Pensas/köynnöskrassien taimet...

Kysymyksiä...

Olen kyseisten kukkien siemenet istutellut pieniin purkkeihin ja taimet on jo noin 20cm pitkiä, joten ajattelin istuttaa taimet nyt isompiin ruukkuihin / parvekelaatikoihin ja kysyisinkin että kärsiikö taimia istuttaa kylmään multaan? Onko kuinka arka?
Kuinka kylmää kukat kestävät? Että kärsisikö päiväs aikaan laittaa kukat ulos? Ilmat ei ole kovin lämpimät päivälläkään ( 6 - 10 astetta,varjossa ) joten kestääkö kukkien olla ulkona varjoisella paikalla päiväs aikaan? Ja kysyisin vielä iso auringonkukasta. Taimet on sen verran pitkiä että tarvitsisi jo tukea,mikä on paras tuki? Jos esim.tavan tukikeppiä käyttää,niin oletteko laittaneet kenties jollain narulla taimen kiinni keppiin? Kun eihän sitä muuten saa kiinnitettyä tukikeppiin..
Olen aloittelija tässä kukkien kasvatuksessa,suoraan sanottuna en tiedä näistä yhtään mitään,joten vastaukset tulisi tarpeeseen! Kiitos paljon!

5

2326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krassejasi

"ulkoiluttaa", siirrät ruukut vain yöksi sisälle ja aamulla ilman lämmettyä taas ulos.
      Kunhan et ihan jääkylmään multaan istuta niin hyvä tulee.
      Täytä vaikkapa ruukut, tuo yöksi sisälle lämpimään ja aamulla saatkin lämpöisen multaan istuttaa.

Auringonkukkaan tukikepeiksi mulla on ollut suoria pajun versoja, ne vain kannattaa tyrkätä tukikepiksi ylösalaisin, latvapuoli maahan koska muuten ne alkavat versomaan.
      Sido kiinni tukikeppiin kuten ajattelitkin, mutta löyhästi nin kukka pääsee kasvamaan.

• varsomorelli

olen tänä kevätkesänä joutunut krassit istuttamaan. Ne eivät tykkää kylmästä, eikä niitä voi tuollaisina riipuvina 20 centin pituisin oikein tukeakaan tulevalle kasvupaikalleen, kun joutuu aina tuomaan yöksi sisälle. Kevät on ollut hankala monille siemenkasveille, joilla on pehmeä vesivarsi. Miten kauan kylmyyttä riittää, sitäkään ei voida tietää.

Auringonkukillesi saitkin hyviä neuvoja, samoin teen minäkin miten seuraava kirjoittaja neuvoo.
      Auringonkukka on vahva kasvussaan ja pystyy olemaan hyvin suoraselkäisesti seisova, jopa ilman tukikeppiä. Sen runko tulee niin vahvaksi, että sahaamallahan se on katkaistava, jos aikoo saada alhaalta poikki.
      Tänä keväänä on maltti valttia. Kaikenlainen hätiköimeinen on turhaa.

• Espoossa

Mulla on krassit olleet parvekelaatikoissa (siis ulkona parvekkeella) yli viikon. Hyvin voivat. Ei krassi minusta ole kylmänarka. Sehän kukkii vielä syyskylmilläkin.

• Siemenpussin kyljestäkin lu...
        Espoossa kirjoitti:

Mulla on krassit olleet parvekelaatikoissa (siis ulkona parvekkeella) yli viikon. Hyvin voivat. Ei krassi minusta ole kylmänarka. Sehän kukkii vielä syyskylmilläkin.

Krassi on hyvin hallan arka, enkä minä laittaisi niitä ulos vielä, vaikka asun Espoota etelämpänä.

Kannattaisi sinunkin nostaa yöksi sisälle,
        ettet joudu kylvämään siemeniäsi uudelleen.

Päivisin krassit voivat jo ulkoilla, mutta ehdottomasti yöksi sisään.

• espoossa
        Siemenpussin kyljestäkin lu... kirjoitti:

Krassi on hyvin hallan arka, enkä minä laittaisi niitä ulos vielä, vaikka asun Espoota etelämpänä.

Kannattaisi sinunkin nostaa yöksi sisälle,
        ettet joudu kylvämään siemeniäsi uudelleen.

Päivisin krassit voivat jo ulkoilla, mutta ehdottomasti yöksi sisään.

ja rehottavat mahtavasti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5529
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      95
      4461
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      375
      2644
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      73
      1177
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      334
      1062
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      873
    7. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      853
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      836
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      106
      817
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      799
    Aihe