Terve kaikille, harkitsen ryhtymistä kiinteisön osaomistajaksi. Haluaisin kuulla hyviä ja huonoja kokemuksia tähän leikkiin ryhtyneiltä. Tuleva osaomistajat juhlallisesti vakuttaa että kyllä he osallistuvat kinteistöjen kunnostukseen, ylläpitoon ja muuhun vähintään yhtäpaljon kuin mekin.
Kaikkihan yleensä hyvin alkaa, mutta jos taikinassa on monta valmistajaa ja eri reseptit....?
Yhteisomistusta harkitseva
3
525
Vastaukset 3
- keksi mitään
hyvää koska lähes aina se on pakon sanelema juttu.
Kiinteistöhän koostuu sen maapohjasta, ei rakennuksista, joten omistaisitte määräosan kiinteistöstä.
Hallinnanjakosopimuksella voitte sitten keskenänne sopia mitä alueita kukin hallitsee, rakennusten hallinnasta sekä omistajien velvoitteista. Hallinnanjakosopimus tulee rekisteröidä käräjäoikeudessa ja sen tulee aina olla korkeimalla sijalla rasituksissa (vaatii pantinhaltijoiden suostumuksen). Tämän jälkeen omistajat voivat vapaasti hallita ja käyttää sopimuksessa määritettyä hallinta-aluetta. Samaten voi oman määräosan myydä toisten omistajien kantaa kuulematta koska sopimus sitoo myös uusia omistajia. Panttikirjoja voivat kaikki omistajat hankkia tarpeensa mukaisesti eivätkä muut omistajat joudu näistä vastuuseen.
Hallinnanjakosopimus on niin sitova että jopa kiinteistöveron maksulaput tulevat jokaiselle erikseen.
Em. tavalla tomittaessa ei riskiä ole, suullisia sopimuksia ei pidä koskaan tehdä!- sivusta katsova
Mummon ja ukin kuoltua isäni ja setäni perivät heidän kotitalonsa maalta joka jäi lomakäyttöön. Ainoa joka teki mökkiin liittyviä kunnossapitotöitä oli isäni. Aikansa hän jaksoi, mutta kyllästyi sitten siihen kun veljensä ei juuri vasaraa käteen ottanut. Nyt ei kukaan ylläpidä mökkiä ja ikävä on katsella kun aika vääjämättä rapistuttaa rakennuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1361937Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91887Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja178883- 60820
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37808Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47742- 73701
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö278690Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat46683Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34632