VISA pakollinen?

visaton

Hei!

Olen lähdössä Jenkkeihin loppukesästä, mutta minulla ei ole luotollista VISA korttia vaan ainoastaan VISA Debit. Miten on tuon kortin toimivuus rapakon toisella puolen? Käsittääkseni hotelleissa ja autonvuokrauksissa tarvitaan takuumaksuja. Onnistuuko noiden veloitus tuolla VISA Debit kortilla? Ja miten muutenkin on tuon kortin toimivuus tuolla. Jos ei toimi niin pärjääkö käteisellä miten hyvin?

4

1327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii ainakin kaupoissa

      Olemme olleet kaksi viikkoa Floridassa, ja ainakin täällä olemme joka kaupassa ja ravintolassa pystyneet maksamaan Visa electronilla (vastaa siis tuota debittiä). Käteistä on taidettu tarvita ainoastaan yhdessä ostoskeskuksen jätskikiskassa ja yhdessä tietullissa, jossa ei ollut työntekijää paikalla.

      Mutta hotellit ja auton vuokraus ovat vaatineet sitä varsinaista Visaa. Loppulaskun voi varmasti maksaa käteisellä tai electronillakin, jos kortilla on tarpeeksi katetta siinä vaiheessa, mutta varausvaiheessa vaativat Visaa, jotta tietävät, että laskun varmasti saa laskutettua asiakkaalta pois. Pyytävät Visa-kortin vielä hotellin respassa nähtäville sisäänkirjautumisen yhteydessä, jotta tietävät, että maksuväline on mukana edelleen hotelliin tullessa eikä vain varausta tehdessä.

      Kannattanee selvitellä asiaa suoraan hotelleista, miten haluavat toimia...

    • olisi hyvä olla

      Debit kortti toimii kuten Visa Electron, periaatteessa kyllä, mutta ongelmia voi tulla, jos tietoliikenneyhteydet jostain syystä ovat poikki. Joten varaa mukaan ehdottomasti myös käteistä.
      Auton vuokrauksessa ja hotellissa aina on kysytty luottokorttia, tästä kun samalla tavallaan stekataan asiakkaan henkilöllisyys ja onko luottoa = luotettava.
      Luulisi, että onnistuu jos näytät passin ja maksat vaikka sen auton vuokrauksen ja takuut selvällä käteiselläkin.

      Jos olet opiskelija korkeakoulussa (yliopisto), voit kyllä saada oikeankin visan tai masterin, sellainen kannattaa hankkia ennen matkan alkua jos suinkin mahdollista. Ja eikös nyt kaikki stoccan vanhat kanta-asiakaskortit muuteta mastercardeiksi, olisiko tuossa mahdollisuutesi?

      • riippu kysytäänkö korttia,ei todellakaan kaikissa hotelleissa eikä motelleissa.
        Auton takuu summa on kyllä korkea käteisenä.


      • ...

        Sekä debit ja credit pitää varmentaa vain tietyn rajan ylittävillä summilla. Jos varmennus epäonnistuu, ei myöskään tule myyntilupaa.

        Electronin ero on siinä, että siinä tuo varmennusraja on nolla. Mutta suuremmilla summilla vaaditaan myös "oikealla" luottokortilla varmennus. Näin ollen maksua ei hyväksytä jos varmennus ei onnistu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe