millaisia muutoksia keliakia aiheuttaa hampaisiin?
millaisia kiillevaurioita?
itselläni on nimittäin hammasmuutoksia tullut, eikä johdu oksentelusta tms. ja myös aftoja on esiintynyt ja mahavaivoja.
pariin hampaaseeni on tullut pienet valkeat kiillottomat täplät ja yhteen iso valkea läikkä ja samassa hampaassa on myös tumma läikkä siinä vieressä.
vaikuttaako tään tyyppiset keliakian aiheuttamilta? ja onko apteekin keliakia testi luotettava, että jos sen tekis ja jos näyttäs positiivista ni menis lääkärille sit siitä ihan oikeen diagnoosin hakemaan.
keliakian aiheuttamat hammas vauriot
3
1471
Vastaukset
- mielestäni
kuulostaa ihan hammaskiveltä. Eli kannattanee käydä ihan ensin hammashygienistillä...
- ...
ei ole hammaskiveä, ja ne ovat hampaan kärjässe eikä juuressa
- sama vaiva
Mulla on lapsesta asti ollut silloin tällöin valkea läikkä toisessa etuhampaassa. Nyt (yli 30-vuotiaana) lohkesi samainen etuhammas ilman mitään syytä, samoin sama alahammas. Hammaslääkäri sanoi että valkea läikkä on kiillevaurio ja valkoinen hammasluu paistaa kiilteen alta. Se on syntynyt luultavasti jo lapsuudessa. Myös toiset etuhampaat näyttävät siltä että saattavat lohjeta.
Muita vaivoja ovat nivelsäryt (olleet pari vuotta, ei ole löytynyt syytä tutkimuksissa, keliakiaa ei ole tutkittu), lähes jatkuva ripuli, elinikäinen alipaino (BMI 18) vaikka syön hyvin.
Kirjoittaessani rupeaa vahvasti tuntumaan siltä että ei muuta kuin lääkäriin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O361888Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn601475Taas pedofiliatuomio Haapaveelle
Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot371449Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1691353Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok681219Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81211Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti19876- 58828
Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?12824Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla
Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee14765