Alkoholia Tallinnasta

Alaikäiselle?

Olen lähdössä pian Tallinnaan ja tarkoitus olisi ostaa sieltä jonkin verran alkoholia tänne Suomeen. Noh, olen 17 eli Suomesta en saa laillisesta ostaa, mutta miten on Tallinnan laita? Tuskinpa sielläkään laillisesta, mutta ainakin luulisi ettei siellä juurikaan alkoholin myyntiä valvota, eli myydäänkö minulle siellä? Entäs baarien ikärajat ja niiden valvonta, pääsevätö alaikäiset terasseille tuopille (helposti/yleensä)?
Kiitos vastannaille.

13

7043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -nainen-

Kuule, samat on ikärajat täällä, kuin sielläkin. Ja miksihän ne ikärajat on yleensä laitettu. Kyllä niitä kontroloidaan myös täällä.

Otapa isä ja äiti mukaan, että pääset siellä suomen puolella laivaan :)

• Heppu-

Kyllä ne myyvät ainakin kaupoissa, baareista en tiedä. Itse ostin muutama vuosi sitten, 14-vuotiaana kahdesta eri paikasta väkeviä ja toisessa paikassa kysyttiin olenko 18-vuotias ja vastasin, että olen. Mitään papareita ei tarvinnut näyttää. Ja olen/olin ihan ikäiseni näköinen, joten mistään ulkonäköseikasta ei voinut olla kyse.

Tuo siis vuonna 2005.

• mush

Kristiinen Prismalta lähti viime syksynä alkoholinmyyntilupa joksikin aikaa, kun olivat jääneet kiinni alkoholin myymisestä kahdelle alaikäiselle (olutta 17-vuotialille).

Ovat varmasti nykyään tarkempia, myöskään viime kevään tapahtumat eivät ole ainakaan höllentäneet alkoholin myyntirajoitusten noudattamisen seuraamista.

• onnistuisitkin

sieltä ostamaan, et tietenkään saa tuoda alkoholia Suomeen. Toivottavasti jäät tullissa kiinni.

• saa!!!

Miten niin ei saa tuoda alkoholia Suomeen? Esim. Viking Linen sivuilla neuvotaan:

Osto-oikeutesi

Helsinki - Tallinna -reitiltä saat tuoda rajoittamattoman määrän alkoholia omaan käyttöön. Matkan kestolle ei ole aikarajaa.

• niin ne ikärajat estää sen ...
        saa!!! kirjoitti:

Miten niin ei saa tuoda alkoholia Suomeen? Esim. Viking Linen sivuilla neuvotaan:

Osto-oikeutesi

Helsinki - Tallinna -reitiltä saat tuoda rajoittamattoman määrän alkoholia omaan käyttöön. Matkan kestolle ei ole aikarajaa.

eli vaikka saisi ostettua alkoholia virosta alaikäisenä niin suomeen vieminen on eri asia koska suomessa on ikärajat vaikka laivan sivuilla kukisikin että saa tuoda niin paljon kuin haluua on ne ikärajat muistettava...et tulissa voi jäädä sitten kiini...

• soile-neito

että pistät pullot reppuu tai kassiin sillai, ettei pullot turhaan pistä silmään. Samalla juot kokista muovipullosta hämäyksen täydentämiseksi.

• fkejgijmbl

No saako 16 vuotiaat ostaa laivalta tupakkaa kun virossa saa?

• JDTDG

16-vuotiaat ei todellakaan saa ostaa tupakkia virosta.
      Ellei ole tapahtunut viime reissuni jälkeen jotain, jolloin viellä olin 17-vuotta.
      Tupakkia koitin ostaa, kysyi paperit.
      Olutta tosin sama myyjä myi.

• Hohhoijaa

Minun mielestä siellä saa sit ku on täysikänen, kuten suomessa!!

• jaa

4,5 vuotta panttasit tätäkin tietoa.

• hyvät reisit

Parempi myöhään jos silloinkaan.

• Wiunaa virosta

Viinat saa myös kotiovelle. Pitkään etsin sopivaa kuljetusyhtiötä, nyt on ainakin edullinen vaihtoehto olemassa. Kinglogistics Ltd.

Googlatkaa Tallinna Tutuksi -blogi, sieltä saa printattua etukupongin kyseiseen palveluun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1280
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe