Tyhmä kysymys, mutta mua on jäänyt askarruttamaan, että jos normaali kuukautiskierto on 23-35 päivää, niin siis onko kierto normaali, jos se siis tulee joka kuukausi esim. 23-25 päivän välillä tai 30-33 päivän välillä vai että onko sekii normaalia, että joku kuukausi on väliä 23 päivää, seuraavana 30 päivää sit taas vaikka 26 päivää /27 /35? Entä lasketaanko sellainen epäsäännölliseksi, jos on vaikka 36-37 päivän kierto joku kuukausi, mutta sitten taas tuon 23-35 päivän välillä?
Normaali kuukautiskierto?
6
1284
Vastaukset
- vastaaja...
Jos kiertojen pituudet vaihtelevat 23 ja 37 päivän välillä, sanoisin sitä jo epäsäännölliseksi - sehän on jo melkein kahden viikon heitto. Sinänsähän siitä ei tietysti ole mitään ongelmaa ennen kuin siinä vaiheessa kun yrittää raskautta ja pitää arvuutella ovulaation ajankohtaa.
Itselläni kierto on vaihdellut 21-28 päivän välillä, yleisimmän pituuden ollessa 24 päivää ja pidän sitä vielä ihan säännöllisenä, koska pystyn aika hyvin arvioimaan milloin seuraavat kuukautiset alkavat. Jos kiertojen pituudet vaihtelevat kovin paljon, kannattaa tutustua kierronseurantamenetelmiin, jotta voi paremmin ennustaa ovulaation ja seuraavien kuukautisten alkamisajankohtia.- kuutar
Itse en pidä kiertoaikasi vaihtelua kovin harvinaisena. Ainoa "haitta" on, ettet voi arvata kuukautistesi tuloa etukäteen. Kierto voi kuitenkin vaihdella reilustikin kuukausien välillä, varsinkin jos olet nuori.
Epäsäännölliset kuukautiset saattavat toisinaan jäädä välistä tai tulla reilusti aikaisemmin.
Tutustu omaan kehoosi, se kyllä antaa sinulle merkkejä kuukautistesi alkamisesta ja ovulaatiosta. Kun tiedät, milloin ovulaatiosi on, voit ennakoida kuukautisten alkamisajankohdan helposti. Itselläni toimii näin oikein mainiosti.
- typy921
Hei! Olen itse 21-vuotias ja minulla heittelee kierto jonkin verran kanssa:s en tiiä onko normaalia jos joskus kierto on 29-päivää ja joskus vain 25,26,27?
- viikon ero
Jos kierron pituus heittelee korkeintaan viikon, niin kierto on säännöllinen.
- typy4
okei eli mun ei pitäisi olla huolissaan? voiko myös vuodon määrä vaihdella eri kierroilla ja voiko joskus vaikka valua vaan 3 ja joskus jopa 6-päivää ?
- typy921
okei eli mun ei pitäisi olla huolissaan? voiko myös vuodon määrä vaihdella eri kierroilla ja voiko joskus vaikka valua vaan 3 ja joskus jopa 6-päivää ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681