Omistaako kukaan muu marsua joka osaa sirkuttaa? Toinen poikamarsuni sirkuttaa ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Silloin se istuu ihan paikoillaan ja pitää kovaa sirkutusta, kuin talitintti. Se on silloin kuin transsiin vajonnut. Toinenkin marsu on silloin ihan hiljaa. Tietääkö kukaan mistä käytös voi johtua?
Haluaisin vielä sanoa että kattokaa muuten ihmeessä millaista heinää syötätte marsuillenne. Palstalla on käyty valtavasti keskustelua pelleteistä mutta ei heinistä. Kaupan Best Friend - heinät ovat huonoja. Itse ostan ruohoheinän nimellä myytävää heinää. Kallista mutta laadukasta. Ennen ostin Hiekkoin tilan heinää, se oli myöskin hyvää, mutta kaupasta ei löydy sitä enää.
sirkutus
4
2086
Vastaukset
- marsu
mulla on marsu, joka sirkuttaa, tarkotusta en tiedä, mutta ehkä noin kahden kolmen kuukauden välein. Usein sen jälkeen jos ne on kinastellu mun toisen marsun kans mutta olen kyllä kuullut muutenkin ja yleesä sirkuttaa öisin. Päivällä en oo kuullu sirkuttavan kertaakaan. Joskus on rauhottunu sen jälkeen kun oon ottanu sen syliin, mutta joskus jatkaa vielä senkin jälkeen.
- x-marsu
Marsuistani vanhin on sirkuttanut kerran, silloin kun sen kaveri kuoli ja oli jonkin aikaa ainut marsu. Sen jälkeen en ole kuullut sen sirkuttavan, en myöskään uusien marsujeni.
Sirkuttamisen syytä ei kai tiedetä, mutta yksinäisyys laukaisee monella marsulla sirkuttamisen (joko yksinäinen marsu tai yksin eri häkissä elävä marsu). Ja mitä olen lueskellut, osa marsuista on sirkuttanut säikähtämisen jälkeen ja useat marsut luultavasti vain "huvikseen". Liittyy varmasti jotenkin kommunikointiin kuitenkin (?).
Tai ehkä marsu lähettää sähkettä avaruuteen, siltä se ainakin näyttää ja kuulostaa ;D - Anonyymi
Mitä tarkoittaa kun marsu sirkuttaa?
- Anonyymi
Kuulostaa pieneltä linnulta. Meidän toinen tyttömarsuista tekee sitä välillä, saa jonkinlaisen ahdistuskohtauksen. Ekoilla kerroilla luultiin ulkoa tulevan pikkulinnun ääneksi. Marsu rauhoittuu nopeasti, kun hänen luokseen menee ja puhuu rauhoittavasti ja silloin sirkutus loppuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k934137- 1333629
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah853406Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392819- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361546Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141201Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140