sirkutus

Omistaako kukaan muu marsua joka osaa sirkuttaa? Toinen poikamarsuni sirkuttaa ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Silloin se istuu ihan paikoillaan ja pitää kovaa sirkutusta, kuin talitintti. Se on silloin kuin transsiin vajonnut. Toinenkin marsu on silloin ihan hiljaa. Tietääkö kukaan mistä käytös voi johtua?

Haluaisin vielä sanoa että kattokaa muuten ihmeessä millaista heinää syötätte marsuillenne. Palstalla on käyty valtavasti keskustelua pelleteistä mutta ei heinistä. Kaupan Best Friend - heinät ovat huonoja. Itse ostan ruohoheinän nimellä myytävää heinää. Kallista mutta laadukasta. Ennen ostin Hiekkoin tilan heinää, se oli myöskin hyvää, mutta kaupasta ei löydy sitä enää.

4

2042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsu

mulla on marsu, joka sirkuttaa, tarkotusta en tiedä, mutta ehkä noin kahden kolmen kuukauden välein. Usein sen jälkeen jos ne on kinastellu mun toisen marsun kans mutta olen kyllä kuullut muutenkin ja yleesä sirkuttaa öisin. Päivällä en oo kuullu sirkuttavan kertaakaan. Joskus on rauhottunu sen jälkeen kun oon ottanu sen syliin, mutta joskus jatkaa vielä senkin jälkeen.

• x-marsu

Marsuistani vanhin on sirkuttanut kerran, silloin kun sen kaveri kuoli ja oli jonkin aikaa ainut marsu. Sen jälkeen en ole kuullut sen sirkuttavan, en myöskään uusien marsujeni.

Sirkuttamisen syytä ei kai tiedetä, mutta yksinäisyys laukaisee monella marsulla sirkuttamisen (joko yksinäinen marsu tai yksin eri häkissä elävä marsu). Ja mitä olen lueskellut, osa marsuista on sirkuttanut säikähtämisen jälkeen ja useat marsut luultavasti vain "huvikseen". Liittyy varmasti jotenkin kommunikointiin kuitenkin (?).

Tai ehkä marsu lähettää sähkettä avaruuteen, siltä se ainakin näyttää ja kuulostaa ;D

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa kun marsu sirkuttaa?

• Anonyymi

Kuulostaa pieneltä linnulta. Meidän toinen tyttömarsuista tekee sitä välillä, saa jonkinlaisen ahdistuskohtauksen. Ekoilla kerroilla luultiin ulkoa tulevan pikkulinnun ääneksi. Marsu rauhoittuu nopeasti, kun hänen luokseen menee ja puhuu rauhoittavasti ja silloin sirkutus loppuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      336
      11654
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7926
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2920
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2238
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      152
      2168
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1636
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      53
      1084
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe