Vatsa kuin ilmapallo

pierun pidättäjä

Mitä teen? Vatsani on kuin olisin raskaana; turvotusta täynnä ja ilmavaivoja saan pidätellä kokouksissa ja yleisellä paikalla kaiken aikaa. Suolisto tähystetty, keliakia ja laktoosi-intoleranssi poissuljettu, kuituja ja maitohappobakteereita kokeiltu; ei apua. Muka jokin ärtynyt paksusuoli lääkäreiden mukaan. Miten se nyt on ärtynyt, kun missään ei ole mitään näyttöä (tähystykset jne.). Ruokavalioon kiinnitän toki huomiota, nestetättä juon riittävästi, mutta olo on kamala. Työpaikan WC:hen pitää mennä jatkuvasti piereskelemään ja yrittää olla yleisissä vessoissa räjäyttämättä koko pönttöä.

Onko hyviä vihjeitä - asiallisia sellaisia? Onko edes toisia tällaisesta vaivasta kärsiviä, jotka ovat kyllästyneet ravaamaan lääkärissä ja saaneet korkeintaan Nexium tmv:n paketin ja lohduttavat sanat, "että kyllä se suoli vielä rauhoittuu ja muista harrastaa liikuntaa jne... jne..." konstit on kokeiltu, mutta MAHA VAIN MURISEE JA SUOLI EI RAUHOITU.

24

5948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pruut

maitokahvi ja vielä tarkemmin suodatinkahvi pistää takuulla pierettää koko vuoden edestä..

• Tohtori Tolonen..

Lajitteleppas päiväsi ruokavalio mistä se koostuu niin päästäänkin itse olennaiseen asiaan ?

Sillä nämä kaasut meidän sisällä muodostuvat vain ja ainoastaan niistä yhdisteistä mitä pistämme suuhun ja mitä karinogeenisempää ja mädäntyneempäää roskaruokaa me laitamme sisäämme niin sitä enemmän näitä uretaania sisältäviä pahanhajuisia kaasuja muodostuu elimistöjemme sisällä ja rupeaa haisemaan kuin rankkitynnyri.

• ent. pierueerikki

älä syö suomalaista ruokaa vaan vaihda se kaupan pakastealtaasta löytyviin vihannes ruokiin jotka pannulla paistettuna ovat vatsallesi ystävällisiä.
      Osta parsaa, kukkakaalia, vihreitä papuja, ja muita vihanneksia valikoiden.

Ei lihaa, kalaa perunoiden kanssa ja valkoinen leipä muodostaa mahtavat pierut sekä antaa kauniin turvotuksen.

Siirry vihanneksiin eli valkuaisaineateriaan ja tärkkelys aterialla pitää noudattaa ko.ohjeita.
      Muuten perse on tulessa pian.

yli. 30 vuotta kärsinyt vatsavaivoista.
      terv. pierueerikki.

• kauheasta vaivasta eroonpää...

Olin kohtalontoverisi ja osittain toki vieläkin, mutta olen saanut suuren avun ilmavaivoihini ja vatsan turvotukseen alfa-galaktosidaasi -entsyymistä. Tätä ennen kokeilin lähes kaikkea. Vihdoin löysin lääkärin, joka selitti minulle perusteellisesti, mikä saa aikaan ilmavaivat. Eivät rasvat tai proteiinit, vaan sulamattomat hiilihydraatit, jotka paksusuolen bakteeristo saa käymään. Rasvainen ruoka voi kyllä lisätä ilmavaivojen pahaa hajua. Mutta minulle oli tehy myös kakki testit (H.pylori, laktoosi-intoleranssi, keliakia, hiiva), tähystykset ja UÄ-tutkimus, eikä missään testissä voitu osoittaa mitään.

Nyt tiedän aiheesta jo huomattavasti enemmän ja pystyn elämään vaivani kanssa tarkkaillen ruokavaliotani ja käyttämällä tuota alfa-galaktosidaasi-entsyymiä.

Alfa-galaktosidaasi on entsyymi, jota monet kasvikset, viljatuotteet ja vihannekset sekä hedelmät sisältävät, mutta eivät riittävissä määrin ja kun ruoka-aineita kuumennetaan, tuo entsyymi hajoaa. Tuota noissa terveellisissä ruoissa olevia pitkäketjuisia sokereita pystytään pilkkomaan kuitenkin ravintolisänä saatavalla alfa-galaktosidaasilla (esim. Sinaire Forte tai Beano joissakin maissa), joka on ainakin minut pelastanut. Se pilkko sulamattomat hiilarit sulavaan muotoon ja estää näiden jäämisen paksusuolen bakteeriston aiheuttamaan käymistilaan.

Toki tupakointi ja purukumin syöminenkin voivat pahentaa paineentunnetta vatsassa ja lisätä ilmavaivoja, mutta pääsyy on nuo hiilihydraatit. Ja terveellinen ruokavalio vain nyt sisältää noita hiilihdydraattia ja siitä haluan nauttia. Kiitos, tälle lääkärille, joka selitti minulle perusteellisesti tätä "tadinkuvaa" ja kerrankin sain lääkäriltä riittävästi aikaa keskustella vaivasta perusteellisesti. Nyt otan Sinairen ennen jokaista ruokaa ja saan nauttia siitä ilman vatsanturovtuksia ja ilmavaivoja ja istua kokouksessa ihan rauhassa häiritsemättä muita ja häiriintymättä itse. Toki edelleenkin tarkkailen ruokavaliotani ja sipulin kanssa minulle tulee ongelmia joskus.

• pierun pidättäjä

Ensimmäinen päivä ilman räjähtävää tunnetta vatsassa... huuuh... Miksei tästä alfa-galaktosidaasi-entyymistä ja sulmattomista hiilihydraateista ole minulle ikinä ennen puhunut. Jos näinkin jatkuu olen kiitollinen. Näiltä palstoiltahan saa enemmän vihjeitä kuin lääkäristä - kiitos vielä kerran!

• Oiva Rutanen
      • !!!!

että niitä vois etes lukea!!

• kaikki maitohappobakteerit ...

Valitettavasti ei toimi minulla. Olen kokeillut n. 10-15 eri maitohappobakteerivalmistetta normaaleilla ja suurilla, jopa jättiannoksilla. Näillä ei ole ollut ongelmaani mitään vaikutusta, mutta kiitos paneutumisestasi ongelmaani.

• Oiva Rutanen
        kaikki maitohappobakteerit ... kirjoitti:

Valitettavasti ei toimi minulla. Olen kokeillut n. 10-15 eri maitohappobakteerivalmistetta normaaleilla ja suurilla, jopa jättiannoksilla. Näillä ei ole ollut ongelmaani mitään vaikutusta, mutta kiitos paneutumisestasi ongelmaani.

ensimmäisen viikon käytön jälkeen limakalvojen bakteerikanta alkaa vasta pikkuhiljaa normalisoitumaan.

Ja nyt on tiedossa sellainen inhottavuus, että raaka liha, joka on pakattu, saattaa sisältää jonkin säilytys aineen joka pistää pakin sekaisin (ripuli) vaikka syökin noita mhb.ta. Vielä ei tiedetä mikä tuo aine on! Itsekin muuten jouduin lopettamaan lihan syönnin tämän takia.

• Oiva Rutanen
        !!!! kirjoitti:

????

• R.potilas
        !!!! kirjoitti:

Niitä rivejä kun klikkailee niin sinne alhaalle ne ilmestyy, minäkään en heti huomannut.

• seuraavasta ?
        Oiva Rutanen kirjoitti:

ensimmäisen viikon käytön jälkeen limakalvojen bakteerikanta alkaa vasta pikkuhiljaa normalisoitumaan.

Ja nyt on tiedossa sellainen inhottavuus, että raaka liha, joka on pakattu, saattaa sisältää jonkin säilytys aineen joka pistää pakin sekaisin (ripuli) vaikka syökin noita mhb.ta. Vielä ei tiedetä mikä tuo aine on! Itsekin muuten jouduin lopettamaan lihan syönnin tämän takia.

Joku minulle selitti, että ennen maitohappobakteerien syönnin aloittamista pitäisi happo-emästasapaino ensin saada kuntoon, jotta mh-bakteerit yleensä voisivat kiinnittyä !
        Ja muutenkin ruokavaliota pitää muuttaa radikaalisti, ei auta pelkästään, että niitä 3:ea
        alkaa popsimaan. Ja että mikroaaltokuumennus kuulemma tuhoaa kaiken emäksisen eli hyvää häviää sitä kautta. Elimistön happo-emästasapaino
        pitää olla kohdallaan, niin moni asia paranee.
        Sokerit, valkoiset jauhot, kovat rasvat, liha ym. karsittavien listalle. Ja sitten niitä KASVIKSIA JA HEDELMIÄ paljon, paljon ja paljon.
        Ja sitten niitä bakteereita. Eli kysymys kuuluu siis, pitääkö suolisto ensin käsitellä jotenkin ennen mh-bakteerien syömisen aloittamista ?

• Oiva Rutanen
        seuraavasta ? kirjoitti:

Joku minulle selitti, että ennen maitohappobakteerien syönnin aloittamista pitäisi happo-emästasapaino ensin saada kuntoon, jotta mh-bakteerit yleensä voisivat kiinnittyä !
        Ja muutenkin ruokavaliota pitää muuttaa radikaalisti, ei auta pelkästään, että niitä 3:ea
        alkaa popsimaan. Ja että mikroaaltokuumennus kuulemma tuhoaa kaiken emäksisen eli hyvää häviää sitä kautta. Elimistön happo-emästasapaino
        pitää olla kohdallaan, niin moni asia paranee.
        Sokerit, valkoiset jauhot, kovat rasvat, liha ym. karsittavien listalle. Ja sitten niitä KASVIKSIA JA HEDELMIÄ paljon, paljon ja paljon.
        Ja sitten niitä bakteereita. Eli kysymys kuuluu siis, pitääkö suolisto ensin käsitellä jotenkin ennen mh-bakteerien syömisen aloittamista ?

muuten kuin ainoastaan veri-ripulissa. Mutta kannattaa syödä esim banaania, sipulia(?) ja vehnäjauhoa(?), joista mh-bakteerit saavat elatus'alustaa lisää. (?)=Ei sovi kaikille.
        Mh-bakteerituote sisältää itsessään mh-bakteerien elatus'alustan joka mahdollistaa mh-bakteerien kiinnittymisen ja kasvamisen (=elämisen) limakalvoilla. Mhb-tuote'1.n elatus'alusta on kapselin (koko=n.5,5mmx15,0mm) kuoressa, joten se pitää ottaa kokonaisena kapselina. Muissa elatus'alusta on pääsääntöisesti mh-bakteeri jauheessa, jolloin se voidaan ottaa tarvittaessa (=pienet lapset ja nielemisvaikeudet) ilman kapselin (koko=n.7,0mmx19,0mm) kuorta, mutta aina pitäisi ottaa mieluummin kuorineen.
        -Mikäli tilanne suht OK, niin rupeaa syömään mhb.ta 2x5'miljardia bakteeria/vrk.

-Mikäli tilanne normaali ripuli, niin mhb.ta 1-3vrk.tta 3-4x10-15'miljardia bakteeri/vrk.

-Mikäli tilanne veri-ripuli, niin-
        *Antibioottiripuli&Tappajabakteeri- Ulostetutkimus- Mhbakteeri- Ulosteen siirto.
        Clostridium difficile -bakteeri on yleinen meillä ihmisillä, lapsilla varsinkin. Itse Clostridium difficile -bakteeri ei ole perus syy kuolemiin, vaan antibiootti ja KVH-Toksiinit ovat tappaneet nämä tarpeelliset mh-bakteerit, jonka takia Clostridium difficile -bakteerit ovat päässeet kiinnittymään, kasvamaan ja lisääntymään limakalvoilla, joilta puuttuu tämä luonnollinen vastarinta; Tärkeimmät mh-bakteerit!
        Kun vatsamme (=suolisto) on täysin kunnossa, niin silloin ei esiinny kipuja, vihlontaa, närästystä, ummetusta, ripulia, jne.
        Kolmella tärkeimmällä bakteerilla voidaan ehkäistä tilanteen kärjistyminen, jolloin -

RIPULI, johon ei liity ripulia edeltänyttä antibioottikuuria:
        Kertoo sen että suoliston tarpeellinen bakteerikanta on vajaa, mutta ei vielä vakava, joka voidaan parantaa antamalla suoliston limakalvoille hyvät/tarpeelliset mh-bakteerit syöden, huomioiden että syöt oikeita eläviä luonnollisia bakteerikantoja (ks kolme tärkeintä bakteeria), riittävästi (vähintään 5'miljardia bakteeria/vrk). Mm antibiootti tappaa mh-bakteerit (ota mhb.t kolme tuntia antibiootin jälkeen ja ajoita mhb.n otto viimeiseksi yötä vasten), jne (lisää ohjeita "Tiesitkö että" kohdassa).
        Mutta jos limakalvoille ei olekaan annettu hyviä/tarpeellisia mh-bakteereita, niin -

VERI-RIPULI, johon liittyy ripulia edeltänyt antibiootti -kuuri:
        Kyseessä saattaa olla Clostridium difficile -bakteerin tuottaman toksiinin (=myrkky) aiheuttama ripuli. Clostridium difficile bakteeriin eivät tehoa mitkään antibiootit, vaan antibiootit ainoastaan pahentavat suoliston limakalvojen tilaa tappamalla hyviä/tarpeellisia mh-bakteereita. Clostridium difficile -tappajabakteerin kiinnittyminen/kasvu/lisääntyminen vaurioituneilla limakalvoilla voidaan estää ainoastaan alla luetelluilla kolmella tärkeimmällä bakteerilla! Luonnollisilla elävillä mh-bakteereilla ei ole yliannostuksen vaaraa, joten tilanteen vakavuudesta riippuen potilaalle voidaan antaa kymmeniä---satoja miljardeja mh-bakteereita vuorokaudessa! Kun limakalvot ovat kunnossa, niin toksiinia tuottamaton Closridium difficile bakteeri ei aiheuta mitään erityistoimenpiteitä. Ainoastaan toksiinia tuottava kanta vioituneilla limakalvoilla aiheuttaa välittömiä toimenpiteitä. Sen vuoksi kannattaa teettää sairaalassa -

ULOSTETUTKIMUS:
        Jossa ulosteesta määritetään bakteerit ja toksiinit. Mikäli ulosteesta löytyy Clostridium difficile bakteereita ja niiden tuottamaa toksiinia (=myrkky), niin paksusuolen pelastamiseksi ja Clostridium difficile bakteerin nopean häätämisen vuoksi kannattaa teettää sairaalassa -

ULOSTEEN SIIRTO:
        Jossa paksusuoli tyhjennetään sairaalassa ja paksusuoleen ruiskutetaan tervettä ulosteliuosta. Ja viimeistään tässä vaiheessa on otettava mh-bakteerit käyttöön 50---100'miljardin bakteerin korotetuin vuorokausi-annoksin!
        ...

Mistä näitä bakteereita sitten saa, nämähän pitäisi saada ruuasta?
        Valitettavasti nykyruuista emme saa riittävästi näitä tarpeellisia bakteereita, syystä että kaikki maito-tuotteet, hapanmaito-tuotteet ja niin lasten, kuin aikuistenkin ruuat kuumennetaan, jolloin maitohappobakteerit kuolevat yli 50'C.s-astetta lämpötilassa. Tällöin ainoaksi konstiksi jää palauttaa po bakteerit limakalvoille syöden.

??Valio??

• kaikkein

pahin myrkky jätäppäs se pois kokonaan ja sipulit myös.osta maitohappobakteereja lisäksi.

• voit saada ongelmasi loppumaan

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000202&posting=22000000035224787

Lukaiseppa tuolta... Oikeanlaisella ruokavaliolla pystyt vähentämään ongelmia merkittävästi... Usein vain ihmiset syövät montaa haitallista tuotetta jolloin eivät tajua että yksikin niistä voi aiheuttaa ikävät haittavaikutukset... Tuolla on jotakin vinkkejä, mutta jotkut tarvitsevat todella radikaalit muutokset mutta hyvin monille riittävät jo pienetkin ruokavaliomuutokset....

• pari vinkkiä

Vielä semmoinen ohje että rupea tekemään ruoka ja ongelmapäiväkirjaa johon merkitset mitä olet syönyt milloinkin ja mitä ongelmia on tullut esiin... Tällä tavalla voit kartoittaa pitemmällä ajalla mitkä ruoat vaikuttavat ongelmiisi. Yleensä syy-seuraus yhteys löytyy aika nopeastikin...

Varoituksen sana myös lääkkeistä: Varsinkin Imodium voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa tilanteen jossa joudut käyttämään lääkettä koko ajan enemmän ja enemmän... Siis on suositeltavampaa kokeilla ruokavalio muutoksia...

Taustalla voi olla myös Refluksitauti, jota ei kaikilla huomata. Tosin siihen on yleensä "selvät oireet"...

Ärtynyt paksusuoli on "diagnoosi", jossa ongelmiesi syytä ei tunneta. Se on semmoinen yleisnimitys kaikille mahaongelmille joiden alkuperäissyytä ei tunneta... Siihen ei siis ole olemassa lääkettä tms. Tosin voit kokeilla esim. Agiocuria, Lepicolia (kuitujauheita joista voi olla apua) ym. erilaisia maitohappobakteereita että onko niistä apua.

• piereskelyyn,,

Tuli vain mieleen kun tuttava aikoinaan matkusti bussilla ja siellä tietenkin pääsi se isopieru,
      tuttava taputti vieressä olevaa rouvaa olkapäälle sanoen, älä välitä, ei kukaan tiedä kumpi se meistä oli.

Eikös tuollaiseen tautiin saa sairaslomaa ? Yhden asian tiedän, lihaa ei saisi syödä yhtään kun pierutauti iskee, ei herneitä,
      AIKA on todella monesti ainoa mikä taudin hoitaa.

• ongelmia....

Ei "tautiin" saa sairaslomaa. Ei sitä edes katsota taudiksi, koska siihen ei ole tunnettua lääketieteellistä syytä ja yleensä vastaavia ongelmia pidetään "itse aiheutettuina" eli ne pitäisi pystyä hallitsemaan tilanteessa kuin tilanteessa... vaikka se ei olisikaan mahdollista koska ei tiedä mistä syystä ne johtuvat.

Aika ei auta ongelmiin, jos niille ei tee mitään. Pitää ruveta itse ottamaan asioista selvää, lääkäristä ei näihin ongelmiin neuvoja saa.

Tuo oikeanlainen ruokavalio on melkein se tärkein ohje. Sillä pystyy ongelmat saamaan kuriin, jos ei kokonaan niin ainakin suurimmaksi osaksi. Maitohappobakteeripillereillä voi myös vähentää ongelmia ja eri kuitujauheilla. Hyvin yksilöllistä kuitenkin että minkälainen on oikea ruokavalio ja miten nuo muutkin valmisteet auttavat asiassa...

Joissakin tapauksissa oikeanlaisella ruokavaliolla oltuaan henkilön vatsa on alkanut sietää myös niitä tuotteita mitkä eivät aikaisemmin sopineet... Tapahtuu ns. eheytyminen (en tiedä onko virallista termiä).

Ruokavalion merkitystä ei missään paikoissa toitoteta, koska lääkärissä näihin ongelmiin ei suhtauduta "vakavasti". Sempä takia henkilöt ovat yleensä aika ummikkoina siitä mikä näihin auttaa...

Edelleen suurin ongelma on kuitenkin siinä ettei ruokavaliota osata korjata oikealla tavalla tai ei haluta, sillä on totuttu syömään niitä ruokia mistä pidetään ja ei edes haluta tehdä muutosta pelkästään maun kannalta... Tosin aika monet ovat valmiita tekemään muutoksia jos vain rupeavat saamaan ongelmiaan vähäisemmiksi. Tämä vain vaatii aikaa ja pitkäjänteisyyttä ja monia kokeiluja ja se voi kestää loppuelämän asti. Toisaalta ei se ruokavalion muuttaminen niin vaikeaa ole, kunhan vain löytää sopivat tuotteet.

• ilmavaivoihin....

sellainen reseptivapaa lääke kuin kuplaton.

• R.potilas

Minä taisin saada Kuplatonta sillon kun mun mahaa tähystettiin. ;) Kyllä se sopii myös aikuisille. :)

• ilmapallovatsa
        R.potilas kirjoitti:

Minä taisin saada Kuplatonta sillon kun mun mahaa tähystettiin. ;) Kyllä se sopii myös aikuisille. :)

Kaikki on myös täällä kokeiltu. Cuplaton toimii jotenkin, mutta famaseutti, jonka kanssa keskustelin kertoi, että se on silikoonivalmiste, joka rikkoo noita jo syntuneitä ilmakuplia paksusuolessa. Paremman avun olen saanut Sinaire -nimisestä tuotteesta, joka estää kaasukuplien synnyn, eli mukaan vaikuttaa jo ennen, kuin ongelma ehtii syyntyä.

• jasu

minulla on auttanut colonic suolihuuhtelu,maitohappobakteerit ja lebicol. aikaa se vaatii mut nyt on huomattavasti parenpi, paitsi että minulla rupeaa maha reistailemaan kun jännitän yleensä sosiaalisettilanteet silloin otan hiilitapletteja 1-3 (carbo medicinals) niin se helpottaa oloa vähän.

• Sinairen käyttäjä

minua auttoi tuo Sinaire. Otan 1-3 tabl. tarvittaessa (eli varsinkin, jos olen yleisillä ilmoilla) ennen ruokailua. ei ole tarvinnut pierua pidättää, kun vatsa ei ole enää turvonnut ja ilmavaivoja tullut.

• Onks tiatoo ?

Mitä tuo alfagalaktosidaasi on muuta, kuin entsyymi ?

Eihän siinä ole mitään alfa alfa:sta, eli sinimailasesta, jolle monet autoimmuuni- ja sle-potilaat ovat yliherkkiä, tai se laukaisee niitä sairauksia ? Härkäpavuissa taisi olla sitä samaa jotain, jota ei saa syödä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      57
      2814
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      36
      2419
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      94
      1980
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      85
      1315
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1149
    6. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      155
      851
    7. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      80
      774
    8. Ei ole vaikea päättää kumpi

Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.
      Ikävä
      52
      706
    9. Ymmärrätkö jo nyt, että

Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt
      Ikävä
      44
      682
    10. 43
      665
    Aihe