Tyhmä kysymys, mutta mua on jäänyt askarruttamaan, että jos normaali kuukautiskierto on 23-35 päivää, niin siis onko kierto normaali, jos se siis tulee joka kuukausi esim. 23-25 päivän välillä tai 30-33 päivän välillä vai että onko sekii normaalia, että joku kuukausi on väliä 23 päivää, seuraavana 30 päivää sit taas vaikka 26 päivää /27 /35? Entä lasketaanko sellainen epäsäännölliseksi, jos on vaikka 36-37 päivän kierto joku kuukausi, mutta sitten taas tuon 23-35 päivän välillä?
Normaali kuukautiskierto?
6
1304
Vastaukset
- vastaaja...
Jos kiertojen pituudet vaihtelevat 23 ja 37 päivän välillä, sanoisin sitä jo epäsäännölliseksi - sehän on jo melkein kahden viikon heitto. Sinänsähän siitä ei tietysti ole mitään ongelmaa ennen kuin siinä vaiheessa kun yrittää raskautta ja pitää arvuutella ovulaation ajankohtaa.
Itselläni kierto on vaihdellut 21-28 päivän välillä, yleisimmän pituuden ollessa 24 päivää ja pidän sitä vielä ihan säännöllisenä, koska pystyn aika hyvin arvioimaan milloin seuraavat kuukautiset alkavat. Jos kiertojen pituudet vaihtelevat kovin paljon, kannattaa tutustua kierronseurantamenetelmiin, jotta voi paremmin ennustaa ovulaation ja seuraavien kuukautisten alkamisajankohtia.- kuutar
Itse en pidä kiertoaikasi vaihtelua kovin harvinaisena. Ainoa "haitta" on, ettet voi arvata kuukautistesi tuloa etukäteen. Kierto voi kuitenkin vaihdella reilustikin kuukausien välillä, varsinkin jos olet nuori.
Epäsäännölliset kuukautiset saattavat toisinaan jäädä välistä tai tulla reilusti aikaisemmin.
Tutustu omaan kehoosi, se kyllä antaa sinulle merkkejä kuukautistesi alkamisesta ja ovulaatiosta. Kun tiedät, milloin ovulaatiosi on, voit ennakoida kuukautisten alkamisajankohdan helposti. Itselläni toimii näin oikein mainiosti.
- typy921
Hei! Olen itse 21-vuotias ja minulla heittelee kierto jonkin verran kanssa:s en tiiä onko normaalia jos joskus kierto on 29-päivää ja joskus vain 25,26,27?
- viikon ero
Jos kierron pituus heittelee korkeintaan viikon, niin kierto on säännöllinen.
- typy4
okei eli mun ei pitäisi olla huolissaan? voiko myös vuodon määrä vaihdella eri kierroilla ja voiko joskus vaikka valua vaan 3 ja joskus jopa 6-päivää ?
- typy921
okei eli mun ei pitäisi olla huolissaan? voiko myös vuodon määrä vaihdella eri kierroilla ja voiko joskus vaikka valua vaan 3 ja joskus jopa 6-päivää ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197