Jammu 4hv 4-tahti tyhjäkäynnin säätö ?

jookipo

Saako tuommoisen jammun tyhjäkäyntiä säädettyä pienemmälle kun tuntuu menevän liian kovasti uistellessa ???

KIITOKSIA

13

9305

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

Mistä me tiedämme paljonko nyt menee tai mitkä ovat kierrokset.

Pistä se isompaan veneeseen tai vaikka ämpärit 2 metrin narulla keulaan ja jarruksi molemmille puolille.

• Jookipo

se on ihan sama meneekö vaikka satasta kun kysyin että saako sitä tyhjäkäyntiä säädettyä jostain vai ei.

ELI ONKO SIELLÄ JOKIN RUUVI SIELLÄ KAASARISSA MISTÄ SAIS SITÄ TYHJÄKÄYNTIÄ SÄÄDETTYÄ ????

• erehtyä,
        Jookipo kirjoitti:

se on ihan sama meneekö vaikka satasta kun kysyin että saako sitä tyhjäkäyntiä säädettyä jostain vai ei.

ELI ONKO SIELLÄ JOKIN RUUVI SIELLÄ KAASARISSA MISTÄ SAIS SITÄ TYHJÄKÄYNTIÄ SÄÄDETTYÄ ????

kun avaa kopan. Siinä se on kaasuvaijerin pään kohdalla kiiltävä ruuvi.

• jookipo
        erehtyä, kirjoitti:

kun avaa kopan. Siinä se on kaasuvaijerin pään kohdalla kiiltävä ruuvi.

Ei mulla ole mitää kiiltävää ruuvia.
        Eikö täältä saa kunnon ohjeita????

• heh
        jookipo kirjoitti:

Yleensä ei saa kunnon ohjeita jos ei kysy kunnolla.

Jos koneesi käy nyt 700 kierrosta/min ei sitä voi säätää pienemmälle. Jos taas kierrokset on 1700/min, voidaan siitä kaasuttimessa olevasta kiiltävästä ruuvista saada homma hallintaan.

Yleensä ei tehtaan säätöihin ole tarvinnut koskea, mutta mikäli olet jo ennenkin säätänyt konettasi, auttaa kun palauttaa säädöt tehtaan arvoihin.

• siellä pitäisi
        jookipo kirjoitti:

olla siinä kaasuläpän vivun vieressä mihin vipu toppaa, kun kaasun kääntää kiinni.

• KunnonOHJE
        jookipo kirjoitti:

Laita niin loiva potkuri-vaikkapa 1 tuumaa nousultaan, niin johan on kumma, jos ei uistimet toimi. No eihän sellaisia potkureita ole, joten rälläköi lavat melkein irti, ja hitsaa jigissä uuteen asentoon. Taatusti toimii.

TAI vaiha se epäsopimaton kone E-tecciin, joka pyörii tyhjäkäynnillä 500 krpm, ja täysin hiljaisesti.

• Kurvander

Nää uitun besservisserit vaan jaksaa.....
      Mutta katso myös ilmaruuvi joka on siinö sivussa,
      ensin kokonaan kiinni ja n.puolitoista kierrosta
      auki. Sen pitäisi vaikuttaa tyhjäkäynti kierroksiin.
      Perus tyhjäkäynti ruuvi on siinä vaijerin päässä.
      Jos ilmaruuvi ei vaikuta mitään, katso että
      "läppä" menee kokonaan kiinni kun tyhjäkäynti
      ruuvi on minimissään (voi olla että jää vähän auki,
      viittaisi siihen suuntaan)

• smörolja

Nelarin öljynkierto loppuu, jos kierrokset tipuu liikaa. Voi tulla kalliiksi.

• jaPASKATpukkaa

Se ilmaruuvi mitää vaikuta kierroksiin, huonontaa käyntiä vaan sen pyörittely.
        Aloittaja on jonkin verran nelitahtinen ymmärrykseltään, jos ei saa keksittyä ees ns kavitaatiolevyyn jarrulevyä potkurin taakse. taikka vaihettua parempaa venettä.

• Anonyymi00013
        smörolja kirjoitti:

Nelarin öljynkierto loppuu, jos kierrokset tipuu liikaa. Voi tulla kalliiksi.

Höpö höpö. Mistähän tuonkin "tiedon" repäisit?

• Anonyymi00011

huom tyhjäynti,ei liikuta venettä lainkaan on siis vaplla ilman vaihdetta.nopeus on sitä mitä on-teho,ja tyhjäkäynti on aivan eriasia.

• Anonyymi00012

No nyt ollaan taas niin viisaita että!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      930
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      798
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      697
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      563
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      170
      528
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe