olen opiskellut nyt yhden lukuvuoden ruotsissa hallintotieteiden kandia, mutta opetus on niin kuivaa ja tylsää ja käsittelee ruotsalaista hallintoa ja olen päättänyt että tulevaisuudessa en jaksaisi tehdä työtä sillä alalla eikä suomessakaan ehkä saisi töitä ollenkaan sellaisella tutkinnolla. olen päättänyt joko palata takaisin lukemaan tradenomiksi tai jatkaa suorittamaan kandi-tutkinto, koska suomessa on tosi vaikeaa päästä yliopistoon, joutuisi korottamaan monta vuotta jne.
jos tänne jään syksyllä joutuisi aloittamaan uudelleen koska ekan vuoden suoritukset on kesken. En siis tiedä mitä tehdä, olen ihan jumissa. onhan tietysti kandin papereilla enemmän arvoa kuin tradenomin ja kandin papereilla voi hakea masteria suorittamaan myöhemmin. Mutta en tiedä jaksanko tätä kuivaa opiskelua vielä 3vuotta lisää kun siinä ajassa voisi suorittaa traden tutkinnon ja iltaisin ehkä korotella.
masentaa ja tuntuu että on taas vuosi hukassa.
Mihin siis voi hakea kandin tutkinnolla suomessa? kelpaako se suomessa jatko-opinnoissa ( maisteri ) ja mihin sitä voi jatkaa?
hallintotieteet
-miiku
1
514
Vastaukset
- ottaa yhteyttä
jonkun suomalaisen yliopiston opintoneuvojaan/assistenttiin ja kysellä korvaavuuksista ja vastaavuuksista tarkemmin. Suomessahan hallintotieteitä voi suorittaa myös avoimessa yliopistossa (jos "pelkäät", ettet pääse pääsykokeitten kautta sisälle).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144370
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262610Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062255Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341890- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291572Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204