Mihin kaikkeen antaa EEG osvittaa? Kannattaako siinä käydä? Millaisia viivoja piirtää? En ymmärrä oikeastaan mitä koko laitteella tekee?
EEG;stä
5
1222
Vastaukset
- aivojen sähköistä
toimintaa, näin yksinkertaisesti sanottuna.
aivosähkökäyrän poikkeavuudet kertovat esim epilepsiasta sekä muusta poikkeavasta toiminnasta aivoissa. Epilepsiakohtauksessa aivoissa tulee "suuri purkaus" mikä näkyy voimakkaana EEG-käyrässä.
EEG voi myös olla puhdas ja henkilöllä voi silti olla epilepsia mikäli purkauksia ei satu mittaushetkellä tulemaan.
EEG kertoo myös muusta poikkeavasta aivojen sähköoisestä toiminnasta. se myös "paikantaa" kohdan missä kohti tämä tapahtuu.
EEG tutkimuksessa ihmiselle laitetaan "anturoita" päänahkaan kiinni ja tutkimus kestää 30min-1h . toisinaan tehdään vuorokausien mittaisia mittauksia.
tutkimus on kivuton eikä siinä tarvitse tehdä mitään erityistä itse.
Kyllä EEG:ssä kannattaa käydä jos lääkäri on laittanut lähetteen. Miksi ei kannattaisi?
EEG-tutkimuksen yleisiä syitä on:
Kohtaukselliset oireet (epilepsian epäily, epätyypillinen kuumekouristus), muut tajunnanhäiriöt, dementia ja aivoperäiset verenkiertohäiriöt ovat tavallisimpia EEG-tutkimusten aiheita. Lasten EEG rekisteröidään samalla tavalla kuin aikuistenkin. - viivaa
tulee EEG:ssä esim.
http://www.youtube.com/watch?v=i-3yHIvxUOM&NR=1- ..sh..
aina tule esille EEG-tutkimuksessa, ei ns. normaali kuin ei uni-EEG.n
- väittänytkään
..sh.. kirjoitti:
aina tule esille EEG-tutkimuksessa, ei ns. normaali kuin ei uni-EEG.n
koko ketjussa yhdessäkään kirjoituksessa ei ole väitetty että epilepsia näkyisi aina EEG:ssä. vaan juuri sanottu että ei näy aina.
siellä on mainittu:
- EEG voi näyttää epileptisen purkauksen mutta se ei aina näy EEG:ssä jos on epilepsia
- videot ja niihin liittyvät linkit eivä myöskään väitä että epilepsia näkyisi aina EEG:ssä vaan niissä näkyy miten mittauslaitteet asennetaan ja toisessa videossa näkyy millaista viivaa EEG laite piirtää esimerkiksi.
että näin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201797
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991608Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy491144Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441020Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s46848Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37800Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37770