Ajattelin ekan AMK-vuoden (liiketalous) jälkeen ilmoittautua poissaolevaksi ehkä yhdeksi lukuvuodeksi ja mennä siksi aikaa töihin rahan takia.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta, onko se edes kannattavaa??
Kaikki apu on tarpeen ja kokemukset kullanarvoisia, kiitos jo etukäteen!! :)
ekan vuoden jälkeen? auttakaa!!
4
959
Vastaukset
- noh
No välivuoden aikana olet töissä etkä koulussa, ei siinä sen kummempaa. Mitä apua tarkalleen ottaen tässä asiassa tarvitset?
- iksu
Taloudellisesti varmastikin on, jos sulla on sellanen duuni, että rahaa jää myös säästöön (siis jos sitä tällä haet?). Ota huomioon tietty, että esim. asumislisä varmastikin menee, joten esim. vuokraan uppoo enemmän rahaa ym. elämiseen.
Ei oo kokemusta vuoden tauosta AMK:ssa, mutta yleisesti oon huomannu, että välivuodet on vähän kaksteränen miekka. Kun on esim. vuoden töissä eikä opiskele on taas nihkeetä päästä kiinni lukemiseen ja opiskeluun ylipäätään.
Tiedän tapauksia, joissa opiskelut on vähän vastaavanlaisessa tapauksessa jäänyt jäihin moneks vuodeks, vaikka aikomus on ollu pitää vaan yks välivuosi. Tosin ne on yliopisto-opiskelijoiden kohdalta. Siellä kun ei oo niin huolta siitä valmistumisajasta. AMK:ssahan on se hyvä puoli, että kouluun on myös palattava järjellisessä ajassa, ettei mee normirajat liikaa yli.
Itehän sen parhaiten tiedät, kannattaako sun pitää taukoa. Pelkästään sen takii, että tekee mieli kalliimpia vaatteita tai bilettää enemmän ei varmastikaan kannata alkaa väliä pitämään.
Just my two cents. - justin
oletko harkinnut töitä opiskelun ohessa? ainakin itse tradenomin tutkinnon suorittaneena olen sitä mieltä että opiskelu ei pahasti kärsisi jos tekisi jotain tilapäistä ilta- ja viikonlopputyötä.
- Zoe*
Kokemuksia lähinnä kyselin!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411461
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756