Aikoinaan vuonna 1992, perheen väkiluvun kasvaessa ja entisen auton jäädessä alimittaiseksi tilanteessa jolloin ylimääräistä rahaa ei juuri ollut, kävin kahdessa autoliikkeessä kyselemässä yksityisleasingin perään, sillä tiesin menettelyn olevan mahdollista mm. Ruotsissa ja Saksassa. Minut likipitäen naurettiin ulos.
Ajat muuttuvat, ja nykyään yksityisleasingia tarjotaan useammankin merkin toimesta. Ainakin Peugeotin, Fordin ja Toyotan saa käyttöönsä tällä tavoin.
Asuntomme on maksettu, kesämökki samoin ja metsä on peritty. Nyt pihassa seisoo kaksi kohtuullisen ikäistä autoa ja kummallakin on kohtuullisesti palkattu vakityö. Emme ole siis aivan puilla paljailla, mutta seuraavan autonvaihdon rahoitus puuttuu. Voisihan ykkösauton vaihtaa rahoituksella tai pankkilainalla, mutta yhtään ei huvittaisi ottaa lainaa. Mulle on yks´hailee kuka ykkösauton omistaa, eli voisin maksaa pelkästä käyttöoikeudesta, jos saisin alle uuden huolettoman auton.
Kiinnostuksen kohteena on 308 SW joka tulee kesällä markkinoille.
1) oletko leasannut Peugeotia ja oletko järjestelyyn tyytyväinen?
2) minkälaista kuukausimaksua maksat?
3) minkä verran voit ajaa vuosittain?
4) miten pitkän sopimuskauden solmit?
Noihin saan toki vastauksen liikkeestäkin, mutta mikä askarruttaa eniten,
5) kuka määrittelee auton jäännösarvon ja kenelle auto päätyy sopimuskauden päättyessä - jos pidän auton poikkeuksellisen hyvin, hyödynkö siitä todella?
Kiitoksia vastauksista
yksityisleasing?
9
1038
Vastaukset
- Peugeotilla
auton omistus säilyy liikkeellä ja sopimuksen päätyttyä auto annetaan takaisin. Kärry on siis kuin vuokralla määräajan (esim. 3 vuotta) eikä mitään jäännösarvoa siinä mielessä lasketa.
- salmiakkilogo
Vastaan itse itselleni... Kävin asioilla ja piipahdin Koivuhaan Automaassa kustannuksista kysymässä. Mitään valmiita taulukkoja ei ollut olemassa, vaan hinta räätälöidään tapauskohtaisesti asiakkaan halujen ja tarpeiden mukaisesti. Helsingin Sanomien puolensivun mainoksen mukaan kuukausierä voisi olla niinkin edullinen kuin 376 euroa kuukaudessa, mutta mutta... kuten arvelinkin, kyseisessä kuukausierässä on kaksi pointtia - ensinnäkin sopimusaika on pitkä neljä vuotta, ja sen lisäksi sallittu kilometrimäärä on tavattoman alhainen, ainoastaan 10.000 km vuodessa. Jos laatisi sopimuksen, joka sallii ajaa sen verran mitä suomalainen keskimäärin ajaa eli noin 20.000 km per vuosi, nousisi kuukausierä jonnekin 500-600 euron nurkille.
Mahdoton yhtälö. Meidän tapauksessamme ei ole mitään mieltä ottaa moista sopparia, sillä ykkösautoomme tulee vuodessa noin 22.000 kilometriä. Rouvan seuraavan kakkosauton voisi hyvin liisata, sillä hänen autoonsa on näemmä tullut KAHDESSA vuodessa vain noin 13.000 kilometriä, eli sillä ajetaan vain 6.500 km / vuosi.
Hyvä puoli tuollaisten leasingsopimusten yleistymisessä on teitty se, että lapsiperheet saavat käyttöönsä UUDEN kakkosauton suht´järkikustannuksin, neljällä sadalla kuukaudessa. Uusi auto on aina turvallisempi kuin vanha lintta, ja muksut kulkevat usein päiväkotiin ja takaisin juuri sillä kakkosautolla. Hyvä puoli on myös siinä, että aikanaan markkonoille tulee vähän ajettuja käytettyjä autoja (esim. 4 v ikää mutta vain 40.000 km).
Päädymme ostamaan seuraavan ykkösauton, emme liisaamaan. Hyvin todennäköisesti se on 308 SW. Harmi vaan, että niitä ei saa sopivan vähän käytettynä vielä vähään aikaan. Täytyy harkita uutta, rahoituksella maksaen. Juu maksaa, mutta eipä tarvitse korjata.
Olemme ostaneet kolme autoa ALD Automotivesta, ja ostettaessa ne ovat olleet 3-5 vuotiaita ja niillä oli silloin ajettu 25 tkm / 34 tkm / 41 tkm. Hinnat olivat noin puolet uuden vastaavan hinnasta.- viestin lopussa
se tulikin: "Olemme ostaneet kolme autoa ALD Automotivesta, ja ostettaessa ne ovat olleet 3-5 vuotiaita ja niillä oli silloin ajettu 25 tkm / 34 tkm / 41 tkm. Hinnat olivat noin puolet uuden vastaavan hinnasta."
Se toinen puoli on jo maksettu korkojen kera ensimmäisen liisaajan maksamissa kuukausimaksuissa. ALD Automotivehan myy palautuneita liising-autoja. - jsaa
Delta-autolla on mielestäni kohtuulliset leasinghinnat. Tosin myyvät tietysti vain omia merkkejään.
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/95/easylease-hinnasto_11042008.pdf - salmiakkilogo
viestin lopussa kirjoitti:
se tulikin: "Olemme ostaneet kolme autoa ALD Automotivesta, ja ostettaessa ne ovat olleet 3-5 vuotiaita ja niillä oli silloin ajettu 25 tkm / 34 tkm / 41 tkm. Hinnat olivat noin puolet uuden vastaavan hinnasta."
Se toinen puoli on jo maksettu korkojen kera ensimmäisen liisaajan maksamissa kuukausimaksuissa. ALD Automotivehan myy palautuneita liising-autoja.Olen järkeillyt niin, että ALD on saanut autoistaan hyvät hillot yrityksiltä, ja niin heillä on varaa myydä ne autot, joiden sopimuskausi on päättynyt, himpun verran edukkaammin kuin muut liikkeet. Toisaalta vaihdossa otetusta maksetaan toivottoman huonosti. Parasta ALD:n myymissä autoissa on se, että niillä on ajettu hyvin vähän. 45 tuhatta ajetusta varustellusta pyydetään saman verran tai vähemmän kuin viereisessä liikkeessä 120 tkm ajetusta.
- tapahtuu
jos on semmonen leasing auto ja ajaa yli sen sallitun kilometri määrän
- kyllä mainittu
mitä jokainen ns. ylikilometri maksaa. Yleensä tämä kilometrihinta on melkoisen kovaa luokkaa. Kuukausimaksun sopiminen alunperin korkeammaksi on edullisempaa jos ylitys on tavallista. Sopimuskaudenkin aikana on mahdollista tarkistaa sopimuskilometrejä. Yleensä sopimusehdoista löytyy vastaus näihin kysymyksiin.
- ihmetteliä
kyllä mainittu kirjoitti:
mitä jokainen ns. ylikilometri maksaa. Yleensä tämä kilometrihinta on melkoisen kovaa luokkaa. Kuukausimaksun sopiminen alunperin korkeammaksi on edullisempaa jos ylitys on tavallista. Sopimuskaudenkin aikana on mahdollista tarkistaa sopimuskilometrejä. Yleensä sopimusehdoista löytyy vastaus näihin kysymyksiin.
Ihmettelen pieniä sallittuja kilometrejä. Tottakai sopimuskauden päätyttyä on helpompaa kaupata 40 tuhatta kuin 60 tuhatta ajettu auto, mutta jos yksityisomistuksessa olleessa verrokissa on yli satatonnia... Ja eipä sillä ole hintaan vaikutusta, onko mittarissa 40 vai 60 tuhatta..
- leasing autoja
ihmetteliä kirjoitti:
Ihmettelen pieniä sallittuja kilometrejä. Tottakai sopimuskauden päätyttyä on helpompaa kaupata 40 tuhatta kuin 60 tuhatta ajettu auto, mutta jos yksityisomistuksessa olleessa verrokissa on yli satatonnia... Ja eipä sillä ole hintaan vaikutusta, onko mittarissa 40 vai 60 tuhatta..
ja vaihtoehtoja mainostetaan niin niissä on yleensä kerrottu se ns. alkaen hintavaihtoehto kuten automallienkin mainoksissa. Siihen sisältyy yleensä tällöin vain esim. 10000 km/vuosi ajoa. Sopimuksen voi räätälöidä aivan omien ajojensa mukaan esim. 15000 km/v , 20000 km/v jne., hinta on vain aina suurempi jos kilometrejä on enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 814502
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀584193Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1234186BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1803411- 1882715
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome652683Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582597Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main352582Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?692475Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik432142