Kaikki ärtyneen paksusuolen ja Alaselän kivut saattavat johtua Näistä asioista!!!

parantunut89

15.6. 2008

Olen nuori 18- vuotias nuori maalla syntynyt mies, ja minun kiputarinani alkaa 6-vuoden takaa noin 13 vuotiaana.
Kaikki oireeni alkoi siitä kunnostin oikealla kädellä liian suurta käsipainoa ilman selän tukea koulun liikunta-tunnilla. Tällöin Alaselkäni "retkahti" toisinsanoin tunsin selvästi että jokin meni sijoiltaan selästäni, ja se oli sen jälkeen hyvin kipeä ja arka. Ajattelin että kyllä se ajan kanssa siitä paranee ja venyttelemällä säännöllisesti.
Tuosta hetkestä alkaen alkoi minun elämääni pitkään piinannut helvetillinen kipukausi joka ei vieläkään ole ottanut laantuakseen. Oireeni olivat tuolloin seuraavat: Alaselän kipua säännöllisesti, lisäksi juostessa ja liikkuessa tuntui särkyä alaselässä ja pohkeissa. Myöhemmin kipua tuntui joskus myös polvissavarsinkin juostessa.

Kamppailin selkäkipujeni kanssa muutaman kuukauden kunnes alkoivat lisäksi piinalliset vatsa-ja suolistovaivat. Kaikki siis alkoi pikku-hiljaa alaselkäkipujeni jälkeen, ja vatsa oireili aamuisin siten, että heti aamulla herättyäni vatsa oli aivan löysä, minulla oli siis ripulia, ja ummetusta. Kaikki siis viittasivat Ärtyneeseen paksusuoleen, ja nuo samat kivut minulla edelleenkin ovat. Mikään suolistosairaus minulla ei ole, minulle on tehty 2 kertaa paksusuolen tähystys, 3 kertaa vatsalaukun tähystys, lisäksi koko suolistokanavan kuvaava kapseliendoskooppi-kuvaus(Tehtiin Kuopion yliopistollisessa sairaalassa), lisäksi minulta on tutkittu maksa, haima, munuaiset, kaikki verenarvot, lisäksi reumatekijät ovat suljettu pois, lisäksi olen kokeillut monenlaisia ruokavaliohoitoja(kasvisruokavalio,hiivaton ruokavalio jne jne, niistäkään ei siis mitään apua.

Lisäksi olen kokeillut homeopatiaa, jossa tehtiin minulle "iiris-analyysi, jossa homeopaatti katsoo ihmisen iirikseen, siis silmän mustuaiseen, josta hän näkee onko minullavitamiini-/hivenaine puutoksia , ja näkee myös mahdolliset sairaudet. tämä siis tapahtui minulle vuonna 2005, ja homeopaatti totesi että minulla olisi hiukan B-12 vitamiinin, Kromin ja C-vitamiinin puutosta, minulla oli myös ärtynyt paksusuoli ja keuhkotkin olivat ärtyneet.Lisäksi ostin häneltä 250 eurolla niitä ravinto-lisiä ja sain myös ruoka-valio ohjeet vatsaoireiden hoitoon. Mitään eivät auttaneet nuo ravinto-lisät saatikaan apua ollut ruokavalio-hoidosta.

Hiivatonta ruokavaliota kokeilin 3kuukautta, joka kuulemma voi aiheuttaa ärtyneen paksusuolen. Ei apua tästäkään.

Vaivani ovat siis vuosien ajan olleet Kroonisesti Ärtynyt paksusuoli, sekä alaselkäkivut jotka ovat vaihdellet vuoron perään. Lisäksi vaikea akne on vaivannut n.6 vuotta

Oli vuosi 2006 ja edelleen jatkuivat alaselkä,- ja vatsakivut. Viimein lääkärini passitti minut selän röntgeniin jossa tulos seuraava:
12.2.2004 Lääkärissä selkäkipujen takia: Lumbaalirangan alaosan molemmin puolin, suoliluiden harjanteen yläpuolella vähäistä palpaatio-arkuutta lumbaalirangan alaosassa
SI-niveltenkin seudulla. Taaksetaivutus rajoittunut, näin myös sivullekin. Iskiasneurologia negatiivinen. Lisäksi samoihin aikoihin jatkuvaa pitkittynyttä vatsavaivaa. Ollut Irriitti sekä lievää munuaisärsytystä.
Näiden nlausuntojen jälkeen lääkärit epäilevät että minulla olisi Spondyloarthritis ankylopoetica alkavana ( Eli siis selkärankareuma)
Verikokeissakin todettiin minulla olevan HLAB-27 geeni selvästi positiivisena( joka on yleensä selkärankareuma-potilailla positiivinen)

2.4.2004 Olin käynyt lasten ortopedillä jyväskylän keskussairaalasasa. Ortopedi totesi että jaloissani on 1 centtimetrin pituusero. Ortopedi määräsi minulle oikeanjalkaterän alle korokepalan joka näin ollen korotti jalkani yhtä pitkäksi kuin vasemmankin. Ortopedi sanoi että nyt selkäkipujeni ei pitäisi enää jatkua. Mutta turhaan. Korokepala vain pahensi kipuja ja lopetin sen käyttämisen kokonaan.

Edelleenkin minua vaivasivat sekä vaikea Ärtynyt paksusuoli, sekä Alaselän jatkuvat päivittäiset heijastuvat kivut. olin taas lähtöpisteessä, kunnes päätin mennä kokeilemaan minulle jotain aivan uutta keinoa: Kansanparantajaa.

Syksyllä 2005 Kävin kyseisen kansanparantajan luona keskisuomessa, ja hän tutki selkääni. En ehtinyt edes sanoa hänelle mitääm kun hän kysyi että onko minulla alaselkä-kipeä. Vastasin että on. hänen mukaansa minulla oli kasvuskolioosi, joka selitti selkäkipuni. Hän käsitteli selkäni ja kipuni kaikkosivat noin viikoksi, vaikka tein hänen määräämiään ohjeita. Kun tästä ei apua niin kävin vielä kahdella eri kansanparantajalla kerran ja kivut kaikkosivat vain hetkeksi.

Olin taas lähtötilanteessa kipujeni kanssa. Vatsa/selkäkivut jatkuivat edelleen.

Seuraavana kahtena vuotena kävin noin 5 tähystyksessä, joissa kaikki näyttivät aivan normaalilta, myös Chrohnin tauti oli suljettu pois, kuten myös kaikki ruoka-aine allergiat, keliakia, maitoallergia, laktoosi-intoleranssi ja muut vaivat.

Seuraavaksi tapahtui taas oire-kuvaukseen yksi vaiva lisää, nimittäin kaukonäkäni oli huonontunut sen verran että en voinut opiskella ilman laseja.
18.10.2006 Menin silmälääkärille, ja määräsi minulle kauko-lasit. Kerroin hänelle että minulla on ollut myös selkä ja vatsavaivaa, ja hän kehotti minua menemään lisätutkimuksiin sillä se voi olla siltikin seurausta alkavasta selkäranka-reumasta, jota ei välttämättä heti testeissä näy.

Mutta minulta ei löytynyt mitään mikä olisi konkreettisesti johtunut selkärankareumasta, joten se sairaus jätettiin pois luettelosta.

Oireet jatkuvat edelleen. ja puolitoista vuotta opiskelin kipujen kanssa siinä toivossa että se kaikki kyllä helpottaa, mutta turhaan.

Viimein päätin taas mennä lääkärille, ja nyt todella halusin että minut tutkitaan uudelleen perusteellisesti!

5.3.2008 Minulle tehtiin lanne-rangan röntgen. Terveyskeskus-lääkärin mielestä selässä ei kuvien perusteella ole mitään vikaa, ja sanoin että Pakkohan siellä jotain on olla koska selkärankani oli myös kieroutunut skolioosin takia. Lisäksi hartiani oli vuosien saatossa pikku hiljaa tullut etukumaraan asentoon ja ryhtini oli myös kovin huono.
En uskonut Terveyskeskuslääkäriäni sillä häntä ei juuri tuntunut kiinnostavan terveyteni, koska hän eivätkä monet muutkaan lääkärit osanneet sanoa mistä oireeni johtuisivat. Kaikki lääkärit määräsivät vain ripulilääkettä ja vatsan rauhoittavia ja tulehduskipulääkkeitä selän ja polvien kipuihin.
Kaiken lisäksi niskani ja hartiani olivat alkaneet reistailla pikku hiljaa kipujen muodossa.
En tiennyt mitä tehdä, ja olin toivoton, sillä elämäni niin opiskeluni ja kaveripiiri kaikkosivat ympäriltäni vaivojeni vuoksi.

Eräälle nikama-käsittelijälle/kuntohoitajalle, joka tutki selkäni ja sanoi : Minulla on SI-nivelen dislokaatio!!!!

Minulla oli siis Oikea SI-nivel pois paikoiltaan jonka hän naksautti paikoilleen. Lisäksi hän sanoi että se painoi jotenkin voimakkaasti vatsan seutua, mutta ikävä kyllä osannut / tiennyt asiasta sen enempää.
Tämän jälkeen soitin lukuisille parantajille ja eräs nikamakäsittelijä sanoi että minulla on ilmeisesti lannenikamien välissä hermot puristuksissa! Se voi aiheuttaa ummetusta, ripulia ja paksunsuolen tulehduksen eli kaikki vaivat selkäkipuineen kun otetaan huomioon, että SI-niveleni oli pois paikaltaan jonka eräs korjaaja painoi paikalleen niin loppui selkäkivut. Ilmeisesti Ärtyneen paksusuolen oireyhtymä johtuu vain hermopuristuksesta, ja kunhan pääsen tämän kyseisen nikamakäsittelijän vastaanotolle niin toivon että hän saisi minut parannettua.

24.4.2008 tämän jälkeen sanoin psykiatrille siitä että selkävaivani johtui SI-nivelestä, eli siitä jota lääkärit eivät hyväksy kipujen kohteeksi. Ilmeisesti koko Lantion virheasento ja SI-nivelen dislokaatio(sijoiltaan meno) pn lääkäreille tuntematonta/välinpitämätöntä asiaa.

Psykiatri ja lääkäri sitten alkoivat katsoa tarkemmin Vatsani CT-entografian tuloksia, ja äsken kotiini tuli lappu jossa olikin diagnoosi:

Potilaalle tehty aiemmin Ct-entografia vatsa/selkäoireiden takia. Tässä havaittu lannerangassa preksaalivälissä kohtalaisen kokoinen sentraalinen oikealle suuntautuva Prolapsi hieman diskoloiden oikeaa SI-juurta. (Pk. kirurgin arvio hoidon tarpeesta.)


Eli tässä tätä tarinaa kerrakseen! Kaikki jotka kärsitte tai oletta kärsineet samoista oireista niin ottakaa minuun yhteyttä sähköpostitse niin saadaan enemmän tietoa / selvitystä miten nämä vaivat saadaan parannettua! Kärsin edelleen ärtyneen paksusuolen oireyhtymästä joka omien tutkimuksieni perusteella johtuu hermojuuren puristuksista lannerangan alueella!

22

55510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parantunut89

      Sähköpostini muuten on: [email protected]
      kaikki joilla samanlaisia oireita, ne saattavat johtua erikoisistav syistä.

    • vaiva on harvoilla

      Tuohan on kuulemma ihan tottakin ja tuosta on ollut juttua jonkin verran eli SI-nivelestä jota eivät lääkärit tunnu hyväksyvän...

      Täytyy kuitenkin sanoa että valtaosa Ärtyneen paksusuolen oireyhtymästä kärsivistä tuskin omaa tuota vaivaa..

      • Wilson

        Mahdollisia ärtyneen paksusuolen aiheuttajia on muutama tiedossa, mutta tuo ei todellakaan ole yksi niistä.

        Olettaen että lähiaikoina ei ole tullut lisää tutkimustietoa, niin todennäisimpinä pidetyt syyt ovat:

        1) Paratuberkuloosin aiheuttaja, Mycobacterium paratuberculosis-bakteeri. Yleinen varsinkin lehmillä, ja sen on todettu leviävän myös ihmisiin sekä maidon että lihan kautta -- myös käsitellyn sellaisen, koska bakteeri kestää ääriolosuhteita hyvin.

        Kyseinen bakteeri on varmistettu tutkimuksissa yhdeksi syyksi Chronin taudin puhkeamiseen, ja sitä arvellaan myös ärtyneen paksusuolen aiheuttajaksi -- joskin tältä osin tutkimustieto on kovin puutteellista.

        2) Liiallisen antibioottien käytön aiheuttamat puutokset ihmiselle välttämättömissä bakteerikannoista. Tutkimuksissa on osoitettu että ravintolisänä käytetty Bifidobacterium infantis-bakteeri vähentää ärtyneen paksusuolen oireita jo muutaman viikon käytön jälkeen, joskin sen ei ole osoitettu parantavan vaivaa kokonaan.

        Ihmiset saavat kyseistä bakteeria lähinnä äidinmaidosta, ja imeväisiän jälkeen se uusiutuu todella hitaasti jos bakteerikannan määrä on päässyt jostain syystä laskemaan liian alhaiseksi.


      • Wilson
        Wilson kirjoitti:

        Mahdollisia ärtyneen paksusuolen aiheuttajia on muutama tiedossa, mutta tuo ei todellakaan ole yksi niistä.

        Olettaen että lähiaikoina ei ole tullut lisää tutkimustietoa, niin todennäisimpinä pidetyt syyt ovat:

        1) Paratuberkuloosin aiheuttaja, Mycobacterium paratuberculosis-bakteeri. Yleinen varsinkin lehmillä, ja sen on todettu leviävän myös ihmisiin sekä maidon että lihan kautta -- myös käsitellyn sellaisen, koska bakteeri kestää ääriolosuhteita hyvin.

        Kyseinen bakteeri on varmistettu tutkimuksissa yhdeksi syyksi Chronin taudin puhkeamiseen, ja sitä arvellaan myös ärtyneen paksusuolen aiheuttajaksi -- joskin tältä osin tutkimustieto on kovin puutteellista.

        2) Liiallisen antibioottien käytön aiheuttamat puutokset ihmiselle välttämättömissä bakteerikannoista. Tutkimuksissa on osoitettu että ravintolisänä käytetty Bifidobacterium infantis-bakteeri vähentää ärtyneen paksusuolen oireita jo muutaman viikon käytön jälkeen, joskin sen ei ole osoitettu parantavan vaivaa kokonaan.

        Ihmiset saavat kyseistä bakteeria lähinnä äidinmaidosta, ja imeväisiän jälkeen se uusiutuu todella hitaasti jos bakteerikannan määrä on päässyt jostain syystä laskemaan liian alhaiseksi.

        Alaselän kivut ovat yleisiä ärtyneen suolen oireyhtymässä, mutta pääasiassa ne aiheutuvat ummetuksen aiheuttamasta kivusta joka säteilee sille alueelle.

        Arvelisin että "parantunut89":n tapauksessa on kysessä ollut yksinkertaisesti väärä diagnoosi. Ne ovat valitettavan yleisiä tällä sektorilla, sillä monessa vaivassa on samankaltaiset oireet.


      • mira2
        Wilson kirjoitti:

        Alaselän kivut ovat yleisiä ärtyneen suolen oireyhtymässä, mutta pääasiassa ne aiheutuvat ummetuksen aiheuttamasta kivusta joka säteilee sille alueelle.

        Arvelisin että "parantunut89":n tapauksessa on kysessä ollut yksinkertaisesti väärä diagnoosi. Ne ovat valitettavan yleisiä tällä sektorilla, sillä monessa vaivassa on samankaltaiset oireet.

        Se on varmasti totta, että selkään ja suolistoon liittyvät diagnoosit on vaikeita.

        Mulla noi selkävaivat ei johdu ainakaan ummetuksesta, sellaista ei ole ollut miesmuistiin..

        Ja antibiooteista ei voi johtua ainakaan mulla, olen 10 vuoden aikana syönyt kai 3 kuuria, joista 2 on puolen vuoden sisällä, yksi melkein 10 v. sitten.

        Mutta on mielenkiintoista kuulla, mitä epäillään aiheuttajiksi. Kertokaa lisää jos olette jostain kuulleet/lukeneet.

        (niin ja mullahan ei diagnoosia vielä ole, mutta lääkärin puheesta päättelin, että aika varma on)


      • Wilson
        mira2 kirjoitti:

        Se on varmasti totta, että selkään ja suolistoon liittyvät diagnoosit on vaikeita.

        Mulla noi selkävaivat ei johdu ainakaan ummetuksesta, sellaista ei ole ollut miesmuistiin..

        Ja antibiooteista ei voi johtua ainakaan mulla, olen 10 vuoden aikana syönyt kai 3 kuuria, joista 2 on puolen vuoden sisällä, yksi melkein 10 v. sitten.

        Mutta on mielenkiintoista kuulla, mitä epäillään aiheuttajiksi. Kertokaa lisää jos olette jostain kuulleet/lukeneet.

        (niin ja mullahan ei diagnoosia vielä ole, mutta lääkärin puheesta päättelin, että aika varma on)

        Antibiooteista puheenollen, on huomionarvoista että niitä voi saada monesta muustakin lähteestä kuin lääkärin määräämistä antibiootti-kuureista.

        Esimerkiksi monet apteekista ostettavat hammastahnat sekä suuvedet sisältävät ainesosia joilla on antibioottinen vaikutus, jopa suolistoflooraan mikäli niitä nielee. Kun ottaa huomioon että lähivuosina on alettu suosittelemaan että suuta ei huuhdella hampaidenpesun jälkeen (esim. http://www.sensodyne.fi/care_3_3.htm ), niin en voi kuin miettiä että olisiko tuossa mahdollisesti joku linkki ärtyneen paksusuolen räjähdysmäiseen yleistymiseen.


    • mira2

      Mullakin epäillään ärtynyttä suolta, viikon päästä tähystys, joka varmistaa? sen.

      Lanneranka mullakin kuvattu n. vuosi sitten, jossa oli L4-L5 nikamavälissä madaltumaa ja lievää välilevyn päätelevyn rappeutumaa. SI-nivelet lausunnossa normaalit ja linjassa. Lisäksi löyty ylimääräiset kylkiluut, joita on 2 ylimääräistä tuolla alaselässä..

      Kävin 10kertaa fysikaalisissa hoidoissa, jossa sekä hierottiin koko selkää että manipuloitiin rintarankaa. Mulla availtiin rintarangan fasettilukkoja useasti (ja ekalla kerralla lonkkaan saatiin 45% lisää liikkuvuutta!!) Ja piriformiksessa sekä yläselässä aika jumeja, koska ne lihakset säästävän mun alaselkää.

      Alaselkä ollut kipeä aaltoillen jo vuosia, suolisto-ongelmat n. 2 vuotta.

      Mua rupes kiinnostaan noi selkäkipujen ja suolisto-ongelmien yhteydet, onko jossain netissä esim. mistä voisi tästä lukea lisää?

      • mielenkiintoista

        Itse kärsin em. vaivoista skoliooseineen päivineen. Nyt on jo pakko uskoa, että suolisto- ja rankavaivoilla voi olla jokin yhteys. Pakko ruveta selvittämään asia omalta kohdalta. Olisipia listava asia, jos jotain apua saisi ja elämä hymyilisi jälleen. Tai ainakin vaivat olisi siedettävät. Kiitos alkuperäiselle, että jaoit tarinasi, olkoonkin, että apua löytyy tämän avulla vain harvoille.


      • parantunut89

        Hei mira. Oireesi kuulostavat aika samantyyppisiltä kuin minunkin vaivat. On tosiaan vaiettua että lanneranka ja vatsa/suolistovaivat eivät johdu toisistaan mutta toisin on. Olen menossa Matts Holmström-nimiselle nikamakäsittelijälle joka tietää näistä hermohuurten puristuksista lannerangan alueella jotain. Googeta Matts Holmströn, josta löytyy hänen sivut, ja katso miten nikamat vaikuttavat sisäelimiin. Muunmoassa Lannenikama 1- voi aiheuttaa paksusuolen tulehduksen, eli ärtyvän paksusuolen tyyppiset oireet!


    • R.potilas

      Aivan liian pitkä luettavaksi, sorry.

    • Kivuistakärsinyt

      Antibioottikuurin jälkeen, alkoi pahat vatsavaivat noin kolme vuotta sitten. Mitään ei löytynyt lukuisista tutkimuksista huolimatta. Olen syönyt valtavat määrät eri maitohappobakteereja, mutta lopulta niistäkään ei ollut aina apua. Ratsastan ja teen istumatyötä. Lopulta selkä petti ja meni järkyttävän kipeäksi, koko selkä oli aivan jumissa.
      Hakeuduin hierojalle mistä ei ollut kuin hetkellistä apua. Sitten menin naprapaatille ja lapojen välistä avattiin hirveät nikamalukot! Pikkuhiljaa alkoi selkäkivut hellittää. Lisäksi työterveyden fysioterapeutti on antanut venyttelyohjeet lonkille ja alaraajoille. Nyt mahan kanssa alkaa viimein helpottaa, kun nikamalukot on avattu ja lonkat ja alaraajojen jumit on venytelty 2 viikkoa joka pvä.

      Minustakin alkaa tuntua sille, että nikamalukkojen tai muiden selkävaivojen sekä suoliston välillä on jokin yhteys. Toki antibiootti teki varmaan hallaa suoliston flooralle, mutta oireet pitkittyivät lisää lonkka- ja selkäjumien sekä selän nikamalukkojen takia. Lisäksi nuo selkä - ym vaivat selittäisi sen, miksi yhdessä vaiheessa eivät enää tehonneet maitohappobakteeritkaan. Myönnän, että olin täysin laiminlyönyt itseäni mm. lonkkien ja niiden ojentajien venyttelyjen suhteen.

      Työfyssarin mukaan minulla rasittuu selästä vielä rintarangan kohta keskeltä selkää hieman lapojen alapuolelta, koska alaselkä on ollut liikkuvampi kuin yläselkä. Lihakset ko. nikaman molemmin puolin rasittuu, kun ne suojelee sitä nikamaa. Pilates rullalla rullaaminen auttaa, kun tuo kohta meinaa kipeytyä. Nyt vielä aika kiropraktikolle, niin saa katottua tuon SI- nivelten alueen, ettei siinä ole lukkoja. Pakaroiden seutu ja juuri se SI nivelten kohta tahtoo kipeytyä välillä.

    • pieti

      Satuin lukemaan sairaskertomuksesi. Minulla täsmälleen samanlaiset oireet ja kipuhelvetti jo 6 vuotta. Lukemattomia tutkimuksia, ei mitään apua eikä oikeata diagnoosia. Epäilen itse samaa kuin sinulla oli. Minulla myös todettu MR kuvissa presakraalivälin discuspullistuma
      Jatkuva kipu ja tulehdus tiloja. Kortsonipistokset eivät ole auttaneet.

      Kipuhelvetti kanssa elävä.

    • Vm57n

      Sama juttu mulla selässä todettu kulumas ja nikamasiirtymää. Vatsa etenkin asmuisin järkyttävissä kouristuksissa. Ulostaminen auttaa kipuun..mutta ummetusta ei ole pikemminkin heittää löysän puolelle. Visiblin auttaa jonkin verran kun on myös noita divertikkeleitä.suolen tähystys tehty muutama vuosi sitten..samoin mahatähystys. Suolitähystyksen jälkeen suolisto hieman ärtyi. Lääkäriä ei oikein näytä kiinnostavan mikä vaivaa..vituttaa tällainen, kun väkisin tulee mieleen että tää voisi olla jotakin vakavampaakin.

    • KÄIKÄLÄ

      OLEN SAMAA MIELTÄ SELKÄKIVUN LIITTYMISESTÄ PAKSUNSUOLEN TULEHDUKSEEN LÄÄKÄRI EI MYÖNNÄ SITÄ NAUROI KUN SELITTELIN NIIDEN YHTEYTTÄ KOSKA KOKEMUSTA ON KYMMENILTÄ VUOSILTA NÄMÄ NYKYLÄÄKÄRIT KUN EI OSAA KUNNOLLA EDES SUOMEA KUN OSA ULKOMAILTA TULLEITA KIIPEILEN JA VOIMISTELEN JO TÖITTENI PUOLESTA PITKIN SEINIÄ JA KATOILLA YM EI JOHDU AINAKAAN LIIKKUMATTOMUUDESTA SELKÄSÄRYT ALASELÄN ALUEELLA JA VOIMAKKAAMMILLAAN SILLOIN KUN ALKAA SUOLISTO REISTAAMAAN SÄRKY ON JATKUVAA KOLOTUSTA JA SÄRKYLÄÄKKEET EI KAUAA AUTA JOSKUS OLIS MUKAVAA ELÄÄ SÄRYTTÖMÄNÄ

    • Vaivanen

      Vuosikaudet ollu selkä jalka kipuja.ilmat vaikuttaa valtavasti en tahdo kestää ollenkaa kosteita tuulisia ilmoja.selkä aina kipeä ja mahanahkoja alkaa repiä ja kouristella ja maha alkaa tyhjentyä.ei välttämättä edes ripulia vaan ehkä tavallista tai löysähköä.saattaa olla että kät 8 kertaakin wcå ja maha tyhjenee.sitten tuleekin usein heikko ja huono olo johon liittyy ahdistusta. Selvä kuitenkin on että maha selkäkivut kulkee käsikädessä.tavallaan mulla ei ole suolisto kipua vaan kipu on pinnalla.selkä hermottaa suolistoa väärin jolloin maha alkaa tyhjentyä,ällö vaiva

    • Hele0543

      Lannerangan MRI-kuvassa laajahkot degeneratiiviset muutokset, fasettihydrops LII/III, lievempänä LIII/IV, LIV/V. Presakraaliväli voimakkaasti madaltunut, fasetit hypertrofioituneet ja vasen rekessi ahtautuu.
      Potilaalla on vasemmalla S I-oire ja sitä selittäväksi sopiva rekessiahtauma presakraalivälissä. Keskustellaan mikrodekompressiosn tekniikasta ja siitä, ettei leikkaus auta vannemaiseen ylävatsa/rintakehäkipuun. Potilas on haluakas operatiiviseen hoitoon, koska jo lyhyellä kävelymatka tulee hankala, radikulaarinen särky. Jonovaraus NK5J-jonoon, soveltuu leikoon, ei tauotettavia lääkkeitä.
      Oi kyllä näitä samoja vatsaoireita myös.
      Nyt siis leikkaukseen

      • Hele0543

        Jaha ja ny sitte leikkauksesa olin ...ei apua ny sitte kirurgi epäili, et lonkis jottai ja sitte kai kuvataa ... ei häävii ol näis selkä ja vatsakivuis kunnei ees postilaatikol 20m pääs


    • Ahtaus

      Hei. Minulla on alkanut kyseinen oireilu. Yhtäkkiä aamulla tunsin että selkääni kangistaa ja se on arka. Lonkkien päältä on alistavaa aluetta. Alaselkä on kipeä eri asennoissa taaksepäin taivutus on kivuliasta ja vaikeaa, sivuille puhumattakaan. Lonkkia syyhyttää.Persuksen pyyhkimiseen ei käsi ylety selkä ei taitu eikä kierry riittävästi.. Vatsa on kovalla eli ummetusta. Kun istun on kivuliasta nousta ylös tuolista särky on aika kovaa. Minulla on ennestään mangneettikuvauksissa. Todettu alaselässä prolapseja.sekä niskassa. Olen ollut vuosia aika kipeä. Vatsa lurisee ja sitä polttaa. Tuntuu että nää oireet vaan pahenee päivä päivältä. Mitähän tässä olisi paras tehdä, käydäkö verikokeessa vai niksauttajalla. Tuo selkä on vuosien varrella prolapseihin nähden rustottunut, en tiedä onko se viisasta mennä käsittelyyn ettei mene pahemmaksi. Jotain tarttis tehdä. Vatsassa on jotenkin yrjö olo. Ja sitä polttaa. Minulla on ahdas lanneranka ja alaselkä noiden madaltuneiden välilevyjen takia. Ehkä nuo verikokeet olisi ensin hyvä ottaa että vois sulkea. Pois tuon paksunsuolen tulehduksen. Minulla oli viimetalvinen sairaala reissu peräpukamien hirttämisen jälkeen tulleen tulehduksen takia. Olin Tiputuksessa neljäpäivää .toivottavasti se ei uusi enään. Aivastuskin ottaa kipeää selkään. Kukahan voisi tämän stoorin perusteella vastailla. Kiitos jo etukäteen.

      • RandomWalker

        Niksauttajan unohtaisin juuri tässä hetkessä kun oireet taas pahentuneet ja muutenkin otettava huolella selvää kenelle menee. Uusi mri-kuvaus voisi olla paikallaan, jotta saadaan ajankohtainen kuva selän tämän hetken tilasta.
        Maha-suoli-kanavan oireet liittyvät myös näihin (huom. myös kivun ja kipulääkkeiden vaikutus), mutta lisäksi on jotain muutakin syytä. Kuten kerrotkin, verikokeet ovat paikallaan.
        Onko mainitsemiesi oireiden lisäksi vielä muuta tai muita sairauksia?


    • Sanni098

      Minulla on ollut jo kauan lonkassa kipua ja se kuvattiin ja siinä oli vain tulehdus 1vk tulosten jälkeen aloin tuntea kauheaa kipua lonkan vieressä ja lonkan yläpuolella. Jos kosken siihen kipu on tuskaa ja jos koitan vääristyä sattuu aivan tolkuttomasti... Olisiko jollain apua?

    • Anonyymi

      Minulla on aivan samat oireet joista olen kärsinyt monet vuodet ,kerrotko oletko saanut hoitoa ja onko mikään hoito auttanut ,olisin erittäin kiitollinen tiedosta .
      Olen aivan onneton

    • Anonyymi

      Minulle kävi samoin kun nostin pihalla raskasta taakkaa huolimattomasti. Tuntui kuin olisin mennyt sijoiltani lantiosta ja kaaduin maahan. Siinä sitten olin ihan kylmänhikisenä kunnes pääsin yksin ryömimään sisälle. Vaimo vei lääkäriin. Tästä on nyt yli kymmenen vuotta ja selkä ja vatsa oireilee toisinaan jos en muista istua ihan suora selkäisenä. Välillä on ihan oireetontakin aikaa onneksi. Olen monta kertaa kironnut että pitikö sitä nostaa silleen mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe