Moi!
Ostimme puolivarjoisalle etupihalle käynnöshortensian. Kuoppa kaivettiin puoli metriä seinustasta poispäin, oikeastaan kaivoimme ihan leveän penkin johon laitetan sit perennoja kaveriksi k-hortensialle. Penkki on hortensian kohdalta n. 50 cm syvä, riittääkö se? Syvemmälle mennessä vastaan tuli jotain valkoista muovintapaista, oisko routaeristettä tai jotain (?), voikohan siitä olla haittaa kun hortensia ei saa juuriaan sen läpi? vai kasvaako juuret sit vaan vaakasuuntaan? vai onko se kertakaikkiaan kelvoton paikka hortensialle?
kiitos vastauksista!
köynnöshortensian tai minkä vaan istutus ja routaeristeet?
6
1725
Vastaukset
- päärynäpuu
on haittaa siitä routasuojasta seinää vasten. Hortensia tekee juurensa sinne, mihin mahtuu menemään. Onnea hyvästä köynnösvalinnasta.
- seinälle
Älä missään nimessä laita menemään seinää pitkin,sitä et saa kirveelläkään pois,jos seinälle pitää tehdä joskus jotain, esimerkiksi maalata.Se menee laudoitusten väleihin ja vaikka minne,repii laudat seinästä, kokemusta on tästä asiasta, siksi varoitan.
Laita vaikka puuta,esim. mäntyä myöden ,sihen tarttuu hyvin. - päärynäpuu
seinälle kirjoitti:
Älä missään nimessä laita menemään seinää pitkin,sitä et saa kirveelläkään pois,jos seinälle pitää tehdä joskus jotain, esimerkiksi maalata.Se menee laudoitusten väleihin ja vaikka minne,repii laudat seinästä, kokemusta on tästä asiasta, siksi varoitan.
Laita vaikka puuta,esim. mäntyä myöden ,sihen tarttuu hyvin.miten se reagoi. Meillä on tiiliseinä ja siinä se oli hyvin tyytyväinen. Laitoin kasvin n. metriin seinästä, joten tilaa jäi vielä vaikkapa muurahaisten tulla, sillä niitähän aina liikuskelee maan tasalla. ;) Toisen hortensan panin tiilipylvästä vasten ja sekös oli kaunis sillä paikalla. En tiedä, miten lautaseinä toimii köynnöstä vasten, ehkä on huonompi valinta.
Joka tapauksessa se on ylväs koriste. - oli seinä
päärynäpuu kirjoitti:
miten se reagoi. Meillä on tiiliseinä ja siinä se oli hyvin tyytyväinen. Laitoin kasvin n. metriin seinästä, joten tilaa jäi vielä vaikkapa muurahaisten tulla, sillä niitähän aina liikuskelee maan tasalla. ;) Toisen hortensan panin tiilipylvästä vasten ja sekös oli kaunis sillä paikalla. En tiedä, miten lautaseinä toimii köynnöstä vasten, ehkä on huonompi valinta.
Joka tapauksessa se on ylväs koriste.kysymys oli lautaseinästä,niinkuin siinä luki
- päärynäpuu
oli seinä kirjoitti:
kysymys oli lautaseinästä,niinkuin siinä luki
Jotenkin sitä lähestyy kysymystä ja keskustelua aina oman pihansa ja talonsa kautta. Tämä on kaiketi sallittua. Kysyjä on nyt varmaan tietoinen, mikä kannattaa, mikä ei, asialla kun on monen monta puolta.
Joka tapauksessa köynnöshortensasta on kyse, kukasta, joka on minut "villinnyt". Terv. kevätflunssaa poteva.
- päärynäpuu
joita olet ajastellutr köynnöshortensan rinnalle?
En laittaisi mitään, sillä hortensa levittäytyy rehvakkaasti ja "tulee ulos" näkyviin, se ei kaipaa rinnalleen mitään , ei todellakaan yhtään mitään.
Tai puolentoistametrin päähän voisitte panna vielä toisen hortensan, jolloin olisi iso alue hienoa puuvartista hortensiaa. Ei haittaa, vaikka kaivoitte "turhaan", tulipa rikkaruohoja poistettua. Hyvää uutta multaa päälle vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569