Angiina

kipuilija

Moikka!

Sanokaapas te joilla on omakohtaista kokemusta/muuta tietoa angiinasta, että kuinka yleistä on kuumeeton angiina? Ja kuinka kauan se lie itää ennenkuin näkyviä merkkejä tulee? Se ei ilmeisesti parane ilman lääkehoitoa?

Itse olen nyt neljä päivää tuskaillut kurkkukivun kanssa ja tänään kävin lääkärissä. Lääkäri otti kyllä näytteen risoista mutta jo näkemänsä ja kuvailemieni oireiden perusteella määräsi 10 päivän kuurin V-Pen penisiliiniä.

Mulla kurkkukipu alkoi äkillisesti ja kehitty nopeasti toispuoleiseksi. Vasta neljäntenä päivänä alkoi näkyä selviä peitteitä. Heti kyllä turposi molemmin puolin ja ylhäältäkin kurkku. Lisäksi eilen alkoi pelottaa että mitä tästä vielä tulee kun en meinannut päätä saada käännettyä ja kaula oli kosketusarka ja imusolmukkeet selvästi turvoksissa.

Ovatko nämä nyt sitten ihan perusoireita? Viimeksi minulla oli angiina yli 10 vuotta sitten että en siksi muista yhtään oireita yms :). Onko kellään mitään hyviä kotikonsteja joilla voisi helpottaa oloa? Lämmin juoma ei tee lainkaan hyvää vaan sattuu vain enemmän, mutta jäätelöstä olen jo löytänyt kelpo apurin. Kamalinta on kun yöllä kurkku kuivaa ja tuska on hirveä niellessä ;(.

Ei varmaan kannata lähteä rehkimään tässä taudissa, eikös angiina voi helposti poikia muita sairauksia ja aiheuttaa vaikkapa sydänongelmia? Vai onko minua vaan peloteltu pienenä :)?

4

4413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pantera

Terve !

Mulla on ihan sama juttu tällä hetkellä , olen tänään menossa lääkäriin . Imusolmukkeet on tulehtuneet , mitään en pysty syömään kun nieltäessä sattuu , viime yönä heräsin parin tunnin välein , nenä on aivan tukossa . Sisäpuolella , nielussa , niin sanotun nyrkkeilysäkin vieressä on patti , jossa on valkoisia pilkkuja . Uskomattoman kipeä .

• fghjfghj

Monta kertaa sulla on ollu angiina tänä vuona mut jos on ollu uhesti niin sullahan on voinut olal jo monta kertaa. ja sit jos sul on ollu 4 kertaa nini sun pitää mennä leikkaukseen mut en oo varma mut sulla voi mennä kurkku umpeen jos sulla on ollu angiina monta kertaa..

• ja mä oon joulupukki...

Itselläni oli angiina n. vuosi sitten...

Mulle nousi ensin 39,2 asteen kuume ja kurkku kipu ei ollu vielä sillon kovin kauhee.
      Mutt seuraavana päivänä alko jumalaton kurkku kipu.
      Viikonlopun makasin kotona ja sitten maanantai aamuna pitki mennä lääkäriin.
      Samantien kun sinne menin, lääkäri sano samantien, että taitaa olla angiina.

viikon anbiootti kuuri ja "sairaslomaa"...
      Nieleminen oli tosiaan yhtä tuskaa, mutta
      pystyin juomaan kylmää cocista...Söin kaksi kertaa päivässä, aina ennen lääkkeiden napsimista...Tosin mieluummin olisin jättänyt syömättä kokonaan.

Mulla ei ollu mitään muuta ku kurkku kipee ja kuumetta, tosin enpä mä siihen mitään ois lisäksi halunnukkaan. Ainakaan kun muita oireita ois voinu olla turvonneet imusolmukkeet, päänsärky ja vatsakivut.

• myös..

yksi angiinan kourissa oleva.töissä ollut pari päivää mut nyt pitää luovuttaa muutamaksi päiväksi.
        kurkku ihan sairaan kipee,kuumetta ollut 3 päivää,ruoka ei ole maistunut pariin päivään.
        tänään sain lääkekuurin että eiköhän se tästä taas iloksi muutu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1769
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1628
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1373
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      928
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      918
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      914
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      872
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe