McDonald`siin töihin

Mirandan

Lähetin jonkin aikaa sitten netin kautta hakemuksen lähialueen McDonald`seihin mutta vastausta ei ole kuulunut, luultavasti kaikki paikat ovat nyt täynnä kesätyöläisiä. Itse toivoisin saavani töitä syksyllä.

Miten helposti pääsee McDonald`siin töihin? Onko hakijoita aina moninkertaisesti vai onko minullakin kenties mahdollisuus päästä..? :) Laittakaa kaikki Mäkissä tai Hesessä töissä olevat/olleet kokemuksia töistä. Haitteko useasti vai pääsittekö heti? Kannattaako mennä mieluummin ravintolaan paperien kanssa näytille kuin hakea netissä?

Millaiset työvuorot ovat, voiko niihin itse vaikuttaa? Onko yleensä koko- vai osa-aikaista? Kauanko työhön perehdyttäminen kestää? Millaista on ollut? Kiitos paljon vastauksista!

22

16274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Pikkusiskoni on töissä Hesburgerissa. Lähetti hakemuksen netin kautta ja yhteyttä otettiin muistaakseni kaksi päivää hakemuksen jätön jälkeen. Eiköhän McDonaldseissa ole samantyylinen käytäntö... Jos ei ole muutamiin viikkoihin kuulunut, voinee laittaa uutta hakemusta. Ehkä juuri hakiessasi ei paikkoja ollut, mutta työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, joten tilanne saattaa muuttua äkkiä. Pikkusiskoni on ainakin viihtynyt todella hyvin, ja ollut pian vuoden päivät samassa paikassa osa-aikaisena, n 2-3 vuoroa viikossa opiskelujen ohella.

      Työvuoroja saa kyllä toivoa, ja monethan työskentelevätkin esim opiskelujen ohella, joten vuoroja ei tietenkään ole sinulla silloin, kun olet koulussa. Monet työntekijöistä ovat osa-aikaisia, mutta kokoaikaisiakin on. Hesburgerilla on käsittääkseni puolen vuoden harjoitteluaika, jolta maksetaan harjoittelupalkkaa. Mäkin käytännöistä en tiedä. Pikkusiskoni oli ensin muutaman päivän keittiössä, mutta sen jälkeen hänet siirrettiin kassalle. Usein onkin niin, että jotkut tekevät kassaa, jotkut keittiötä.

      Toivottavasti olin avuksi!

      • AAARRRGGGGGHH!!!

        Ei millään pahalla... mutta voi herransen aika että nuoria KUSETETAAN jollain puolen voden harjoitteluajalla!!! Siinä on vaan yks haiseva syy miksi työnantajan ei tarvitse maksaa parempaa palkkaa!! On niin VÄÄRIN että nuoria käytetään tolla lailla hyväkseen. Tukehtuisivat hamurilaisiinsa noi johtajat ja omistajat!!! helvata sentään!


    • alice

      Itse aloitin työt mäkissä kolmisen kuukautta sitten. Laitoin hakemuksen netin kautta ja sain kutsun tekstiviestillä haastatteluun parin päivän päästä hakemuksen laitosta.
      Ryhmähaastattelusta puolet pääsi aloittamaan työt ja puolet taas sitten ei.

      Ainahan voit tietenkin soittaa mäkkiin ja kysellä töitä suoraan ravintolapäälliköltä. Eli älä vielä lannistu :) Ja tosissaa tuo vaihtuvuus työntekijöiden suhteen on suurta..

      Meillä työvuoroihin voi vaikuttaa hyvin paljon. Käytössä on meillä ainakin kuukausittaiset käytettävyyslistat, johon siis rastitetaan minä päivinä voi tehdä töitä ja tekeekö silloin aamua, iltaa vai mitä vuoroa. Mikä tietty parasta, niin meillä nuo listat toimivat hyvin käytännössä.

      Työhön koulutettiin niin, että ensin oli kolme vuoroa keittiössä. Eli opetettiin ihan kädestä pitäen kaikki hampurilaisten teot ja muut keittiörutiinit. Sitten oli kolme vuoroa kassalla, joista osa ajasta vietettiin autokaistalla.

      Työhän on kiireistä, välillä rankkaa, mutta työvuorot sopivat opiskelijalle hyvin. Alussahan se on vähän nihkeää, kun pitäisi kaikki osata, mutta ei vaan millään kaikkea muista. Työkaverit on suurimmaksi osaksi mukavia ja nuoria.

      Eli ei muuta kun hakemaan, jos työ kiinnostaa ! Ite olen ainakin tykänny olla mäkissä, kun työvuoroja saa tarpeeksi ja niihin voi vaikuttaa hyvin. Eli sopii hyvin opiskelijalle :)

      • :o (

        Minäkin hain netin kautta ja sitten ottivat yhteyttä. En muista enää miten pian ottivat yhteyttä. Meillä kesti koulutus kolme päivää. Ensimmäisenä kerrottiin yleistä työstä. Sitten mentiin keittiölle ja tehtiin hampurilaisia ja samalla opetettiin. Mutta minusta kaikkien hampurilaisten valmistamista ei käyty kunnolla läpi ja sitten jo muutaman päivän jälkeen tuntui että kaikki olisi pitänyt osata. Toisena koulutuspäivänä sitten perehdyttiin kassaan. Mutta minulle ei ainakaan koulutuksesta jänyt kovin hyvä kuva, kun kaikki käytiin kiireesti läpi ja sitten odotettiin vaan hallitsevan vaikka minusta jokaiseen asiaan menee aikansa oppia. Sitten kun kaikki ei mennyt "putkeen" niin alettiin vaan vähentää tunteja ja sitten eräs päivä purettiin työsopimus sen ihmeempiä kertomatta syytä. Minulle ei ainakaan ensimmäisinä työpaikkoina mäkistä jäänyt hyvää kuvaa, mutta toiset varmaan viihtyvät työssään.


      • alice
        :o ( kirjoitti:

        Minäkin hain netin kautta ja sitten ottivat yhteyttä. En muista enää miten pian ottivat yhteyttä. Meillä kesti koulutus kolme päivää. Ensimmäisenä kerrottiin yleistä työstä. Sitten mentiin keittiölle ja tehtiin hampurilaisia ja samalla opetettiin. Mutta minusta kaikkien hampurilaisten valmistamista ei käyty kunnolla läpi ja sitten jo muutaman päivän jälkeen tuntui että kaikki olisi pitänyt osata. Toisena koulutuspäivänä sitten perehdyttiin kassaan. Mutta minulle ei ainakaan koulutuksesta jänyt kovin hyvä kuva, kun kaikki käytiin kiireesti läpi ja sitten odotettiin vaan hallitsevan vaikka minusta jokaiseen asiaan menee aikansa oppia. Sitten kun kaikki ei mennyt "putkeen" niin alettiin vaan vähentää tunteja ja sitten eräs päivä purettiin työsopimus sen ihmeempiä kertomatta syytä. Minulle ei ainakaan ensimmäisinä työpaikkoina mäkistä jäänyt hyvää kuvaa, mutta toiset varmaan viihtyvät työssään.

        Toi on just niin totta. Koulutukseen ei panosteta ollenkaa niin paljoo, kun pitäs. Moni lopettaa just, kun ei opeteta hommia tarpeeks, vaan ootetaan et heti osaa kaikki.
        Surkeinta on, kun moni työntekijä ei pahemmin jaksa vastailla uuden tyypin kysymyksiin. Vaikka tietty pitäs jaksaa, kun se nyt on kaikkien edun mukaisinta..Vältytään näin mokilta ja asiakkaiden valituksilta.
        Ite selvisin pitkälle sillä noist alkuajoista, kun vaan jaksoin kysyä epäselvist asioista ja kestää sen ettei vastaus aina ollu niin positiivinen..


      • kolme päivää
        alice kirjoitti:

        Toi on just niin totta. Koulutukseen ei panosteta ollenkaa niin paljoo, kun pitäs. Moni lopettaa just, kun ei opeteta hommia tarpeeks, vaan ootetaan et heti osaa kaikki.
        Surkeinta on, kun moni työntekijä ei pahemmin jaksa vastailla uuden tyypin kysymyksiin. Vaikka tietty pitäs jaksaa, kun se nyt on kaikkien edun mukaisinta..Vältytään näin mokilta ja asiakkaiden valituksilta.
        Ite selvisin pitkälle sillä noist alkuajoista, kun vaan jaksoin kysyä epäselvist asioista ja kestää sen ettei vastaus aina ollu niin positiivinen..

        mäkissä ja sit mulle riitti.työkavereina oli ulkomaalaisia,joiden sanoista en saanu selvää ja aina ku kysyin uudestaan niin ne tiuski takas..joten jonkinsortin suomenkielentaito olis kiva olla niilläki...okei en yleistä :D
        keittiössä mulle valitettiin jos seisoin edes hetken paikallaan.."jos sul ei oo muuta tekemistä,niin pyyhi vaikka noita tasoja,täällä ei koskaan seistä kädet taskussa" tyyliin..
        Kaikki hanttihommat laitettiin aluks mulle,mutta niinhän se on joka paikassa..

        Suosittelen mäkkiä ihmiselle,joka todella tulee toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa ja kestää tiuskimista ja mahdollsia valituksia.


    • keikkarit

      Aina kannattaa mennä jos suinkin mhad. näytille pappereiden kanssa. Valitse tietty rauhallinen ajankohta. Kesäpaikat on varmaan täynnä mutta heinä-elokuun vaihteessa viimesitään kannattaa pistäytyä.
      Työhön saa todella hyvän perehdytyksen ja se kestää juuri niin pitkää kuin on tarve. Esim. ekana päivänä opettelet vain yhden burgerin ja teet sitä kun tulee tilaus, niin opit kunnolla.
      Kiire on monesti ruuhka-aikoina kova ja päälliköt saattaa huutaa, mutta se on muistettava ei ne huuda sulle henk.koht vaan se johtuu siitä tilanteesta, tää vaikuttaa varmaan moniin herkkiin ja jotka ottaa itseensä ja lähtevät helposti pois.

    • =o(

      Itse olisin varmaan jaksanut perehtyä tehtäviin, jos vaan olisi annettu mahdollisuus tehdä rauhassa ja neuvottu vaikka se ainainen uusien opettaminen voi puuduttaa. Mutta kun en osannut heidän mielestään tehdä töitä niin vaan laitettiin ulos. =( Se on totta että kaikki hanttihommat laitettiin tekemään. Yksikin lauantai oli kiirettä, mutta laitettiin varastoon laatikoita järjestelemään. Ymmärrän että saattoi olla rasittavaa opastaa kiireessä, mutta jokaisella pitäisi olla mahdollisuus oppia asioita ja sen verran vakkareita töihin, että uudet voi tehdä työnsä hitaammin.

      • -^-^-

        Minkälaiset viikonloppu- ja yölisät noissa on? Siis onko ihan kunnon 30-100% lisää tuntipalkka vai vaan tyylin 1 euro per tunti?

        Entä onks siel yhtään yli teini-ikäistä töissä? ite oon 31v. ja ajattelin hakee lisätöihuin syksyllä joko heseeb tai mäkkiin.


      • -^-^-
        -^-^- kirjoitti:

        Minkälaiset viikonloppu- ja yölisät noissa on? Siis onko ihan kunnon 30-100% lisää tuntipalkka vai vaan tyylin 1 euro per tunti?

        Entä onks siel yhtään yli teini-ikäistä töissä? ite oon 31v. ja ajattelin hakee lisätöihuin syksyllä joko heseeb tai mäkkiin.

        Minkälaiset tauot siellä on? Vai ehtiikö pitää ollenkaan?


      • alice
        -^-^- kirjoitti:

        Minkälaiset viikonloppu- ja yölisät noissa on? Siis onko ihan kunnon 30-100% lisää tuntipalkka vai vaan tyylin 1 euro per tunti?

        Entä onks siel yhtään yli teini-ikäistä töissä? ite oon 31v. ja ajattelin hakee lisätöihuin syksyllä joko heseeb tai mäkkiin.

        Lisät on surkeat.. Iltalisä (18-24.00) on n. 96 senttiä ja yötyölisä (24-) jotaan 1,6 euroa tunnilta.
        Eli onnettomat.
        Etenkin kun aloittavalla on ensin harjoitteluajan palkka, joka on huimat 6,96 euroa tunnilta. Harjoittelu kestää noin 300 työtuntia..!


      • alice
        -^-^- kirjoitti:

        Minkälaiset tauot siellä on? Vai ehtiikö pitää ollenkaan?

        Taukoja on alle kuuden tunnin työpäivässä 15 minuuttia. Joka pidetään tasan silloin, kun vuoropäällikkö antaa luvan.
        Yli 6 tunnin päivässä on yksin puolen tunnin tauko..
        Ei niitä taukoja pahemmin pidetä. Vaikka etenkin kesällä työ on tosi rankkaa, kun keittiössä kevyesti 30 astetta lämmintä.. Mikä omasta mielestäni on epäinhimillistä toimintaa!


      • mäkkityöntekijä
        alice kirjoitti:

        Lisät on surkeat.. Iltalisä (18-24.00) on n. 96 senttiä ja yötyölisä (24-) jotaan 1,6 euroa tunnilta.
        Eli onnettomat.
        Etenkin kun aloittavalla on ensin harjoitteluajan palkka, joka on huimat 6,96 euroa tunnilta. Harjoittelu kestää noin 300 työtuntia..!

        niin totta mitä aiemmat on sanonu..ite oon alottanu mäkis reilu kuukaus sitte ja perehdytys kassalle oli olematon.."kouluttaja" näytti kassan tosi nopeesti läpi ja puolet "erikoisjutuista" jäi näyttämättä..sitten vaa heti samana päivänä suoraa kassalle ja kuulemma kysyä saa aina muilta jos ei jotain osannu. totuus nyt vaan on se, et uusia tunnutaan vihaavan ja ku apua kysyy saattaa tulla vastaukseks mulkaisu tai tyylii erittäin vihainen vastaus...ei oo uuden työntekijän vika ettei osaa jos KUKAAn ei ole edes opettanut..kai kaikes on kyse siit et mahollisiman tiukoil resursseil mennää...mutta jos on sinnikäs eikä pienistä hetkähdä niin sinne vaan! ainaki opettava kokemus ja kai se jossai vaihees lähtee rullaa kunnolla.


      • .......
        alice kirjoitti:

        Taukoja on alle kuuden tunnin työpäivässä 15 minuuttia. Joka pidetään tasan silloin, kun vuoropäällikkö antaa luvan.
        Yli 6 tunnin päivässä on yksin puolen tunnin tauko..
        Ei niitä taukoja pahemmin pidetä. Vaikka etenkin kesällä työ on tosi rankkaa, kun keittiössä kevyesti 30 astetta lämmintä.. Mikä omasta mielestäni on epäinhimillistä toimintaa!

        Mä oon ollu Hesellä töissä ja meillä oli päivässä yks 15min tauko, oli päivä sitte minkä pitunen tahansa..Ihan älytöntä touhua! Muutenki ihan paska paikka, pomosta enimmäkseen johtuen kyllä..Vaikka viihdyinkin siellä noin puoltoista vuotta :P


      • vanhoja palkkoja?
        alice kirjoitti:

        Lisät on surkeat.. Iltalisä (18-24.00) on n. 96 senttiä ja yötyölisä (24-) jotaan 1,6 euroa tunnilta.
        Eli onnettomat.
        Etenkin kun aloittavalla on ensin harjoitteluajan palkka, joka on huimat 6,96 euroa tunnilta. Harjoittelu kestää noin 300 työtuntia..!

        Itse aloitin kesäkuussa ja tällä hetkellä harjoittelijan palkka on 7,03 euroa tunti, ammattilaisen 8,79 euroa tunti, iltalisä 0,94 euroa tunti ja yölisä 1,82 euroa tunti. Ja harjoitteluaika ei kai enää määräydy tuntien mukaan, vaan on aloittelijalla korkeintaan 6 kk, mutta vähemmän, jos esimiehet katsovat sinun kykenevän työskentelemään kuin ammattilainen jo aiemmin.


      • koulutus on aika onneton...
        mäkkityöntekijä kirjoitti:

        niin totta mitä aiemmat on sanonu..ite oon alottanu mäkis reilu kuukaus sitte ja perehdytys kassalle oli olematon.."kouluttaja" näytti kassan tosi nopeesti läpi ja puolet "erikoisjutuista" jäi näyttämättä..sitten vaa heti samana päivänä suoraa kassalle ja kuulemma kysyä saa aina muilta jos ei jotain osannu. totuus nyt vaan on se, et uusia tunnutaan vihaavan ja ku apua kysyy saattaa tulla vastaukseks mulkaisu tai tyylii erittäin vihainen vastaus...ei oo uuden työntekijän vika ettei osaa jos KUKAAn ei ole edes opettanut..kai kaikes on kyse siit et mahollisiman tiukoil resursseil mennää...mutta jos on sinnikäs eikä pienistä hetkähdä niin sinne vaan! ainaki opettava kokemus ja kai se jossai vaihees lähtee rullaa kunnolla.

        Itse aloitin keittiöstä missä olin kaksi päivää. Kouluttaja oli koko ajan seurassaní, ja ihan hyväkin kouluttaja vielä, mutta hän opetti minulle vain ns. pikkuhampurilaiset (hampurilainen, juustohampurilainen, Big Mac, Quarter Pounder, tuplajuusto, McFeast Jr, El Maco, pekonijuusto) ja loput hampurilaisista on mulle vieläkin ihan vieraita. Nugetit, salaatit yms. näytettiin tosi nopeasti, itse en päässyt yhtäkään kertaa niitä tekemään. Pakkaamista pääsin kokeilemaan 8:n juustohampurilaisen verran. Koulutuspäivien jälkeen en ole päässyt keittiöön enää kertaakaan, mikä ottaa kyllä päähän, koska luultavasti en saa ammattilaisen palkkaa vielä ikuisuuksiin, kun en kaikkea keittiössä osaa.

        Salin puolella ei paljoa oppimista ole, siivoilemista, roskien vientiä ja tarjotinten pyyhkimistä suurimmaksi osaksi. Vessojen siivous tietysti. Salihommat nyt oppii nopeasti apinakin.

        Kassakoulutus taas oli jotain aivan typerää. Ensin huonosti suomea puhunut työntekijä opetti (erittäin vastentahtoisesti ja ilmeisesti ihan väärin) miten ranskalaiset tehdään. Sitten sain pariksi tunniksi toisen tytön opettamaan minulle kassan. Hän lähinnä nopeasti näpsytteli jotain nappeja ja oletti minun heti tajunneen ja tekevän perässä. Hän ei opettanut minulle LÄHESKÄÄN kaikkea asiaankuuluvaa, kaikki vähänkin erikoisemmat tuotteet jäivät näyttämättä. Sitten minut jo jätettiinkin kassalle yksin selviämään.

        Meni montaa päivää ennenkuin kukaan kertoi miten ja mistä esimerkiksi täytetään jääpala-astia, miten kahvinkeitintä käytetään, mikä hampurilainen on linjalla mikäkin yms. Kouluttajat eivät tunnu aina itsekään tietävän mitä on tarkoitus tehdä. Todella omituinen koulutussysteemi, enkä vieläkään ole tainnut kaikkea koulutusta saada. V*tuttaa!


      • heseläinen
        vanhoja palkkoja? kirjoitti:

        Itse aloitin kesäkuussa ja tällä hetkellä harjoittelijan palkka on 7,03 euroa tunti, ammattilaisen 8,79 euroa tunti, iltalisä 0,94 euroa tunti ja yölisä 1,82 euroa tunti. Ja harjoitteluaika ei kai enää määräydy tuntien mukaan, vaan on aloittelijalla korkeintaan 6 kk, mutta vähemmän, jos esimiehet katsovat sinun kykenevän työskentelemään kuin ammattilainen jo aiemmin.

        Joo, nuo ilmoittamasi palkat ovat oikeat. Edellisen viestissä väärät palkat.
        Niin ja jos esimiehet katsoo, et oot kehittynyt nopeasti, teet sellaisen tasokokeen, jossa mitataan sun tiedot ja sit jos läpäset sen pääset työntekijän palkalle.


    • JebuRa

      Olen ollut töissä kahdessa eri mäkkärissä ja yhdessä hesessä. Enkä muuten mene enää koskaan kumpaankaan!

      Mäkkäri: "Koulutusta" ei voi edes kutsua koulutukseksi. Keittiössä ja kassalla näytettiin pikaisesti, mitä pitäisi tehdä ja ainakin puolet asioista jäi kokonaan käymättä läpi. Saliin ei koulutettu lainkaan, annettiin vain rätti käteen ja sanottiin, että siivoa salia. Oikeasti salissa olisi myös paljon koulutettavaa (mitä puhdistusaineita eri pinnoille yms.) ja sainkin sitten aina valituksia päälliköiltä, kun tein jotain väärin. Plussaa mäkkärissä olivat hyvät tauot (alle 6 h päivinä 15 min, yli 6 h päivinä 30 min) ja enimmäkseen mukavat työkaverit.

      Hese: Koulutus oli hieman parempaa kuin mäkkärillä, ainakin oma kouluttajani oli kärsivällinen. Taukoa on yli 6 tunnin päivinä vain 15 min, alle 6 tuntisena päivänä ei lainkaan. Yritä nyt siinä pysyä tolpillasi, kun 11 tunnin päivänä olet saanut vain vartin pitää taukoa! Usein tauolta tultiin hätyyttämään takaisin töihin jo 5 minsan jälkeen. Vapaapäivinä soiteltiin aina perään, vuoroja vaihdeltiin ja peruttiin lyhyellä varoitusajalla ja sitten nuristiin, jos joku vuoron vaihto ei minulle käynyt. "Pitää olla joustava." Hesessä oli ylipäätään niin moni asia pielessä, että siellä ollessani ikävöin takaisin mäkkäriin. Työkaverit olivat kyllä hesessäkin enimmäkseen kivoja.

      Mutta kuulemma nämä asiat ovat hyvin ravintolakohtaisia... Ystäväni työskentelee parhaillaan Hesessä ja heillä esim. tauotus toimii oikein hyvin ja tauot ovat pitkiä. Ja toinen ystäväni taas kertoi saaneensa mäkkärissä aivan loistavaa koulutusta.

      Jos noista firmoista pitäisi "parempi" valita, niin mäkkärin suunnalle kyllä kallistuisin. Kahdesta pahasta pienempi.

    • tämä on totuus

      itse olen ollut mäkkärissä töissä ja voin kokemusksesta kertoa että mäkkärin ns työllistymis menetelmä on tämä, otetaan harjoittelijoita ja palkataan ne harjoittelu ajalle 300h. tai max 6kk. jonka aikana palkka on noi 7,45h plus iltalisä 0.96senttiä ja yölisä1,6euroa. työ on yleensä 2-3 vuoroista.. vaan harva pääsee vakkari hommiin :/ ja jos harjoittelijoita otetaan useami töihin esim 4klp niin ei ole kaikille mahdollisuutta jokapäiväiseen työhön, työtunteja saattaa olla vain 15-20h viikossa.

    • niin justiinsa

      just samaa olen kuullut kavereilta :/ maksa tolla nyt sitten vuokra ja eläminen? ei tuu mitään, toi on enemmänkin opiskelijoille parempi työvaihtoehto.

    • Hese FTW

      Nauratti aivan perkeleesti kun kuin näitä juttuja! :D
      Mutta juuu, faktoja tiskiin. Itse olin puolitoista vuotta hesellä, sen jälkeen baristana kahvilassa samat puoltoista vuotta ja nyt oon ollut taas heselle kohta puol vuotta.
      Vähän tuli sellanen olo joistakin kommentoijista, että no voi hellanlettas joku on selvästi taas syntynyt se kuuluisa kulta lusikka perseessä.
      Kyllä, perehdytykset ovh pikaisia ja asiat käydään yleensä vain kertaalleen läpi. Ei heittiä kehään kohtaan, mutta kai tätä voisi verrata siihen jyvät akanoista erotteluun. Työ kun on muutenkin pikaruoka paikoissa sen verran hektistä ja jaloilla ajattelua että jos et tajua heti niin tuskin tulet kauhean tehokkaaksi työntekijäksi kehittymäänkään. Koska hese/mäkki ON vaikeata työtä. Ei tietystikkään mitenkään akateemisen älykkään vaikeaa, mutta sellaiset sormi suussa seisoskelevat nyt vaan jäävät auttamatta jalkoihin.
      Vaikka itse olin keskustassa aika "tasokkaassa" kahvilassa ei se tullut vaikeudessaan lähellekkään heseä. Ja lähinnä se johtuu asiakkaista.
      Pikaruoka mestoissa asiakkaat ovat aika lailla poikkeuksetta kusipäitä joita pitää kuitenkin hymyillen ja iloisesti palvella. Ihmiset käyttäytyy niin erilailla ja suorastaan ala-arvoisesti heti kun astuvat pikaruoka mestaan että varmasti itseäänkin hävettäisi jos osaisivat vähän tarkastella käytöstään.
      Lisäksi kuten nimitys menee, se on PIKAruoka paikka. Eli jos kiire tuottaa stressiä tai luulet ettet handlaa sitä niin jätä suosiolla väliin. Jokaisen pää ei todellakaan kestä hese/mäkki työtä vaikka se onkin stereotypioitu yhdeksi niistä "kukaan vaan osaa töiksi". Pyh! Saa kuulkaas tulla tekemään kello kolme lauantai yönä 190 tuntitehoilla niitä kurkuttomia taviksia ja jalluttomia tortilloita "keittiötä nopeammin" jos vaan kanttia löytyy. Siinä on about 30 tilausta ennen sua ja hyvällä lykyllä pari gluteenitontakin että tervetuloa vaan.

      Mutta se negsuista, hesestä löytyy aivan älyttömän paljon positiivisiakin puolia mitä porukka ei ole täällä maininnut tai vaan tiennyt.
      Ensinnäkin tessin mukainen palkka mitä ei kuule saa ihan joka paikasta. Ei edes tästä arvostetusta kahvilasta missä olin välissä.
      Toisekseen kaikenmaailman terveyshuollot ja töihintulotarkastukset mitkä ovat oikeasti ns toimivia palveluita ja laadukkaita. ISO plussa. Samoin palkanlaskenta johon VOI LUOTTAA. Jos et ole ollut missään aikaisemmin töissä nii tiedoksi vain että tämä on myös yksi niistä asioista jonka voisi luulla toteutuvan kaikkialla mutta eipäs toteudu ja hese on yksi niistä positiivisista poikkeuksista.
      Ja mitä tohon 6kk harjottelu jakson valituksiin tulee niin kuulkaas se on sama juttu JOKAIKISESSÄ ELINTARVIKKEIDEN KANSSA KOSKETUKSISSA OLEVAN TYÖN KANSSA! Jos siis on tessin mukaiset palkkaukset ja se on sinun ENSIMMÄINEN työsi alalta. Jädekiskoja ei lasketa eli täysin normaalia toimintaa
      Parasta hese/mäkki työssä on kuitenkin se miten hyvin se toimii opiskelujen yhteydessä. Siinä onkin pääsyy miksi palasin takaisin heselle. Halusin keskittyä opintoihin mikä onnistuu paremmin Hesburgerin tapaisessa työssä

      • Anonyymi

        Pakko on sanoa, että sinun kommentista paistaa vittuilu ja syyllistäminen. Ei kukaan voi oppia mitään jos päin vittua näytetään. Mä olin mäkkärillä ja mulle näytettiin kaikki päin vittua ja sitten oletettiin että tiedän kaiken. Nyt kun seurailin uuden tyypin koulutusta nii huomasin kuinka mulle ei oltu puoliakaan asioita oikeasti edes näytetty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe