Olen käyttänyt taas koko kevätpuolen kalaöljykapseleita (välillä oli käytössä pelkästään kasvipohjaiset) ja nyt olen alkanut epäillä, että vatsani oireilee niistä. Usein tulee sellaisia kalaöljyn makuisia tuhteja röyhtäisyjä ja tuntuu närästävän herkemmin. En kuitenkaan ota noita koskaan edes tyhjään vatsaan, mutta silti saattaa tulla kapseleiden oton jälkeen pian huonompi olo.
Onko muilla kokemuksia kalaöljyn sopimattomuudesta refluksivaivaiselle?
Kalaöljykapselit ja vatsavaivat
9
2941
Vastaukset
- R.potilas
Minulla oli ihan sama ongelma. Kalan makuisia röyhtäilyjä ja maha oli levoton. Käytin kuitenkin loppuun ne kapselit enkä lisää hakenut. Mielestäni ei muutenkaan tuntunut siltä että olis jotenkin parempi olo.
- :-(
Rasva (öljy) sulaa huonosti.
- omeka,,,
Monta purkillista odottaa kaapissa syöjää, lopetin kalaöljykapseleiden syönnin, niistä tuli huono olo.
Myös lohen syönnin, sekä siian ym lopetin, vaikka ovat kaloja, eivät sovi mahalleni.
Se siitä kalojen terveellisyydestä. Toki silakka vielä maistuu, mutta eiköhän siitäkin vielä joskus vaivoja tule.- haponestolääke
Nexium tai Lanzopratsol, ja voin syödä sekä kalaa että kalaöljykapseleita ilman närästystä ym. vatsavaivoja. Jos en käyttäisi happosalpaajaa, minulla olisi pahat vaivat vatsassa, mm. närästys. Kannattaa käydä lääkärissä ja hankkia lääke, jos vaivat pilaavat elämää..
- a.p.
haponestolääke kirjoitti:
Nexium tai Lanzopratsol, ja voin syödä sekä kalaa että kalaöljykapseleita ilman närästystä ym. vatsavaivoja. Jos en käyttäisi happosalpaajaa, minulla olisi pahat vaivat vatsassa, mm. närästys. Kannattaa käydä lääkärissä ja hankkia lääke, jos vaivat pilaavat elämää..
Söin Lanzopratsolia aikani, mutta viime kesästä lähtien alkoi olla sellainen tunne, että ei juurikaan auta. Alkoi päinvastoin melkein pahentamaan oloa, usein sellainen tunne, kuin ruoka ei sulais enää kunnolla.
Nexium aiheutti niin huonon olon, että sitä en voinut syödä.
Tähystettiin viime syksynä, mutta ei löytynyt edes mitään ihmeellistä.
Mulle ei tunnu myöskään sopivan tuo lohi ym. rasvaiset kalat. - omeka,,
a.p. kirjoitti:
Söin Lanzopratsolia aikani, mutta viime kesästä lähtien alkoi olla sellainen tunne, että ei juurikaan auta. Alkoi päinvastoin melkein pahentamaan oloa, usein sellainen tunne, kuin ruoka ei sulais enää kunnolla.
Nexium aiheutti niin huonon olon, että sitä en voinut syödä.
Tähystettiin viime syksynä, mutta ei löytynyt edes mitään ihmeellistä.
Mulle ei tunnu myöskään sopivan tuo lohi ym. rasvaiset kalat.minulla on ollut kolesteroli koholla, sehän on rasva-aineenvaihdunnan sairaus,
siksi varmaan ei edes ns terveelliset kalatkaan sovi, ei edes omekat sun muut vastaavat aineet? Luulisin etten suinkaan ole ainoa jolle omekat ei sovi, päinvastoin, ne pahentavat vaivoja.
Lanzopratsol ei sopinut ollenkaan, tuli kovat munuaiskivut.
Nexium oli vuosia hyvä lääke, n. 2-3 krt vuodessa. Pariin vuoteen en ole syönyt lääkkeitä, yritän syödä sellaista ettei vaivoja tule.
- refluksikurkku
Rasva (terveellinenkin) taitaapi potkia
usein takaisinpäin ... Oletko
kokeillut ottaa niitä tyhjään
mahaan? Entä eri (pienemmällä) annostuksella?
Et varmaankaan syö niitä joka päivä?
Itsellä syön pari kolme kertaa kalaöljyä
(nestemäinen) viikossa
(ei oireita, yksi röyhtäisy),
rasvaista kalaa (n. 100g) aterialla pari kertaa
viikossa, ei minkäänlaisia oireita. - jään vatsaan?
Kokeile nestemäistä kalaöljyä
tyhjään vatsaan. Nestemäisen annoksen
jakaminen kahteen osaan päivän aikana
saattaa myös auttaa. - helokkia
Kalaöljy/ kalanrasva huonosti sulavia.
Mites Efamol helokkiöljy??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965