VISA pakollinen?

visaton

Hei!

Olen lähdössä Jenkkeihin loppukesästä, mutta minulla ei ole luotollista VISA korttia vaan ainoastaan VISA Debit. Miten on tuon kortin toimivuus rapakon toisella puolen? Käsittääkseni hotelleissa ja autonvuokrauksissa tarvitaan takuumaksuja. Onnistuuko noiden veloitus tuolla VISA Debit kortilla? Ja miten muutenkin on tuon kortin toimivuus tuolla. Jos ei toimi niin pärjääkö käteisellä miten hyvin?

4

1443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii ainakin kaupoissa

      Olemme olleet kaksi viikkoa Floridassa, ja ainakin täällä olemme joka kaupassa ja ravintolassa pystyneet maksamaan Visa electronilla (vastaa siis tuota debittiä). Käteistä on taidettu tarvita ainoastaan yhdessä ostoskeskuksen jätskikiskassa ja yhdessä tietullissa, jossa ei ollut työntekijää paikalla.

      Mutta hotellit ja auton vuokraus ovat vaatineet sitä varsinaista Visaa. Loppulaskun voi varmasti maksaa käteisellä tai electronillakin, jos kortilla on tarpeeksi katetta siinä vaiheessa, mutta varausvaiheessa vaativat Visaa, jotta tietävät, että laskun varmasti saa laskutettua asiakkaalta pois. Pyytävät Visa-kortin vielä hotellin respassa nähtäville sisäänkirjautumisen yhteydessä, jotta tietävät, että maksuväline on mukana edelleen hotelliin tullessa eikä vain varausta tehdessä.

      Kannattanee selvitellä asiaa suoraan hotelleista, miten haluavat toimia...

    • olisi hyvä olla

      Debit kortti toimii kuten Visa Electron, periaatteessa kyllä, mutta ongelmia voi tulla, jos tietoliikenneyhteydet jostain syystä ovat poikki. Joten varaa mukaan ehdottomasti myös käteistä.
      Auton vuokrauksessa ja hotellissa aina on kysytty luottokorttia, tästä kun samalla tavallaan stekataan asiakkaan henkilöllisyys ja onko luottoa = luotettava.
      Luulisi, että onnistuu jos näytät passin ja maksat vaikka sen auton vuokrauksen ja takuut selvällä käteiselläkin.

      Jos olet opiskelija korkeakoulussa (yliopisto), voit kyllä saada oikeankin visan tai masterin, sellainen kannattaa hankkia ennen matkan alkua jos suinkin mahdollista. Ja eikös nyt kaikki stoccan vanhat kanta-asiakaskortit muuteta mastercardeiksi, olisiko tuossa mahdollisuutesi?

      • riippu kysytäänkö korttia,ei todellakaan kaikissa hotelleissa eikä motelleissa.
        Auton takuu summa on kyllä korkea käteisenä.


      • ...

        Sekä debit ja credit pitää varmentaa vain tietyn rajan ylittävillä summilla. Jos varmennus epäonnistuu, ei myöskään tule myyntilupaa.

        Electronin ero on siinä, että siinä tuo varmennusraja on nolla. Mutta suuremmilla summilla vaaditaan myös "oikealla" luottokortilla varmennus. Näin ollen maksua ei hyväksytä jos varmennus ei onnistu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe