Normaali kuukautiskierto?

tyhmäkysyjä

Tyhmä kysymys, mutta mua on jäänyt askarruttamaan, että jos normaali kuukautiskierto on 23-35 päivää, niin siis onko kierto normaali, jos se siis tulee joka kuukausi esim. 23-25 päivän välillä tai 30-33 päivän välillä vai että onko sekii normaalia, että joku kuukausi on väliä 23 päivää, seuraavana 30 päivää sit taas vaikka 26 päivää /27 /35? Entä lasketaanko sellainen epäsäännölliseksi, jos on vaikka 36-37 päivän kierto joku kuukausi, mutta sitten taas tuon 23-35 päivän välillä?

6

1304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaaja...

Jos kiertojen pituudet vaihtelevat 23 ja 37 päivän välillä, sanoisin sitä jo epäsäännölliseksi - sehän on jo melkein kahden viikon heitto. Sinänsähän siitä ei tietysti ole mitään ongelmaa ennen kuin siinä vaiheessa kun yrittää raskautta ja pitää arvuutella ovulaation ajankohtaa.

Itselläni kierto on vaihdellut 21-28 päivän välillä, yleisimmän pituuden ollessa 24 päivää ja pidän sitä vielä ihan säännöllisenä, koska pystyn aika hyvin arvioimaan milloin seuraavat kuukautiset alkavat. Jos kiertojen pituudet vaihtelevat kovin paljon, kannattaa tutustua kierronseurantamenetelmiin, jotta voi paremmin ennustaa ovulaation ja seuraavien kuukautisten alkamisajankohtia.

• kuutar

Itse en pidä kiertoaikasi vaihtelua kovin harvinaisena. Ainoa "haitta" on, ettet voi arvata kuukautistesi tuloa etukäteen. Kierto voi kuitenkin vaihdella reilustikin kuukausien välillä, varsinkin jos olet nuori.
        Epäsäännölliset kuukautiset saattavat toisinaan jäädä välistä tai tulla reilusti aikaisemmin.
        Tutustu omaan kehoosi, se kyllä antaa sinulle merkkejä kuukautistesi alkamisesta ja ovulaatiosta. Kun tiedät, milloin ovulaatiosi on, voit ennakoida kuukautisten alkamisajankohdan helposti. Itselläni toimii näin oikein mainiosti.

• typy921

Hei! Olen itse 21-vuotias ja minulla heittelee kierto jonkin verran kanssa:s en tiiä onko normaalia jos joskus kierto on 29-päivää ja joskus vain 25,26,27?

• viikon ero

Jos kierron pituus heittelee korkeintaan viikon, niin kierto on säännöllinen.

• typy4

okei eli mun ei pitäisi olla huolissaan? voiko myös vuodon määrä vaihdella eri kierroilla ja voiko joskus vaikka valua vaan 3 ja joskus jopa 6-päivää ?

• typy921

okei eli mun ei pitäisi olla huolissaan? voiko myös vuodon määrä vaihdella eri kierroilla ja voiko joskus vaikka valua vaan 3 ja joskus jopa 6-päivää ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe