Hei!
Miten saan vuoristomännystä otettua uuden alun ku haluaisin levittää muuallekin pihalle?
Miten onnistuu siirto,puu on jo aika suuri,n.3 metriä kanttiisa,taitaa kuolla jos yrittää siirtää?
vuoristomänty
5
4169
Vastaukset
- niin***
Vuorimäntyä lisätään siemenistä. Eli ottamalla siemeniä ja sitten viljemällä niitä niin saat uusia taimia aikanaa. Saattaa olla, että kasvupistettä kloonaamalla voi lisätä myöskin, mutta se kikka ei ole jokapojan konsteja.
Isonkin puun voi siirtää, mutta se vaatii oikeaa ajankohtaa ja/tai tonnimäärältään isoja koneita.Puu ei huomaa suuresti jos siirrät sen viiden kuution maapaakulla rikkomatta sen juuria. Onko se järkevää tai edes kustannustehokasta niin maksajahan sen määrittelee.Esivalmistelutkin ottavat osansa kunstannuksista. -Onnistuu kyllä.- Töyhtis
Siis helpoimmn ja nopeimmin saat vuorimännyn uuden alun ostamalla sen taimikaupasta muutamalla eurolla. Itse asiassa vuorimännyn juuristo ei ole iso, siirto voi onnistuakin ihan lapion ja lihasvoiman avulla, mutta pensas kärsii siirrosta ja saattaapi kuivattaa oksiaan, eikä välttämättä enää ole sitten niin kaunis ja tuuhea.
- avuton 2
Töyhtis kirjoitti:
Siis helpoimmn ja nopeimmin saat vuorimännyn uuden alun ostamalla sen taimikaupasta muutamalla eurolla. Itse asiassa vuorimännyn juuristo ei ole iso, siirto voi onnistuakin ihan lapion ja lihasvoiman avulla, mutta pensas kärsii siirrosta ja saattaapi kuivattaa oksiaan, eikä välttämättä enää ole sitten niin kaunis ja tuuhea.
Kiitos!
- sepuhakka
avuton 2 kirjoitti:
Kiitos!
ken tietää mistä johtuu vuoristomännyn ruosteen punertavat oksat ?
puiita on vierekkäin kolme josta pienin "punertaa eniten". puut ovat alle 10 vuoden ikäisiä.
- ämpyli
niissä on jonkin sorttinen sieni jos on oranssiin vivahtava väri, itselläni oli n. 5v. sitten samaa vikaa ,hävitin värilliset heti ja muut pelastui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569