Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaikki animen fanit lukekaa tää!!!

Animen ystävä

Vaikka olen 16 vuotias niin minä pidän animesta etenkin Dragonball Z:sta. Olen käynyt yhellä sivulla ja katsonut kaikki jaksot kuvina niillä sivuilla tai en kaikkia jaksoja vaan ne jaksot mitä siellä on laitettu näytille.

Mutta nyt suoraan asiaan!!! Olen huomannut että jotkut ainakin pitävät animesta niin miksi suomi ei tee omaa animeta vai voiko ainoastaan japanilaiset tehdä animeita? Mulla olisi pari hyvää ideaa suomalaiselle animelle eli miksi me ei kaikki pistettäisi voima varat yhteen ja ruvettais keksimään omaa anime sarjaa ja sitten annettaisii idea jollekin yhtiölle? Olen päättänyt hakea ensivuonna media alalle ja sieltä sitten voin päästä tv:seen töihin tai sitten jopa voin rupea tekemään omia piirettyjä!!! Jos minulle tälläinen suosio anettaisiin niin tekesin hyvän suomalaisen animen ja jos se menetyisi hyvin myisin toisillekkin maihin jaksoja. Jos rikastuisin paljon niin antaisin puolet rahoista jollekin tv kanavalle sillä ehdolla että ne hankkisivat lisää anime sarjoja!!!

No toi juttu on aika kaukaa haettu mutta kumminkin minä tykkään monista piiretyistä varsinkin japanilaisista animesarjoista esim. Dragonball Z. Minun mielestä mikään asiaa ei voi toteuttaa!!!

P.s Antakaa palautetta tästä asiasta mitä mieltä olisitte jos vaikka suomi hankkisi japanista työntekijöitä tekemään suomalaista animea?

17

1115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirieh*

      En pidä yhtään tosta ideasta..
      Ensinnäkin, suomalaiset ääninäytteliät on nii surkeita ettei mitään jakoo..
      Ja kai siihe menee aika paljon rahaakin...
      Onks sulla ees mitään ideoita miten sä alotat tekee piirrettyy? Ekaks varmaa juoni ja sellasta, mut mistä ne tv yhtiöt tietää onks se kannataavaa alkaa tehä just sitä piirrettyy? Epäilen et jossei oo varma että se menestyy nii ei mitään mahollisuuksii..
      Miksei vaa jätettäs animen tekemiset japanilaisille ja odoteltas et ne alkais pyörii täälläkin?

      En ky tiiä mitää oikee mistää mutta tää ny on mun näkemys laittakaa te vanhemmat parempii ja korjatkaa jos huvittaa ^^

      • Animen ystävä

        No en tietäis olisko se suosittu suomessa mutta ulmolailla animet on aika suosittuja ainakin mun mielestä. Sitä paitsi jos juonta on tekemässä monta ihmistä niin niillä on monta eri mielipidettä sekä myös ideoita. Olen ajatellut viime yön melkein kokonaan minkä lainen juoni siinä on ainakin matkin vähän Dragonball ztä tai otan ideoita siitä sekä muista japanilaisista animeista.


      • Blueee
        Animen ystävä kirjoitti:

        No en tietäis olisko se suosittu suomessa mutta ulmolailla animet on aika suosittuja ainakin mun mielestä. Sitä paitsi jos juonta on tekemässä monta ihmistä niin niillä on monta eri mielipidettä sekä myös ideoita. Olen ajatellut viime yön melkein kokonaan minkä lainen juoni siinä on ainakin matkin vähän Dragonball ztä tai otan ideoita siitä sekä muista japanilaisista animeista.

        huono idea.. todellakin suomalaiset ääni näyttelijät sucks... paljon kannattavampaa ostaa niit sarjoi japanista kuin alkaa tehä ite. sitä paitsi vain japanilaiset voivat tehdä animea. ulkomaalainen on sit jotain muuta... en nyt just muista sitä sanaa..


      • Mantis
        Blueee kirjoitti:

        huono idea.. todellakin suomalaiset ääni näyttelijät sucks... paljon kannattavampaa ostaa niit sarjoi japanista kuin alkaa tehä ite. sitä paitsi vain japanilaiset voivat tehdä animea. ulkomaalainen on sit jotain muuta... en nyt just muista sitä sanaa..

        pseudo-animea?


      • Mirieh*
        Animen ystävä kirjoitti:

        No en tietäis olisko se suosittu suomessa mutta ulmolailla animet on aika suosittuja ainakin mun mielestä. Sitä paitsi jos juonta on tekemässä monta ihmistä niin niillä on monta eri mielipidettä sekä myös ideoita. Olen ajatellut viime yön melkein kokonaan minkä lainen juoni siinä on ainakin matkin vähän Dragonball ztä tai otan ideoita siitä sekä muista japanilaisista animeista.

        Jos on paljon mielipiteitä ja ideoita, kaikkii ei voida liittää yhteen.. Siitä tulee iso sotku eikä mitään kokonaisuutta. Tiiätkö sä ees miten piirrettyjä tehdään?


    • Himura_Kenshin

      Sorry, ei mitään mahdollisuuksia, unohda koko idea animen tekemisestä.

      Tarkoitus ei ollut kuulostaa pessimistiltä, mutta jutussa on liian monta muttaa. Ensinnäkin länsimaalainen ei voi piirtää animea vaikka miten ottaisi vaikutteita itämaisesta kulttuurista. Sitä kutsuttaisiin nimellä "piirretty", tai oikein hyvällä tuurilla enintäänkin pseudo-animeksi. Eli et voi tehdä animea, korkeintaan piirrettyä, ja luulen että jos piirretyssäsi on vähänkin alastomuutta, väkivaltaa jne. niin se heitetään kanavilla suoraan romukoppaan tai vähintäänkin senruroidaan "kiltiksi" (jolloin se ei kelpaa enään kenellekään). Animessa saa olla väkivaltaa, muttei länsimaisessa piirretyssä.

      Siihen taas miksi Suomessa ei näytetä animea, siitä oli puhetta Animeconissa. Kanavat ovat kuulemma erittäin tietoisia animesta, Nelonen sanoi että heillä kävi yliopistolta jopa joku luennoimassa kyseisestä asiasta ja kertomassa kaikista uusista ja vanhoista klassisista ja tunnetuista sarjoista. Lisäksi ainakin Nelonen on suunnittelemassa 10 anime-elokuvan putkea, jossa kuulemma näytettäisi kaikkea Akirasta Henkien Kätkemään.

      Ongelmana on vain kontaktien puute: Edes Japanissa ei tiedetä kenelle Suomen näytös oikeudet kuuluvat. Lisäksi Disney (lisensoinut kaikki Studio Ghiblin leffat) on hyvän halumaton myymään mitään Skandinaviaan niiden pienten markkinoiden takia.

      SubTV:lle animesarjoja on vahingossa tipahtanut vain syliin parin muun ohjelmapaketin mukana. Mutta tuota... Ainekin MTV3 alkaa muistaakseeni näyttää DBZ:aa (valitettavasti) aamuisin vielä tämän vuoden sisällä, elleivät suunnitelmat ole muuttuneet.

    • *huokaus*

      Ettekö te ihmiset ymmärrä!Anime on JAPANILAISTA piirrosohjelmaa.Sitä ei enää luokiteltaisi animeksi jos se olisi suomalaisen tai kenen tahansa muun tekemää!Kuinka kauan siitä pitää jauhaa!Lähinnä naurattaa länsimaalaisten yritys matkia japanilaista animea ja mangaa.Helvetin tuleen noi saatanan länsimaalaiset.sensuroi ja pilaa kaiken hyvän materiaalin!
      Ja sinä pieni kuusitoistavuotias.En suosittele sua tekemään yhtään mitään naurettavaa kopiota.Ota asioista selvää ennekuin haaveilet yhtään mitään!Saanko arvata että sun anime tietämys perusuu vain ja ainoastaan dragon baliin!

      • Animen ystävä

        Muistakaa se mitä minä sanoin. Tämä asia on aika kaukaa haettu ja eikä monet medianalan työntekijät eivät pääse telkkariin töihin. Sitä kin voi harkita jos möisi hyvän idean vaikka japanilaisille jotka sitten alkaisi tekemään anime ja se juoni olisi tosi tosi hyvä. Sitä paitsi katson aika paljon anime sarjoja mutta Dragonball Z on mun paras anime sarja.

        Ps. Monet ainakin tietääkseni on tehnyt ensiksi sarjakuvan tai kirja sarjan ja sitten siitä alkanut tekemään animea tai piirettyä. Mun ajatuksissa kävi myös sekin asia jos suomi tekisi tietokoneella piiretyn mutta suomella ei ole mitään mahdollisuuksia tehdä mitään sarjaa tietokoneella.


    • Fenrer

      Mä ainakin alan tehdä omia animaatioita, kunhan saan vähän enemmän vapaa aikaa !
      (ja kivaahan olis joss ois vähän rahaakin elämistä varten).
      Ideoitahan kyllä riittää, ja ohjelmatkin on, pitäis vain päättää tekiskö 3D tai "traditionelli" piirros ja sitt MIKÄ ideoista toteuttaa...

      • Anime japanista ei muualta ...

        Mie olen pitäny aina animea japanilaisten juttuna. Olen sen melkonen fanaatikko ja henkilökohtaisesti ottaen en pidä edes dubbauksista. Japanin kieli on vain sanoinkuvaamattoman kaunista.
        Minusta on aina paras silloin, kun japanilaiset saavat edustaa OMAA kulttuuriaan ja muut sitten omaansa. Olen vuosia pitäny japanilaisesta pop-kulttuurista ja silloin kaikki meni, kun siitä tulikin kauhea hullutus. Myönnän, että onhan Japani ottanut suomeltakin, mutta ne ovat sen ansainneet. En halua korostaa, että olisin muka ainoa, joka on oikeassa. Haluan vain kertoa mielipiteeni laajalle nettiyhteisölle. Mie olen 13v ja kaiken lisäksi poika. Silti pidän animeista tyyliin: Chobits, Love Hina jne. Ne vaan ovat niin mahtavasti toteutettuja ja kaikki anime ja jpn. kulttuuri on ollut minulle tärkeää ja tulee olemaan.


    • Poku89

      Ei hyvä idea. Animesta tulis ANIMAATIO ja mangasta kai sarjakuva. Suomalaisten tekemää "animea" ei voi olla. Oon kyl samaa mieltä muittenki vastaajien kanssa, mut aina voi piirtää omaa suomalaista "mangaa" , mut ei julkasta sitä.

      • 13v japanifanittaja

        Olen ehdottomasti samaa mieltä. Olen ehdottomasti "Suomijapanisotkun" julkaisemista vastaan.


    • Yuhi

      Ajattele nyt vähän hyvä ihminen! Mitä siitä tulis jos suomalaiset kaikki ois anime faneja? Kaikki harvat tavarat vietäis nenän eestä, kaikki vaa perustais sellasen anime rulaa jutun, et kaikki rulaa. Eihä se ois yhtää kivaa! Musta on kivaa pitää animea sellasena kaveripiirin omana juttuna!

      • Painos

        Aivan...


    • sori vaan

      sori vaan, mutta anime on japanilaisten juttu ei suomalaisten tai muidenkaan länsimaalaisten,

    • animefani täälläkin

      hyvä idea, mutta ei onnistu. Siitä tulisi piirretty ja paljon enemmän sensurointia. Enkä itse muutenkaan pidä dubeista, japani kuulostaa oikeimmalta. Mutta voihan aina huvin vuoksi tehdä :)

    • diidaa3445

      Nyt täytyy kyllä itsekin kommentoida, silla jotkut perustelut selkeästikin ontuu.

      Kyse on paljonko resursseja ja rahaa tuotannossa palaa ja mitkä ovat tuotto-odotukset. Ja tässä kohtaa on se olennaisin pointti. Eli siis tuotanto olisi hintavaa ja katsojakunta, öh, melko marginaalinen. Toisekseen, ei sensuurilla ole asian kanssa juuriaank merkitystä(tai riippuu vähän millaiselle katsojakunnalle sarja olisi suunnattu). Kolmannekseen se ei olisi animea, siinä mielessä missä käsitettä yleensä käytetään. Eli japanssa tuotettua piirrettyä. Korkeintaan yllämainittua pseudo-animea esim. venäläistä tuotantoa oleva First Squad.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe