Koraani, 6/108:"Älkää solvatko niitä, joita he rukoilevat Jumalan lisäksi, etteivät he solvaisi tietämättömyydessään ja vihassaan Jumalaa.."
Koraani, 2/62: ” (Koraaniin) uskovat ja myöskin ne jotka ovat juutalaisia, kristittyjä, saabalaisia, jos he uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään ja elävät hurskaasti, saavat totisesti palkkansa Herransa luona; ei mikään pelko valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia. ”
Koraani,2/256 : "Uskonnossa ei ole mitään pakkoa, oikea tie on selvästi erotettu harhateistä, ja se, joka hylkää saatanan ja uskoo Jumalaan, hän pitää kiinni mitä lujimmasta kädensijasta, joka ei murru. Jumalahan on kuuleva, tietävä."
Koraani, 42/13: "Hän(Jumala) on teille määrännyt saman uskonnon, jonka Hän asetti Nooalle, saman, jonka Me olemme ilmoittanut sinulle ja määrännyt Aabrahamille, Moosekselle ja Jeesukselle.."
Koraani, 2/136: " Sanokaa: 'Me uskomme Jumalaan ja siihen, mikä on ilmoitettu meille ja mikä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille ja Israelin sukukunnille,.'.. "
Koraani vastaa
28
622
Vastaukset 28
- sinner
Raamattu
1. Moos. 22
1 Kun näistä tapahtumista oli kulunut jonkin aikaa, Jumala tahtoi koetella Abrahamia ja sanoi hänelle: "Abraham!" Abraham vastasi: "Tässä olen."
2 Ja Jumala sanoi: "Ota mukaasi ainoa poikasi Iisak, jota rakastat, lähde Morian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle osoitan."
3 Aamulla heti noustuaan Abraham satuloi aasin ja otti mukaansa kaksi palvelijaa sekä poikansa Iisakin. Pilkottuaan puita polttouhria varten hän lähti matkaan kohti paikkaa, jonne Jumala oli käskenyt hänen mennä.
4 Kolmantena päivänä Abraham näki paikan etäältä.
5 Silloin hän sanoi palvelijoilleen: "Jääkää tänne ja pitäkää huolta aasista, minä ja poika menemme tuonne rukoilemaan ja palaamme sitten luoksenne."
6 Abraham otti polttouhripuut ja antoi ne Iisakin kannettavaksi; hän itse otti tulen ja veitsen, ja sitten he jatkoivat yhdessä matkaa.
7 Iisak sanoi isälleen Abrahamille: "Isä!" Ja Abraham sanoi: "Niin, poikani?" Iisak sanoi: "Tässä on tuli ja puut, mutta missä on karitsa polttouhriksi?"
8 Abraham vastasi: "Jumala katsoo kyllä itselleen karitsan polttouhriksi, poikani." Sitten he jatkoivat yhdessä matkaa.
9 Kun he tulivat paikkaan, jonka Jumala oli Abrahamille osoittanut, Abraham rakensi sinne alttarin ja latoi puut paikoilleen. Sitten hän sitoi poikansa Iisakin ja pani hänet alttarille puiden päälle.
10 Mutta kun Abraham tarttui veitseen uhratakseen poikansa,
11 Herran enkeli huusi hänelle taivaasta: "Abraham, Abraham!" Abraham vastasi: "Tässä olen."
12 Herran enkeli sanoi: "Älä koske poikaan äläkä tee hänelle mitään. Nyt minä tiedän, että sinä pelkäät ja rakastat Jumalaa, kun et kieltäytynyt uhraamasta edes ainoaa poikaasi."
13 Ja kun Abraham katsoi ympärilleen, hän huomasi oinaan, joka oli sarvistaan takertunut pensaikkoon. Abraham kävi hakemassa oinaan ja uhrasi sen polttouhriksi poikansa sijasta.
14 Abraham antoi sille paikalle nimeksi "Herra katsoo". Niinpä vielä tänäkin päivänä puhutaan "Herrankatsomavuoresta".
15 Herran enkeli huusi Abrahamille uudelleen taivaasta:
16 "Näin sanoo Herra: Koska sinä tämän teit etkä kieltänyt minulta ainoaa poikaasi, minä vannon itseni kautta,
17 että siunaan sinua runsain määrin ja annan sinulle jälkeläisiä niin paljon, että he ovat kuin taivaan tähdet tai hiekanjyvät meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valloittavat vihollistensa kaupungit.
18 Sinun jälkeläistesi saama siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille, koska sinä olit minun äänelleni kuuliainen."
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Koraani, 2/136: " Sanokaa: 'Me uskomme Jumalaan ja siihen, mikä on ilmoitettu meille ja mikä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille ja Israelin sukukunnille,.'.. "- minerva
tulee vastustamaton halu sanoa: höpsön pöpsön
- sinner
minerva kirjoitti:
tulee vastustamaton halu sanoa: höpsön pöpsön
Etkö näe tässä mitään mielenkiintoista jos ajattelet Herraa Jeesusta?
12 Herran enkeli sanoi: "Älä koske poikaan äläkä tee hänelle mitään. Nyt minä tiedän, että sinä pelkäät ja rakastat Jumalaa, kun et kieltäytynyt uhraamasta edes ainoaa poikaasi."
16 "Näin sanoo Herra: Koska sinä tämän teit etkä kieltänyt minulta ainoaa poikaasi, minä vannon itseni kautta,
17 että siunaan sinua runsain määrin ja annan sinulle jälkeläisiä niin paljon, että he ovat kuin taivaan tähdet tai hiekanjyvät meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valloittavat vihollistensa kaupungit.
18 Sinun jälkeläistesi saama siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille, koska sinä olit minun äänelleni kuuliainen." - minerva
sinner kirjoitti:
Etkö näe tässä mitään mielenkiintoista jos ajattelet Herraa Jeesusta?
18 Sinun jälkeläistesi saama siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille, koska sinä olit minun äänelleni kuuliainen."mitenhän sen nyt kauniisti sanoisin...samaa kuin edellisessä vastauksessa eli höpsön pöpsön.
Olen näet paatunut pakana.
No en sentään aivan paatunut...kaikki on mahdollista, mutta en usko Raamatun olevan Jumalasta lähtöisin sen enempää kuin Koraaninkaan. - sinner
minerva kirjoitti:
mitenhän sen nyt kauniisti sanoisin...samaa kuin edellisessä vastauksessa eli höpsön pöpsön.
No en sentään aivan paatunut...kaikki on mahdollista, mutta en usko Raamatun olevan Jumalasta lähtöisin sen enempää kuin Koraaninkaan.no höh :P
En halua sen kummemmin udella, mutta oletko lukenut Vanhan Testamentin puolelta Profeettojen kirjoja ja psalmeja?
Tässä vaan muutamia kohtia Jesajan kirjasta sekä yksi psalmi.
Mutta sitä en tiedä jaksatko lukea :)
Onhan usko jollain tavalla henkilökohtaista eikä ketään voi pakottaa uskomaan.
Profeetta Jesajan kirja, Vanha Testamentti
51
4 Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani, sillä minusta lähtee laki, ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille.
5 Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni.
52
7 Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"
8 Kuule! Vartijasi korottavat äänensä, kaikki he riemuitsevat, sillä he näkevät silmästä silmään, kuinka Herra palajaa Siioniin.
9 Huutakaa ilosta, riemuitkaa, kaikki te Jerusalemin rauniot, sillä Herra lohduttaa kansansa, lunastaa Jerusalemin.
10 Herra paljastaa pyhän käsivartensa kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme autuuden.
29
9 Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne.
11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",
12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea".
13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
14 sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.
15 Voi niitä, jotka syvälle kätkevät hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä ja jotka sanovat: "Kuka meitä näkee, kuka meistä tietää?"
16 Voi mielettömyyttänne! Onko savi savenvalajan veroinen? Ja sanooko työ tekijästään: "Ei hän ole minua tehnyt", tai sanooko kuva kuvaajastaan: "Ei hän mitään ymmärrä"?
17 Vain lyhyt hetki enää, niin Libanon muuttuu puutarhaksi, ja puutarha on metsän veroinen.
18 Sinä päivänä kuurot kuulevat kirjan sanat, ja sokeiden silmät näkevät vapaina synkeästä pimeydestä.
19 Nöyrät saavat yhä uutta iloa Herrassa, ja ihmisistä köyhimmätkin riemuitsevat Israelin Pyhästä.
42
1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
9 Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan; ennenkuin ne puhkeavat taimelle, annan minä teidän ne kuulla.
Psalmi 130
1 Matkalaulu. Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
2 Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
3 Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
4 Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
6 Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua.
7 Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.
8 Ja hän lunastaa Israelin kaikista sen synneistä. - minerva
sinner kirjoitti:
no höh :P
En halua sen kummemmin udella, mutta oletko lukenut Vanhan Testamentin puolelta Profeettojen kirjoja ja psalmeja?
Tässä vaan muutamia kohtia Jesajan kirjasta sekä yksi psalmi.
Mutta sitä en tiedä jaksatko lukea :)
Onhan usko jollain tavalla henkilökohtaista eikä ketään voi pakottaa uskomaan.
Profeetta Jesajan kirja, Vanha Testamentti
51
4 Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani, sillä minusta lähtee laki, ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille.
5 Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni.
52
7 Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"
8 Kuule! Vartijasi korottavat äänensä, kaikki he riemuitsevat, sillä he näkevät silmästä silmään, kuinka Herra palajaa Siioniin.
9 Huutakaa ilosta, riemuitkaa, kaikki te Jerusalemin rauniot, sillä Herra lohduttaa kansansa, lunastaa Jerusalemin.
10 Herra paljastaa pyhän käsivartensa kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme autuuden.
29
9 Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne.
11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",
12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea".
13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
14 sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.
15 Voi niitä, jotka syvälle kätkevät hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä ja jotka sanovat: "Kuka meitä näkee, kuka meistä tietää?"
16 Voi mielettömyyttänne! Onko savi savenvalajan veroinen? Ja sanooko työ tekijästään: "Ei hän ole minua tehnyt", tai sanooko kuva kuvaajastaan: "Ei hän mitään ymmärrä"?
17 Vain lyhyt hetki enää, niin Libanon muuttuu puutarhaksi, ja puutarha on metsän veroinen.
18 Sinä päivänä kuurot kuulevat kirjan sanat, ja sokeiden silmät näkevät vapaina synkeästä pimeydestä.
19 Nöyrät saavat yhä uutta iloa Herrassa, ja ihmisistä köyhimmätkin riemuitsevat Israelin Pyhästä.
42
1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
9 Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan; ennenkuin ne puhkeavat taimelle, annan minä teidän ne kuulla.
Psalmi 130
1 Matkalaulu. Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
2 Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
3 Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
4 Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
6 Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua.
7 Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.
8 Ja hän lunastaa Israelin kaikista sen synneistä.>En halua sen kummemmin udella, mutta oletko lukenut Vanhan Testamentin puolelta Profeettojen kirjoja ja psalmeja? <
Pistitpä pahan kysymyksen...saattaa olla että joskus koulussa uskontotunnilla,mitähän siellä tuli tehtyä....siitä on jo niiiiin pitkä aika etten enää muista.
Minua ei vaan ikäänkuin puhuttele nuo tuommoiset,eivät saa sisimpäni kanteleenkieliä soimaan (hih,hieno lause)
>Onhan usko jollain tavalla henkilökohtaista eikä ketään voi pakottaa uskomaan. <
Uskohan on nimenomaan henkilökohtaista eikä vain "jollain tavalla".
Tai uskomattomuus.
>He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta. <
Aika vekkuli mielikuva tuli tuosta.
Kiitos kuitenkin kun laitoit luettavaa,jaksoin lukea kaikki =) - EclipsE
minerva kirjoitti:
mitenhän sen nyt kauniisti sanoisin...samaa kuin edellisessä vastauksessa eli höpsön pöpsön.
No en sentään aivan paatunut...kaikki on mahdollista, mutta en usko Raamatun olevan Jumalasta lähtöisin sen enempää kuin Koraaninkaan."Olen näet paatunut pakana."
Et taida olla, sillä pakana käytännössä uskoo jumalaan,jumaliin?
Entä voitko sanoa että mikä on se totuutesi jonka rinnalla muut totuudet ovat luokkaa "höpsön pöpsön"?
Vai onko mahdollista että et tiedä? Mutta uskot että joitan on/ ei ole? - minerva
EclipsE kirjoitti:
"Olen näet paatunut pakana."
Et taida olla, sillä pakana käytännössä uskoo jumalaan,jumaliin?
Entä voitko sanoa että mikä on se totuutesi jonka rinnalla muut totuudet ovat luokkaa "höpsön pöpsön"?
Vai onko mahdollista että et tiedä? Mutta uskot että joitan on/ ei ole?Pakana taisikin olla väärä sana kuvaamaan meikäläistä,aivan oikein.
Sen verran voin sanoa, että en tosiaankaan tiedä.
Mutta jos minulta kysytään uskonko Raamatun tai Koraanin tai muun "pyhän kirjan" olevan Jumalalta lähtöisin, vastaan: höpsön pöpsön. - Saddu ;-)
minerva kirjoitti:
No en sentään aivan paatunut...kaikki on mahdollista, mutta en usko Raamatun olevan Jumalasta lähtöisin sen enempää kuin Koraaninkaan.Eli höpsön pöpsön ... hauskasti ilmaistu !
Ja tuo `pakana´-ilmaus lienee vain uskontokuntien viljelemä ilmaus...jossa tosin (valitettavasti)vielä elelemme !?!
Mutta todellakin noiden ulkokultaisten ja sisäänsälämpiävien uskomuskuntien sijaan toki soisi ihmiskunnalle hieman älynlahjoja ja omaa ajattelukapasiteettia...?!?
Itse olen jo vuosia ihmetellyt miten ihan oikeasti jotkut "uskovat" ihmisen kirjoitettuun mantraan jostain ukko-ylijumalasta...miksei samalla akka-...noo,shovinismiahan lienee kautta aikain uskonnossa viljellyn...eikö ?!?
No, turinat sikseen ja aattelin vaan toivotella sulle hyviä sienikelejä...ilman shamaanista kärpäs- lientä !!!
;-) - EclipsE
minerva kirjoitti:
Pakana taisikin olla väärä sana kuvaamaan meikäläistä,aivan oikein.
Sen verran voin sanoa, että en tosiaankaan tiedä.
Mutta jos minulta kysytään uskonko Raamatun tai Koraanin tai muun "pyhän kirjan" olevan Jumalalta lähtöisin, vastaan: höpsön pöpsön.Eikö siinä tapauksessa olisi aiheellista etsiä tietoa, vai luuletko häviäväsi siinä jotain? Ainoastaan tietämättömyyden.
Sillä "höpsön pöpsön" on kaikessa ylimielisyydessään, liikuttavan huono argumentti, tai peruste. ;) - minerva
EclipsE kirjoitti:
Eikö siinä tapauksessa olisi aiheellista etsiä tietoa, vai luuletko häviäväsi siinä jotain? Ainoastaan tietämättömyyden.
Sillä "höpsön pöpsön" on kaikessa ylimielisyydessään, liikuttavan huono argumentti, tai peruste. ;)>Sillä "höpsön pöpsön" on kaikessa ylimielisyydessään, liikuttavan huono argumentti, tai peruste. ;) <
Ei ollenkaan vaan se kertoo mitä ajattelen....
Turha lähteä monimutkaisesti selittelemään syntyjä syviä, kun asian voi ilmaista lyhyesti ja ytimekkäästi =) - EclipsE
minerva kirjoitti:
>Sillä "höpsön pöpsön" on kaikessa ylimielisyydessään, liikuttavan huono argumentti, tai peruste. ;) <
Ei ollenkaan vaan se kertoo mitä ajattelen....
Turha lähteä monimutkaisesti selittelemään syntyjä syviä, kun asian voi ilmaista lyhyesti ja ytimekkäästi =)"Ei ollenkaan vaan se kertoo mitä ajattelen....
Turha lähteä monimutkaisesti selittelemään syntyjä syviä, kun asian voi ilmaista lyhyesti ja ytimekkäästi =)"
*ottaa samanlaisen tuijottavan, ja hieman hölmistyneen, sanattoman ilmeen kuten spede vanhoissa naisen logiikaa-sarjoissa*
;P - minerva
EclipsE kirjoitti:
"Ei ollenkaan vaan se kertoo mitä ajattelen....
Turha lähteä monimutkaisesti selittelemään syntyjä syviä, kun asian voi ilmaista lyhyesti ja ytimekkäästi =)"
*ottaa samanlaisen tuijottavan, ja hieman hölmistyneen, sanattoman ilmeen kuten spede vanhoissa naisen logiikaa-sarjoissa*
;P...miks kukaan ei ymmärrä mua?
*pää painuksissa tallustelee pois* - Jake Waits
minerva kirjoitti:
...miks kukaan ei ymmärrä mua?
*pää painuksissa tallustelee pois*Minä luultavasti ymmärrän sinua, minerva.
Olet varmaankin mukava tyyppi, ja koetat etsiä totuutta kuten monet muutkin meistä.
Löytyykö se totuus sitten tieteestä vai uskonnosta vai mistä? Se taitaa löytyä meistä itsestämme - omantunnon äänestä. - EclipsE
minerva kirjoitti:
...miks kukaan ei ymmärrä mua?
*pää painuksissa tallustelee pois*että olet huonompaa sukupuolta. ;)
No eivais..
"Well the moon is broken
And the sky is cracked
Come on up to the house
The only things that you can see
Is all that you lack
Come on up to the house
All your cryin don't do no good
Come on up to the house
Come down off the cross
We can use the wood
Come on up to the house
Come on up to the house
Come on up to the house
The world is not my home
I'm just a passin thru
Come on up to the house
There's no light in the tunnel
No irons in the fire
Come on up to the house
And your singin lead soprano
In a junkman's choir
You gotta come on up to the house
Does life seem nasty, brutish and short
Come on up to the house
The seas are stormy
And you can't find no port
Come on up to the house
There's nothin in the world
(Chorus)
there's nothin in the world
that you can do
you gotta come on up to the house
and you been whipped by the forces
that are inside you
come on up to the house
well you're high on top
of your mountain of woe
come on up to the house
well you know you should surrender
but you can't let go
(Chorus)" - EclipsE
Jake Waits kirjoitti:
Minä luultavasti ymmärrän sinua, minerva.
Olet varmaankin mukava tyyppi, ja koetat etsiä totuutta kuten monet muutkin meistä.
Löytyykö se totuus sitten tieteestä vai uskonnosta vai mistä? Se taitaa löytyä meistä itsestämme - omantunnon äänestä."Se taitaa löytyä meistä itsestämme - omantunnon äänestä."
Omatunto on kuin kilpi joka likaantuu. Sen jälkeen on paha huomata mitä siinä lukee.
Kiillotusaineet valmistajalta. - minerva
EclipsE kirjoitti:
"Se taitaa löytyä meistä itsestämme - omantunnon äänestä."
Omatunto on kuin kilpi joka likaantuu. Sen jälkeen on paha huomata mitä siinä lukee.
Kiillotusaineet valmistajalta._tuputat_omaa_uskoasi....??
- EclipsE
minerva kirjoitti:
_tuputat_omaa_uskoasi....??
Mitäs te teette?`
- minerva
EclipsE kirjoitti:
Mitäs te teette?`
söin just paahtoleipää ja join lasin limsaa...
Ei viitsi riijellä, eihän? - EclipsE
minerva kirjoitti:
söin just paahtoleipää ja join lasin limsaa...
Ei viitsi riijellä, eihän?minä taidan mennä syömään kalasoppaa.
Siitä tulee todella hyvää kun sen tekee kermaan, ja käyttää siinä ns. kesäkeittovihanneksia.
Ja mieluiten lohta.
Lisäksi Jamien kokkiohjelmaa pitäis mennä kattoon.
Enkä minä ole riidellyt, höpönassu! - Jake Waits
EclipsE kirjoitti:
"Se taitaa löytyä meistä itsestämme - omantunnon äänestä."
Kiillotusaineet valmistajalta.>Omatunto on kuin kilpi joka likaantuu. Sen jälkeen
>on paha huomata mitä siinä lukee.
Totta. Hyvä metafora.
>Kiillotusaineet valmistajalta.
Entä, jos valmistajan nimestäkään ei enää saa selvää? - Jake Waits
EclipsE kirjoitti:
että olet huonompaa sukupuolta. ;)
No eivais..
"Well the moon is broken
And the sky is cracked
Come on up to the house
The only things that you can see
Is all that you lack
Come on up to the house
All your cryin don't do no good
Come on up to the house
Come down off the cross
We can use the wood
Come on up to the house
Come on up to the house
Come on up to the house
The world is not my home
I'm just a passin thru
Come on up to the house
There's no light in the tunnel
No irons in the fire
Come on up to the house
And your singin lead soprano
In a junkman's choir
You gotta come on up to the house
Does life seem nasty, brutish and short
Come on up to the house
The seas are stormy
And you can't find no port
Come on up to the house
There's nothin in the world
(Chorus)
there's nothin in the world
that you can do
and you been whipped by the forces
that are inside you
come on up to the house
well you're high on top
of your mountain of woe
come on up to the house
well you know you should surrender
but you can't let go
(Chorus)"laulu...
- EclipsE
Jake Waits kirjoitti:
>Omatunto on kuin kilpi joka likaantuu. Sen jälkeen
>on paha huomata mitä siinä lukee.
Totta. Hyvä metafora.
>Kiillotusaineet valmistajalta.
Entä, jos valmistajan nimestäkään ei enää saa selvää?aavistus ja havainto valmistajasta;
"Entä, jos valmistajan nimestäkään ei enää saa selvää?"
osoittaa jo että kaikkea ei ole menetetty. - EclipsE
Jake Waits kirjoitti:
laulu...
kyllä se Tom Waits osaa viihdyttää nääs.
- EclipsE
Vaan miten sovitat ne keskenään seuraavien islamin auktorien kanssa:
A. Taha islamin kanssa? (joka edustaa seuraavia:)
B. Koraanin väkivaltaan ja uskonnolliseen sortamiseen littyvien kohtien kanssa?
C. Hadithien kanssa?- Saddu ;-)
...turhaa jorinaa !?!
Eihän kenenkään omaa vakaumusta voine muuttaa... ilman todellakin selviä,painavia todisteita ?!?
Mutta,se mitä kukin osaa omaksua todeksi lienee kunkin elin- ja kasvuympäristöstä lähtöisin,kö?
Jos jollekin on pienestä pitäen tuputettu jotain
näkemystä/totuutta,niin lienee melkoisen vaikeaa häntä siitä ohjata `oikealle´ polulle...mikä se nyt lieneekään...ehkäpä tieteen todistama elinympäristö...tai silmälappujen ohjaama näkemys jumaluuden ihanuudesta tms. ,kö?
;-) - EclipsE
Saddu ;-) kirjoitti:
...turhaa jorinaa !?!
Eihän kenenkään omaa vakaumusta voine muuttaa... ilman todellakin selviä,painavia todisteita ?!?
Mutta,se mitä kukin osaa omaksua todeksi lienee kunkin elin- ja kasvuympäristöstä lähtöisin,kö?
Jos jollekin on pienestä pitäen tuputettu jotain
näkemystä/totuutta,niin lienee melkoisen vaikeaa häntä siitä ohjata `oikealle´ polulle...mikä se nyt lieneekään...ehkäpä tieteen todistama elinympäristö...tai silmälappujen ohjaama näkemys jumaluuden ihanuudesta tms. ,kö?
;-)Saddamistin tekstiarvoitukset.
Herrallesi kävi vähän hassusti btw.
"Eihän kenenkään omaa vakaumusta voine muuttaa... ilman todellakin selviä,painavia todisteita ?!?"
Jotka ovat? Hyvienkin todisteiden edessä voidaan laittaa pää itsepetoksen puskaan.
"Mutta,se mitä kukin osaa omaksua todeksi lienee kunkin elin- ja kasvuympäristöstä lähtöisin,kö?"
Suhteellinen tuokin havainto.
"Jos jollekin on pienestä pitäen tuputettu jotain
näkemystä/totuutta,niin lienee melkoisen vaikeaa häntä siitä ohjata `oikealle´ polulle."
Totta. Tässä tapauksessa epäily voi olla tie enempikin uskoon, kuin epäuskoon.
- Anonyymi00028
Aika paljon myöhemmin liityn mukaan keskusteluunne!
Näen että Jumala kutsuu ihmisiä tarpeen mukaan eri traditioita seuraamaan, kaikki hänen perustamiaan kuitenkin kun ovat. Siksi on mielestäni turhaa kiistellä mikä on oikea. Jos sinun oma traditio puhuttelee syvältä, saa aikaan elämänmuutoksen sydämestä saakka, kasvattaa itsensä kuuntelua, kaiken elävän arvostamista yms niin sillon ei voi olla pahasti väärässä paikassa.
Itselle on iskenyt Marshall Summersin Uusi Sanoma (the New Message), joka ei ole vanha, mutta joka puhuu uskomattoman syvälle sydämeen, ja jonka opetusten lukeminen on vienyt täydelliseen u-käännökseen entisestä elämästä. Ei ole New Agen kanssa sitten mitään tekemistä. Nämä opetukset puhuvat tästä ajasta, tulevasta muutoksesta, siitä mitä ihmiskunta tarvitsee konkreettisesti ja hengellisesti selvitäkseen oikeaan suuntaan, kun vaarat on suuret niin monella tapaa. Keskeisenä opetuksena on henkilökohtainen yhteys Jumalaan, Tietouteen, joka meidän kaikkien sisimmässä on. Tämä traditio ei poissulje mitään olemassa olevaa uskontoa.
Suosittelen käymään lukemassa opetuksia itse (kaikki on ilmaiseksi saatavilla newmessage.org) mutta tässä vähän mitä se pitää sisällään:
- Steps to Knowledge -harjoituskirja (miten harjoittaa oma mieli olemaan yhteydessä Jumalan Tietouteen)
- Sisäinen ja ulkoinen valmistautuminen maailman muutoksiin yksilön ja ihmiskunnan tasolla (ilmaston muutos, taloudelliset ja poliittiset konfliktit)
- käytännönläheistä hengellisyyttä (neljä pilaria: suhteiden, työn, terveyden ja hengellisen kehityksen pilarit)
- New Message on laajin tällä tavoin koskaan annettu kirjoitusten sarja, opetuksia on valtavasti, paljon vielä julkaisemattomia.
Ps. Hauska viestiketju, ihmiset on olleet 2000-luvun alussa vielä aika suvaitsevaisia toisilleen jopa tällaisissa aiheissa! Olisipa vieläkin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251502
Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan
Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes hallituspuolueiden omat kannattajat Kes1101262Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku1361132Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella551101- 72793
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.100776- 34748
- 25746
- 9655
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist26629