Aihe ei ole varmaan tällä palstalla kovinkaan uusi, mutta mä ajattelin nyt kirjoittaa ja kysyä neuvoja.
Tyttäreni asuu entisen mieheni luona. Exäni meni uusiin naimisiin, ja pitkän kaunaakantamisen jälkeen sovimme exäni kanssa, että kasvatamme tyttäremme yhteishuoltajuudessa ja olemme ystäviä. Järjestely menee näin, koska minulla on arkisin omat velvoitteeni ja siellä päässä oli silloin kuitenkin kaksi hoitamassa. Järjestely vaikutti hyvältä ja toimivalta - tyttö viikot siellä, viikonloput minulla. Kaiken piti olla hyvin.
Kunnes nyt, kahden vuoden jälkeen tilanne on mennyt päin persettä.
Tyttäreni äitipuoli on juuri kuin saduista - ilkeä ja pahansuopa. Saatuaan viime kesänä pojan tämä ei ole keskittynyt mihinkään muuhun kuin poikaansa. Jos tyttäreni isä osoittaa vähänkin huomiota tytölle, äitipuolensa syyttää heti liiallisesta hemmottelemisesta. Tyttäreni sai ennen hyvää kohtelua äitipuoleltaankin, mutta ei tosiaan enää - tämä vain tyrkkii tyttöä kauemmas ja koko ajan pitäisi olla pois tieltä, ettei poikaan vain satu. Pikkuvelipuolen katsomista metrin päästäkään ei saa toteuttaa, eikä äitipuoli kiinnitä tyttöön muuten huomiota kuin tiuskimalla ja ärjymällä.
Kerran, kun eräs heidän tuttavansa tuli käymään, kun lapseni isällä oli kerrankin vapaata, tyttäreni äitipuoli suuttui ja huusi miehelle: "No jos sä et kerran anna pojalle huomiota, mä lähenkin tästä muualle. Aina mä löydän jonkun, joka tätäkin lasta hemmottelee kun sä et sitä ikinä tee." Vaikka exäni yrittää vain olla töissä, elättää lapsensa ja ottaa kaikki perheessä tasapuolisesti huomioon.
Tämä ilkeä nainen on mennyt jopa niin pitkälle, että on valehdellut minun soittaneen hänelle aamuyöllä tytön ollessa luonani ja sanonut, että tytön ei tarvitse enää tulla kylään luokseni. Tällä hän sai melkein uuden riidan aikaan minun ja lapseni isän välillä. Olin melkein jo katkaista ystävyyssuhteeni tähän naiseen siihen paikkaan, mutta ajattelin kuitenkin pitää mölyt mahassani ja ajatella, että tämä on ehkä ollut vain väsynyt tai jotain. Tekstikin olisi ollut sen verran rankkaa kuultavaa, etten viitsi sitä edes mielessäni toistaa.
Tämän jälkeen yrittäessäni saada exääni kiinni tytön viikonloppuvierailun tiimoilta. Koska tämä ei vastannut puhelimeen, soitin sitten tämän tyttäreni äitipuolen puhelimeen ja hän sanoi, että "me ollaan päätetty ettei tyttö enää tule sinne kun sä et kerran halua sitä". Vaikka en ole ikinä sanonut mitään sellaista, päinvastoin: olen hoitanut tyttäreni huolella ja rakkaudella ja viikonloput ovat kohokohtia, kun hän on luonani.
Kysyessäni tuosta päätöksestä lapseni isältä, ei hän ollut oman tietonsa mukaan sopinut kenenkään kanssa mitään tuollaista, ja niin tyttö pääsikin luokseni.
En ymmärrä, miksi emme voisi elää sovussa ja hoitaa sovitut hommat kunnialla. Minä en ole tehnyt mitään, mistä tuon naisen olisi saanut ärsyyntymään. En ole myöskään uhka exäni ja hänen suhteelle, koska olen jo pitkään seurustellut vakavasti uuden miehen kanssa enkä halua ketään muita kuin hänet.
En tajua, miksi tämä on hänen puoleltaan niin vaikeaa. Valehtelua, helvetinmoista venkslaamista ja kaikkea! Jos vielä jotain tällaista tulee, on pakko näyttää hänelle rajat vaikka väkisin: hän ei ole lapseni huoltaja, joten hän ei päätä tytärtäni koskevista asioista. Vain minä ja lapseni isä voimme tehdä sen. Miehen kanssa ei ole ollut lapseni hoito-, ja huoltajuuskysymyksissä mitään ongelmia.
Äitini sanoin: "Eihän se nainen halua muutenkaan tyttöä hoitaa. Koko ajan tyrkkäämässä johonkin hoitoon ja pois silmistä". Miksi siis tämä ilkeä äitipuoli haluaa lyödä kiilaa minun ja tyttäreni väliin? En käsitä tästä hommasta nyt yhtään mitään ja koko ajan saa olla pelkäämässä, mitä ilkeyksiä se keksii seuraavaksi. Ei jaksaisi koko ajan selittää asioita siten miten ne oikeasti ovat, vain siksi, että toinen on saanut päähänsä olla ilkeä.
En tajua.
Jos teillä on jotain vinkkejä, niin antakaa niitä. Mä alan olla aika väsynyt tähän tilanteeseen.
Ilkeä äitipuoli
25
4169
Vastaukset
- ikävälle
Sinä olet lapsen äiti ja sinulla on oikeus vaatia, että lastasi kohdellaan hyvin ja hänellä on hyvä olla.
Olen itsekin äitipuoli, mutta en tunne kyllä lainkaan sympatiaa sinun tyttäresi äitipuolta kohtaan. Kerroit hänen muuttuneen saatuaan lapsen, olisiko hänellä kenties jonkinlaista masennusta?
Mutta en voi ymmärtää yhdenkään äitipuolen motiivia sille, että haluaa vahingoittaa lapsen ja tämän vanhempien välejä, huh huh sentään.- jokuvaa
mikä voi olla tärkeämpää kuin oma lapsi? Miks ei sulla..?
- ..............
kuulostaa tosiaan siltä, että äitipuoli on masentunut ja ainankin väsynyt. en puolustele häntä, koska hän käyttäytyy lasta ja sinua kohtaan todella törkeästi. mutta kun kirjoitit, että hän ei päätä tytärtäni koskevista asioista. se on totta, mutta hän on lapsesi arkipäivässä tiiviisti mukana ja näin vastuullinen hänestä. jos äitipuolelle ei jää sitä omaa aikaa. vaan hän on oman lapsensa kanssa koko ajan ja hoitaa isomman lapsen myös ja jos isä ei huomioi äitiä. jos äiti tuntee sinun saavan mieheltään enemmän huomiota kun hän. siinä voi olla paljon asioita ja todella tyhmiäkin asioita, mutta hänelle tärkeitä.
siksi suosittelen pöydän eteen istumista koko porukalla, ennen kun olette kaikki toistenne kimpussa.- Cittie**
.. eipä jää paljoa omaa aikaa minullekaan, arkihommat ja parisuhde vaativat osansa, mutta olen aina valmis antamaan täyden huomion tyttärelleni. Ymmärrän, miltä äitipuolesta tuntuu jos tällä on synnytyksen jälkeistä masennusta tai jotain. Se voikin olla syynä. Mustasukkaisuus pojasta on myös jollain tavalla ymmärrettävää, mutta itse en tunne lainkaan pahoja fiiliksiä jos exäni osoittaa myös pojalleen huomiota tyttäreni ohella. Onhan heidän molempien saatava rakkautta.
Nyt tämä äitipuoli uhkailee exääni jatkuvasti erolla, koska "tää kuvittelee että se voi vaan mennä ja se on valjastanu mut lapsenhoitajaksi". Täytyy tosiaan istuttaa tämä ilkeä nainen pöydän ääreen ja puhua asiat halki. Tää homma ei mene näin, että se saa haukkua kaikkia ja kaikki silittelee vain sen päätä, vaikka sillä olisi miten masennusta. Kyllä tietyn käytöksen ymmärtää jos masennusta on, mutta ei sitä tarvitse muihin ihmisiin purkaa, vaikka helposti masennuksessa voi käydäkin niin.
Se jostain syystä luulee olevansa ainoa, jolla on päivät täynnä ja raskas aikataulu. Itse kullakin on, mutta vastaan omista asioistani parhaani mukaan enkä jaksa valittaa joka käänteessä. Meilläkin on mies paljon töissä, eikä tulisi mieleenikään inistä siitä. Jos olisikin monta lasta, ei tulisi itselläni mieleenkään valittaa siitä, että exäni antaa huomiota pojalleenkin.
Onpas sekavaa. - mieleeni
Cittie** kirjoitti:
.. eipä jää paljoa omaa aikaa minullekaan, arkihommat ja parisuhde vaativat osansa, mutta olen aina valmis antamaan täyden huomion tyttärelleni. Ymmärrän, miltä äitipuolesta tuntuu jos tällä on synnytyksen jälkeistä masennusta tai jotain. Se voikin olla syynä. Mustasukkaisuus pojasta on myös jollain tavalla ymmärrettävää, mutta itse en tunne lainkaan pahoja fiiliksiä jos exäni osoittaa myös pojalleen huomiota tyttäreni ohella. Onhan heidän molempien saatava rakkautta.
Nyt tämä äitipuoli uhkailee exääni jatkuvasti erolla, koska "tää kuvittelee että se voi vaan mennä ja se on valjastanu mut lapsenhoitajaksi". Täytyy tosiaan istuttaa tämä ilkeä nainen pöydän ääreen ja puhua asiat halki. Tää homma ei mene näin, että se saa haukkua kaikkia ja kaikki silittelee vain sen päätä, vaikka sillä olisi miten masennusta. Kyllä tietyn käytöksen ymmärtää jos masennusta on, mutta ei sitä tarvitse muihin ihmisiin purkaa, vaikka helposti masennuksessa voi käydäkin niin.
Se jostain syystä luulee olevansa ainoa, jolla on päivät täynnä ja raskas aikataulu. Itse kullakin on, mutta vastaan omista asioistani parhaani mukaan enkä jaksa valittaa joka käänteessä. Meilläkin on mies paljon töissä, eikä tulisi mieleenikään inistä siitä. Jos olisikin monta lasta, ei tulisi itselläni mieleenkään valittaa siitä, että exäni antaa huomiota pojalleenkin.
Onpas sekavaa.Miksei lapsesi sitten voisi asua sinun luonasi.Lapselle ei varmasti ole hyväksi,jos tuntee itsensä syrjityksi ja olevansa tiellä.
- Cittie**
mieleeni kirjoitti:
Miksei lapsesi sitten voisi asua sinun luonasi.Lapselle ei varmasti ole hyväksi,jos tuntee itsensä syrjityksi ja olevansa tiellä.
Mä en oikein tiedä, mitä lapseni isä tuohon sanoisi. Ei tee myöskään tytölle hyvää, jos sitä jatkuvasti tyrkitään asuinpaikasta toiseen. Haluaisin tytön kyllä luokseni, olenkin harkinnut että ehdottaisin kyseistä asiaa tytön isälle. Tiedä sitten, miten se menisi - luultavasti se kuitenkin olisi viikot siellä ja viikonloput täällä, johtuen eriävistä aikatauluista.
Saas nähdä taas tänään, miten sujuu, kun vien tytön takaisin. Tytön isä on lomalla, ja vähän luulen että äitipuoli silkkaa ilkeyttään keksii taas valheita "se halus päästä tytöstä nopeasti eroon kun toi sen jo kolmelta" (mulla on yksi pakollinen työjuttu joka on pakko hoitaa huomiseksi) ja ties mitä paskaa. Ei jaksaisi olla koko ajan valheita oikomassa, kun en edes tiedä, kumpaa lapsen isä uskoo ennemmin - omaa vaimoaan vai mua.
Tätä ei jaksaisi pirullakaan tätä tilannetta. - ole mitään
Cittie** kirjoitti:
Mä en oikein tiedä, mitä lapseni isä tuohon sanoisi. Ei tee myöskään tytölle hyvää, jos sitä jatkuvasti tyrkitään asuinpaikasta toiseen. Haluaisin tytön kyllä luokseni, olenkin harkinnut että ehdottaisin kyseistä asiaa tytön isälle. Tiedä sitten, miten se menisi - luultavasti se kuitenkin olisi viikot siellä ja viikonloput täällä, johtuen eriävistä aikatauluista.
Saas nähdä taas tänään, miten sujuu, kun vien tytön takaisin. Tytön isä on lomalla, ja vähän luulen että äitipuoli silkkaa ilkeyttään keksii taas valheita "se halus päästä tytöstä nopeasti eroon kun toi sen jo kolmelta" (mulla on yksi pakollinen työjuttu joka on pakko hoitaa huomiseksi) ja ties mitä paskaa. Ei jaksaisi olla koko ajan valheita oikomassa, kun en edes tiedä, kumpaa lapsen isä uskoo ennemmin - omaa vaimoaan vai mua.
Tätä ei jaksaisi pirullakaan tätä tilannetta.hoitovastuuta lapsestasi. Näin se vaan on. Vai missä toisin sanotaan?
Sinä ja exäsi olette yhdessä vastuussa lapsestanne. Uusi vaimo vaan omasta lapsestaan. Miten se on exien niin mahdotonta ymmärtää? Sulla tuntuu itsellä työ menneen oman lapsen edelle. Miksi et etsi muuta työtä ja ota lastasi luoksesi asumaan?
Oma lapsi on aina rakkain. Niin se on tälle äitipuolellekin ihan samalla tavalla kuin sinulle.
Tasapuolisesti täytyy KAIKKIA lapsia kohdella, mutta se riittää. - ************
ole mitään kirjoitti:
hoitovastuuta lapsestasi. Näin se vaan on. Vai missä toisin sanotaan?
Sinä ja exäsi olette yhdessä vastuussa lapsestanne. Uusi vaimo vaan omasta lapsestaan. Miten se on exien niin mahdotonta ymmärtää? Sulla tuntuu itsellä työ menneen oman lapsen edelle. Miksi et etsi muuta työtä ja ota lastasi luoksesi asumaan?
Oma lapsi on aina rakkain. Niin se on tälle äitipuolellekin ihan samalla tavalla kuin sinulle.
Tasapuolisesti täytyy KAIKKIA lapsia kohdella, mutta se riittää.Jokaisella on tietysti oma näkemyksensä asioista, mutta itse en ymmärrä sitä, miksi joillekin se pelkkä biologinen vanhemmuus on ainut syy antaa lapselle hoivaa ja rakkautta, eikä sydämessä riitä tilaa puolison lapsille. Ilmeisesti tälläiset ihmiset eivät koskaan kykenisi esim. adoptoimaan, koska lapsi ei olisi ns. oma. Meilläkin on uusperhe, johon kuuluu sekä minun, että miehen lapsia. Rakastan perheemme kaikkia lapsia todelle paljon, enkä tee eroa sen mukaan, kenet olen synnyttänyt ja ketä en. Koen olevani todella onnekas, että olen saanut omien lapsieni lisäksi elämääni myös mieheni ihanat lapset.
- Cittie**
ole mitään kirjoitti:
hoitovastuuta lapsestasi. Näin se vaan on. Vai missä toisin sanotaan?
Tasapuolisesti täytyy KAIKKIA lapsia kohdella, mutta se riittää.Koska niin sovittiin alunperin. Äitipuoli oli silloin todella erilainen, lämmin ja rakastava. En suinkaan aio tuota työtä tehdä koko loppuikääni, vaan olenkin jo etsimässä sellaista työtä, että voisin viettää enemmän aikaa tyttäreni kanssa.
Voi olla hankalampi löytää, mutta sitähän se joskus on.
- ihan kokonaan lukea..
mutta mutta mieleeni tuli ylihuolehtiva äippä joka on väsynyt ja synnytysmasennuksen runtelema..
esimerkiksi meillä miehen edellisistä liitoista olevat lapset on oikein tervetulleita leikkimään pikkusiskonsa kanssa:) ja lapsi nauttii toisten lasten seurasta. ehkä sinun pitäisi yrittää jutella niin äitipuolelle kun exällesi..
toki lapsen pitänee kait saada kumminkin isäänsä nähdä mukavissakin merkeissä??!!! meillä on esim niin että itse olen miehelleni jopa ehdottanut että käy jossakin edellisten liittojen lasten kanssa:) koska isompi lapsi tarttee eritavalla isän/äidin huomiota kun pieni vauva. - ehkä ilkeä äitipuoli
Vanha keskustelu mut avataan uudestaan.... itse olen yrittänyt olla äitipuoli, mut paskaa vaan tulee päälle, yrittää mitä tahansa. Joten päätin että minun talossa eletään minun tavoilla. Jos ei kelpaa niin voi mies ja lapset lähtee pois, miksi ihmisen muka täytyisi sietää omassa kodissa haukkumista ja vittuilua, jos yrittää vaan elää normaalia elämää.
Ja ketjun aloittajalle jos olet itse lapsen tehnyt miksi olet työntänyt sen isälleen jos haluat olla sen kanssa? Aina sanotaan että oma lapsi on tärkein, mutta miksi mieheni ex-vaimo halusi siitä eroon? Itse en tee ikinä lapsia koska en halua lapsia. Miksi niitä pitää väkisin tehdä ja valittaa sit. Nykypäivänä on ehkäisyt keksitty.- Väsynyt mies
Näin juuri. Tyypillinen minulle kaikki-tänne-heti-nyt asenne. Lasten vika kun ovat olemassa. Surkeatahan se on, jos ei aikuiselta naiselta minkäänlaista myötuntoa ja inhimmillisyyttä mistään löydy. Jäljelle jää vain tuo ruikuttaminen.
- Syntinen nainen
Moi kohtalotoveri,
Itse en ole useaan vuoteen asunut miesystäväni luona koska en useinkaan jaksa tämän lasta. Ja totta kai se on minun vika, ei lapsessa mitään vikaa voi olla vai voiko?
Lopullista eroa mietimme tuon tuostakin, ja syy on juuri tuo toisen "lapsellisuus" ja minun lapsellisuus. En jaksa tuota lasta, enkä halua omianikaan, tai ainakin haluan niitä päivä päivältä vähemmän.
Todella kuluttavaa hommaa... - mmmm..
Syntinen nainen kirjoitti:
Moi kohtalotoveri,
Itse en ole useaan vuoteen asunut miesystäväni luona koska en useinkaan jaksa tämän lasta. Ja totta kai se on minun vika, ei lapsessa mitään vikaa voi olla vai voiko?
Lopullista eroa mietimme tuon tuostakin, ja syy on juuri tuo toisen "lapsellisuus" ja minun lapsellisuus. En jaksa tuota lasta, enkä halua omianikaan, tai ainakin haluan niitä päivä päivältä vähemmän.
Todella kuluttavaa hommaa...Minun exäni oli sellainen että hän tahallaan laittoi vaikeaan välikäteen meidät molemmat kun sai lapsen huoltajuuden, lapsi itse ei koskaan halunnut asua isänsä kanssa, koko ajan ikävöi äitiään.
Jotenkin mies nautti kun väänsi kaiken että en mukamas kohtele lasta hyvin, mutta itse kun oli ilkeä se oli aina eri asia.
Jollei mies pysty erottamaan kahta asiaa, syy on hänen.
Ihmeellistä kun ajan mittaan pärjäsin paremmin lapsen kanssa kuin muut, hän ei sitäkään tuntunut hyväksyvän.
Minun mielestäni sinun ei tarvitsekaan jaksaa, meillä ainakin lapsi ymmärsi hyvin nuorena kun sanoin olevani väsynyt, mies taas ei hyväksynyt mitään heikkoutta.
Että et ole syntinen mitenkään.
- Väsynyt mies
Kuulostaa valitettavan tutulta. Mistä näitä naisia riittää jotka eivät voi hyväksyä puolisoidensa lapsia? Suomalaisessa ytheisuntajärjestyksessä on itsestäänselvyys, että miehet kyllä ottavat puolisoidensa aiempien liittojen hedelmät suojaansa. Mutta omalla kohdallani on erityisesti yllättänyt uuden vaimoni alati kasvava kärsimättömyys ja väsymys kaikkiin asioihin jotka koskevat minun ja vanhempien lasteni yhdessäoloa.
Joka kolmas viikonloppu kun vanhemmat lapseni pääsevät luokseni alkaa se sama ratina, etten huomioi yhteisiä lapsiamme tarpeeksi. Mistä oikein saisi maalaisjärkeä tähän hommaan? Koko uusperhe ideologia pitäisiä kieltää lailla.- välillä on hankalaa
Just uusperhe on hiukan hankala meikä meni avioon 5v takasin ja puolison lapset kävi jokatoinen vl ja hienosti suju, mutta sitte tää teinityttö riitantui mutsinsa kanssa ja muutti vallan meille.
Kaksi vuotta asuttiin niinkö kahdestaan ja sitte tuli teini taloon pysyvästi, toinen puolisoni lapsista jäi mutsinsa kanssa asuun ja kävi sen jokatoinen vl, mutta tää tyttö ei ikinä mene äidilleen viikonlopuiksi tapaa äitiään kerran viikossa tunnin ja se riittää hänelle, sano, että riitaantuu, jos ovat pitempään yhdessä.
No tulimme aluksi tytön kanssa hyvin toimeen, mutta viimeisen vuoden aikana on tullut sanomista millon mistäkin, jos jotain pyydän tekeen tai auttaan niin saan sellaisen ryöpyn niskaani ja haukut, että en enään pyydä häneltä mitään olkoon, sama juttu isälleen huutoa, mutta isä antaa olla ja sanoo et se murrosikä on tuolasta.
Tyttö nyt 16v ja laiskottelee koko kesän tietokoneen ääressä kesätöitä ei hakenut kun ei huvittanut.
Usein illat riekkuu kaupungilla kavereitten kans, mutta hyvissä ajoin kotiutuu siinä ei mitään ongelmaa.
Tyttö on voimakastahtoinen tahtonainen ei hevillä anna periksi.
Poika taas joviaali kiltti 18v jokanaisen vävyehdokas ,mukava kaveri, no kyllä tytön kanssakin toimeen tullaan, kun ei puutu hänen tekemisiinsä liikaa ja ei pyydä mihinkään töihin.
Minulla kaksi lasta ,jotka jo aikuisia opiskelijoita asuvat omillaan. - nfejufne
välillä on hankalaa kirjoitti:
Just uusperhe on hiukan hankala meikä meni avioon 5v takasin ja puolison lapset kävi jokatoinen vl ja hienosti suju, mutta sitte tää teinityttö riitantui mutsinsa kanssa ja muutti vallan meille.
Kaksi vuotta asuttiin niinkö kahdestaan ja sitte tuli teini taloon pysyvästi, toinen puolisoni lapsista jäi mutsinsa kanssa asuun ja kävi sen jokatoinen vl, mutta tää tyttö ei ikinä mene äidilleen viikonlopuiksi tapaa äitiään kerran viikossa tunnin ja se riittää hänelle, sano, että riitaantuu, jos ovat pitempään yhdessä.
No tulimme aluksi tytön kanssa hyvin toimeen, mutta viimeisen vuoden aikana on tullut sanomista millon mistäkin, jos jotain pyydän tekeen tai auttaan niin saan sellaisen ryöpyn niskaani ja haukut, että en enään pyydä häneltä mitään olkoon, sama juttu isälleen huutoa, mutta isä antaa olla ja sanoo et se murrosikä on tuolasta.
Tyttö nyt 16v ja laiskottelee koko kesän tietokoneen ääressä kesätöitä ei hakenut kun ei huvittanut.
Usein illat riekkuu kaupungilla kavereitten kans, mutta hyvissä ajoin kotiutuu siinä ei mitään ongelmaa.
Poika taas joviaali kiltti 18v jokanaisen vävyehdokas ,mukava kaveri, no kyllä tytön kanssakin toimeen tullaan, kun ei puutu hänen tekemisiinsä liikaa ja ei pyydä mihinkään töihin.
Minulla kaksi lasta ,jotka jo aikuisia opiskelijoita asuvat omillaan.Tyttö kuulostaa ihan normaalilta teiniltä. Ja tottakai hän kiukuttelee sinulle, sinähän olet siinä lähellä häntä jatkuvasti, enemmän läsnä kuin oma äitinsä. Tiedätkös, että kiukuttelu ja oman tahdon osoittaminen on luottamusosoitus? :)
Minun mieheni lasten äiti hylkäsi lapsensa, kun lapset olivat pieniä. Äiti lähti maailmalle "etsimään itseään" ja sille tielle jäi, eikä halua olla enää tekemisissä lastensa kanssa. Minä olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta, ja hänen teini-ikäinen tyttärensä äksyilee minulle tuon tuosta. Paiskoo ovia, huutaa, haukkuu. Mutta illalla, kun pöly on laskeutunut, hän tulee syliin, pyytää anteeksi, kysyy, katsottaisko yhdessä elokuvaa. Ja minä annan anteeksi, olen hänen tukenaan ja rakastan, sillä tämä tyttö on sisimmässään pieni ja kaipaa äitiä, jota hänellä ei ole ollut ja jota tuskin enää tunnistaisi. Pidän sen mielessäni joka päivä, muistutan itseäni, että nämä lapset ovat kokeneet hylkäyksistä julmimman, sellainen jättää arvet jokaiseen. - kaipaan puolisoani
välillä on hankalaa kirjoitti:
Minulla kaksi lasta ,jotka jo aikuisia opiskelijoita asuvat omillaan.Meillä melkeen vastaava juttu, myös tyttö, joka ei käy ollenkaan äitinsä luona suuttui aikoinaan äidilleen, kun äidin poikakaveri ei miellyttänyt häntä, nyt tuota poikakaveria ei enään ole, mutta silti tyttö ei käy äitinsä luona.
Minä ainakin kaipaan joskus sitä kaksinoloa puolisoni kanssa, edes kerran kuussa, se on sitte järjestettävä niin, että lähdetään jonnekin ja ollaan yötä jossain hotellissa tai laivareissu. Aina sekään ei käy ,kun tyttö haluu myös mukaan.
Tytölle on tehtävä ruoat aina siksi viikonlopuksi, kun ei mene äidilleen edes syömään, äiti asuu yksin kilometrin päässä, ja kaipaa tytärtään.Tyttö täyttää ensikuussa16v eikä ole kiinnostunut mistään istuu kotona netissä ja lukee paljon kirjoja kavereita ei käy tapaamassa, eikä häntä käy kukaan kaveri tapaamassa tyttö viihtyy erinomaisesti yksinkin. - UusioperheHuoh
Puolison lapset ovat vieraan naisen lapsia. Ei niitä voi rakastaa kuten omia. Enemmän ne ovat häiriöksi ja v*tuttavat. Olen samaa mieltä, uusioperheitä ei pitäisi olla. Tehkää nyt hyvät ihmiset lapsia vasta kun olette varmoja, että kyseessä on oikea puoliso lapsen tekoon. Pitääkö sitä kaikkien typeryksien kanssa mennä lisääntymään? Ei tulisi mieleenkään alkaa hyysätä joitain vieraan naisen pentuja. Huoh...
- cvgbmhj,k.
UusioperheHuoh kirjoitti:
Puolison lapset ovat vieraan naisen lapsia. Ei niitä voi rakastaa kuten omia. Enemmän ne ovat häiriöksi ja v*tuttavat. Olen samaa mieltä, uusioperheitä ei pitäisi olla. Tehkää nyt hyvät ihmiset lapsia vasta kun olette varmoja, että kyseessä on oikea puoliso lapsen tekoon. Pitääkö sitä kaikkien typeryksien kanssa mennä lisääntymään? Ei tulisi mieleenkään alkaa hyysätä joitain vieraan naisen pentuja. Huoh...
Opettele nyt pelle vaikka termistö ensin oikein. Ja jos sinua lapset vi***tuttavat niin omapa on häpeesi.
Itse rakastan mieheni lapsia, mutta minulla sykkiikin rinnassa sydän eikä vaan joku musta möykky! - Syntinen nainen
UusioperheHuoh kirjoitti:
Ensimmäisiin lauseisiin sanoisin, että amen. Vaikken todellakaan haluaisi olla samaa mieltä siitä, mutta kun joka päivä kokee sitä mitä kokee niin ei voi muuta.
Minulla ei ole omia lapsia, ainoastaan miesystävän lapsi. Sen sijaan suvussani on useita lapsia, joihin koen aivan erilaista kiintymystä kuin miesystäväni lapseen.
Siitä syystä olen aivan varma, ettei ainakaan minulta onnistu tämän lapsipuolen rakastaminen. Niin raastavan harmillista kuin se onkin. - Syntinen nainen
cvgbmhj,k. kirjoitti:
Opettele nyt pelle vaikka termistö ensin oikein. Ja jos sinua lapset vi***tuttavat niin omapa on häpeesi.
Itse rakastan mieheni lapsia, mutta minulla sykkiikin rinnassa sydän eikä vaan joku musta möykky!Väittäisin, että ihmisellekin on täysin luonnollista vierastaa toisen naisen lapsia. Jos yhtään katselee Avaraa luontoa tai muita eläindokkareita niin huomaa, että millä tahansa eläinlajilla homma on juuri samalla tavalla.
Ihmiselle on vain kunnia-asia yrittää parhaansa mukaan esittää rakastavaa ja välittävää sijaisemoa tms. miehensä lapselle.
Itse koen sen kovin vaikeaksi, mutta en juuri voi siitä ääneen puhua, koska tiedän että tässä yhteiskunnassa minut leimattaisiin sydämettömäksi.
- Poikkipino
Lapset on ihan yhtä paljon isän kuin äidinkin. Tytön isän pitäisi panna akkansa pihalle, kun kohtelee kaltoin lasta, josta hän on osaltaan vastuussa. Mieshän se on tilanteen järjestänyt valitsemalla akkansa ja lisääntymällä toistamiseen. Hyi mitä meininkiä.
- akka pihalle! Kyllä
Ainakin ap on hyvin yrittänyt pilata miehen exän ja lasten välit, Minusta on anteeksiantamatonta, että mies hyväksyy uusion moisen käytöksen. Tai sitten mies ei tiedä asiasta mitään. Monesti uusiot puuhastelee selän takana, jottei se oma osuus näy, vaan annetaan ymmärtää että miehen exä ja lapset ovat hulluja. Pelkoa ja sairasta toimntaa. Kostohan tuossa on kyseessä, kun uusion oma elämä on karrella niin täytyy kostaa se täysin viattomille ihmisille, silloinhan se parhaalta tuntuukin.
- Teini jo aikuinen
Että aloitus oli sitten vuodelta 2008!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?692519Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U842404Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut172140Purralla luistaa hihna isolla pyörällä
Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä441801Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai871755Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin1171707Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä2581615Mitä koululla tapahtui?
Onks kellää mitää vinkkilöit miks helikopteria tarvittii vuoksenniskan koulul https://www.is.fi/kotimaa/art-200001193287251067Persuilla kannatusromahdus - enää 13,5%.
Ylen tuorein puolueiden kannatusmittaus kertoo, että persujen kannatus on enää 13,5 prosenttiyksikköä. Kepu on mennyt he3241005Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si9887