silmä/aivosyöpä

huhji89

Voiko olla silmäsyöpä tai aivosyöpä? Olen 18-vuotias ja on ollut nyt muutaman päivän silmät kipeet ja myös pää jonkin verran. Vasemmassa silmässä likinäköisyyttä ja mulla on vanhat vahvuudet laseissa ja nämä nykyiset lasit on aivan liian huonot koska näkö on huonontunut huomattavasti. Nykyisiä laseja en käytä kuin joskus illalla, vaikka tiedän etä niitä kuuluisi käyttää koko ajan. Silmälääkäriin pitäisi mennä heti kun vaan kerkiää. Työssäni istun joka päivä ainakin 6 tuntia tietikoneen ääressä, voiko se pahentaa asiaa?
Voiko olla jotain vakavaa tämä silmäkipu?
Kiitos vastauksista!

7

3298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäpä muutakaan

kuulostaa ihan retinasyövältä johon kuolleisuus 95%, kantsii alkaa kirjottaa testamenttia ja lopettaa duunit ja käyttää jäljellä oleva elinaika omaisuuden hillittömään törsäämiseen ja velan ottamiseen, eihän kukaan karhua jo haudassa olevalta

• paikallaan

Kaikkihan on aina mahdollista, ei täällä voi tuollaiseen kantaa ottaa. Mene ihmeessä silmälääkäriin, jos huolestuttaa ja oireita. Mutta silmäkipu voi johtua niin monesta asiasta. Ja ihan viattomammistakin asioista.

Rauhoitan sinua sen verran, että itseälläni on silmässä ollut puolentoistan sentin halkaisijalta syöpäkasvain, ja se ei oireillut lainkaan kivulla. Yleensä syöpä ei aiheuta ensimmäisenä kipua. Minulla silmäsyöpä aiheutti vasta pitemmälle edettyään erilaisia näköhäiriöitä. Silmälääkärin tarkastus on kuitenkin itse kullekin ihan hyvä asia ja etenkin jos sinulla vielä on silmälasit ennestään käytössä. Jo väärän vahvuiset lasit voivat kipeyttää silmät ja aiheuttaa pääkipua. Allekirjoitan sen omalta osaltanikin. Tarvitsisin silmälasit, muttei niitä suositeta vielä hankittavaksi kun sädehoidon jälkeen muutaman vuoden ajan silmän näkökyky muuttuu koko ajan, hajasäteily tuhoaa verkkokalvoa ja näköhermoa ja kaihi etenee. Taittoviat ja muu 'vääntää' silmiä ja saa ne kipeytymään päänsäryn kera. Lasit ekana sullakin kuntoon. Aivosyöpä sitten taas näyttelee ihan muita oireita kuin silmäkipua tai lievää päänsärkyä. Ja tosiaan tietsikan tuijottelu tuntikaupalla ei tilannetta ainakaan paranna...

• Elisama

Ei ole silmäsyöpä eikä aivosyöpä aiankaan noiden oireiden ja tietojen perusteella.
      Silmälääkäriin kannattaa mennä sillä lasisi kaipaa "päivitystä" jo oireistasi päätellen.

• Elisama

Oletko tosiaan noin kieroutunut

• Finnman74

Vaihda työpaikka, sitten olet terve!

• mihiu

kiitos paljon vastauksista! paljon helpottuneempi olo :D työpaikan vaihto kyllä on mielessä ja ensiviikolla silmälääkärille! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe