Kestävä auto

Käyttäjä 240

10

1802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .skjfksjfkljf

      uudet autot kestävät sattumalta tuollaisten pahvikoppien kanssa törmäyksen huomattavasti paremmin, kuin vanha 240 - esimerkiksi uusi C30 on saanut törmäystestissä todella hyvät arvosanat - vanha 240 ei päräjäisi näissä testeissä lainkaan.

      • Oikeassa

        Todellisten kolaritilastojen mukaan Volvo 240 on turvallisempi kuin esim. Volvo S80, S60, V70 jne. Haepas tilasto käsiisi, niin yllätyt.


      • vihje...
        Oikeassa kirjoitti:

        Todellisten kolaritilastojen mukaan Volvo 240 on turvallisempi kuin esim. Volvo S80, S60, V70 jne. Haepas tilasto käsiisi, niin yllätyt.

        mistä moisen tilaston löytää, niin katsotaan !


      • Oikeassa

      • sfdsff

      • Oikeassa
        sfdsff kirjoitti:

        Tuolla perusteella mitattuna Volvo Amazon on vielä turvallisempi, kun ei mahtunut listalle lainkaan !!

        Niin, lueahan vielä uusiksi, ehkä sitten ymmärrät, mihin tilasto perustuu ja kuinka paljon autoja pitää olla kolareissa mukana, että on tälle tilastolle "kelpaava" automalli!


      • dgsdgh
        Oikeassa kirjoitti:

        Niin, lueahan vielä uusiksi, ehkä sitten ymmärrät, mihin tilasto perustuu ja kuinka paljon autoja pitää olla kolareissa mukana, että on tälle tilastolle "kelpaava" automalli!

        tilastoahan voi lukea ja tulkita miten tahansa... mutta olisi mukava tietää esimerkiksi se, kuinka monta henkilöä kyseisissä autoissa oli yhteensä ja kuinka moni heistä loukkaantui kyseisissä kolareissa - sillä 240 on ruotsissa jo vanhojen pappojen auto, jota he ajavat yksikseen tai sitten yhdessä mamman kanssa - kun taas nämä uudemmat ovat perheautoja, joissa voi olla viisi henkilöä kyydissä kolarin sattuessa - eli yksistään jo tuo asia kääntää tällaisen tilaston päälaelleen, eikä tarvitse olla kovin välkky, kun hoksaa monta muutakin asiaa...'

        Onhan se 240 ollut aikoinaan tukevasti tehty auto, mutta tämän päivän pikkuautotkin päihittävät sen kolariturvallisuudessa mennen tullen, tämä on fakta !


      • Oikeassa
        dgsdgh kirjoitti:

        tilastoahan voi lukea ja tulkita miten tahansa... mutta olisi mukava tietää esimerkiksi se, kuinka monta henkilöä kyseisissä autoissa oli yhteensä ja kuinka moni heistä loukkaantui kyseisissä kolareissa - sillä 240 on ruotsissa jo vanhojen pappojen auto, jota he ajavat yksikseen tai sitten yhdessä mamman kanssa - kun taas nämä uudemmat ovat perheautoja, joissa voi olla viisi henkilöä kyydissä kolarin sattuessa - eli yksistään jo tuo asia kääntää tällaisen tilaston päälaelleen, eikä tarvitse olla kovin välkky, kun hoksaa monta muutakin asiaa...'

        Onhan se 240 ollut aikoinaan tukevasti tehty auto, mutta tämän päivän pikkuautotkin päihittävät sen kolariturvallisuudessa mennen tullen, tämä on fakta !

        Niin - näin autoteollisuus haluaa uskotella. Tosi tarina on 240 Volvosta, joka jäi ketjukolarissa Tukkirekan ja toisen täysiperävaunuisen rekan väliin. Autossa oli vain kaksi henkilöä, mutta molemmat selvisivät säikäyksellä = ilman mitään vammoja. Siinä auttoi auton pitkä keula ja perä, sekä jäykkä pelti. Ko autossa on ollut vuodesta 1974 sivutörmäyspalkit, joita mm. Nissan ylpeänä esitteli omassa Primerassaan vuonna 1994 vasta. Itsellänikin on omakohtaisia kokemuksia kyseisellä autolla kolaroineena mm. raskaan kaluston peräänajosta vm 1976 244 Volvon kuljettajana. Itselleni ei tullut mitään, vaikka raskaan kaluston vauhti oli n. 50 km/h törmätessään Volvon perään. Kyllä siinä kestää laittaa tämän päivän C30 vertailuun ja katsoa miten kävisi. Hieman luulen, että C30:stä ei jää mitään jäljelle. Nyt ajan huomattavasti uudemmalla muovi Volvolla, joka ei varmasti turvatyynyineen suojaa kolarissa niin hyvin kuin tuo vanha.


      • Pp...
        Oikeassa kirjoitti:

        Niin - näin autoteollisuus haluaa uskotella. Tosi tarina on 240 Volvosta, joka jäi ketjukolarissa Tukkirekan ja toisen täysiperävaunuisen rekan väliin. Autossa oli vain kaksi henkilöä, mutta molemmat selvisivät säikäyksellä = ilman mitään vammoja. Siinä auttoi auton pitkä keula ja perä, sekä jäykkä pelti. Ko autossa on ollut vuodesta 1974 sivutörmäyspalkit, joita mm. Nissan ylpeänä esitteli omassa Primerassaan vuonna 1994 vasta. Itsellänikin on omakohtaisia kokemuksia kyseisellä autolla kolaroineena mm. raskaan kaluston peräänajosta vm 1976 244 Volvon kuljettajana. Itselleni ei tullut mitään, vaikka raskaan kaluston vauhti oli n. 50 km/h törmätessään Volvon perään. Kyllä siinä kestää laittaa tämän päivän C30 vertailuun ja katsoa miten kävisi. Hieman luulen, että C30:stä ei jää mitään jäljelle. Nyt ajan huomattavasti uudemmalla muovi Volvolla, joka ei varmasti turvatyynyineen suojaa kolarissa niin hyvin kuin tuo vanha.

        Kannattaa käydä Euro NCAP:n sivuilla katsomassa nykyisten pikkuautojen testituloksia ja katsoa sitten vaikka tämä video:

        http://www.youtube.com/watch?v=Dimg2n2Azwg&feature=related

        jossa nuo kiinalaiset autot vastaavat tekniikaltaan lähinnä 70-80 euroautoja.

        Näiden perusteella voi sitten jokainen vetää omat johtopäätöksensä nykyautojen turvallisuudesta...


      • Käyttäjä 240
        dgsdgh kirjoitti:

        tilastoahan voi lukea ja tulkita miten tahansa... mutta olisi mukava tietää esimerkiksi se, kuinka monta henkilöä kyseisissä autoissa oli yhteensä ja kuinka moni heistä loukkaantui kyseisissä kolareissa - sillä 240 on ruotsissa jo vanhojen pappojen auto, jota he ajavat yksikseen tai sitten yhdessä mamman kanssa - kun taas nämä uudemmat ovat perheautoja, joissa voi olla viisi henkilöä kyydissä kolarin sattuessa - eli yksistään jo tuo asia kääntää tällaisen tilaston päälaelleen, eikä tarvitse olla kovin välkky, kun hoksaa monta muutakin asiaa...'

        Onhan se 240 ollut aikoinaan tukevasti tehty auto, mutta tämän päivän pikkuautotkin päihittävät sen kolariturvallisuudessa mennen tullen, tämä on fakta !

        Niin - tämä tilasto on Suomen vakuutusyhtiöiden todellisten kolaritapahtumien tilasto. Sehän ei tietenkään voi olla oikeassa, vaan kaikki kolarit tapahtuvat tietystikin juuri sillä tavalla, miten Euro NCAP testeissä niitä simuloidaan. Kukaanhan ei koskaan ole hirvikolarissa tai kenenkään perään ei ajeta! Huonot ajovalotkaan eivät koskaan johda turhiin onnettomuuksiin syksyllä, vesisateisella kelillä. Kaikki onnettomuudethan tapahtuvat vain Euro NCAP testien mukaisesti...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      455
      3313
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      426
      3056
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2839
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2192
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2030
    6. 177
      1399
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      80
      1199
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe