyl peroxidia. Kävin apteekista pesunesteen sekä geelin ja päätin kokeilla. Jo parin päivän päästä päänahan tulehdus alkoi rauhoittua ja nyt kahden viikon jälkeen jäljellä on enää lievästi punoittavia aknearpia, jotka toivottavasti vaalenevat ja paranevat ajan mittaan. Uusia ”finnejä” ei ole tullut kun aiemmin niitä tuli oikeastaan päivittäin. Suosittelen kokeilemaan! Olen käyttänyt tuotteita nyt päivittäin, mutta ilmeisesti jatkossa riittää 1-2 kertaa viikossa. Tämä ei todennäköisesti tule parantamaan vaivaa kokonaan vaan auttaa pitämään sen kurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaan keskusteluun jatkoa, mutta moni näitä edelleen lukee ja etsii tietoa sekä apua vaivaan.. Itselläni on ollut vuosia päänahan bakteeriperäinen follikuliitti, johon olen syönyt useamman antibioottikuurin. Antibiootit auttavat hetken, mutta kun kuuri loppuu niin ”finnit” tulevat takaisin. Monenlaisia voiteita ja shampoita on tullut kokeiltua turhaan. Pari viikkoa sitten lueskelin englanninkielisiä keskustelupalstoja, joissa moni kehui benzoyl peroxidia. Kävin apteekista pesunesteen sekä geelin ja päätin kokeilla. Jo parin päivän päästä päänahan tulehdus alkoi rauhoittua ja nyt kahden viikon jälkeen jäljellä on enää lievästi punoittavia aknearpia, jotka toivottavasti vaalenevat ja paranevat ajan mittaan. Uusia ”finnejä” ei ole tullut kun aiemmin niitä tuli oikeastaan päivittäin. Suosittelen kokeilemaan! Olen käyttänyt tuotteita nyt päivittäin, mutta ilmeisesti jatkossa riittää 1-2 kertaa viikossa. Tämä ei todennäköisesti tule parantamaan vaivaa kokonaan vaan auttaa pitämään sen kurissa.

        Ihan suomesta apteekista ? Mitä merkkiä minkä niminen purkki. ?


    • Anonyymi

      Kannattaa mennä uudelleen lääkäriin ja noudattaa saamiaan ohjeita tarkasti ja kertoa tarkasti mitä on itse asialle tehnyt ja mitä ohjeita on saanut ja onko niitä noudatettu.

      • Anonyymi

        Kolmella eri ihotautilääkärillä olen käynyt ja määräävät aina antibiootteja sisäisesti/ulkoisesti sekä ketokonazolia sisältävää shampoota tms. Roaccutan kuuria ovat myös ehdottaneet mutta sitä en halua syödä. Vaikka ohjeita ja suosituksia kuinka noudattaa niin uusii aina. Tuo benzoyl peroxidi on ensimmäinen aine joka on tähän mennessä oikeasti toiminut. Ja lähes kaikki mahdolliset on tullut kaupoista ja apteekeista kokeiltua. Tiedoksi edelliselle kirjoittajalle, että kyseiseen vaivaan ei mitä ilmeisemmin ole pysyvää parannuskeinoa vaan se uusii aina hoidon lopettamisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmella eri ihotautilääkärillä olen käynyt ja määräävät aina antibiootteja sisäisesti/ulkoisesti sekä ketokonazolia sisältävää shampoota tms. Roaccutan kuuria ovat myös ehdottaneet mutta sitä en halua syödä. Vaikka ohjeita ja suosituksia kuinka noudattaa niin uusii aina. Tuo benzoyl peroxidi on ensimmäinen aine joka on tähän mennessä oikeasti toiminut. Ja lähes kaikki mahdolliset on tullut kaupoista ja apteekeista kokeiltua. Tiedoksi edelliselle kirjoittajalle, että kyseiseen vaivaan ei mitä ilmeisemmin ole pysyvää parannuskeinoa vaan se uusii aina hoidon lopettamisen jälkeen.

        Mistä tällaista shampoota löytyy ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tällaista shampoota löytyy ?

        Apteekista löytyy Basiron AC wash


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tällaista shampoota löytyy ?

        Tämä on siis se pesu geeli ei ns shampoo ? Millaiseksi hiukset tuosta geelistä jää ?
        Kiitoe jo etukäteen vastauksesta :)


    • Anonyymi

      Omalla pojalleni oli seborroinen ekseema päänahassa. Lääkärin määräyksestä Ketokonazol shampoo, hydrocortison liuos. Ei apua. Itselläni oli venäläinen puoliso, ja tuolloin 2018 sai sieltä suun kautta otettavia hiiva/sienilääkkeitä ilman reseptiä. Flukonazol 1 tab per viikko 5 viikon ajan. Ei ole ongelma tullut takaisin.

    • Anonyymi

      Voi kun tulisit kertomaan miten sait asiaa parannettua. Ihan toiviton tilanne ja tetralysalin jälkeen aina lehahtaa takaisin finnit ja tulehdus. Tuolla alempana kirjoitettiin jostain shampoosta mutta itse en ole apteekista sellaista löytänyt. Vain geeliä ja siinä lukee värjää hiuksia.

      • Anonyymi

        Sitä on voidetta basiron ac ja pesunestettä basiron ac wash. Sain ongelman sillä kuriin mutta jos en käytä niin finnejä alkaa taas tulla eli joudun käyttämään säännöllisesti. Itse ajoin pään millin sängelle, en tiedä miten toimii pitemmillä hiuksilla tai värjääkö. Pyyhe ja tyynyliinat pitää ainakin olla valkoiset koska osa tekstiileistä värjäytyy. Mutta päänahka on nyt kunnossa vuosien oireilun jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä on voidetta basiron ac ja pesunestettä basiron ac wash. Sain ongelman sillä kuriin mutta jos en käytä niin finnejä alkaa taas tulla eli joudun käyttämään säännöllisesti. Itse ajoin pään millin sängelle, en tiedä miten toimii pitemmillä hiuksilla tai värjääkö. Pyyhe ja tyynyliinat pitää ainakin olla valkoiset koska osa tekstiileistä värjäytyy. Mutta päänahka on nyt kunnossa vuosien oireilun jälkeen.

        Okei kiitos kun palasit vastaamaan. Olen googlannut ja apteekissakin kävin. Geelinä vain löytyy ei nesteenä. Tai näin sanoi farmaseutti ja google.


    • Anonyymi

      Olen juuri syönyt 6kk isotretinoin kuurin tähän vaivaan, ja kuukausi lopettamisen jälkeen päässä taas useita näppyjä, punoitusta, kutinaa ja kirvelyä. Alan olla epätoivoinen. Olen käynyt vuoden sisään lukuisia kertoja ihotautilääkärillä. En uskalla heti kokeilla tuota basiron geeliä kun se voi värjätä hiuksia. Pienen avun olen itse saanut system4 sarjan oil cure scalp maskista, jota pidän kerralla päässä vähintään puolen tunnin ajan. Päivittäin täytyy myös pestä hiukset,sen verran rasvoittuu.

    • Anonyymi

      Benzoyl peroxide on melko hinnakasta apteekissa, oletteko löytäneet verkosta jotain edullista vaihtoehtoa?
      Onko kenelläkään kokemusta spironolaktonista?

    • Anonyymi

      Heippa ! Päivittäkää ketjua ja kertokaa omia tarinouta on vielä monia jotka kamppailee asian kanssa. Olen taas kerran ab kuurilla en uskaltanut roaa aloittaa. Silti päänahka on ollut todella tulipunainen ja rasvoittuva, mutta finnejä ei ole tullut johtunee sb kuurista. Luin jostain ketjusta merisuolan hoitavasta vaikutuksesta ihoon ja sitä käytetään välimeren maissa paljon ihonhoidossa. No päätin kokeilla ! Laitoin suihkepulloon noin 2dl vettä ja vajaa 2 tl hirnoa merisuolaa. Nyt olen sitä ennen pesua suihkutellut päänahkaan ihan kunnolla ja antanut vaikuttaa noin 10-15 min sitten pessyt pois. Olen myös aamulla saattanut hirman suihkuttaa ja jättänyt päiväksi päähän. Nyt on punoitus tiessään ja pää tuntuu tosi hyvällle !! Merisuolasuihke on myös hyvä mun rasvaiselle päälle se antaa kuohkeutta tukkaan kun tyveen suihkii. Kokeilkaa tää on halpa ja mulla ainakin toiminut. Kuulen mielelläni jos tämä jitakin auttoi :)

      T: finnipää

    • Anonyymi

      Ketoconazol Ratiopharm Shampoo voi mahdollisesti auttaa (varsinkin jos päänahka myös haisee). Se on lääkeshampoota jota saa apteekista ilman reseptiä. Se tappaa sienet jos sellainen on syy ongelmaasi.

    • Anonyymi

      Millaisia ab kuureja olette syöneet tähän vaivaan, onko jollain auttanut ? Itsellä ab kuurin loputtua ongelma uusiutuu aina nopeasti. Olen nyt toistamiseen roa kuurilla ja reilussa viikossa katosi taas näpyt ja isoin rasvottuminen. Tällä kertaa syön pidemmän kuurin, koska viimeksi ongelma uusiutui reilussa kuukaudessa. Toivon että tästä olisi pitkäkestoisempi apu kuin viimeksi..

      • Anonyymi

        Tetralysalia aina 3 kk kerrallaan. Sitten vaiva uusii noin kahdessa viikossa kuurin loputtua. Roaa en ole vielä uskaltanut kokeilla kun pelkään sen vievän loputkin hiukset..


    • Anonyymi

      Joskus kyllä ottaa kipeää päänahkaan ilman näkyvää syytä

    • Anonyymi

      Nyt olen vihdoin löytänyt avun hirveään kutinaan poltteeseen ja finneihin päänahassa ! Vuosia olen syönyt antibioottia kuureina ja finnit aina palaa takaisin. Roaa en ole uskaltanut syödä kun pelkään vievän hiukset, eikä ole tutkimustyötä tarpeeksi roasta ja päänahkan follikuliitista. Mutta siis asiaan ! Eli luin päänahkan follikuliitista käypähoitosuosituksia ja siellä ohjeena pese happamalla ainakin kahdesti päivässä ja kuivaa hyvin. Tämän jälkeen voi laittaa klooriheksideä. No siis sitähän ei myydä ihmisille vaan eläimille ja ostin eläimille tarkoitetun kloorihekside suihkepullon 4%. Tätä kun suihkuttelin niin loppui kaikki epämiellyttävä tunne päänahkassa ja se kauhea finni myllerrys. Ajoittain vielä tulee mutta sit vain suihkuttelen tuota ja tilanne normalisoituu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe