Miksi verenpainelääke määrätään yleensä otettavaksi aamulla?
Itsellä verenpainelääke/verenpaineen lasku aiheuttaa pientä "huippausta" työtilanteissa esimerkiksi kyykystä ylösnoustessa.
Eikö verenpaine voisi olla hiukan korkeampi päivällä kun on paljon aktiivisuutta ja olla alhaisempi sitten illan ja yön?
Itse otan lääkkeen vastoin reseptin ohjetta vasta töistä tullessa jolloin lääkkeen teho on pienimmillään seuraavana päivänä.
Lääkkeen ottoaika
4
1915
Vastaukset
- verenpaine on
yöllä nukkuessa jo muutenkin paljon alhaisempi kuin päivällä. Mitä hyötyä sitten laskea sitä yöllistä verenpainetta vielä alemmas, ja koko päivän huidella vaarallisilla lukemilla?
- kjksdjfklsdjf
On kai se järkevämpää laskea sitä staattista korkeaa ilta/yö painetta kuin sitä tilapäistä päivä/rasituspainetta.
Olen kyllä sitä mieltä, että rasituksessa sitä verenpainetta ihan oikeasti tarvitaan jos nyt yläpaineet eivät huitele aivan mahdottomissa lukemissa. Onhan sekin vaaratekijä kun silmissä pimenee päivällä kun aamusta on lääkkeenoton vuoksi paineiden alennus tehokkaimmillaan.
- Elisama
Oletko varma että juuri verenpaineen lasku tekee sitä huippausta.
Mittaatko painetta päivisin töissä.
Tee niinkuin lääkäri on neuvonut ja ota aamusta. Siihen on monia syitä joita en tässä nyt käy erittelemään.- olen
miettinut ihan samaa. Minulla ovat juuri nämä aamuarvot korkeat. Juuri nehän kai ovat niitä vaarallisia arvoja. Miten saisi verenpainelääkkeen tehon riittämään aamuun asti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849