Moiks.
Mulla on suomenajokoira tyttönen, ikää 4 vuotta. Ongelma on siinä, että lenkille mentäessä hän jaksaa kävellä reilun kilometrin asutuksen ohi metsänreunaan, hän pysähtyy ja kieltäytyy tulemasta. Hänellä on sellainen hassu tapa pysähtyä aivan jalkojeni eteen, enkä voi kävellä astumatta hänen päälleen. :) Tahallaan ilmeisesti tekee sitä, sillä se tehoaa. Käännyn ympäri, ja tyttönen taas innokkaasti pomppien jatkaa matkaa pysähtyen joka ruohotupsua haistelemaan. Joskus hän kiltisti köpöttelee jopa 6km suuntaansa kieltäytymättä lainkaan. Mutta joskus todella matka tyssää jo metsänreunaan..
Onko kenelläkään vastaavasta käytöksestä kokemusta? Mistä voisi johtua? Koirani ei ole millään tavalla arka eikä ujo, päin vastoin todella utelias ja energinen.
Lenkkikaveri
3
494
Vastaukset
- eevert
Yleensä suomenajokoira menee mielellään kävelylenkille metsään, mikäli sillä on metsästetty. Kokeile viedä jonnekin uuteen paikkaan esim. jollekin retkipolulle.
- villi on
asutaan täällä Itä-Suomen pikkusella paikkakunnalla lähiössä. Mitään koirapuistoa yms. mahollisuuksia ei ole. Suuntia lenkille on kaksi: kirkonkylä tai metsä. Kylällepäin en mielelläni menisi koiran suuren tutustumisinnon takia, ja hänen jokakoirakohtaista haukkumistaanhan ei hirveän paljon arvosteta.. Metsälle tyttö pääsee 1-2 kertaa viikossa metsästyskausina, plus sitten jokasyksyinen metsästysreissu lappiin viikoksi.
- Mattijaakko
Koirasi pompottaa sinua minkä kerkiää.
Sen mielestä oikeat hajut ovat eri suunnassa ja haluaa sinne. Siksi se kieltäytyy tulemasta. Eli koira komentaa ja sinä tottelet kiltisti. Ei epäilystäkään, kuka teillä määrää :)
Mutta toisaalta tuolla ei ole väliä, jos koira muuten kävelee nätisti, kiskomatta ja kuuntelee sinua lenkin aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen886083Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3085397Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk523385Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123095Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1062749Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t101720Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211620Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.171608Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät331477Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1831142