Miten puhdasta veden täytyy olla käytettäessä kuivabetonia (S-100) kesämökin anturoitten ja pilareitten valuun? Ts. voiko lievästi humuspitoista järvivettä käyttää?
Kuivabetoni S-100 - veden puhtaus?
9
7001
Vastaukset
- koska mökki
kyseessä, periaate on että juomavesi kelpaa.
- tehtaalle
ja kysy!
- Kuulema
Olen kuullut että suohetteestä otettu vesi olisi pilannut betonin. Kuulema melko pienikin määrä humusta voi vaikuttaa betonin lujuuteen.
- kokeillut, hyväksi havainnut
Yksi ratkaisu on suodattaa vesi tavallisen paperisen kahvinsuodattimen läpi.
- voi........
lievästi humuspitoista käyttää. Tee koe. Otat lapiollisen ko. olevaa kuiva ainetta ja sekoitat sen käytettävään veteen ja katsot muutaman päivän kuluttua koveneeko kunnolla. 20 asteen lämmössä pitäisi olla parissa kolmessa päivässä jo kunnolla kovettunutta.
Itse valoin mökillä aika humuspitoisesta vedestä (ruskeata) liiterin anturat ja
hyvin kovettui. Kestänyt 5vuotta pakkaset ja tuiskut. Ei sitä vettä silti kannata suohaudasta ottaa vaikka vähän kovettu niin kovettuminen voi jäädä puutteelliseksi.
Raudoita anturat kunnolla oikeaoppisesti hakasia käyttäen niin kestää heikompikin betoni noin pienellä rasituksella olevassa kohteessa.- Anonyymi
Ongelma ei ole kovettuminen, vaan rakenteen sisään jäävä eloperäinen aines, joka tekee rakenteesta hauraan ja huokosiin kertyy kosteutta, joka taas jäätyessään murentaa rakennetta lisää sisältä päin.
Perustuksia on vaikea korjata jälkikäteen, joten suosittelen käyttämään juomakelpoista vettä.
Itse aikanaan kuljetin veden rakennuspaikalle 20 l kanistereissa. Viidellä kanisterilla saa kerralla sen, mitä päivässä viitsii/ ehtii myllyttää.
Järvivettä voi sitten käyttää välineiden pesuun yms.
- Anonyymi
Teitkö kuraa humusveteen? Toimiiko?
- Anonyymi
Mahtavan tarpeellisia kommentteja ainoastaan palstan aktivoinnin takia !
- Anonyymi
ja betonimyllyn suunta pitää tarkistaa järvikristallista, muuten rapautuu kaikki!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911446Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231228- 50968
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52823Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53820- 56802
- 102784
- 82780
- 32725