sirkutus

Omistaako kukaan muu marsua joka osaa sirkuttaa? Toinen poikamarsuni sirkuttaa ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Silloin se istuu ihan paikoillaan ja pitää kovaa sirkutusta, kuin talitintti. Se on silloin kuin transsiin vajonnut. Toinenkin marsu on silloin ihan hiljaa. Tietääkö kukaan mistä käytös voi johtua?

Haluaisin vielä sanoa että kattokaa muuten ihmeessä millaista heinää syötätte marsuillenne. Palstalla on käyty valtavasti keskustelua pelleteistä mutta ei heinistä. Kaupan Best Friend - heinät ovat huonoja. Itse ostan ruohoheinän nimellä myytävää heinää. Kallista mutta laadukasta. Ennen ostin Hiekkoin tilan heinää, se oli myöskin hyvää, mutta kaupasta ei löydy sitä enää.

4

1874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsu

mulla on marsu, joka sirkuttaa, tarkotusta en tiedä, mutta ehkä noin kahden kolmen kuukauden välein. Usein sen jälkeen jos ne on kinastellu mun toisen marsun kans mutta olen kyllä kuullut muutenkin ja yleesä sirkuttaa öisin. Päivällä en oo kuullu sirkuttavan kertaakaan. Joskus on rauhottunu sen jälkeen kun oon ottanu sen syliin, mutta joskus jatkaa vielä senkin jälkeen.

• x-marsu

Marsuistani vanhin on sirkuttanut kerran, silloin kun sen kaveri kuoli ja oli jonkin aikaa ainut marsu. Sen jälkeen en ole kuullut sen sirkuttavan, en myöskään uusien marsujeni.

Sirkuttamisen syytä ei kai tiedetä, mutta yksinäisyys laukaisee monella marsulla sirkuttamisen (joko yksinäinen marsu tai yksin eri häkissä elävä marsu). Ja mitä olen lueskellut, osa marsuista on sirkuttanut säikähtämisen jälkeen ja useat marsut luultavasti vain "huvikseen". Liittyy varmasti jotenkin kommunikointiin kuitenkin (?).

Tai ehkä marsu lähettää sähkettä avaruuteen, siltä se ainakin näyttää ja kuulostaa ;D

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa kun marsu sirkuttaa?

• Anonyymi

Kuulostaa pieneltä linnulta. Meidän toinen tyttömarsuista tekee sitä välillä, saa jonkinlaisen ahdistuskohtauksen. Ekoilla kerroilla luultiin ulkoa tulevan pikkulinnun ääneksi. Marsu rauhoittuu nopeasti, kun hänen luokseen menee ja puhuu rauhoittavasti ja silloin sirkutus loppuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      59
      3218
    2. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      151
      1718
    3. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      127
      1408
    4. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      93
      1339
    5. Nyt katsokaa ihmiset tätä Mattilan showta

Missä näette räkimistä. Katsokaa tarkkaan. Miksi iltapäivälehdet halusivat oikeudelta videon muttei julkaissetkaan sitä.
      Haapavesi
      121
      1326
    6. Kirjainleikki

Leikitään pienillä tunnisteilla. :) Montako samaa kirjainta etunimissänne on?
      Ikävä
      111
      1194
    7. Farmi-tippuja Kasper Strömman tilittää maatilan olosuhteista - Yllättävä vertaus ihmetyttää: "Me..."

Oho! Kasper Strömman on tuttu podcastista ja YouTubesta, sekä nyt Farmi Suomi -ohjelmasta. Lue lisää: https://www.suom
      Tv-sarjat
      7
      979
    8. Kansalaisaloite etenee

Eduskunta hyväksyi kansalaisaloitteen eheytyshoitojen kieltämiseksi.
      Luterilaisuus
      306
      975
    9. Taidat olla aika yksinäinen

Vieraita ei käy koskaan. Ainoa kontakti on kaupan kassa.
      Ikävä
      71
      950
    10. Muistatko mitä sanoin sulle

ihan ekaksi? Oikea nainen tietää kyllä vastauksen. m
      Ikävä
      45
      803
    Aihe