BDI testi

mitä tehdä?

kävin pitkästä aikaa psykologilla ja sain kotiin täytettävksi tämän BDI tutkimuksen,millä katsotaan sitten minun masennukseni tilaa tällä hetkellä.Olen siis sairastanut masennusta jo vuoden,vaikeaa masennusta ja keskivaikeaa,tällä hetkellä uskon että liikun siinä keskivaikean ja normaalin masennuksen rajoilla.

Sain siis tämän testin kotiin täytettäväksi,koska aika meni vähiin uudella psykologilla käydessäni.

Täytin sitten paperin samana päivänä,oloni oli kohtuullisen energinen ja hyvä,joten vastauksetkin oli melko hyviä.

Nyt sitten kaikki muut päivät,tuota yhtä positiivista päivää lukuunottamatta,ovat olleet ihan hirveitä.Itsetuhoisia ajatuksia,väsyttää vaikka nukun 12 tuntia yössä,voimaton ja saamaton olo,viime yönä nukuin 7 tuntia todella huonosti,miettien kaikkia asioita..

eli jos olisin esim.eilen tehnyt tuon BDI testin,niin vastaukseni olisivat olleet ihan erilaisia.Pitääkö minun selittää psykologilleni että nämä mun päivät vaihtelevat kuin sukat,joka toinen päivä on ok ja joka toinen on kammottava?ja pitääkö mun selittää hänelle että osa vaihtoehdoista olisi ollut erilaisia jos olisin tehnyt testin ns.huonolla hetkellä?Viikon päästä seuraava aika joten mielialat ehtii vaihtua vähintäänkin miljoona kertaa.

kiitos vastanneille!

4

1571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LillaSexy

      Kannattaa ilman muuta sanoa, että täytit kyselyn silloin, kun olosi oli pirteä ja että jos olisit sen täyttänyt esim. seuraavana päivänä, vastauksesi olisivat olleet aivan erilaiset.

      Kyselynhän on tarkoitus mitata, millainen olosi TÄLLÄ HETKELLÄ on, mutta jos mielialat vaihtelevat päivittäin (tai edes viikoittain), ei minun mielestäni kyselystä saa kovin luotettavaa kuvaa siitä, miten oikeasti voi.

    • suuntaa-antava

      BDI niin kuin muutkin testit ovat vain suuntaa-antavia ja todellakin kertovat "vain" kyseisen hetken tilanteesta. Kyllä jokaisen ammattilaisen pitäisi tämä tietää. Sinuna kyllä selvittäisin, että kun teit ko. testin, olit niin sanotusti parhaimmillasi. Etkö voisi merkitä vaikkapa eri värisellä kynällä jonkin toisen päivän testivastauksesi?

      Itselleni kävi joku aika sitten psykiatrilla niin päin, että parina aiempana päivänä tulokset olivat olleet keskivaikean masennuksen luokkaa, mutta vastaanotolla tulos olikin sitten selvästi vakavan masennuksen puolella. Tuolloin totesin itse (ja psykiatri oli samaa mieltä), että tilanteet vaihtelevat joskus suurestikin.

      Kyllä se siitä.

    • Varjolilja

      Terapeuttini neuvoi minua arvioimaan BDI-testin vastaukset kahden viimeksi kuluneen viikon tilanteen mukaan, ei siis aivan yhden hetken perusteella. Mielentilat voivat tosiaan vaihdella paljon. Minulle voi tulla jonain päivänä niin hyvä olo, että ihmettelen sitä itsekin. Se tulee aika harvoin, kun joudun erityisesti "skarppaamaan". Seuraavana päivänä vajoan masennuksen syövereihin niin, että tuntuu, etten edes herää kunnolla koko päivänä. Heilunta jatkuu muutaman päivän ja olo tasaantuu kohtalaiseen masennukseen.

    • selittää

      ei ne sitä ota huomioon kuitenkaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe