Keskittymisen

merkitys.

pokerissa.

Luulin aiemmin että minun tulee vain vilkuilla taskukortit ja niiden perusteella päättää suoraviivaisesti lähtekö jakoon vai ei.
Jos en lähtenyt, saatoin jatkaa taas lehden selaamista, nettisurffailua taikka tv n tuijottamista.

Sittenkun osui niin pelasin jaon mahdollisimman nopeasti jotta saatoin jatkaa "muita touhuja".

Tuolla suoraviivaisella välinpitämättömällä pelillä pysyin aavistuksen verran plussan puolella.

Nyt kun n. 50% leivästäni tulee pokerista on ollut pakko muuttaa tapojaan ja koettaa kehittyä.

Ja tulosta on tullut ihan toiseen malliin!
Aiemmalla tyylillä olin turnauksissa palkintosijoilla about 1/20 turneessa.
Nykyisin n. 1/5 turnauksessa.

Mitäkö tein? Luin muutamien huppupelaajien oppeja ja uskoin lopulta että häiriötekijät on minimoitava pelin aikana, ja peliä on jo siihen valmistautuminen hyvine yöunineen ja ruokavalioineen. Lenkkeily, kuntosali yms. pistää lisäksi myös pääkopan toimimaan paremmin.

Pelin "lukutaitoni" on näiden pikku asioiden jälkeen parantunut 100%. Tiedän tasan tarkkaan mitä pöydässä tapahtuu ja miksi. Ainoat asiat jotka voivat pilata oman pelini enää ovat huono tuuri (jolle ei joskus voi mitään), tilttaaminen ärsytyksen vuoksi sekä "jäätyminen".

Tiltistä ja jäätymisestä kun pääsen eroon niin vapise Antonius.)

11

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmeisesti huono pelaaja

      Minkäs teet, kun ei kortti osu? Bluffeja toki teen harvoin ja harkiten, mutta esimerkiksi eilen putosin turnauksesta QQ:lla, kun eräs "Any Ace Donk" esitti parasta peliään. Korotin pre-flopissa 25% stackistani ja vihu uudelleen korotti. Työnsi siinä vaiheessa merkit keskelle ja kaveri maksoi sekuntiakaan miettimättä hieman isommalla stackillaan. Kas kummaa, kun se ässä sieltä tuli. Ihmettelen vaan, että miten tollaiset hönöt pääsee turnauksen kolmannelle tunnille ja miten joku voi edes maksaa tuollaisen korotuksen ässä-ysillä eri maata? Kai mun olis sitten pitänyt keskittyä ja limpata ilman korotuksia, kun näitä ässäpelureita on joka helvetin paikassa ja aina.

      • The Rat

        Sitä voi sitten miettiä, onko QQ sellainen käsi jolla kannattaa työntää nappulat keskelle PF... Vastausta ei voi tietää, tuntematta niitä vastapelaajia, mutta jos siellä on tuollaisia vastassa, niin yhtään isommassa pöydässä et kyllä mitenkään kovin suuri ennakkosuosikki ole...


      • bäääd biit

        No limit -pöytä.

        Mulla AA. Korotan alkupositiosta 10 x BB. Kaikki kippaavat yhtä lukuun ottamatta.

        Floppi Q 5 3 rainbow.

        Betsaan 30 % stackista. Vihu reissaa. Vedän all-in. Vihu katsoo.

        Vihu kääntää kortit ja näyttää Q 9 offsuit.

        Turn Q, river jotain mitäänsanomatonta.

        Vihu vei potin kolmella akalla. Ei siinä mitään, mutta hieman ihmetyttää että kuka helvetti maksaa 10 x BB Q 9 offsuitilla???


      • ilmeisesti huono pelaaja
        The Rat kirjoitti:

        Sitä voi sitten miettiä, onko QQ sellainen käsi jolla kannattaa työntää nappulat keskelle PF... Vastausta ei voi tietää, tuntematta niitä vastapelaajia, mutta jos siellä on tuollaisia vastassa, niin yhtään isommassa pöydässä et kyllä mitenkään kovin suuri ennakkosuosikki ole...

        Olin kuitenkin seurannut kyseisen pässin peliä jo jonkin aikaa ja tein huomion, että lähtee periaatteessa millä tahansa taskukorteilla mukaan pottiin, siksi löin lujaa, kun TIESIN, ettei kyseisellä pässillä ole mitään pikkuparia ihmeellisempää, jos sitäkään. Oikeassahan olinkin, mutta sitä en vieläkään tajua, että miten helvetissä joku maksaa mitään korotusta Ax offarailla ylipäätäänkään? Itse kippaan A7o suosiolla, enkä edes yritä päästä katsomaan flopin osumista edes BB maksulla.

        Pointti oli, että vaikka tein keskittyneesti huomioita vihuista ja löin oikeaa pelaajaa vastaan ennakkosuosikkina merkit keskelle, niin tämä tuurihaukka sai sen ässänsä. Keskity siinä sitten..


      • hävisin QQ:lle

        Päätin alkaa pelaamaan isompia pelejä. Niissä jaksaa keskittyä peliin paremmin, kun palkinnotkin on suuremmat. Lähdin 110 euron turnaukseen. Mutta tipuin jo alkutaipaleella heti ekassa. Aikasesta korotettiin 70 ja keskeltä 70 ja mulla oli bb:ssä KK. Korotin 300. No ensimmäinen vastaa tietysti laittamalla all-in. Toinen kippaa. En uskonut ässiä olevan, maksoin. Vihulla QQ. Hyvä. Mutta pöytään tulee J888Q. Ei mikään yllätys. Selvähän se, että isommasta turnauksesta tippuu, ennenkuin pääsee edes vauhtiin.
        Olisiko pitänyt kipata KK, ei mielellään, koska muutenkin hyviä kortteja tulee harvoin.


      • The Rat
        ilmeisesti huono pelaaja kirjoitti:

        Olin kuitenkin seurannut kyseisen pässin peliä jo jonkin aikaa ja tein huomion, että lähtee periaatteessa millä tahansa taskukorteilla mukaan pottiin, siksi löin lujaa, kun TIESIN, ettei kyseisellä pässillä ole mitään pikkuparia ihmeellisempää, jos sitäkään. Oikeassahan olinkin, mutta sitä en vieläkään tajua, että miten helvetissä joku maksaa mitään korotusta Ax offarailla ylipäätäänkään? Itse kippaan A7o suosiolla, enkä edes yritä päästä katsomaan flopin osumista edes BB maksulla.

        Pointti oli, että vaikka tein keskittyneesti huomioita vihuista ja löin oikeaa pelaajaa vastaan ennakkosuosikkina merkit keskelle, niin tämä tuurihaukka sai sen ässänsä. Keskity siinä sitten..

        Kyllä minä lähden pienessä pöydässä katsomaan A7o:lla flopin, jos halvalla pääsee... Pelaajamäärästä riippuen vaikkei ihan halvalla pääsisikään.

        Kymmenen hengen pöydässä se nyt on melko varma tapa päästä rahoistaan eroon, mutta viiden hengen pöydässä todennäköisyys sille että sinulla on ainut ässä on aika kova, ja jos flopissa tulee toinen, olet jo aika pitkällä. :)


      • lujaa..
        ilmeisesti huono pelaaja kirjoitti:

        Olin kuitenkin seurannut kyseisen pässin peliä jo jonkin aikaa ja tein huomion, että lähtee periaatteessa millä tahansa taskukorteilla mukaan pottiin, siksi löin lujaa, kun TIESIN, ettei kyseisellä pässillä ole mitään pikkuparia ihmeellisempää, jos sitäkään. Oikeassahan olinkin, mutta sitä en vieläkään tajua, että miten helvetissä joku maksaa mitään korotusta Ax offarailla ylipäätäänkään? Itse kippaan A7o suosiolla, enkä edes yritä päästä katsomaan flopin osumista edes BB maksulla.

        Pointti oli, että vaikka tein keskittyneesti huomioita vihuista ja löin oikeaa pelaajaa vastaan ennakkosuosikkina merkit keskelle, niin tämä tuurihaukka sai sen ässänsä. Keskity siinä sitten..

        Kun pamautan nappulaa nyrkillä, niin ne uskoo paremmin, että mulla on hyvät kortit. Jos painaa vaan varovaisesti, ni ne ajattelee, että on arka ja lyö aina lujaa takaisin. Lujiin pamautuksiin en mee myöskään mukaan.


      • Ilmeisesti huono pelaaja
        The Rat kirjoitti:

        Kyllä minä lähden pienessä pöydässä katsomaan A7o:lla flopin, jos halvalla pääsee... Pelaajamäärästä riippuen vaikkei ihan halvalla pääsisikään.

        Kymmenen hengen pöydässä se nyt on melko varma tapa päästä rahoistaan eroon, mutta viiden hengen pöydässä todennäköisyys sille että sinulla on ainut ässä on aika kova, ja jos flopissa tulee toinen, olet jo aika pitkällä. :)

        Toki 6-max pöydissä tulee limpattua ässällä flopille, mutta 10 pelaajan turnauspöydissä jää kyllä suosiolla väliin, kun tuli otettua pokeriuran alkutaipaleella noillä ässä-kasi -yhdistelmillä rumasti turpaan.


      • alun ohittanut
        Ilmeisesti huono pelaaja kirjoitti:

        Toki 6-max pöydissä tulee limpattua ässällä flopille, mutta 10 pelaajan turnauspöydissä jää kyllä suosiolla väliin, kun tuli otettua pokeriuran alkutaipaleella noillä ässä-kasi -yhdistelmillä rumasti turpaan.

        Juuri minäkin olen tajunnut, ettei kannata lähtee pelaamaan näillä Ax:llä. Sentakia taisi mullekin tulla alussa käteispöydissä niin paljon köniin.


      • Näin meillä
        bäääd biit kirjoitti:

        No limit -pöytä.

        Mulla AA. Korotan alkupositiosta 10 x BB. Kaikki kippaavat yhtä lukuun ottamatta.

        Floppi Q 5 3 rainbow.

        Betsaan 30 % stackista. Vihu reissaa. Vedän all-in. Vihu katsoo.

        Vihu kääntää kortit ja näyttää Q 9 offsuit.

        Turn Q, river jotain mitäänsanomatonta.

        Vihu vei potin kolmella akalla. Ei siinä mitään, mutta hieman ihmetyttää että kuka helvetti maksaa 10 x BB Q 9 offsuitilla???

        Tottakai nämä on ikäviä mutta niitä sattuu. Kysymykseen kuka maksaa Q9 of 10xbb vastaan on että täysi aloittelija joka kokeilee peliä ja jolla ei ole mitään käsitystä mitä toisen liikkeet tarkoittaa. Hän ajattelee että anytwo voi voittaa. Muistakaa miten pelasitte itse kun ensimmäisiä kertoja texua kokeilitte flop seen paukutti 40 % ja mielessä pyöri että kyllähän floppi pitää aina katsoa jos saavat kärjen kiinni niin eivät edes osaa kuvitella että jollain on iso tasku. Sen jälkeenhän tuossa on 17% mahkut saada se käsi joka sen AA n kaataa. En tosin ymmärrä miksi lyöt AA lla 10xbb pf jos olit ensimmäinen korottaja.

        Jos ihminen pelaa ensimmäisiä kertoja ja aivan telkkarin pokeri ohjelmien mukaan niin tottakai se on pihalla ei se tiedä millä pelata tai mitä toisen lyönti tarkoittaa. Se katsoo paljon floppeja ja pelaa ne jos tulee jonkinlainen osuma tai veto. Eli välillä ne osuu tottakai eikä siinä mitään sen takia oma kassa pitää olla riittävä tasolle jolla pelaat eikun reload pöytään ja rahat takaisin. Ei sitä hyödytä murehtia että urpolla kävi tuuri.


    • et mahda mitään

      piste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2253
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1468
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1039
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe