Moi, oletteko venytelleet/rasvannet välilihaa ennen synnytystä ja onko toiminut repeytymien estämiseksi?
Välilihan venyttely ennen synnytystä
5
1471
Vastaukset
- venytelleeksi tai
vanutelleeksi sitä,en usko tuohon ollenkaan mutta eihän siitä haittaakaan tietysti ole kuka haluaa tehdä niin.Mulle tehtiin eppari synnytyksessä,muuten en revenny ollenkaan.
- mitään
sanoivat kätilöt. Itse synnytyksessä kätilö tukee ko. aluetta kädellään tai lämpötyynyllä, joka vähentää repeämisriskiä. Mitkään venytykset tai rasvaukset, eivät ainakaan tutkimusten mukaan vaikuta kumpaakaan suuntaan..
- Sonjuus
Ystäväni on synnyttänyt kaksi kertaa ja molemmilla hieroi ja venytti aluetta n. 4 viikkoa ennen la. Ei tullut repeämiä eikä tarvinnut leikata.
Aion kokeilla samaa ja olen jo aloittanut käyttäen apuna Weledan siihen tarkoitettua öljyä. Netistä löytyy ohjeita, kun vähän googlettaa.
Onhan se vähän hankalaa tän mahan kassa, mutta ainakin on yritetty :) - Sonjuus
Niin ja päivässä suositellaan kerralla n. 5-10 min rupeamaa. Alkuksi kyllä tuntuu hyvin epämukavalta ja kireältä!
- meppe
kummempia ohjeita synnytys salissa ammessa hieroin välilihaa koska se tuntui auttavan kipuunkin.
Itsellä ei tullut välilihaan repeämiä, mutta sisäisiä repeämiä senkin edestä.
Tiedä sitten mistä johtui.
mutta sitä välilihan hieromista suosittelen aikakin kokeilemaan ja meillä päin kätilätkin sanoivat että voihan sitä kokeilla koska sei sittä mitään haittaakaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041720Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2121333- 731323
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521039- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847