Teepäs tämä sama vaikka uudella V50:llä: http://www.youtube.com/watch?v=zHHryvGzaKo&feature=related
Kestävä auto
10
1878
Vastaukset
- .skjfksjfkljf
uudet autot kestävät sattumalta tuollaisten pahvikoppien kanssa törmäyksen huomattavasti paremmin, kuin vanha 240 - esimerkiksi uusi C30 on saanut törmäystestissä todella hyvät arvosanat - vanha 240 ei päräjäisi näissä testeissä lainkaan.
- Oikeassa
Todellisten kolaritilastojen mukaan Volvo 240 on turvallisempi kuin esim. Volvo S80, S60, V70 jne. Haepas tilasto käsiisi, niin yllätyt.
- vihje...
Oikeassa kirjoitti:
Todellisten kolaritilastojen mukaan Volvo 240 on turvallisempi kuin esim. Volvo S80, S60, V70 jne. Haepas tilasto käsiisi, niin yllätyt.
mistä moisen tilaston löytää, niin katsotaan !
- Oikeassa
vihje... kirjoitti:
mistä moisen tilaston löytää, niin katsotaan !
Tästä löytyy: huonoin nro 1 ja paras listan viimeinen: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136570&page=2
- sfdsff
Oikeassa kirjoitti:
Tästä löytyy: huonoin nro 1 ja paras listan viimeinen: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136570&page=2
Tuolla perusteella mitattuna Volvo Amazon on vielä turvallisempi, kun ei mahtunut listalle lainkaan !!
- Oikeassa
sfdsff kirjoitti:
Tuolla perusteella mitattuna Volvo Amazon on vielä turvallisempi, kun ei mahtunut listalle lainkaan !!
Niin, lueahan vielä uusiksi, ehkä sitten ymmärrät, mihin tilasto perustuu ja kuinka paljon autoja pitää olla kolareissa mukana, että on tälle tilastolle "kelpaava" automalli!
- dgsdgh
Oikeassa kirjoitti:
Niin, lueahan vielä uusiksi, ehkä sitten ymmärrät, mihin tilasto perustuu ja kuinka paljon autoja pitää olla kolareissa mukana, että on tälle tilastolle "kelpaava" automalli!
tilastoahan voi lukea ja tulkita miten tahansa... mutta olisi mukava tietää esimerkiksi se, kuinka monta henkilöä kyseisissä autoissa oli yhteensä ja kuinka moni heistä loukkaantui kyseisissä kolareissa - sillä 240 on ruotsissa jo vanhojen pappojen auto, jota he ajavat yksikseen tai sitten yhdessä mamman kanssa - kun taas nämä uudemmat ovat perheautoja, joissa voi olla viisi henkilöä kyydissä kolarin sattuessa - eli yksistään jo tuo asia kääntää tällaisen tilaston päälaelleen, eikä tarvitse olla kovin välkky, kun hoksaa monta muutakin asiaa...'
Onhan se 240 ollut aikoinaan tukevasti tehty auto, mutta tämän päivän pikkuautotkin päihittävät sen kolariturvallisuudessa mennen tullen, tämä on fakta ! - Oikeassa
dgsdgh kirjoitti:
tilastoahan voi lukea ja tulkita miten tahansa... mutta olisi mukava tietää esimerkiksi se, kuinka monta henkilöä kyseisissä autoissa oli yhteensä ja kuinka moni heistä loukkaantui kyseisissä kolareissa - sillä 240 on ruotsissa jo vanhojen pappojen auto, jota he ajavat yksikseen tai sitten yhdessä mamman kanssa - kun taas nämä uudemmat ovat perheautoja, joissa voi olla viisi henkilöä kyydissä kolarin sattuessa - eli yksistään jo tuo asia kääntää tällaisen tilaston päälaelleen, eikä tarvitse olla kovin välkky, kun hoksaa monta muutakin asiaa...'
Onhan se 240 ollut aikoinaan tukevasti tehty auto, mutta tämän päivän pikkuautotkin päihittävät sen kolariturvallisuudessa mennen tullen, tämä on fakta !Niin - näin autoteollisuus haluaa uskotella. Tosi tarina on 240 Volvosta, joka jäi ketjukolarissa Tukkirekan ja toisen täysiperävaunuisen rekan väliin. Autossa oli vain kaksi henkilöä, mutta molemmat selvisivät säikäyksellä = ilman mitään vammoja. Siinä auttoi auton pitkä keula ja perä, sekä jäykkä pelti. Ko autossa on ollut vuodesta 1974 sivutörmäyspalkit, joita mm. Nissan ylpeänä esitteli omassa Primerassaan vuonna 1994 vasta. Itsellänikin on omakohtaisia kokemuksia kyseisellä autolla kolaroineena mm. raskaan kaluston peräänajosta vm 1976 244 Volvon kuljettajana. Itselleni ei tullut mitään, vaikka raskaan kaluston vauhti oli n. 50 km/h törmätessään Volvon perään. Kyllä siinä kestää laittaa tämän päivän C30 vertailuun ja katsoa miten kävisi. Hieman luulen, että C30:stä ei jää mitään jäljelle. Nyt ajan huomattavasti uudemmalla muovi Volvolla, joka ei varmasti turvatyynyineen suojaa kolarissa niin hyvin kuin tuo vanha.
- Pp...
Oikeassa kirjoitti:
Niin - näin autoteollisuus haluaa uskotella. Tosi tarina on 240 Volvosta, joka jäi ketjukolarissa Tukkirekan ja toisen täysiperävaunuisen rekan väliin. Autossa oli vain kaksi henkilöä, mutta molemmat selvisivät säikäyksellä = ilman mitään vammoja. Siinä auttoi auton pitkä keula ja perä, sekä jäykkä pelti. Ko autossa on ollut vuodesta 1974 sivutörmäyspalkit, joita mm. Nissan ylpeänä esitteli omassa Primerassaan vuonna 1994 vasta. Itsellänikin on omakohtaisia kokemuksia kyseisellä autolla kolaroineena mm. raskaan kaluston peräänajosta vm 1976 244 Volvon kuljettajana. Itselleni ei tullut mitään, vaikka raskaan kaluston vauhti oli n. 50 km/h törmätessään Volvon perään. Kyllä siinä kestää laittaa tämän päivän C30 vertailuun ja katsoa miten kävisi. Hieman luulen, että C30:stä ei jää mitään jäljelle. Nyt ajan huomattavasti uudemmalla muovi Volvolla, joka ei varmasti turvatyynyineen suojaa kolarissa niin hyvin kuin tuo vanha.
Kannattaa käydä Euro NCAP:n sivuilla katsomassa nykyisten pikkuautojen testituloksia ja katsoa sitten vaikka tämä video:
http://www.youtube.com/watch?v=Dimg2n2Azwg&feature=related
jossa nuo kiinalaiset autot vastaavat tekniikaltaan lähinnä 70-80 euroautoja.
Näiden perusteella voi sitten jokainen vetää omat johtopäätöksensä nykyautojen turvallisuudesta... - Käyttäjä 240
dgsdgh kirjoitti:
tilastoahan voi lukea ja tulkita miten tahansa... mutta olisi mukava tietää esimerkiksi se, kuinka monta henkilöä kyseisissä autoissa oli yhteensä ja kuinka moni heistä loukkaantui kyseisissä kolareissa - sillä 240 on ruotsissa jo vanhojen pappojen auto, jota he ajavat yksikseen tai sitten yhdessä mamman kanssa - kun taas nämä uudemmat ovat perheautoja, joissa voi olla viisi henkilöä kyydissä kolarin sattuessa - eli yksistään jo tuo asia kääntää tällaisen tilaston päälaelleen, eikä tarvitse olla kovin välkky, kun hoksaa monta muutakin asiaa...'
Onhan se 240 ollut aikoinaan tukevasti tehty auto, mutta tämän päivän pikkuautotkin päihittävät sen kolariturvallisuudessa mennen tullen, tämä on fakta !Niin - tämä tilasto on Suomen vakuutusyhtiöiden todellisten kolaritapahtumien tilasto. Sehän ei tietenkään voi olla oikeassa, vaan kaikki kolarit tapahtuvat tietystikin juuri sillä tavalla, miten Euro NCAP testeissä niitä simuloidaan. Kukaanhan ei koskaan ole hirvikolarissa tai kenenkään perään ei ajeta! Huonot ajovalotkaan eivät koskaan johda turhiin onnettomuuksiin syksyllä, vesisateisella kelillä. Kaikki onnettomuudethan tapahtuvat vain Euro NCAP testien mukaisesti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141630Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 49993