tupakoinnin lopetus

neuvoja?

haluisin lopettaa tupakan polton ilman mitään lääkettä tai nikotiinikorvaus tuotetta niin olisko hyviä vinkkejä siihen?

93

24481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15....
    • lopettamaan

      sanon ohjeeksi, että lopetat.

      Eihän sinun suuhun sitä tupakkaa kukaan laita ja sytytä!

      Otat vain kuule itseäsi niskasta kiinni!

      Reppana olet, jos retkahdat uudestaan polttamaan. Aivan mitätön, epäonnistunut ja epäluotettava luopio, jos et kykene olemaan polttamatta.

      Nämä edelliset ovat lainauksia/neuvoja ja kannustuksia, mitä alkoholin käyttäjille annetaan.

      Rohkeutta lopettamiseen vaan! :D

      Olen lopettanut sekä alkon että tupakan. Aikamoiset voimavarat ja ennakkoluulojen poistot sekä itsensä hyväksymisen opit/taidot koetukselle joutuivat. Mukava elellä tätä päivää!

      • lopetamassa..

        sä oot vajaa ;)


      • lkyunb
        lopetamassa.. kirjoitti:

        sä oot vajaa ;)

        Minusta tuo oli hemmetin hyvä ohje.


      • yhäiti22
        lkyunb kirjoitti:

        Minusta tuo oli hemmetin hyvä ohje.

        helppoa kuin mikä


      • Anonyymi

        Minä vain päätin että lopetan ja olihan se ensimmäinen viikko pikkuisen vaikea kun ajattelee sitä tupakkaa. Ja ystävien mielestä se ensimmäinen viikko olin kuulema pikkusen känkkä Ränkkä.... olen nyt ollut 5vuotta kertaakaan retkahtamatta.... toki se henkilö joka retkahtaa koen ettei ole itse oikeasti ollut valmis luopumaan tupakasta ja toki viittaa heikkoon yksilöön.

        Säälin ihmisiä jotka käyttävät mitä lie tupakka tuotteita jotka on tarkoitettu auttamaan pääsemään eroon tupakasta Se on hölyn pölyä ja oletan että vain vaikeutuu kun kaikissa tuotteissa sisältää nikotiinia .... siinä rikastuu vain tuotteiden valmistajat. Riippuvuutta jatketaan....ja ovat kuulema vielä kalliitakin. En ymmärrä mikä on ajatuksena sillä he luultavimminnin retkahtavat uudelleen tupakoimaan. Mieheni polttaa ja ei häiritse minua.... kai se on luonteeni lujuutta. Mutta muutenkin kun päätän jotain niin myös teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vain päätin että lopetan ja olihan se ensimmäinen viikko pikkuisen vaikea kun ajattelee sitä tupakkaa. Ja ystävien mielestä se ensimmäinen viikko olin kuulema pikkusen känkkä Ränkkä.... olen nyt ollut 5vuotta kertaakaan retkahtamatta.... toki se henkilö joka retkahtaa koen ettei ole itse oikeasti ollut valmis luopumaan tupakasta ja toki viittaa heikkoon yksilöön.

        Säälin ihmisiä jotka käyttävät mitä lie tupakka tuotteita jotka on tarkoitettu auttamaan pääsemään eroon tupakasta Se on hölyn pölyä ja oletan että vain vaikeutuu kun kaikissa tuotteissa sisältää nikotiinia .... siinä rikastuu vain tuotteiden valmistajat. Riippuvuutta jatketaan....ja ovat kuulema vielä kalliitakin. En ymmärrä mikä on ajatuksena sillä he luultavimminnin retkahtavat uudelleen tupakoimaan. Mieheni polttaa ja ei häiritse minua.... kai se on luonteeni lujuutta. Mutta muutenkin kun päätän jotain niin myös teen.

        Hienoa että onnistuit lopettamaan ihan vain lopettamalla, mutta monilla se ei onnistu.

        Apteekista saatavat tupakanlopettamis tuotteet on tarkoitettu tupakasta eroon pääsemiseen ei nikotiinistä. Ne on erittäin tehokkaita jos niitä käyttää oikein ja mitä hintaan tulee niin ne on paljon halvempia kuin tupakka. Hoidon lopussa pääset myös eroon nikotiinistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vain päätin että lopetan ja olihan se ensimmäinen viikko pikkuisen vaikea kun ajattelee sitä tupakkaa. Ja ystävien mielestä se ensimmäinen viikko olin kuulema pikkusen känkkä Ränkkä.... olen nyt ollut 5vuotta kertaakaan retkahtamatta.... toki se henkilö joka retkahtaa koen ettei ole itse oikeasti ollut valmis luopumaan tupakasta ja toki viittaa heikkoon yksilöön.

        Säälin ihmisiä jotka käyttävät mitä lie tupakka tuotteita jotka on tarkoitettu auttamaan pääsemään eroon tupakasta Se on hölyn pölyä ja oletan että vain vaikeutuu kun kaikissa tuotteissa sisältää nikotiinia .... siinä rikastuu vain tuotteiden valmistajat. Riippuvuutta jatketaan....ja ovat kuulema vielä kalliitakin. En ymmärrä mikä on ajatuksena sillä he luultavimminnin retkahtavat uudelleen tupakoimaan. Mieheni polttaa ja ei häiritse minua.... kai se on luonteeni lujuutta. Mutta muutenkin kun päätän jotain niin myös teen.

        Että tällainen omakehu tuokio sitten. Olet varmaan kaverina mukava tyyppi. Sinulla tuntuu olevan tuota luonteen lujuutta, mutta ei tippaakaan ymmärrystä tai empatiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että onnistuit lopettamaan ihan vain lopettamalla, mutta monilla se ei onnistu.

        Apteekista saatavat tupakanlopettamis tuotteet on tarkoitettu tupakasta eroon pääsemiseen ei nikotiinistä. Ne on erittäin tehokkaita jos niitä käyttää oikein ja mitä hintaan tulee niin ne on paljon halvempia kuin tupakka. Hoidon lopussa pääset myös eroon nikotiinistä.

        Onhan se näissä asioissa niinkin että se keino mitä toimii yhdelle ei sovi toiselle, joten jokaisella pitää olla itselle kuuluva metodi lopettamiseen.
        Minun entinen pomoni lopetti kerta heitolla, taa yksi työkaveri tarvitsi apua jostain tuotteesta. Niin että kaikkien olisi löydettävä itselle sopiva tapa.


    • terveyttä arvostava

      Hei, poltin punasta mallua 13 vuotta. Tupakoinnin lopetus onnistui Kortillairti tupakasta pelikorttien ajatusten avulla. Niitä kannattaa kysyä K-kaupoista nikotiinipurukumien hyllystä. Sarjassa on myös Jatka tupakointia lopettamiseen asti -kirja, jossa lopetus etenee tarinan muodossa. Savuttomana on uskomattoman hyvä elää, suosittelen myös epäilijöille.

      • Lopullisesti irti

        Lue sellainen kirja kuin Stumppaa tähän.

        Itse poltin 11 vuotta ja yritin lopettaa useita kertoja. Olin varma, että lopettaminen on niin vaikeaa, etten ikinä onnistuisi.
        Sitten luin ton kirjan ja lopetin samana päivänä, enkä ole sen jälkeen polttanut yhtäkään enkä edes halunnut polttaa (nyt yli kaksi vuotta polttamatta). Lopettaminen ei ollut vaikeaa ja nautin heti ensimmisestä päivästä lähtien tupakoimattomuudestani. Kolmantena päivänä oli bileet, joissa otin reippaammanpuoleisesti, eikä lopettamispäätös horjunut hiukkaakaan.

        Aivan uskomatonta, miten helppoa lopettaminen oikeasti on, kun siihen suhtautuu oikein. Tämä kirja vain tarvittiin siihen, että tajueisin itsestään selvät asiat.

        Todellakin suosittelen!!


      • extuhkakuppi
        Lopullisesti irti kirjoitti:

        Lue sellainen kirja kuin Stumppaa tähän.

        Itse poltin 11 vuotta ja yritin lopettaa useita kertoja. Olin varma, että lopettaminen on niin vaikeaa, etten ikinä onnistuisi.
        Sitten luin ton kirjan ja lopetin samana päivänä, enkä ole sen jälkeen polttanut yhtäkään enkä edes halunnut polttaa (nyt yli kaksi vuotta polttamatta). Lopettaminen ei ollut vaikeaa ja nautin heti ensimmisestä päivästä lähtien tupakoimattomuudestani. Kolmantena päivänä oli bileet, joissa otin reippaammanpuoleisesti, eikä lopettamispäätös horjunut hiukkaakaan.

        Aivan uskomatonta, miten helppoa lopettaminen oikeasti on, kun siihen suhtautuu oikein. Tämä kirja vain tarvittiin siihen, että tajueisin itsestään selvät asiat.

        Todellakin suosittelen!!

        saman kirjan luin ja kolme viikkoa on takana. kirjan kertomus on pilkkuja myöden totta, pitäisin sitä jopa jonkinlaisena raamattuna. kirja sopii niille jotka tuskailevat ja pelkäävät sitä etteivät voi koskaan lopettaa vaan näkevät kuolevansa sairaalen syöpäosastossa lukuisien lopettamis yritysten jälkeen (kaikki tupakoitsijat). LUKEKAA KIRJA, en olisi uskonut itse kuinka nautittavaa on huomata miltä esim, talvi tuoksuu tai kuinka hyvälle tuntuu kun alkaa sormia kuumottamaan (verenkierto paranee). on asennoitumiskysymys pelkäätkö tupakkaa (pieni haiseva paperipötkö) vai onko tupakalla syytä pelätä sinua ettet enää polttaisi. iloisia tupakoimattomia kokemuksia kaikille ja hyvää tuoksuvaa ja energistä loppuelämää T:yksi vapautunut vanki.


      • Elämä on ihanaa
        Lopullisesti irti kirjoitti:

        Lue sellainen kirja kuin Stumppaa tähän.

        Itse poltin 11 vuotta ja yritin lopettaa useita kertoja. Olin varma, että lopettaminen on niin vaikeaa, etten ikinä onnistuisi.
        Sitten luin ton kirjan ja lopetin samana päivänä, enkä ole sen jälkeen polttanut yhtäkään enkä edes halunnut polttaa (nyt yli kaksi vuotta polttamatta). Lopettaminen ei ollut vaikeaa ja nautin heti ensimmisestä päivästä lähtien tupakoimattomuudestani. Kolmantena päivänä oli bileet, joissa otin reippaammanpuoleisesti, eikä lopettamispäätös horjunut hiukkaakaan.

        Aivan uskomatonta, miten helppoa lopettaminen oikeasti on, kun siihen suhtautuu oikein. Tämä kirja vain tarvittiin siihen, että tajueisin itsestään selvät asiat.

        Todellakin suosittelen!!

        Poltin 14 vuotiaasta siihen saakka kun aloin odottaa lasta ja lopetin, mutta synnytettyäni taas aloitin. Toisen raskauden alussa taas lopetin ja lapsen synnyttyä aloitin taas. Olin halunnut lopettaa täysin kokoajan, mutta epäonnistunut aina. Inhosin tupakoivaa minääni. Kokeilin laastarit, Champixin, purukumin jne. mikään ei saanut minua lopettamaan kokonaan. Minäkin luin tuosta kirjasta uusitun version "Vihdoinkin savuton" ja nyt 45 vuotiaana olen vihdoinkin täysin savuton!


    • sdsddssdsdsd

      Pari hyvää neuvoa lopettamiseen:

      - Jos sinulla on tupakkaa jemmassa, polta ne ensin pois. Muuten ne kummittelevat kaapissa ja saatat napata sieltä askin kun järjetön himo yllättää. Tyhjästä nääs on paha nyhjäistä.

      - Kokeile tällaista metodia: poltat niin monta röökiä putkeen kun pääkoppa sietää. Tästä seuraa paska olo, ja itse olin pitkään tämän takia polttamatta. Hölmönä menin tietenkin aloittamaan uudestaan...

      - Jätä askit ostamatta, vaikka kuinka tekisi mieli. Ajattele syitä, miksi lopetit polttamisen.

      - Älä mene tupakkarinkeihin mukaan. Tästä on ainakin itseni kohdalla hiton vaikeata kieltäytyä, on se sen verran sosiaalinen tilanne.

      - Itse tykkään imeskellä jotain pitkulaista karkkia tai kynää, kun tulee röökin himo. Anna käsillesi tuttua tekemistä, itse pidän oppitunnilla kynää kädessäni röökin lailla. =)

      - Jos olet toivoton korsteeni, ja rakastat röökiä yli kaiken, vähennä annosta pikkuhiljaa. Jos poltat nyt askin päivässä, vähennät aina viikon välein annosta niin paljon kuin itse haluat. Esim. Ensimmäisellä viikolla 20 tupakkaa päivässä, toisella viikolla 18 päivässä jne.

      Toivottavasti näistä ohjeista on apua, ja pääset irti tupakan kahleista. Itse poltan vieläkin viikonloppuisin kavereiden kanssa, koska en näe siitä itselleni mitään sen suurempaa haittaa.Tästä huolimatta, pitäisi itsekin kohta lopettaa kokonaan.... Tsemppiä teille!

    • keuhkoahtaumaa?

      Yhden vinkit ei välttämättä toimi toisella. Omalta kohdaltani voin sanoa, että ensimmäinen ja lähes ainut asia on oma halu lopettaa ja sitten selkeä, ehdoton päätös: NYT SE ON LOPPU.

      Suunnilleen 35 vuotta olin ajatellut lopettamista. Suunnilleen systeemillä: no poltetaan nyt vielä pari päivää ja sitten yritetään. Ja sitten jos joskus yrittikin, jo samana päivänä piti lähteä tupakan ostoon.

      Nyt tuossa viime vuoden lopulla sain keuhkoputkentulehduksen, enkä voinut vetää savuja henkeen. Silloin ajattelin, että tästä on hyvä aloittaa. Nyt jumankauta lopetan 40 vuotta jatkuneen röökaamisen. Vielä kun keuhkot jotenkin pelaa. Ja nyt olen ollut kolme kuukautta polttamatta. Helpompaa on ollut kuin etukäteen uskoinkaan. Useasti on kyllä mieli tehnyt mutta tunne on mennyt ohi kun on ryhtynyt jotain muuta tekemään.

      No, kolme kuukautta on lyhyt aika. Moni on jonkun vuodenkin päästä aloittanut uudelleen. Mutta kyllä tämä nyt on pysyvää.

      • Siiri625

        Onnea jatkossakin!! Itse olen polttanut parisenkymmentä vuotta, välillä pitänyt kolmen kk-vuodenkn taukoja (raskaus). Nyt kun iski flunssa, niin ajattelin että miks vetää tätä paskaa keuhkoihinsa. Viimeistä vedin ja viimeisen henkosen kun imaisin sanoin: hyvästi...ei enää ikinä tätä paskaa!! Tosin...tämä on kolmas päivä lopettamisesta ;D Mutta hyvin on mennyt. Ei kertaakaan ole tehnyt mieli.... vaikka olen ollut seurassaa missä poltetaan.


    • -mummi-

      Inhotti ajatus, että lapsenlapsi jonain päivänä kysyy että mummi miksi haiset noin pahalle!!! Nyt puolivuotta ilman tupakkaa, ainut ikävä asia tämä lihominen. Yllättävän helppoakin ollut champixin avulla tämä savuttoman elämän alottaminen, toki mielitekoja on yhäkin. Nyt vaan tämän lihomisongelman kimppuun. Ensin tehtävä päätös ja sitten vaan toteuttamaan sitä. Onnea vaan kaikille!

      • jokuvaaaaaaaan

        Ehdottaisin sinulle vähähllihydraattista ruokavaliota lihoamisen estämiseksi ja jo kertyneen rasvan pois saamiseksi!


    • tschau

      miksi lopetin? koska alko olla huono olo.

      http://www.youtube.com/watch?v=S4YbO8aSfyQ

    • 213423452345

      Eräänä kauniina päivänä päätin, että nyt riittää, en tarvitse tätä. Heitin röökit helvettiin auton ikkunasta, sinne meni. Aluksi tilasin sähkötupakan, nyt olen jättämässä sitäkin vähemmälle. Kunto on parantunut kohisten, ruoka maistuu paremmalle ja senkin pari kymppiä mitä meni ennen kuussa tupakkaan käytän johonkin järkevämpään. Toissapäivänä tosin kaverin pirskeissä lankesin polttamaan pari normaalia tupakkaa, hyi että maistui pahalle. Ei enää minulle, kiitos!

      • ...

        Hyi, ei saa roskata luontoa. :(


    • johan09

      Samoin kävi mulla. Poltin 7 vuotta ja lopulta päätin tilaa sähkötupakan ja nyt on olo kohentunut ja yritän lopettaa polttamisen kokonaan. Sähkötupakka on ollut mieletön apu lopettamisessa. Tilasin täältä ekan sähkötupakan http://www.xn--shktupakka-q5a2t.fi/

    • mie_vaan791

      Hyviä vinkkejä kaikilla, itse olen polttanut 15v ja nyt 7 päivää polttamatta ja ilman mitään lääkevalmistetta, ja fiilis on mahtava :D. (Tosin kyllä sitä röökii vielä mieli tekee mut onneksi sitä halua kestää vain muutaman minuutin ) . Mut tsemppii myös sulle koitokseen toivottavasti onnistut.

    • LELLE!

      MINÄ "TYTTÖ"53 V OLEN KERENNYT ELÄMÄNI AIKANA AIKASTA PALJON POLTTELEMAAN.VÄLILLÄ OLLUT"LAKOSSA"JA RETKAHTANUT MILLOIN MISTÄKIN "SYYSTÄ".OLIN SE "HYVÄ JÄTKÄ JOKA KUULUI SIIHEN RÖÖKI JENGIIN! SITTEN HUOMASIN TÄSSÄ ET YMPÄRILLÄNI EI OLEKKAAN ENÄÄ TUPRUTTELIJOITA! OMAT POJATKAAN EI POLTA KUIN EHKÄ PAARISSA.SISKOT EIVÄT POLTA JA YHDELLÄ SUKULAISELLA SAMMUI TOINEN KEUHKO TYYSTIN 3 V SITTEN! HÄÄ VALLAN SIIHEN LOPETTI KUN OLI PAKKO! MINÄ SITTEN MIETIN JOTTA NIINKÖ KAUAN LEIKIN MINÄKIN TUPAKAN KANSSA ET ON PAKKO KUN......KAAHEETA! ALOIN ÄLLÖÖMÄÄN KOKO HOMMAA JA RÖÖKIN OSTAMISTA JA MUISTAMISTA ETTÄ ONKO SITÄ TARPEEKSI! NII JA SE INHA YLIMÄÄRÄINEN VINKUMINEN KEUHKOISSA!VOI VATTU! JA SE HÄPEE ET ON NIIN VANHAN AIKAINEN!NO MINÄ SITTEN LOPPIAISEN AATTONA PÄÄTIN ET NYT SE LOPPUU! JA SE LOPPUI! ILMAN MITÄÄN NIKOTIINI JUTTUJA! KOVASTI OON ULKOILLUT JA AINA KUN TULEE USKON PUUTE! NIIN NÄÄN SILMISSÄNI YHDET TUPAKOITSIJAN KEUHKOT JOTKA ERÄÄSSÄ OHJEMASSA NÄYTETTIIN! SIIS NÄYTTIVÄT SILTÄ KUIN NIILLÄ OIS LIKAINEN GRILLI PUTSATTU!IUUUUU!NYT OLEN 2 KERTAA KÄYNYT PAARISSA JOKA ENSIN TUNTUI AIKA KÖKÖLTÄ AJATUKSELTA KUN YSTÄVÄNI RÖÖKI EI TULLUT MUKAAN!EI SE SITTEN LOPPUJEN LOPUKSI NIIN KAMALAA OLLUTKAAN! JA SE ON IHANAISTA TÄSSÄ ET KUN LÄHTEE JOHONKIN NIIN EI TARVITSE MIETTIÄ MIHIN RÖPÖT MAHTUU!JA MISSÄ SITÄ VOI KISKOO!JNE.JNE, IHAN KUIN OLISI VAPAAMPI!TÄMMÖSIÄ TUNTEMUKSIA,VAKEE ON VIEL TULOSSA NO SE KESÄ JA MÖKKI!!!!!!!NO PALJON ON TULOSSA JA VÄLILLÄ "KAVERIA" KAIPAAN.MUTTA OLEN PÄÄTTÄNYT KUNNIOITTAA NIIN HYVÄÄ YSTÄVÄÄ MINUA ITTEENI ET POLTA TUPAKKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JIPPII!

    • vastaus kysymykseen

      Lue Allen Carrin kirja "stumpaa tähän". Se on todella hyvä kirja kaikille lopettajille eikä tämä ole mainos. Lopetin itse röökaamisen tämän kirjan avulla ja se sujui yllättävän helposti.

    • jussipoju2

      Itse poltin vähän vajaat 30v. Lopettamista työstin sellaset pari vuotta ja sit yks kaveri lopetti sen... no se lääkkeen nimi alko c:llä, siis avulla. Noh.... aattelin että jos tuo pysty ni miks en pystyis.... Ja soitin terkkarille ja se oli kiva juttu se.... Syystäettä tää rouvashenkilö oli ite lopettanu röökaamisen vähän aikaa sitten ja sitä juttua riitti... :)
      Mutta summasummaarum.... Kohta viis kuukautta ilman tupakkia, eli taistelu vasta alussa, mutta helevetin hyvä näinkin.
      JOS MIE SIIHEN PYSTYN NI PYSTYY MUUTKI !!!!!

    • saynotocigarettes

      Jos ihan tosissanne haluatte päästä eroon tupakasta, niin itse pääsin eroon vahingossa siten että poltin 8 tupakkaa putkeen ja sain todennäköisesti nikotiinimyrkytyksen, sillä sydän sykki ja henki ei kulkenut kunnolla. En sen jälkeen ole pitkällätikullakaan koskenut savukkeisiin.

    • car alliska

      Allen Carrin kirja on sikäli aika syvältä, että tosiaan luin sen kolme kertaa. En heti peräkkäin tietenkään, mutta helkkarin saman asia toistoa, ja jotain ihan lapsellista soopaa.Eihän kaikkia ihmisiäkään siis järjissä olevia saaa uskoon huutamalla halleluja. Lopetin ilman kirjoja ilman mitään korvikkeita. Valitettavasti ratkesin taas 4 kuukauden jälkeen. Syyt oli vi**aiset, mutta yritän kohta uudestaan ilman Allen Carrin kirjaa!!!!

      • lelle

        toivottavasti jokainen löytää sen oman jutun mistä apu "piinaan" ja halu taas tupakoida! minulla siis tulee 3 kk savutonta elämää ja edelleen aika helppoo tämä on ollut. itsekkin sitä ihmettelen sillä olinhan melkoinen rööki mama. elin röökin kautta!herran jee! minun paras tuki on varmaan ollut ja on tuo savaton siippa! joka kyllä aina jaksoi minua tökkiä tupakasta ,terveydestä,siihen kuluvasta rahasta,ajasta yms. auts!ja piinaa oli nää nikotiini jutut:MITÄS JOS LOPETTAISIT TAI AINAKIN VÄHENTÄISIT!!!!!!iik aina sain katseen ja NIII,IIII TOKAISUN! auts kun oli ahdistavaa,varsinkin kun oma mieli oli samaa mieltä! mut herra nikotiini sai vaan vallan! siis kyllä tätä asiaa tässä edelleen työstetään kovasti ja unessa tullut poltettua.herätessä olo autuas kun se olikin vaan UNTA! jes ei tarvinnut aloittaa uudelleen laskemaan savuttomia päiviä!vaik nyt kyllä olen ajatellut et en laske vaan motto on se mä en polta!MUT!välillä vaan......???!!!!!


      • LELLE TAAS!
        lelle kirjoitti:

        toivottavasti jokainen löytää sen oman jutun mistä apu "piinaan" ja halu taas tupakoida! minulla siis tulee 3 kk savutonta elämää ja edelleen aika helppoo tämä on ollut. itsekkin sitä ihmettelen sillä olinhan melkoinen rööki mama. elin röökin kautta!herran jee! minun paras tuki on varmaan ollut ja on tuo savaton siippa! joka kyllä aina jaksoi minua tökkiä tupakasta ,terveydestä,siihen kuluvasta rahasta,ajasta yms. auts!ja piinaa oli nää nikotiini jutut:MITÄS JOS LOPETTAISIT TAI AINAKIN VÄHENTÄISIT!!!!!!iik aina sain katseen ja NIII,IIII TOKAISUN! auts kun oli ahdistavaa,varsinkin kun oma mieli oli samaa mieltä! mut herra nikotiini sai vaan vallan! siis kyllä tätä asiaa tässä edelleen työstetään kovasti ja unessa tullut poltettua.herätessä olo autuas kun se olikin vaan UNTA! jes ei tarvinnut aloittaa uudelleen laskemaan savuttomia päiviä!vaik nyt kyllä olen ajatellut et en laske vaan motto on se mä en polta!MUT!välillä vaan......???!!!!!

        nyt tuli tehtyä pelätty mökki keikka!aurinko paistoi saunanterassille ah,niin ihanasti.kyllä siinä mielessä kävi et nyt olisi ollut tupakin paikkaa.siis entisessä"elämässä".olisin jo 2 röökii siinä kerinnyt vetämään jo kummasti! Mut oli kyllä ihanaa huomata et ei mun oikeesti sitä mieli tehnyt vaan sitä tapaa! sitten tein lumitöitä ja kävelin järvenjäällä.siinäpä samalla tuuletin keuhkorakkuloita! joita vuosia olen savustanut ja ne taisi minnuu kiitellä! parasta ehkä oli se kun tuo siippa sanoi et kiva pussata kun eukko ei haaise tuhkakupilta!!!!!!!!!!iikk sentään .olen itsekkin sitä aatellut että döfääkö mun keuhkot samalta kuin natsapurkki! tänään oli eka kerta kun työkamua vähän ohjasin savuttomuuteen!kun hää alituiseen yskää valittaa ja hänen isällä keuhkoahtauma ja paha! niin eikö kellot jo soi vai pitääkö oottaa sitä viimeistä pakkoo?YRITIN VAIN NEUVOA!VIELÄ KUN HENKI KULKEE!


      • LELLEN BLOGI TAAS
        LELLE TAAS! kirjoitti:

        nyt tuli tehtyä pelätty mökki keikka!aurinko paistoi saunanterassille ah,niin ihanasti.kyllä siinä mielessä kävi et nyt olisi ollut tupakin paikkaa.siis entisessä"elämässä".olisin jo 2 röökii siinä kerinnyt vetämään jo kummasti! Mut oli kyllä ihanaa huomata et ei mun oikeesti sitä mieli tehnyt vaan sitä tapaa! sitten tein lumitöitä ja kävelin järvenjäällä.siinäpä samalla tuuletin keuhkorakkuloita! joita vuosia olen savustanut ja ne taisi minnuu kiitellä! parasta ehkä oli se kun tuo siippa sanoi et kiva pussata kun eukko ei haaise tuhkakupilta!!!!!!!!!!iikk sentään .olen itsekkin sitä aatellut että döfääkö mun keuhkot samalta kuin natsapurkki! tänään oli eka kerta kun työkamua vähän ohjasin savuttomuuteen!kun hää alituiseen yskää valittaa ja hänen isällä keuhkoahtauma ja paha! niin eikö kellot jo soi vai pitääkö oottaa sitä viimeistä pakkoo?YRITIN VAIN NEUVOA!VIELÄ KUN HENKI KULKEE!

        huomenna haaste minulla kun lähdemme maalle hevotelemaan! siel on yleensä raviradalla palanut aika paljon ja koko ajan! ennen siel oli mmuitakin jotka savutteli mut nykyään olen ollut ainut joka röökaa! voi vattu! se on kyllä minnuu harmittanut kun ei enää ole rööki kamuja! tai toisin sanoen minua on hävettänyt kun poltan ja iteeni myrkytän.niin siinä lähellä olevat kärsii ja haistelee! mut huomenna lähden ilman röökiä ja tiedän että pää ihmettelee savujen puutetta! mut jo seuraavlla kerralla tiedän että aivot on tiedostaneet sen uuden elämän! niitä tilanteita tulee vielä kasoittain mutta joka kerta yksi vähempi ja askel parempaan elämään päin! ensi kuun 5 p tulee 3 kk savutonta elämää! OUJEEEE!SIIS TÄMÄ VAPAUDEN TUNNE KUN EI TARVITSE MIETTIÄ SEN MÄÄRÄÄ JA ONKO SITÄ JA KUINKA PALJON!nytkin tässä miettisin pää kuumana että montako askia pitää maalle ottaa ettei vaan lopu!hohhoijaa!23


    • ihahaa!ihanaa

      No niin selvisin hevosreissusta!ei ollut lainkaan vaikeeta hommaa.Tietysti siinä helpottaa se et siellä ei kukaan muukaan polta! Yhden kerran siel aattelin saunan jälkeen et nyt kyl polttaisin jos...mut sekin oli vaan sellainen hetken aatos ja tapa juttu!
      Tänään käytiin rämpimässä mökillä ja siel vain monta kertaa mietin ja työstin taas asiaa että tämä on nyt pysyvä tilanne! Ne röökit nyt sit jää minulta kauppaan!Ja että tämä on nyt parasta minulle! mutta siitä huolimatta tuntuu kummalta
      työstää tätä asiaa ja märehtiä sitä! Samalla tulee mietittyä uusia haasteita ja tilanteita mitä edessä on ilman sitä per......röökiä! MUT KAIPA NÄMÄ ASIAT KUULUU TÄHÄN LOPETTAMIS SEREMONIAAN!SEN OLEN HUOMANNUT ET YMPÄRILLÄNI ON ENEMPI SAVUTTOMIA KUIN SAVULLISIA!JA NYT KUULUN MYÖS SIIHEN "A RYHMÄÄN"JIHUUUUUU!

    • ninnia

      itse lopetin hypnoosilla kun tulin raskaaksi. jatkoin vuoden päästä ja nyt lopetin uudelleen. Poltin liki 13v yli askin päivässä, minulle ainakin hypnoosi on toiminut hyvin ja ilman mitään lääkkeitä ja korvaushoitoja! ekalla viikolla oli hermot kireällä, muuten kaikki loistavasti. Ei oikeastaan edes tee tupakkaa mieli..

      • ...

        Onneksi olkoon!
        On paljon vastasyntyneitä, jotka kärsivät nikotiinin vieroitusoireista siitä syystä, ettei heidän äitinsä ole ITSE halunnut kärsiä nikotiinin vieroitusoireista ja lopettaneet tupakointia ennen raskaaksituloaan.


    • LELLE

      Lopetitko nyt pysyvästi vai oletko tuuri polttaja /lopettaja? Minäkin siis ensin ajattelin et olen sellainen juhla savuttaja mutta en sitten osannut määritellä et mikä on juhlaa kun kesä tulee????juhannus? saunan pesu?tikan heitto?nuotiolla istuminen? Tosi vaikeeta erotella. Ja kun sitten olin ollut 3v savuitta niin ajattelin että en ala sitä kiskoo siis sitä vihreetä smarttia (PERHEPAKKAUS PÄIVÄSSÄ MENI ENNEN)siis ollenkaan laisinkaan!:Kerran se on näin helpoa hommaa niin mitä sitä sitten kiskoo!?Mitään "apuja"ei ole ollut !Muuta kuin hurja suomalainen SISU .Ja motto:EN KUOLE JOS EN POLTA MUTTA SAATAN KUOLLA AIKAISEMMIN JOS POLTAN! EIKÖ OLE AIKA HYVÄ MOTTO?
      En minä sano etteikö vaikeaa ole ollut kun kaveri on kyydistä pois! Kun on niitä tilanteita missä rööki kuului mukaan,ja minullahan se kuului joka paikkaan!
      Välillä ajatteli et mitä minä tässä itteeni kiusaan kun näin kauan jo polttanut niin...mut aina sitten järki voitti ja näin silmissäin ne keuhkosyöpäiset keuhkot .
      ja miten nyt on ihanaa kun ei tarvitse miettiä onko sitä ja kuinka paljon!Ja kroppa kiittää!Nyt siis olen ollut tupakatta reilut 3kk.aina vaan harvemmin tulee rööki aivopieruja!Ja kun käy täällä toisten kanssa pamlaamassa tunteista ja ajatuksista,huomaa et ei ole yksin.SIKSI TOIVONKIN ETTÄ TÄNNE TULISI VIELÄ MONTA UUTTA IMMEISTÄ JOTKA RAKASTAVAT NIINKIN HYVÄÄ YSTÄVÄÄ KUIN ITSEENSÄ JA HEITTÄÄ RÖPÖT NURKKAAN! SE ON SIT KEVÄTTÄ KAIKILLE!

    • Kairi1

      Kokeile apuna sähkötupakkaa ilman nikotiinipitoista nestettä. Voit tehdä tuttua liikettä kädellä ja puhallella höyryä joten se on psykologisesti helpompaa vaikka et enää nikotiinia saakaan. S-tupakoita löytyy esim. täältä www.yolomanair.com

      Itse lopetin 1,5 vuotta sitten sähkötupakan avulla. Aluksi käytin 510-T mallia mutta siirryin nopeasti malliin eGo-T koska siinä on suurempi kapasiteetti. Ensin käytin vahvempia nikotiininesteitä ja siirryin sitten pikkuhiljaa miedompiin ja lopuksi kokonaan nikotiinittomaan.

    • niskasta kiinni

      Turhia lässytyksiä. Tupakan voi lopettaa lopettamalla tupakointi.
      Ei siinä mitään höpöpoppakonsteja tarvita.
      Uskokaa itseenne ja sisua peliin! Itse lopetin -91,helppoa kuin heinän teko, eipä oo kaduttanut.

    • wanna be savuton

      Viidettä päivää menossa ja yhtä helevetin tuskaa on... Periksi ei anneta prkl!!! Sais nyt edes nukuttua...

    • tupakka tappaa

      olen itse ollut 3päivää polttamatta ja olo on mitä on vapinaa, sekavia ajatuksia, mielialan vaihtelua, halu liikkua, ja kuoleman pelko tai että on sairastunut tautiin mitä ei voi parantaa auttakaa mitä pitäisi tehdä

    • koptosion

      Itse lopetin runsaat 8 viikkoa sitten n. 22 vuoden päivittäisen tupakoinnin jälkeen. Nämä 8 viikkoa ilman tupakkaa ov avat olleet yllättävän helppoja tähän asti. Ensimmäinen tupakaton päivä oli ajoitain rankka oli huono fiilis ja tyhmät asiat ärsytti helposti , mutta jo seuraava eli 2 päivä ilman tupakkaa meni jo paljon helpommin jopa ihan hienosti ilman vaikeuksia. Yllättävää oli se että minulle kahvi auttoi tupakan himon lievetävästi ja kahvin avulla pääsin eroon silloin tällöin ilmenevästä tupakan himosta.

      Tupakoinnin lopettaminen on ollut yllättävän helppoa, mutta syy siihen voi olla se että aloin suunnitelemaan tupakoinnin lopettamista muutamia kuukausia ennen viimeistä tupakkaa. Lopettamissuunitelma oli aloittaa tupakoimaan samalla tavalla kuin joskus silloin kauan sitten kun aloitin eli aloitin polttamaan poskureita eli en omasta mielestäni vetänyt savua keukoihin . Tupakoin n. runsaat 3 kk poskureita ja noin 20 tupakkaa päivässä ennen kuin päätätin että tämän askin viimeinen tupakka on viimeinen.

      Poskureiden polttaminen ainakin vähensi keukoihin menevää savua vaikka monesti nielin savua siten että sain puhallettua osan savusta nenän kautta ulos.
      Uskon siis että poskurien polttoaikana ei paljon mennyt keukoihin savua, koska n. kuukauden päästä alkoin tuntumaan että henki kulkee paremmin sekä alkoi tulla "yskäsyreaktiota" kun aina silloin tälläin vahingossa vetäsin savut keukoihin.

      Siis epäilen että tämä kuukausia kestänyt poskureiden poltto oli pienentänyt nikotiinin saantimäärää / tupakka niin paljon että nikotiiniriippuvuuteni oli laskenut niin pieneksi että totaalinen lopettaminen on sujunut näin hyvin ja perjaatteessa ensimmäistä päivää lukuunottamatta ilman mitään vieroitusoireita tai muita ongelmia.

    • eotnhoemjyj

      Poltin pari savuketta n. 11-vuotiaana, ei napannut silloin. Seuraavan kerran maistoin tupakkaa 35-vuotiaana pikku kännissä -meni muuten hyvin päähän, melkein tipuin tuolilta lattialle.

      Muutaman vuoden polttelin satunnaisesti, sitten tupakointi vähitellen lisääntyi, missään vaiheessa en kuitenkaan ole polttanut päivittäin, enkä baari-iltoja lukuunottamatta juuri koskaan yli viittä savuketta päivässä, keskiarvo on viim. 7:n vuoden aikana ollut ehkä 2-3 savuketta päivässä, mutta siihen sisältyy luultavasti enemmän savuttomia kuin savullisia päiviä.

      1,5 vuotta sitten olin 4kk polttamatta, ei tehnyt mieli polttaa, eikä mitään vieroitusoireita ollut. Viimeisin vuosi oli töissä aika raskas, ja poltin luultavasti siitä syystä enemmän kuin koskaan, voi sanoa, että lähes päivittäin, en kuitenkaan edelleenkään juuri viittä enempää päivässä.

      Kesäkuun olin kokonaan polttamatta, ei ollut ongelmia, missään vaiheessa ei tehnyt mieli polttaa. Heinäkuun alussa olin matkoilla ja siellä poltin joka päivä. Nyt olen ollut taas pari viikkoa polttamatta, eikä taaskaan haluta yhtään, eikä ole vaikeuksia olla polttamatta.

      En ole missään vaiheessa päättänyt lopettaa tupakointia, ehkä juuri siksi minulle onkin helppoa olla polttamatta. Tai sitten en vain yksinkertaisesti ole polttanut tarpeeksi, jotta olisin pahasti riippuvainen. Luultavasti jossain vaiheessa syksyllä tulen taas polttamaan savukkeita, mut nyt aion palata ensimmäisten tupakoitsijavuosieni tilaan ja polttaa vain satunnaisesti.

      Jos päättäisin, että en enää koskaan polta yhtään savuketta, tiedän, että pystyisin pitämään päätöksen. Sen sijaan, jos vastaava päätös pitäisi tehdä kahvin tai oluen osalta, en ole asiasta lainkaan varma....

    • polle8

      Minäkin halusin lopettaa ilman apua, halusin sitä kolmisenkymmentä vuotta. Vihasin tupakkaa mutta tiesin olevani sen kanssa naimisissa. Pari askia päivässä meni, aina maistui pahalta ja tiesin haisevani kammottavalta. Lopetuspäätöksiä tein varmasti satoja, ehkä tuhansia, aina huomisesta alkaen. Joinakin päivinä kykenin olemaan ilman tupakkaa jopa iltapäivään saakka, ja aamuinen tupakkavaje pitikin sitten saada kiinni illan aikana. Kokeilin sähkötupakoita, ostin niitä kaikkiaan kolme kappaletta. Niistä yksikään ei toiminut kunnollla viikkoa kauempaa, kaikkein kalleimman toiminta tyssäsi ensimmäiseen lataukseen. Kokemukseen perustuva mielipiteeni noista tuotteista on sanottu yhdellä sanalla: humpuukia. Nikotiinikorvaustuotteet ovat varmasti hyödyllisiä niille, jotka niitä valmistavat ja myyvät. Niitäkin olen kokeillut ja mielipiteeni niistä on jokseenkin sama kuin sähkötupakasta. Lääkäri kirjoitti puoliksi väkisin reseptin Champix-merkkiselle lääkkeelle, josta ennakkokäsitykseni oli melkoisen negatiivinen, eihän tuollaista voi olla. Että muka päätetään etukäteen lopetuspäivä, eihän niin voi menetellä, entäs jos ei sitten voikaan lopettaa? Kalliskin tuo kuuri on, ei siihen ole varaa, satanen ja vähän päälle, ei ei. Hain sitten kuitenkin nuo lääkkeet ja päätin lopetuspäivän vajaan parin viikon päähän, otin lääkkeet tunnollisesti aamuin illoin eikä tuntunut missään. Otin lääkkeitä ja kessuttelin ja odotin tuota suurta vapautuksen päivää ja olin varma, että satanen ja vähän päälle meni kankkulan kaivoon. Lopetuspäivän aamuna sanoin naisystävälleni, etten enää tupakoi. Sinä päivänä en tupakoinut enkä sitä seuraavana ja tein itselleni selväksi, että tieni tupakan kanssa on nyt käyty loppuun. Minkäänlaisia vieroitusoireita ei ole ollut ehkä ajoittaista ohimenevää nälän tunnetta lukuunottamatta, ei myöskään lääkkeen aiheuttamia peloteltuja sivuvaikutuksia Olen hämmästynyt miten suuria muutoksia ihmisen elämässä voi tapahtua muutamassa päivässä. Kirjoitan tätä kuin vanha tekijä vaikka savuttomia päiviä on takanani vasta varsin vähän. Kuitenkin tiedän, että tällä kertaa onnistun, en halua polttaa eikä minun tee mieli polttaa eikä minun tarvitse polttaa ja tiedän myös sen, että valinta on minun. Voin polttaa jos tekee mieli, mutta kun ei satu tekemään mieli.

      • heppa3

        Hieno homma!

        Itse lopetin Champixilla vuosi sitten toukokuussa ja toimi samoin. Vain aloituspakkauksen tarvitsin.
        Sitten elämässä tuli puolen vuoden päästä seinä eteen ja ostin tupakkaa. Ihan tietoisesti, että antaa mennä vaan. Mukaan tuli juominen.
        Tätä kestin n. kuukauden ja ajattelin että ainakin tupakan lopetan. Champix vaan ei enää toiminutkaan.

        Keväällä asiat järjestyi. Syksyn sinä kaatui ja elämä palasi mallilleen. Jatkoin kuitenkin polttamista. kesällä sitten hain Voxraa (Zyban) ja kokeilin. Motivaatiota ei ollut muuta kuin rahan puute ja jotenkin polttamisen järjettömyys.
        7 päivää söin lääkettä, eikä tupakanhimo loppunut. Polttamisesta ei vaan saanut yhtään mitään. Sitten yksi päivä tullessani uimhallista ajattelin, että nyt loppui. Ja niini loppui. Puoli asikia jäi kaappiin ja on siellä vieläkin.
        Tilalle tuli halu alkaa harrastaa vanhaa juttua: kuntoilua, uintia, juoksua ja vähän muutakin.

        Paino on muuten pudonnut lopettamisen jälkeen kolmisen kiloa. Eikä mitään kicksejä polttamisen suuntaan.
        Hyvä näin.


    • perse

      ei

    • Nimetön ja savuton

      Hidas, mutta ehkä vähän stressittömämpi tapa lopettaa:

      Vaihe 1: Vähennä kahteen tupakkaan/päivä.
      Saat viikon ajan polttaa kaksi tupakkaa päivässä. Joudut nyt miettimään, milloin nämä kannattaisi polttaa, jotta "pärjäisit" koko päivän. Viikossa ehdit kuitenkin tottua tähän jotenkuten ja pystyt pidentämään tupakointien väliä useilla tunneilla.

      Vaihe 2:
      Vähennä yhteen tupakkaan/päivä. Sinulla on kolme päivää aikaa tottua tähän. Nyt joudut tosissasi miettimään, milloin on päivän ainoa tupakkatauko. Joudut myös ajattelemaan, onko tupakka tosiaan "palkinto", vaiko pahe josta on päästävä eroon.
      Kolmen päivän jälkeen sinulle jää vielä neljäs päivä, josta alkaa seuraava vaihe.

      Vaihe 3:
      Säästä päivän ainoa tupakka myöhäiseen iltaan. Joudut koko päivän kärvistellä ilman sitä ainuttakaan tupakkaa. Iltaa kohden mentäessä huomaat selviäväsi oikein hyvin ilmankin. Illalla, ennen nukkumaanmenoasi, on aika polttaa viimeinen tupakkasi. Jos epäröit sen sytyttämistä miettien "tarvitsenko mä edes tätä?", olet oikealla tiellä. On oma päätöksesi poltatko tämän viimeisen sallitun savukkeesi vai et.
      Seuraavana päivänä olet lopettanut. Et tarvitse enää yhtään tupakkaa, koska olet huomannut selviäväsi ilmankin. Onnea!

      • Kyllä onistumme

        Aj. aj nyt taas sattuu. Nimetön ja savuton näin juuri yritin tehdä.
        Sallin aluksi itselleni ne muutamat päivässä. Kaikki päivät menivät mietiskelyyn.
        Olen kuitenkin ottanut SUUUUREN askeleen. Enään en polta askia päivässä vaan aski piisaa 2-3 päivää. Tavoitteeni on olla ilman ja haluaisin olla ylpeä itsestäni jonakin päivänä.
        Tsemppiä kaikille teille jotka myöskin yritätte!


    • osasto 2

      Sairaalassa sitä ihminen oppii arvostamaan esim. sellaista yksinkertaista asiaa kuin ruisleipä mikä nyt noin muuten tai mitä nyt noin muuten pidetään itsestään selvyytenä. Ajatellaan vaan että mitä tuo nyt on höh ruisleipä mutta sanon että kun tulee aika tai hetki että tuota kyseistä leipää on mutta sinun suuhusi sitä ei tarjota pahimmassa tapauksessa pariin viikkoon niin tämä kyseinen leipä on aivan toisessa valossa. Sitä alkaa ajatteleen että nyt maistuisi tuo kyseinen leipä. Ja jos siihen laitetaan vielä päälle ripaus Valion sinistä voita mikä on maultaan parasta niin sehän on herkkujen herkku. Jopa sellainen asia kuin kahvi, mikä sekin tai mitä sekin on kahvin ystävälle jos sitäkään et saa viikkoon niin johan on juhlaa kun saat kupposen juoda, edes yhden kupposen, vaikka mustana vain, niin johan maistuu sekin.

      • osasto 2

        jatkoa edelliseen. Puhumattakaan mistään kunnon ruuasta esim. perunamuusi ja kuhafileet sun muita herkkuja, näitähän riittää vaikka millä mitalla. En valita mutta totean vain että me ihmiset ollaan vähän kaikki sellaisia että me ei oikein arvosteta näitä elämän pikkuasioita ennen kuin ne meiltä viedään. Itse en nosta itseäni millään muotoa jalustalle tässä asiassa. Samanlainen kuolevainen olen kuin kaikki muutkin mutta uskon että selviän tästä vielä. JEESUS KRISTUS vapautti minut kapakkaelämästä 2.8 2006. Olin joka perhanan kuppilassa mitä Hämeenlinnasta löytyi ja joskus vähän muuallakin. Sen jälkeen JEESUS vapautti minut alkoholinkäytöstä 17.6 2010. Viinaa meni niinkuin olisi saappaaseen kaatanut, kaikki maut tuli maisteltua ja miljoonaan kertaan, sentään kolinaan en ollut koskaan sortunut eli partaveteen.


      • osasto 2
        osasto 2 kirjoitti:

        jatkoa edelliseen. Puhumattakaan mistään kunnon ruuasta esim. perunamuusi ja kuhafileet sun muita herkkuja, näitähän riittää vaikka millä mitalla. En valita mutta totean vain että me ihmiset ollaan vähän kaikki sellaisia että me ei oikein arvosteta näitä elämän pikkuasioita ennen kuin ne meiltä viedään. Itse en nosta itseäni millään muotoa jalustalle tässä asiassa. Samanlainen kuolevainen olen kuin kaikki muutkin mutta uskon että selviän tästä vielä. JEESUS KRISTUS vapautti minut kapakkaelämästä 2.8 2006. Olin joka perhanan kuppilassa mitä Hämeenlinnasta löytyi ja joskus vähän muuallakin. Sen jälkeen JEESUS vapautti minut alkoholinkäytöstä 17.6 2010. Viinaa meni niinkuin olisi saappaaseen kaatanut, kaikki maut tuli maisteltua ja miljoonaan kertaan, sentään kolinaan en ollut koskaan sortunut eli partaveteen.

        jatkoa edelliseen. Mutta kaikki ne mitä oli saatavissa Oy Alko Ab valikoimista. No, sitten tämä tupakka on vielä yksi perkele. 40-vuotta olen sitäkin imenyt kuin joku pikkulapsi tikkaria. JEESUS KRISTUS auttaa minua vapautumaan tästäkin paheesta. HERRA ei tule koskaankysymään minulta että jokos sä kävit röökillä? Montako vedit? Sen kuitenkin päätin että menen ennemmin vaikka haitten ruuaksi kun laitan sen arkunnaulan suuhun. Hyi helvetti mitä myrkkyä. Huomenna ollut kolme viikkoa tupakoimatta, en tarvitse laastareita enkä purukumia enkä mitään muitakaan lievennyksiä. Kielisyöpä opetti ja herätti ja HERRA sanoi että lopeta jos haluat elää. Koin sellaisen helvetin että mulle riitti. Kiitos ja ylistys ja kunnia meidän HERRALLEMME JEESUKSELLE KRISTUKSELLE kaikesta. Se kuuluu yksin HÄNELLE. Kiitos JEESUS.


    • 2014hanna

      Hei!!

      allencarr.fi käyppä tutustumassa,itsellänyt reilu kome viikkoa takana tupakatonta elämää :) suosittelen lämpimästi!!

    • 14valku31vloppu

      26.12.2105 loppu tupakointi. 14v nuorena miehenä alkoin tuo hieno tapa koulussa ja alusta asti olin koulun "kovin"tupakoitsija ja luokan "tervakeuhko". Miksi nuorena ei ymmärrä tätä huonoa tapaa.
      Nyt minulla on ihana puoliso ja kaksi lasta......joiden takia jaksaa tätä paskaa.... jatkan tätä tarinaa joskus

      • iltatähti1506

        Lopetin tupakainnin 31.12.15 ja aloitin 2.1.16, koska en saanut nukuttua ollenkaan koko yönä. Seuraavalle lopettamiskerralle pitänee hommata rauhoittavat lääkkeet tai Campix. Ei onnistu mulla lopettaminen ns. luomuna. Nikotiinipurukumeillakin olen kokokeillut useamman kerran, paras tulos oli 2,5 kk.


    • Hanuriheikki

      *Yksi pakkaus sisältää 5 kertakäyttöistä sähkötupakkaa.
      *Sähkötupakoita on eri makuja ja vahvuuksia.
      *oma suosikkini on Exotic Mix jossa on 5 eri makua omena,vanilja,mansikka,cappuccino ja mustikka.

      Smokesmart sähkötupakka

      Mitä ovat Smokesmart e-savukkeet?
      Smokesmart on sähköinen savuke, joka näyttää aivan tavalliselta savukkeelta. Se on paristokäyttöinen kertakäyttösavuke, joka tuottaa höyryä nesteestä, joka sisältää nestemäistä nikotiinia, propyleeniglykolia (samaa vaaratonta nestettä, jota käytetään savukoneissa) sekä elintarvikkeissa käytettäväksi hyväksyttyä tupakka-aromia.

      Yksi Smokesmart-sähkösavuke sisältää noin 500-600 imaisua (vastaa yli 40-50 tavallista savuketta). Sähkötupakan imaiseminen tuottaa samanlaisen kokemuksen kuin aidon savukkeen imaiseminen, jolloin suuhusi, keuhkoihisi ja ilmaan tulee savua, mutta sähkösavukkeen avulla vältyt vahingolliselta tupakansavulta. Hengittämäsi höyry on vaaratonta ja se haihtuu nopeasti jättämättä pahaa hajua.

      Smokesmart e-savuke on pitkälle kehitetty tuote, eikä sinun tarvitse huolehtia savukkeen lataamisesta tai täyttämisestä, vaan se on aina käyttövalmis.

      http://sahko-tupakka.blogspot.fi/

    • eleldkemwlxodd

      Vähentämällä, ensiksi puolitus, max 6 vko, sitten 1 tupakka 1-3 vko. Tavoittèena 5/pv.

      Sitten siitä lopetus kokonaan.

    • JVP

      Itsellä nyt piakkoin täynnä ensimmäinen kokonainen vuorokausi ilman tupakkaa. En olisi varmaankaan selvinnyt ilman sähkötupakkaa näin "pitkälle". Olo on rento ja rauhallinen, voisi sanoa jopa itsevarma. Jollainlailla olen "tukevalla pohjalla". Vaikea selittää.

    • Korsteeni

      Ensi kesänä tulee täyteen 6 vuotta sauhuttelematta. Kerkisin poltella viitisenkymmentä vuotta niin savukkeita, piippua kuin sikaareitakin aina vain kiihtyvään tahtiin, loppuvuosina ei meinannut kaksi askia päivässä piisata. Sitten kerran iskikin vallan pirunmoinen kesäflunssa ja kun siihen v-tutukseen vielä kiskoin röökiä niin katkesi touhu oksettavaan oloon. Sitten meni pari päivää kovassa kuumeessa petin pohjalla eikä tullut tupakat oikein mieleenkään. Sieltä noustuani ajattelin että ans`olla, katsotaan. Tiesin jo vuosien varrelta tuloksettomista yrityksistäni että vaikeutenani ovat esim. kahvin jälkeen ym. sellaiset hetket. Niinpä varasin taskuun rasian hammastikkuja ja pureskelin niitä aina vastaavina hetkinä. Hassulta kuulostaa mutta homma toimi hyvin. Ei tarvinnut luopua kaveripiiristäkään ja kuppiakin kärsi tehdä. Puolisen vuotta kuljin tikkutaskuna ja sitten senkin saattoi lopettaa. Systeemi toimi hienosti eikä tupakkauniakaan ollut kuin pari kertaa, nykyisin ei ollenkaan.

    • Ex-Nuuskakurko

      Itselläni auttoi se, että opiskelin jtn puoli tuntia eri riippuvuuksista ja erityisesti nikotiinista, niiden pohjalta sai tieteellisen toiminta pohjan vieroitusoireille. Siitä sitten vain liikunnan avulla kerralla irti nuuskasta ja tupakasta, kun tiesi miksi keho kaipaa nikotinia. Ei ollut loppujen lopuksi kovinkaan kummoinen homma, toivotan myös muille jaksamista nikotiinin lopettamiseen.

    • 4keifrih4ih

      alat ennemmin polttaa pilveä...se vasta onki kivaa!!
      ostat muutaman kilon hasua...

      • Anonyymi

        Eka tavoite on puolittaminen, eli 50 % pois. 3. päivä olo oli parantunut. Näin kertoo tutkittu tietokin. Ekalla viikolla pitää vaan pinnistellä, tehdä jotain. Perusteellinen siivous on hyvä, hidas kävelylenkki ym. pitkäkestoinen fyysinen suorite. Samoin lasi vettä,bansku,pastilli jne. ajatukset pois tupakasta.

        Eka viikko on vaikea, sen jälkeen helpottaa. Aamulla tulee poltettua enemmän, josta vähennystä on etsittävä, päivä menee ihan ok. Illalla taas tulee poltettua pinnistelyjen jälkeen enemmän. Kellon vilkuiluksi se menee, tämäkin on tutkittu.Aamuista ja illasta siis etsitään vähennystä. Poltan tasatunnein, tunnin venytystä on etsittävä sitten kun aamu ja ilta tupakoinnin saa tasapainoon.

        Nyt eka viikko takana vähentämistä, tekee ohjelman jolla pikku hiljaa vähentää ja vähentää. Tahdonvoimaa se vaatii.

        Fyysinen tekeminen, psyykkinen tekeminen. Näistä kahdesta osa-alueesta tupakointi muodostuu. Sosiaalisen puolen saa pois kun hiipparoi omissa oloissaan.

        Nyt on edessä 3.viikkoa -50% vähennystä. Olen kokeillut aikaisemminkin mutta tahdonvoima on pettänyt. Pitää vaan mennä ohjelman mukaan.

        Kokonaistavoite, sitä en ole vielä hahmottanut, aika näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eka tavoite on puolittaminen, eli 50 % pois. 3. päivä olo oli parantunut. Näin kertoo tutkittu tietokin. Ekalla viikolla pitää vaan pinnistellä, tehdä jotain. Perusteellinen siivous on hyvä, hidas kävelylenkki ym. pitkäkestoinen fyysinen suorite. Samoin lasi vettä,bansku,pastilli jne. ajatukset pois tupakasta.

        Eka viikko on vaikea, sen jälkeen helpottaa. Aamulla tulee poltettua enemmän, josta vähennystä on etsittävä, päivä menee ihan ok. Illalla taas tulee poltettua pinnistelyjen jälkeen enemmän. Kellon vilkuiluksi se menee, tämäkin on tutkittu.Aamuista ja illasta siis etsitään vähennystä. Poltan tasatunnein, tunnin venytystä on etsittävä sitten kun aamu ja ilta tupakoinnin saa tasapainoon.

        Nyt eka viikko takana vähentämistä, tekee ohjelman jolla pikku hiljaa vähentää ja vähentää. Tahdonvoimaa se vaatii.

        Fyysinen tekeminen, psyykkinen tekeminen. Näistä kahdesta osa-alueesta tupakointi muodostuu. Sosiaalisen puolen saa pois kun hiipparoi omissa oloissaan.

        Nyt on edessä 3.viikkoa -50% vähennystä. Olen kokeillut aikaisemminkin mutta tahdonvoima on pettänyt. Pitää vaan mennä ohjelman mukaan.

        Kokonaistavoite, sitä en ole vielä hahmottanut, aika näyttää.

        Ottaa "välitavoitteeksi" 15 minsaa, sitten taas 15 minsaa ja jne.

        Kokonaistavoite 1 tunnin välein, sitten 1.5 H, sitten 2 samoin jne.

        Saa elämään tavoitteita.


    • Anonyymi

      Minä lopetin seinään kun sain plussaa raskaustestissä. Enkä ole aloittanut uudelleen. Helppoa kuin koneella veisuu.
      Tytär nyt teini-iässä.
      Isäni lopetti myös totaalisesti ja kerralla, mutta oli myöhäistä. Kuoli sitten keuhkosyöpään myöhemmin. Hänellekään lopetus ei tuottanut vaikeuksia.
      Sisareni lopetti kun sai varoittavia aivoverenkierto häiriöitä. Sen verran pelästyi että tupakki jäi, ja hän poltti sentään PALJON.

    • Anonyymi

      Lopettaminen on vain päästä kiinni. Vaimon kanssa päätettiin 6 viikkoa sitten että elämme loppuelämämme savuttomina. Minkäänlaista korvauslääkettä ei ole kumpikaan ottanut. Hyvin menee!

      • Anonyymi

        Niin minäkin, ilman mitään korvauslääkettä.
        Alottelin höyryttelyn


    • Anonyymi

      Itselleni joku aikanaan sanoi tupakkalakosta:
      Jos päätät olla polttamatta viikon, se aika on tupakoitsijalle liian pitkä. Et pysty. Samoin on päivän ja tunninkin kanssa. Mutta yksi minuutti on sen verran lyhyt aika, ettei niin huonoa ihmistä olekaan, joka ei kykene sitä aikaa lykkäämään tupakan sytyttämistä. Ja kun se minuutti on kulunut.....

      Tuo neuvo tuntui niin hölmöltä, että päätin kokeilla sitä minuuttilakkoa. Niitä on nyt tullut putkeen muutaman vuosikymmenen verran.

    • Anonyymi

      Itse poltin vaan muutaman vuoden mutta aski meni päivässö. 6kk polttamatta ja 1 kerran ajatus että kyllä mä voin maistaa... En voi. Siitä lähti taas tupakan ja purukumin yhteiskäyttö ja HIRVEE syyllisyys koska keuhko alko kuulostamaan jo pahalta lääkärin mukaan sekä rahan meno. Eipä silti pureskelin 2mg purkkaa jatkuvasti sitten 1mg imeskelupillereitä. Laastareita ei kestänyt iho. En osaa säännöstellä esim purkkaa vaan jauhan käytännössä koko ajan.Rahaa menee niihinkin. Aina paniikki päällä; että jotain on oltava. Kunnes yks päivä ne loppu kesken ja alkuun muutuin levottomaksi. Sitten pysähdyin miettimään sitä tunnetta ja olotilaa. Ei tää nyt oikeesti niin paha tunne ole. Psyykkaan itseäni että kestän sen hetken ja kohta olen vapaa. Tupakkaa ei ole palanut yli vuoteen. Riippuvuutta se on noi korvaustuotteetkin. Itse jäin niihin kiinni. Motivaatio kun on kova niin pärjää.

    • Anonyymi
    • Olen polttanut, miloin mitäkin merkkiä, mutta nyt punaista Mallua aikaslailla 40 vuotta. Olin pahan sairaalareissun takia polttamatta lähes neljä kuukautta. noin puoli vuotta sitten Retkahdin yhdellä kertaa ja nopeasti. Kuvittelin että voin polttaa yhden. Se ei minulta onnistu. On oltava täysi savuttomuus. Lopetin A lkon noin kymmenen vuotta sitten ja olen pitänyt täyden nollatoleranssin. On muuten tosi hyvä olla selvänä. Ei krapulaa, ei pelkotiloja, ei kallita ravintola-iltoja ym.ym,...Yhtään ryyppyä en voi ottaa, koska tiedän että jatkan varmasti! Polttamisen lopettaminen on täysin oma asia ja itsestä kiinni. Kukaan muu kuin itse ei pakota polttamaan, mutta on se pirun vaikeaa. Kun nyt yritän kotona lopettaa uudestaan on liian helppoa lähteä savuille. Tietyt tilanteet, tuntuu kuin ne pakottaisivat polttamaan Onko kellään mitään vinkkejä miten lopettaminen onnistuisi? Olisin tosi kiitollinen!

    • Anonyymi

      Hei!

      Yksi uusi tapa helpottaa nikotiinivieroituksessa, on tupakan vaihtaminen nikotiinipusseihin. Nämä on tupakattomia tuotteita, joten ei tarvitse perinteisen haisevan nuuskan kanssa puljata.

      Tässä yksi kauppa joka tarjoaa kattavan valikoiman nikotiinipusseja. Hyvä tapa irrottautua pidemmästä tupakkariippuvuudesta!

      https://nuuska24.fi/

      • Anonyymi

        Kaikenlaiset korvikkeet ja tupakoinnin vähentäminen pitävät sisällään ajatuksen, että tarvitset sitä tupakkaa. Ei ihminen sitä tarvitse. Sen kun aidosti ymmärrät, voit lopettaa tupakoinnin tahdonvoimallasi. Kumpi on vahvempi, sinä vai tupakka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaiset korvikkeet ja tupakoinnin vähentäminen pitävät sisällään ajatuksen, että tarvitset sitä tupakkaa. Ei ihminen sitä tarvitse. Sen kun aidosti ymmärrät, voit lopettaa tupakoinnin tahdonvoimallasi. Kumpi on vahvempi, sinä vai tupakka?

        Nikotiiniriippuvuus on paha asia, mutta psyykkinen riippuvuus korvien välissä on pahempi. Se voi vaivata vuosia, mutta senkin kanssa voi elää.


      • Anonyymi

        Nikotiinipussit toimi itellä kyllä todella hyvin. Nyt 6kk ilman röökiä ja 2kk ilman pusseja. Nuuskaa en ite ole ikinä käyttänyt, joten nämä super vahvat mintut melkein sattuivat huulessa. Dopen ice mango oli sitten se millä alkoi homma rokkaamaan ja 2kk jälkeen tippui sitten sekin pois. Vahva suositus https://nikotiinipussit.com/nikotiinipussit/ sivulle ja Dope Ice mangolle


    • Anonyymi

      Itse sain aikamaan neuvon, jonka avulla pääsin tupakasta irti. Minua neuvottiin , että tupakkalakosta pitää tehdä tarpeeksi lyhyt, jotta sen jaksaa pitää. Sanottiin, että yksi minuutti on aika, jonka jokainen pystyy olemaan ilman tupakkaa.

      Sitten kun se lakkoaika on onnistuneesti kulunut, voi aina tehdä uuden saman mittaisen lakon.

      Minulle niitä minuutteja on kertynyt jo niin monta, että olen seonnut laskuissa, kymmeniä vuosia kuitenkin.

      • Anonyymi

        ..taisi tulla tähän vitjaan jo toisen kerran. No kuitenkin, neuvo oli silloin aikanaan mielestäni hyvä.


      • Anonyymi

        "Tupakkalakko " ei mielestäni ole oikea asenne. Lakko loppuu aikanaan ja hommat jatkuvat. Samoin ilmaisussa "olla ilman tupakkaa" on jotakin tilapäistä, odottelua, milloin palata normaaliin.


    • Anonyymi

      Vuosi sitten muksut, siis aikuiset lapsemme sanoi ,että ei ukosta lopettaan. 40v poltin, ja loppu ilman nurinoita. kyllähän alkuu ja vieläkin mieli tekee, mut pahalle haisee.
      olutta otan vkon loppuna yhtenä päivänä n.10 tölkkiä, niin kuin ennenkin, niin sitä suihketta on välistä vedettävä. muuten en edes viikolla muista enään koko kessua.
      paino hieman noussut, mut on kyllä kuntokin. enään ei hengästy rapuissa.
      en jaksa uskoa että alkaisin uudestaan, minusta se suihke autto. kokeilin purkkaa
      pari kertaa kielen veri purasin, niin ne lensi luiskaan. SINÄ PYSTYT LOPETTAAN
      älä ajattele sitä asiaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kohta tulee 11 kuukautta siitä, kun lopetin 40 vuotta kestäneen tupakoinnin. Suuri ihmetyksen aihe itsellenikin, että pystyin lopettamaan vaikka ajatus lopettamiseen ei tullut edes itseltäni vaan sairaanhoitajalta, jonka vastaanotolla terveyskeskuksessa kävin. Sain lopetukseen avuksi Champix lääkkeen. Tiedä sitten mikä vaikutus lääkkeellä oli lopetukseen, kun rajun pahoinvoinnin takia lääkeannostus piti puolittaa. Nikotiiniriippuvuus poistui nopeammin kuin riippuvuus tavasta käydä totutuissa tilanteissa sauhuilla. Parin kuukauden ajan kävin istuskelemassa parvekkeella tupakan korvikkeena naposteluporkkana sitten tapariippuvuuskin hävisi. Yksi merkittävä asia mikä minua motivoi pysymään irti tupakasta on raha. Jäin eläkkeelle ja voin kyllä sanoa, että tupakanpolton lopetuksen tuoma n. 300 euron säästö kuukausimenoissa merkitsee melko paljon yksin elävälle eläkeläisnaiselle. Laukussa kulkee mukana Acetium tabletit siltä varalta jos vielä kuitenkin tupakanhimo iskee jossain tilanteessa, mutta näin ei ole onneksi vielä kertaakaan käynyt.


    • Anonyymi

      Nicorelle-purkka auttaa, kun niitä laittaa 8kpl yhtäaikaa suuhun ja imeskelee, mutta ovat niin kalliita nuo korvaushoitotuotteet, että ei kenelläkään ole varaa niihin.

      • Anonyymi

        Nikotiinivalmisteissa on se huono puoli, että sisältävät nikotiinia. Champix lääke (reseptilääke) , jolla lopetin vieroittaa myös nikotiiniriipouvuudesta. Acetium imeskelytabletit eivät myöskään sisällä nikotiinia (kaupassa ne ovat yleensä samassa hyllyssä kuin nikotiinivalmisteet) ja niillä voi myös yrittää tupakoinnin lopetusta.


      • Anonyymi

        Kyllä korvaushoito on halvempaa kuin tupakointi kun laskee paljonko yhden päivän käytölle tulee hintaa vs. Tupakointi. Mielummin pienesti niksaa kuin reilusti sätkää. Korvaushoitotuotteista pääsee helposti irti kun on tottunut savuttomuuteen


    • Anonyymi

      Ehkä aiheesta ohi mutta vappuna 6kk ilman röökiä. Ei mitään korvaavia juttuja. Kerrasta poikki. Välillä röökipiru yrittää laskeutua olkapäälle mutta huis ,huis. Poltin n. 38 vuotta. Nyt ikää 56 vuotta. Hieno on tunne ja itsetunto on kasvannut ;-) Jos minä onnistuin niin kyllä även din Brutus.

    • Anonyymi

      Itse lopetin 35 vuoden tupakoinnin jälkeen sähkötupakalla..aluksi vahvin neste, ja vähitellen miedompaan nesteeseen, lopuksi pelkkää vesihöyryä, ja sitten olikin tosi helppo jättää sähkötupakka pois, täysin ilman vieroitusoireita

    • Anonyymi

      ITSE LOPETIN 2018 TUPAKOINNIN VESIHÖYRYLLÄ JA AINAKIN MINUN TAPAUKSESSA TOIMI TUPAKOIN 38 VUOTTA. Ainakin helsingistä alan kauppoja kyllä löytyy, mutta umpi kireässä suomessa netti myynti ilmeisesti on pannassa.

      • Anonyymi

        Vesihöyryllä, sähkötupakka ei ainakaan ole sitten kyseessä, siinä ei vesihöyryä ole


    • Anonyymi

      Tupakasta helposti eroon.

    • Anonyymi

      Anonyymi

    • Anonyymi

      Hyvä parantaja. P.K Määttänen Hypnologi

    • Anonyymi

      Anonyymi.

    • Anonyymi

      Missä hän toimii Hypnologi P.K Määttänen?

    • Anonyymi

      acetium apteekista, ilman nikotiinia. En huomannu mitään vaikutusta. Hypnoosi auttoi ja akupunktio ...3 viikkoa. sit taas aloin polttaa. 3 viikon jälkeen minulle on vaikein aika. Nikotiini laastaria kokeilin 2 tuntia, alkoi tuntumaan heti pumpussa, oli pakko ottaa pois. Nyt lopettanut ja syön Nikotiini purkkaa , koska muuten masennun toiminta kyvyttömäksi. Nyt on taas mennyt 3 viikkoa kun olen lopettanut..vaikka syön nikotiini purkkaa niin masennus on pahin oire ( elämä ohi tunne) mutta kun huomaan miten iho on muuttunut terveen väriseksi 3 viikossa se auttaa jaksamaan ja hajuaisti parantunut, nyt haistan miten monen ihmisen hengitys haisee järkyttävän hirveelle, yök kun tulevat lähelle puhumaan..alkaa itseä naurattamaan. Tekis mieli sanoa että sun hengitys haisee , mene hammaslääkäriin ja lopeta tupakointi.

    • Anonyymi

      Stumppi palvelu, lukeminen.

      TÄRKEIN; Hengitystekniikka! Sillä mä luovin sen karikon läpi. Ensin ilmaa täyteen ja hiljaa ulos kun tekee tupakkaa mieli.

      Tekee paperille janan eli kopsaa stumpista miten prosessi etenee.

      Sitten kun pahin on ohi niin nauttii hyvästä olosta, älä kerro kenellekkään että olet lopettanut. Eksyttäjiä riittää...

      Lopetus prosessi on yksilöllistä, minulla se kesti 15 kk.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe