Irlis

ja 5 chihua

Moi.Olisin kiinnostunut irlannin susikoirasta ja siksi kyselisin,että miten tulisi toimeen viiden chihuahuan kanssa? Meillä oli leonbergi,joka oli aivan ihana ja kiltti luonteeltaan ja tuli hyvin toimeen chihujen kanssa.Ikävä kyllä se jouduttiin nukuttamaan viime lokakuussa 9 vuotiaana :( Olen kyllä joskus kuullut että irlikset olisivat myös erityisen kilttejä ja rauhallisia,niinkuin leonbergit.

7

1619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokoonpano?

      Irlanninsusikoirien kasvattajilta ja omistajilta sekä nettisivuilta saa parhaiten tietoa ko rodusta, jos siis itse rotu kiinnostaa eikä näyttävännäköinen lauma.

    • jotain mietintää

      Ovat kilttejä ja rauhallisia, mutta pitää päästä myös juoksemaan kuten yleensä vinttisten. Normaali lenkkivauhti ei päätä huimaa enää aikuisella koiralla, mutta kyllä chihu saa aika kipittämistä silti pistää. Ja irlis vaatii ehdottomasti enemmän kunnon juoksua ja liikuntaa kuin chihu. Eli irlistä olisi varmaan hyvä päästää vähintään juoksemaan/lenkittää enemmän kuin noita pieniä. Lisäksi miettisin pentuna irliksen isoa kömpelöä olemusta ja leikkiä pienten chihujen kanssa ettei mitään satu.

      Meillä ollut aikanaan irlislauma ja yksi pikkuterrieri. Näppärästi terrieri meni joukossa, mutta joutui kerran yhden irliksemme hyökkäyksen kohteeksi (terrieri oli vanhin narttu ja se irlis seuraavaksi) ulkoa löytyneestä naapurin kompostista lintujen levittämästä luusta. Aika haava ja tikkejä tuli. Ja tuntui että lauman arvoasteikossa kävi keikaus, terrieri oikeasti väisti irlistä. Kyseinen irlis oli todellakin rodunomainen luonteeltaan. Toinen meidän irlis muistutti sitten enemmän seurakoiraa kaikkia rakastavine ja kaiken kestävine luonteineen, ei olisi varmasti taistellut kenenkään kanssa. Varjopuolena oli sitten kyllä hösö. Eli yritän kai sanoa että irliksiäkin on paljon eri luonteisia. Luonne tuskin se ensimmäinen ongelma tulee olemaan, vaan juuri koirien erilaiset liikunnan tarpeet ja irliksen vauhti.

      • kavereita

        Mulla oli ensin kääpiöpinseri tyttö joka jäi isälleni muutettuani pois kotoa. Myöhemmin ostin itselleni Irlanninsusikoira tytön ja nämä kaksi neitiä tulivat ainakin hyvin toimeen keskenään. Pinseri pisti irliksen vähän väliin ojennukseen ja irliksellä ei ollu mitää asiaakaan mennä ennen pinseriä ruokakipolle. Toki alkuun itsekkin jännitin juuri oman irlikseni rajuja leikkejä yhdistettynä pinserin kokoon,mutta hyvin meillä ainakin meni.


    • Pikc

      Irlikset ovat yleensä todella ystävällisiä ja rauhallisia. Tarvitsevat kyllä ulkoilutusta paljon. Mutta kilttejä ovat!! :D

      • että mitenhän

        onnistuisi tosiaan jos ottaisin chihuahuan irlanninsusikoirauroksen kaveriksi. pitääkö vahtia koko ajan ettei irlis istu tai astu chihun päälle tai ettei muuten jää pieni jalkoihin? uskaltaako jättää koskaan kahdestaan?


      • kuusi koiraa.
        että mitenhän kirjoitti:

        onnistuisi tosiaan jos ottaisin chihuahuan irlanninsusikoirauroksen kaveriksi. pitääkö vahtia koko ajan ettei irlis istu tai astu chihun päälle tai ettei muuten jää pieni jalkoihin? uskaltaako jättää koskaan kahdestaan?

        Voi herranjestas, itse en ottaisi irlanninsusikoiraa noin pienien koirien kaveriksi, kennel kasvattaja kun olenkin. Jos joku hieman pienempi koirarotu sinulle? Irlanninsusikoirat tarvitsevat paljon liikuntaa ja tilaa, kömpelyys on huomioitava. Että mitenhän ; Minulle on käynyt noin. irlis melkein istui kettuterrierin päälle kun tämä oli pentu.

        Joku pienempi koira olisi sinulle mielestäni parempi. Rajut leikit ovat perheessäni tottuja, ja miten chihut leikkivät moisen koiran kanssa ? Pyörivät ehkä jaloissa ja jäävän alle.
        Yksi irlanninsusikoiristani hössöttää pentuja ja leikkii pienten koirien kanssa, mutta tämä musta karvakuono oli juuri joka istui kettuterrierin päälle melkein.


    • ♥ Irlis, ♥

      Sinuna ottaisin kyllä ilman muuta irliksen! Vaikka ne ovatkin suuria, ne ovat erittäin kilttejä, ja mukavia. :]
      Teille mietin että mitenhän ja kuusi koiraa. mun äidillä oli mun ja mun sisarusten ollessa 0-4-vuotiaita 3 irlistä. Itte en kyllä saanut nähdä näistä, kun erään, ja senkin kanssa sain elää vajaan vuoden. Eli tämä irlis oli todella rauhallinen, ja hyvä käytöksinen. :] Se ei välittänyt, vaikka siinä roikkui tai nyki sitä vaikka hännästä.
      Äidilläni oli vain yksi irlis, joka oli hieman itsepäinen, mutta sekin rauhallinen. :]
      Jotenka sinuna ottaisin ehdottamasti irliksen! ♥
      Saan itse 2-vuoden päästä irliksen! ♥

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe