Kalaöljykapselit ja vatsavaivat

onko muilla?

Olen käyttänyt taas koko kevätpuolen kalaöljykapseleita (välillä oli käytössä pelkästään kasvipohjaiset) ja nyt olen alkanut epäillä, että vatsani oireilee niistä. Usein tulee sellaisia kalaöljyn makuisia tuhteja röyhtäisyjä ja tuntuu närästävän herkemmin. En kuitenkaan ota noita koskaan edes tyhjään vatsaan, mutta silti saattaa tulla kapseleiden oton jälkeen pian huonompi olo.
Onko muilla kokemuksia kalaöljyn sopimattomuudesta refluksivaivaiselle?

9

2941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.potilas

Minulla oli ihan sama ongelma. Kalan makuisia röyhtäilyjä ja maha oli levoton. Käytin kuitenkin loppuun ne kapselit enkä lisää hakenut. Mielestäni ei muutenkaan tuntunut siltä että olis jotenkin parempi olo.

• :-(

Rasva (öljy) sulaa huonosti.

• omeka,,,

Monta purkillista odottaa kaapissa syöjää, lopetin kalaöljykapseleiden syönnin, niistä tuli huono olo.

Myös lohen syönnin, sekä siian ym lopetin, vaikka ovat kaloja, eivät sovi mahalleni.
      Se siitä kalojen terveellisyydestä. Toki silakka vielä maistuu, mutta eiköhän siitäkin vielä joskus vaivoja tule.

• haponestolääke

Nexium tai Lanzopratsol, ja voin syödä sekä kalaa että kalaöljykapseleita ilman närästystä ym. vatsavaivoja. Jos en käyttäisi happosalpaajaa, minulla olisi pahat vaivat vatsassa, mm. närästys. Kannattaa käydä lääkärissä ja hankkia lääke, jos vaivat pilaavat elämää..

• a.p.
        haponestolääke kirjoitti:

Nexium tai Lanzopratsol, ja voin syödä sekä kalaa että kalaöljykapseleita ilman närästystä ym. vatsavaivoja. Jos en käyttäisi happosalpaajaa, minulla olisi pahat vaivat vatsassa, mm. närästys. Kannattaa käydä lääkärissä ja hankkia lääke, jos vaivat pilaavat elämää..

Söin Lanzopratsolia aikani, mutta viime kesästä lähtien alkoi olla sellainen tunne, että ei juurikaan auta. Alkoi päinvastoin melkein pahentamaan oloa, usein sellainen tunne, kuin ruoka ei sulais enää kunnolla.
        Nexium aiheutti niin huonon olon, että sitä en voinut syödä.
        Tähystettiin viime syksynä, mutta ei löytynyt edes mitään ihmeellistä.

Mulle ei tunnu myöskään sopivan tuo lohi ym. rasvaiset kalat.

• omeka,,
        a.p. kirjoitti:

Söin Lanzopratsolia aikani, mutta viime kesästä lähtien alkoi olla sellainen tunne, että ei juurikaan auta. Alkoi päinvastoin melkein pahentamaan oloa, usein sellainen tunne, kuin ruoka ei sulais enää kunnolla.
        Nexium aiheutti niin huonon olon, että sitä en voinut syödä.
        Tähystettiin viime syksynä, mutta ei löytynyt edes mitään ihmeellistä.

Mulle ei tunnu myöskään sopivan tuo lohi ym. rasvaiset kalat.

minulla on ollut kolesteroli koholla, sehän on rasva-aineenvaihdunnan sairaus,
        siksi varmaan ei edes ns terveelliset kalatkaan sovi, ei edes omekat sun muut vastaavat aineet? Luulisin etten suinkaan ole ainoa jolle omekat ei sovi, päinvastoin, ne pahentavat vaivoja.

Lanzopratsol ei sopinut ollenkaan, tuli kovat munuaiskivut.
        Nexium oli vuosia hyvä lääke, n. 2-3 krt vuodessa. Pariin vuoteen en ole syönyt lääkkeitä, yritän syödä sellaista ettei vaivoja tule.

• refluksikurkku

Rasva (terveellinenkin) taitaapi potkia
      usein takaisinpäin ... Oletko
      kokeillut ottaa niitä tyhjään
      mahaan? Entä eri (pienemmällä) annostuksella?
      Et varmaankaan syö niitä joka päivä?

Itsellä syön pari kolme kertaa kalaöljyä
      (nestemäinen) viikossa
      (ei oireita, yksi röyhtäisy),
      rasvaista kalaa (n. 100g) aterialla pari kertaa
      viikossa, ei minkäänlaisia oireita.

• jään vatsaan?

Kokeile nestemäistä kalaöljyä
      tyhjään vatsaan. Nestemäisen annoksen
      jakaminen kahteen osaan päivän aikana
      saattaa myös auttaa.

• helokkia

Kalaöljy/ kalanrasva huonosti sulavia.
      Mites Efamol helokkiöljy??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe