Kestävä auto

Käyttäjä 240

10

1868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .skjfksjfkljf

      uudet autot kestävät sattumalta tuollaisten pahvikoppien kanssa törmäyksen huomattavasti paremmin, kuin vanha 240 - esimerkiksi uusi C30 on saanut törmäystestissä todella hyvät arvosanat - vanha 240 ei päräjäisi näissä testeissä lainkaan.

      • Oikeassa

        Todellisten kolaritilastojen mukaan Volvo 240 on turvallisempi kuin esim. Volvo S80, S60, V70 jne. Haepas tilasto käsiisi, niin yllätyt.


      • vihje...
        Oikeassa kirjoitti:

        Todellisten kolaritilastojen mukaan Volvo 240 on turvallisempi kuin esim. Volvo S80, S60, V70 jne. Haepas tilasto käsiisi, niin yllätyt.

        mistä moisen tilaston löytää, niin katsotaan !


      • Oikeassa

      • sfdsff

      • Oikeassa
        sfdsff kirjoitti:

        Tuolla perusteella mitattuna Volvo Amazon on vielä turvallisempi, kun ei mahtunut listalle lainkaan !!

        Niin, lueahan vielä uusiksi, ehkä sitten ymmärrät, mihin tilasto perustuu ja kuinka paljon autoja pitää olla kolareissa mukana, että on tälle tilastolle "kelpaava" automalli!


      • dgsdgh
        Oikeassa kirjoitti:

        Niin, lueahan vielä uusiksi, ehkä sitten ymmärrät, mihin tilasto perustuu ja kuinka paljon autoja pitää olla kolareissa mukana, että on tälle tilastolle "kelpaava" automalli!

        tilastoahan voi lukea ja tulkita miten tahansa... mutta olisi mukava tietää esimerkiksi se, kuinka monta henkilöä kyseisissä autoissa oli yhteensä ja kuinka moni heistä loukkaantui kyseisissä kolareissa - sillä 240 on ruotsissa jo vanhojen pappojen auto, jota he ajavat yksikseen tai sitten yhdessä mamman kanssa - kun taas nämä uudemmat ovat perheautoja, joissa voi olla viisi henkilöä kyydissä kolarin sattuessa - eli yksistään jo tuo asia kääntää tällaisen tilaston päälaelleen, eikä tarvitse olla kovin välkky, kun hoksaa monta muutakin asiaa...'

        Onhan se 240 ollut aikoinaan tukevasti tehty auto, mutta tämän päivän pikkuautotkin päihittävät sen kolariturvallisuudessa mennen tullen, tämä on fakta !


      • Oikeassa
        dgsdgh kirjoitti:

        tilastoahan voi lukea ja tulkita miten tahansa... mutta olisi mukava tietää esimerkiksi se, kuinka monta henkilöä kyseisissä autoissa oli yhteensä ja kuinka moni heistä loukkaantui kyseisissä kolareissa - sillä 240 on ruotsissa jo vanhojen pappojen auto, jota he ajavat yksikseen tai sitten yhdessä mamman kanssa - kun taas nämä uudemmat ovat perheautoja, joissa voi olla viisi henkilöä kyydissä kolarin sattuessa - eli yksistään jo tuo asia kääntää tällaisen tilaston päälaelleen, eikä tarvitse olla kovin välkky, kun hoksaa monta muutakin asiaa...'

        Onhan se 240 ollut aikoinaan tukevasti tehty auto, mutta tämän päivän pikkuautotkin päihittävät sen kolariturvallisuudessa mennen tullen, tämä on fakta !

        Niin - näin autoteollisuus haluaa uskotella. Tosi tarina on 240 Volvosta, joka jäi ketjukolarissa Tukkirekan ja toisen täysiperävaunuisen rekan väliin. Autossa oli vain kaksi henkilöä, mutta molemmat selvisivät säikäyksellä = ilman mitään vammoja. Siinä auttoi auton pitkä keula ja perä, sekä jäykkä pelti. Ko autossa on ollut vuodesta 1974 sivutörmäyspalkit, joita mm. Nissan ylpeänä esitteli omassa Primerassaan vuonna 1994 vasta. Itsellänikin on omakohtaisia kokemuksia kyseisellä autolla kolaroineena mm. raskaan kaluston peräänajosta vm 1976 244 Volvon kuljettajana. Itselleni ei tullut mitään, vaikka raskaan kaluston vauhti oli n. 50 km/h törmätessään Volvon perään. Kyllä siinä kestää laittaa tämän päivän C30 vertailuun ja katsoa miten kävisi. Hieman luulen, että C30:stä ei jää mitään jäljelle. Nyt ajan huomattavasti uudemmalla muovi Volvolla, joka ei varmasti turvatyynyineen suojaa kolarissa niin hyvin kuin tuo vanha.


      • Pp...
        Oikeassa kirjoitti:

        Niin - näin autoteollisuus haluaa uskotella. Tosi tarina on 240 Volvosta, joka jäi ketjukolarissa Tukkirekan ja toisen täysiperävaunuisen rekan väliin. Autossa oli vain kaksi henkilöä, mutta molemmat selvisivät säikäyksellä = ilman mitään vammoja. Siinä auttoi auton pitkä keula ja perä, sekä jäykkä pelti. Ko autossa on ollut vuodesta 1974 sivutörmäyspalkit, joita mm. Nissan ylpeänä esitteli omassa Primerassaan vuonna 1994 vasta. Itsellänikin on omakohtaisia kokemuksia kyseisellä autolla kolaroineena mm. raskaan kaluston peräänajosta vm 1976 244 Volvon kuljettajana. Itselleni ei tullut mitään, vaikka raskaan kaluston vauhti oli n. 50 km/h törmätessään Volvon perään. Kyllä siinä kestää laittaa tämän päivän C30 vertailuun ja katsoa miten kävisi. Hieman luulen, että C30:stä ei jää mitään jäljelle. Nyt ajan huomattavasti uudemmalla muovi Volvolla, joka ei varmasti turvatyynyineen suojaa kolarissa niin hyvin kuin tuo vanha.

        Kannattaa käydä Euro NCAP:n sivuilla katsomassa nykyisten pikkuautojen testituloksia ja katsoa sitten vaikka tämä video:

        http://www.youtube.com/watch?v=Dimg2n2Azwg&feature=related

        jossa nuo kiinalaiset autot vastaavat tekniikaltaan lähinnä 70-80 euroautoja.

        Näiden perusteella voi sitten jokainen vetää omat johtopäätöksensä nykyautojen turvallisuudesta...


      • Käyttäjä 240
        dgsdgh kirjoitti:

        tilastoahan voi lukea ja tulkita miten tahansa... mutta olisi mukava tietää esimerkiksi se, kuinka monta henkilöä kyseisissä autoissa oli yhteensä ja kuinka moni heistä loukkaantui kyseisissä kolareissa - sillä 240 on ruotsissa jo vanhojen pappojen auto, jota he ajavat yksikseen tai sitten yhdessä mamman kanssa - kun taas nämä uudemmat ovat perheautoja, joissa voi olla viisi henkilöä kyydissä kolarin sattuessa - eli yksistään jo tuo asia kääntää tällaisen tilaston päälaelleen, eikä tarvitse olla kovin välkky, kun hoksaa monta muutakin asiaa...'

        Onhan se 240 ollut aikoinaan tukevasti tehty auto, mutta tämän päivän pikkuautotkin päihittävät sen kolariturvallisuudessa mennen tullen, tämä on fakta !

        Niin - tämä tilasto on Suomen vakuutusyhtiöiden todellisten kolaritapahtumien tilasto. Sehän ei tietenkään voi olla oikeassa, vaan kaikki kolarit tapahtuvat tietystikin juuri sillä tavalla, miten Euro NCAP testeissä niitä simuloidaan. Kukaanhan ei koskaan ole hirvikolarissa tai kenenkään perään ei ajeta! Huonot ajovalotkaan eivät koskaan johda turhiin onnettomuuksiin syksyllä, vesisateisella kelillä. Kaikki onnettomuudethan tapahtuvat vain Euro NCAP testien mukaisesti...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      323
      7075
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4258
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3155
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2937
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      149
      1781
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      212
      1746
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      165
      1560
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1438
    Aihe