Kertokaapas kokemuksianne tuosta kansantaudista! Mulla ainakin krapula kestää lähes kaksi päivää. Vaikka ottaisin vaan lauantai-iltana, on maanantainakin vielä ontto olo, eikä kahvi maistu. En ymmärrä kuinka jotkut éivät kärsi krapulasta ollenkaan. Parikin kaveria tiedän, joilla vähän ehkä särkee päätä amulla, puolen päivän jälkeen he ovat jo täysin normaaleja. Iästä tämä ei johdu, koska olen kärsinyt kovasta kanuunasta ihan ensi känneistä lähtien. Krapulaahan ei paranna mikään muu kuin aika, mulla se tosiaan vie paljon aikaa. Onkohan tämä jostain geeneistä vai aivojen kemiasta johtuvaa? Lisäksi on ihan sama, juonko esim. kahtena ilta pe ja la, vai vaan yhtenä, enkä ole huomannut että juodun alkoholin määräkään vaikuttaisi hirveästi asiaan. Samanlainen krapula on joinko 10 vai 20 kaljaa, noin esimerkiksi... Olis mukava saada jotain faktaa, vaikka joltain terveysalan ammattilaiselta, lääkäriltä yms. Paraikaa kärsin nimittäin sellaista henkistä/fyysistä krapulaa, että soi! Niin, vielä tuo henkinen krapula: sekin on mulla oikeastaan vielä pahempi kuin fyysinen. Vaikka en olisi tehnyt mitään tyhmää, niin aina on semmonen masentunut ja "pelokas" olo. kunnon morkkis siis... Tähän tietty nyt joku toteaa, että pitääkö sitä sitten juoda alkoholia? Hyvä kysymys, ja vastaankin etten ainakaan puoleen vuoteen ota olusen olutta!;) Mutta ei takerruta nyt tuohon aspektiin, vaan tutkitaan krapula nyt oiken perinpohjaisesti!
Krapula
25
11318
Vastaukset
- mini krapula
Eikö te nyt tajua ottaa sokeria krapulaan! Mullakin on nyt krapula, mutta kokemuksesta tiedän, että alkoholi polttaa sokeria ja kun syön esim. mansikkahilloa reilusti, niin krapula hellittää. Ei heti, mutta tunnin päästä! Eihän se tietenkään vie koko krapulaa, mutta helpottaa kummasti. Usein otan jotain sokeripitoista ennen ryyppäämistäkin. Natur tomat-juoma on myös hyvää krapulaan. Sitä kun ottaa ennen nukkumaan menoa puoli litraa ja aamulla toiset, niin aika vähällä krapulalla pääsee!
- Raparenttupaska
Liiallinen "sokerointi" voi aiheuttaa vastailmiön,eli veren sokerimäärä nousee liikaa, haima toteaa sen ja alkaa tuottamaan insuliinia, näin veren sokeri laskee liikaa. voi tulla pumppaus ilmiö..nousee-laskee, ja tulee pää kipeäksi.
Nestetasapaino alkoholistilla on usein perseellään, koska alkoholi poistaa tehokkaasti nestettä ja liuottaa rasvoja aivoista. eli ne kuivavat.
Vettä pitäisi juoda oikein tosissaan,(ällöä hommaa pitemmän päälle), mutta auttaa. se myös laskee promillemäärää
- after
Krapula tulee kello 12.00 tänään maanantaina.
Promillemäärän saavuttaessa nollan, iskee se täydellä voimallaan. Huomenna ruumiilliset vaivat ripulia lukuunottamatta helpottavat, mutta armoton väsymys ja kaiken viha valtaa mielen.
Nukkuminen on torkkumista ja jatkuvaa "suonenvetoa" jolloin varpaat sojottaa eri suuntiinsa! (Ei naurata yhtään)
Nyt vielä, kun aamuyöllä juotu Longero vaikuttaa terapeuttisesti voi työpaikalla olla, lukuun ottamatta armotonta panettamista..kaikki kelpais..puhumattakaan talon maukkaista ruovista..jumalauta kun tekee mieli.
Juopottelun jatkuminen on veitsenterällä, mikä tahansa virike voi laukaista juomisen.
Kummallista etteivät ahneet oppineet ole kehittäneet krapulalääkettä...kuulemma eettistä syistä juopon pitää kärsiä..HAISTAKAA KAIKKI VITTU!
Krapulan takia menetetään miljoonia euroja, poissaolojen takia..ja alentuneena työtehona.
Ja juopon krapulanpelko saa yhä jatkamaan juomista.
"Kunnonihmiset" tarvitsevat sylkykuppeja,joita juopot ovat..se on psykologiaa,
Mutta joskus kulkee lujaa...eikö totta!- Anonyymi
Paras Krapulalääke- https://hespac.com/krapula.htm Todella merkittävä vaikutus krapulan oireiden lieventämiseen, niin intensiteetin kuin kestonkin suhteen. Suosittelen kokeilemaan.
- rinkeli
...tuota morkkis asiaa. Sita nimittain en ole kuullut kenenkaan selittavan perinpohjaisesti (kasittaakseni nestevajaus, alhainen verensokeri tai alkoholin arryttama suoliston limakalvo ei selita sita). Oma tarinani: olen jo aika kauan karsinyt noista hirveista krapula-ahdistuksista ja masennuksista (nuorempana fyysiset krapulat eivat olleet kovin pahoja). Myohemmin sairastuin aivan eri syista oikeaan masennukseen (jonka aikana en taas alkoholia juuri kayttanyt), joskin se saatiin kuriin laakkeilla. Olen miettinyt josko tuo krapula-ahdistus liittyisi jotenkin masennukseen taipuvaisiin aivoihin?
Fyysinen krapula on vanhemmiten muuttunut pahemmaksi, erityisesti huomaan, etta koko suolistoni artyy dokaamisesta, ja pysyyy artyneena monta paivaa, siis esim. mausteiset ruoat ja isot ateriat ovat seuraavalla viikolla myrkkya. Kaikkein karmein vatsakrapula tulee, jos alkoholin kyytipojaksi syon voimakkaasti maustettua ruokaa... Ei texmexia ja Solia meikalaiselle, kiitos vaan. Lisaksi tietty normaali paansarky jne. ja paan outo lyijynraskaus ja huimaus jatkuvat pidempaan kuin ennen. Olen joitakin kertoja myos pyortynyt krapulassa (kuten teen usein flunssaisenakin), eli jotenkin verenpainekin tuntuu olevan kovin alhaalla. Ja se kummallinen krapulaisen uni: krapulassa maatessa sita luulee olevansa melkein hereilla, mutta kelloa katsottuaan tajuaa, etta on pakosti nukkunut valilla, mutta jotenkin vaan uni ja valve sekoittuvat sellaiseksi omituiseksi horteeksi.
Juon nykyaan pari kertaa vuodessa, joten makaan en kaipaa moralisointia, vaan tietoa.- Roy
Nimittäin tuo krapulauni on juuri samanlainen myös mulla! Esim. alotan sohvalla makuuasennossa kattoon futismatsia/formulaa yms... Periaatteessa otttelun selostus kuuluu koko ajan, oot ihan niinku hereillä, mut sitte yht´äkkiä havahdut ja huomaat et matsi on ihan lopussa, etkä muista oikeestaan mitään koko pelistä! Outoa, sitte vielä nää kunnon liskojen yöt, kun näkee painajaisia ja herää säpsähdellen hiestä märkänä... Onneks nyt alkaa taas elämä voittaa, enkä juo koskaan enää, ennen seuraavaa viikonloppua;)
- Älä ota
Roy kirjoitti:
Nimittäin tuo krapulauni on juuri samanlainen myös mulla! Esim. alotan sohvalla makuuasennossa kattoon futismatsia/formulaa yms... Periaatteessa otttelun selostus kuuluu koko ajan, oot ihan niinku hereillä, mut sitte yht´äkkiä havahdut ja huomaat et matsi on ihan lopussa, etkä muista oikeestaan mitään koko pelistä! Outoa, sitte vielä nää kunnon liskojen yöt, kun näkee painajaisia ja herää säpsähdellen hiestä märkänä... Onneks nyt alkaa taas elämä voittaa, enkä juo koskaan enää, ennen seuraavaa viikonloppua;)
Mutta minkäs teet kun mieli teke ja pitäis joskus aivotkin nollata.
Tähän voisin vastata, että pari vahvaa B-vitamiinia käytettynä joka päivä (siis ei yksin krapulaan) auttaa. Ja sitten: juo puhdasta alkoholia, tarkoitan siis viinaa, ei kaljaa, lonkkua, ei lantrinkeja.
Mä otan joka viikonloppu, eikä aamuisin ole krapulasta tietookaan. Eikä ole painajaisiakaan! - junnu
Älä ota kirjoitti:
Mutta minkäs teet kun mieli teke ja pitäis joskus aivotkin nollata.
Tähän voisin vastata, että pari vahvaa B-vitamiinia käytettynä joka päivä (siis ei yksin krapulaan) auttaa. Ja sitten: juo puhdasta alkoholia, tarkoitan siis viinaa, ei kaljaa, lonkkua, ei lantrinkeja.
Mä otan joka viikonloppu, eikä aamuisin ole krapulasta tietookaan. Eikä ole painajaisiakaan!krapulaan on vain yksi lääke alkoholi se nautittuna sopivasti ja katsos krapulasta ei ole tietokaan
- maikki
junnu kirjoitti:
krapulaan on vain yksi lääke alkoholi se nautittuna sopivasti ja katsos krapulasta ei ole tietokaan
Hei! tiedän kokemuksesta, jos krapulaa lähtee korjaa alkolla niin riski on suuri, se kääntyy kännin puolelle nopeasti. paras on vältää likaa juomista, hauskaa voi pitää muutenkin. Olen seurannut tätä ilmiötä sekä mieheni että omalta kohdaltani ja paras on mahd. vähän konjakkia. Niin päivä on uusi. USKO POIS.
- tyttö 22v
Mulla on kans ihan mieletön krapula ollut aina, että ei se ikää katso ja muutaman kerran oon saanu ambulanssilla lähteä ensapuun, kun sydän on meinannut pettää.
Mulla kestää krapula suunnilleen pari kolme päivää.
Ensimmäisenä päivänä en uskalla kuin maata ja nukahtaminen on vaikeeta, kun meinaa nukahtaa tulee hirveä sätky ja happi meinaa loppua.
Sit, kun jotenkin saa nukahdettua näkee aivan mielettömän todellisia paninajaisia, ettei oikeen tajua tapahtuiko oikeasti vai ei.
Sit myös kuulee ääniä ja se on mielettömän pelottavaa.
Morkkis iskee aina päälle ja on niin masentunut, että itsari ei ole ollut kaukana.
Usein myös meinaa käsistä lähteä tunto ja jaloista ja tuntuu, että halvaantuis.
Maha on myös usein tulessa ja oksentelen tuntikausia.
Kaljasta menee maha aina aivan sekasin ja sitä oon koittanu nykyään vältellä, mutta usein sunnuntaisin sorrun siihen.
Mulla kyllä vaikuttaa krapulaan juodun viinan määrä eli sitä kipeämmäksi tulen mitä enemmän olen juonut.
Mä luulen, että krapulan oireet on jotenkin yhteydessä geeneihin sillä mun sukulaiset kaikki jotka juovat oirehtivat samankaltaisesti.- rinkeli
Tutulta kuulostaa. Olen tosiaan miettinyt tuota masennusasiaa, onko kellään tietoa vaikuttaako alkoholi jotenkin aivojen serotoniinin tai muiden välittäjäaineiden määrään? se saattaisi ehkä selittää sen hirveän morkkiksen. Meinaan mulla ainakin se hirveä pelko jne tulevta silloinkin kun siihen ei olisi mitään syytä (esim. juopottelukin on voinut johtua jonkun iloisen tapahtuman juhlinnasta, eikä mitään mokia ole päässyt tapahtumaan.
- juippi
rinkeli kirjoitti:
Tutulta kuulostaa. Olen tosiaan miettinyt tuota masennusasiaa, onko kellään tietoa vaikuttaako alkoholi jotenkin aivojen serotoniinin tai muiden välittäjäaineiden määrään? se saattaisi ehkä selittää sen hirveän morkkiksen. Meinaan mulla ainakin se hirveä pelko jne tulevta silloinkin kun siihen ei olisi mitään syytä (esim. juopottelukin on voinut johtua jonkun iloisen tapahtuman juhlinnasta, eikä mitään mokia ole päässyt tapahtumaan.
Varmasti vaikuttaa.
Itse syön jatkuvasti masennukseen serotoniiniä ja jos juon pari paäivää eli jätän pillerit ottamatta on olo aivan kauhea.
Mikäli olen juonut yhden illan ja ottanut lääkkeet aamusella ei krapula ole paha.
Uskoisin, että tuo lakoholi on sellainen "jysäys" aivojen serotoniini aineenvaihdunnalle ja mikäli siitä kärsii (siis on masentuneisuutta) niin varmasti viina lisää puutetta välittäjäaineissa ja krapula on kahta kauheempi.
Jotta saisin korjattua tuon kahden päivän juomisen ja serotoniini vajeen joudun kahden päivän juomisesta kärsimään about kaksi vikkoa ennekuin olo normalisoituu.
Siis viina on vain "viisasten" juoma kuten sanotaan. - asiantuntija
juippi kirjoitti:
Varmasti vaikuttaa.
Itse syön jatkuvasti masennukseen serotoniiniä ja jos juon pari paäivää eli jätän pillerit ottamatta on olo aivan kauhea.
Mikäli olen juonut yhden illan ja ottanut lääkkeet aamusella ei krapula ole paha.
Uskoisin, että tuo lakoholi on sellainen "jysäys" aivojen serotoniini aineenvaihdunnalle ja mikäli siitä kärsii (siis on masentuneisuutta) niin varmasti viina lisää puutetta välittäjäaineissa ja krapula on kahta kauheempi.
Jotta saisin korjattua tuon kahden päivän juomisen ja serotoniini vajeen joudun kahden päivän juomisesta kärsimään about kaksi vikkoa ennekuin olo normalisoituu.
Siis viina on vain "viisasten" juoma kuten sanotaan.jep, seroniili ois kyllä hyvä lääke muuten, mutta kun se vie monilta miehiltä kyvyn saada siemensyöksyä, niin ennemmin orkut ja lievä masennus, kuin krapulattomat aamut mutta ei orkkuja
- suurkuluttaja(nyk.ent)
Itse en ole yhden päivän/illan juomisesta kärsinyt kummoistakaan krapulaa. Aamulla on ollut tökköinen olo ja limua on kulunut mutta puoleen päivään se on mennyt ohi. Myöhemmällä iällä kun tuli tavaksi ottaa muutama päivä peräkkäin niin sitten olikin jo toinen meininki. Ensinnäkin oli äärimmäinen väsymys, morkkis, kiukkuisuus ja kaikkea sellaista. Sen lisäksi maha oli monta päivää ihan sekaisin. Yöllä oli jalkaterät krampissa ja muutenkin oli semmoisia liskojen öitä. Kauheita painajaisia. Juominen lakkasi muutenkin olemasta hauskaa. Siispä lopetin.
- 1111111number11111111
Ite oon 15-v. ja krapulasta ei tietoakaan, vaikka olen juonut laattaamiseen asti. Hieman väsyttänyt aamulla mutta sitähän ei krapulaksi lasketa.
- 30 v:tta juonut
Lauantaina lärvit nyt on tiistai enkä taida töihin lähteä......vieläkään. Onneksi voi 2 pv olla pois ilman lääk.todistusta.
- ohjeistaja.
Ihme väkeä, loiventakaa! Näin toimimalla ei tarvitse koskaan kärsiä krapulasta.
Toinen hyvä vaihtoehto on pamit! - MautonP
Jos pitää töihin päästä niin pamit ovat hyviä, alkoholi olisi myös hyvä mutta se haju!
Vanhan viinan haju ei ole hauskaa työpaikalla.
Pameja nassuun niin kyllä se siitä helpottuu. A-klinikalta niitä saa kyllä tosi hyvin. - Anonyymi
Pahin krapula oli kun oksensin kaksi päivää kymmenisen vuotta sitten ja mikään ei pysynyt sisällä. Oli kaverin sedän pontikkaa joka oli maultaan ihan ok mutta ehkä se ei sitten ollutkaan niin puhdasta mitä odotti... Nykyään on krapuloita mutta ei niin pahoja ja joskus ei lainkaan tästä kiitos suomalaiselle krapulajuomalle. En viitsi mainostaa mutta löytynee googlella helposti. Fixu on se juoma.
- Anonyymi
Runosuoni iskee krapulassa. Uusin runoni:
Tule ystäväni, alle Tsehovin kirsikkapuun
Lehvien alle, lepäämään
Kanssamme ulos tule teelle
Ulosteelle
Uloste
Aaah
-Asd - Anonyymi
Tällä hetkellä erityisen mukava krapula. Nautin kaikesta mitä teen ja lähestulkoon ainoa kerta kun tykkään ulkona kävellä ja nautiskella on krapulassa. Vaikka välillä voi puuskuttaa muttei se menoa haittaa. Tietenkin itsekseni olen ja elän muutenkin niin tämä käy mainiosti. Ihan kuin krapulassa koen eläväni!
Krapulassa syöminen, pelaaminen, masturboiminen, musiikki ja ulkoilu on se juttu! Krapulassa olen kuin eri ihminen ilman ylimääräistä taakkaa joka haluaisin olla ilman krapulaa.- Anonyymi
" Krapulassa syöminen, pelaaminen, masturboiminen, musiikki "
This, mutta että ulkoilu?!
- Anonyymi
Ainakin näin helteillä krapula on hirvittävä kokemus. Itse olen viime viikkoina ryypiskellyt aika paljon, ei kuitenkaan mitään putkia vaan taukoja on ollut välillä. Ihan karmeaa oksentelua, ilmeisesti nestehukka ja suolot sekaisin.
- Anonyymi
Vieläkö Röy kärsii pahasta krapulasta?
Kannattaisi rajoittaa sitä juomista 17 suositeltuun keskiolutannokseen vuorokaudessa.
t. nuori lääkäri - Anonyymi
Viimeiset krapulani ajoittuvat 70-luvun alkupuolelle. Liian äkkiväärä nauttimistapa sekä se, ettei kaikki minulle maksuton viina ole tarkoitettu minun juotavakseni. Eikä se loppunut vaikka muutaman kerran yritinkin.
En ole lopettanut alkoilua mutta tapani on muuttunut. Rauhallisesti ajan kanssa ja sopivasti syöden niin runsaskaan määrä ei aiheuta aamuista janon tunnetta voimakkampaa ilmiötö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747