Siis suojaamaan ruosteelta mutta toinenkin tarkoitus että vähentäisi hieman meluakin.
Mitä massaa kannattaisi laittaa?
Riittääkö alustanpesu ja irtonaisten hötöjen poisto ja sitten vaan massaa päälle?
Auton pohjan
8
3048
Vastaukset
- gfukmdtg
Jos siellä on ruostetta jo, niin ruostuminen jatkuu massan alla.
- adsmasdasdasdasd
Totta, ei missään nimessä massaa ruosteen päälle. Syöpyvät pellit muutaman vuoden kuluessa korjauskelvottomiksi.
Kunnollinen pesu, kuivaus ja rasvaus (esim. tervan ja pellavaöljyn seos) pohjalle. Sitten parin päivän kuivaus ja nyt ehkä voit jo massaakin laittaa. - Vulkan
adsmasdasdasdasd kirjoitti:
Totta, ei missään nimessä massaa ruosteen päälle. Syöpyvät pellit muutaman vuoden kuluessa korjauskelvottomiksi.
Kunnollinen pesu, kuivaus ja rasvaus (esim. tervan ja pellavaöljyn seos) pohjalle. Sitten parin päivän kuivaus ja nyt ehkä voit jo massaakin laittaa.Massa oli kova sana silloin kun ajeltiin vielä sorateillä. Se suojasi maalipintaa kiveniskemiltä.
Nykyään massasta ei ole oikeastaan muuta kuin haittaa. Se päästää nimittäin vettä läpi ja jättää sen hautumaan massan ja pellin väliin. Massan ainoa järkevä käyttö onkin pohjan meikkaaminen katsastusta tai myyntiä varten silloin kun kyseessä on ns. vuoden auto.
Paras ulkopinnalle tehtävä ruosteenestokäsittely on kunnollinen ruosteenpoisto ja sen jälkeen paksu ja hyvin tunkeutuva kerros ruosteenestomaalia. Sen päälle kulutusta kestävä pintamaali. Ja kun maali on kuivunut kunnolla, pinnalle voi ruiskuttaa vielä jotain öljymäistä vettä hylkivää suoja-ainetta.
Mutta kannattaa kuitenkin pitää mielessä että auton pohja ruostuu useimmiten sisältä ulospäin kuin ulkoa sisällepäin. Koteloiden sisäpuolinen suojaus on tärkeää. - Ketjyöljyn käyttä´´+0954321...
Vulkan kirjoitti:
Massa oli kova sana silloin kun ajeltiin vielä sorateillä. Se suojasi maalipintaa kiveniskemiltä.
Nykyään massasta ei ole oikeastaan muuta kuin haittaa. Se päästää nimittäin vettä läpi ja jättää sen hautumaan massan ja pellin väliin. Massan ainoa järkevä käyttö onkin pohjan meikkaaminen katsastusta tai myyntiä varten silloin kun kyseessä on ns. vuoden auto.
Paras ulkopinnalle tehtävä ruosteenestokäsittely on kunnollinen ruosteenpoisto ja sen jälkeen paksu ja hyvin tunkeutuva kerros ruosteenestomaalia. Sen päälle kulutusta kestävä pintamaali. Ja kun maali on kuivunut kunnolla, pinnalle voi ruiskuttaa vielä jotain öljymäistä vettä hylkivää suoja-ainetta.
Mutta kannattaa kuitenkin pitää mielessä että auton pohja ruostuu useimmiten sisältä ulospäin kuin ulkoa sisällepäin. Koteloiden sisäpuolinen suojaus on tärkeää.Ostin motonetistä massa ruiskun Ei toiminut. (joku oli lainannut 10v vanhan bilteman ruikun,unohti palauttaa) se toimi vielä viime kesänä.
- Alustaan
adsmasdasdasdasd kirjoitti:
Totta, ei missään nimessä massaa ruosteen päälle. Syöpyvät pellit muutaman vuoden kuluessa korjauskelvottomiksi.
Kunnollinen pesu, kuivaus ja rasvaus (esim. tervan ja pellavaöljyn seos) pohjalle. Sitten parin päivän kuivaus ja nyt ehkä voit jo massaakin laittaa.Kotelonsuoja-ainetta ja senjälkeen massa. Ei missään tapauksessa mitään tervaa eikä muita ruosteen estoon sopimattomia aineita.
- Massaa,,
Koskaan tulisikaan ruiskuttaa ensin vaan kotelosuoja-aine ensin pohjaan kauttaaltaan ja tietenkin koteloihin senjälkeen massa!
- fhulfhy
Alustaan kirjoitti:
Kotelonsuoja-ainetta ja senjälkeen massa. Ei missään tapauksessa mitään tervaa eikä muita ruosteen estoon sopimattomia aineita.
Juuri noin toimin aikanaan omani kanssa ja parin vuoden kuluttua se massa lähti laattoina irti. Eivät ne massat toimi jos alustassa on vähänkin ruostetta.
Samassa autossa oli pieni vuoto vaihdelaatikossa ja niinhän se näkyi miten öljy estää ruostumisen, eli ei yhtään ruostetta tuolla öljyisellä alueella. - aaaaaaaafsewefsf
Vulkan kirjoitti:
Massa oli kova sana silloin kun ajeltiin vielä sorateillä. Se suojasi maalipintaa kiveniskemiltä.
Nykyään massasta ei ole oikeastaan muuta kuin haittaa. Se päästää nimittäin vettä läpi ja jättää sen hautumaan massan ja pellin väliin. Massan ainoa järkevä käyttö onkin pohjan meikkaaminen katsastusta tai myyntiä varten silloin kun kyseessä on ns. vuoden auto.
Paras ulkopinnalle tehtävä ruosteenestokäsittely on kunnollinen ruosteenpoisto ja sen jälkeen paksu ja hyvin tunkeutuva kerros ruosteenestomaalia. Sen päälle kulutusta kestävä pintamaali. Ja kun maali on kuivunut kunnolla, pinnalle voi ruiskuttaa vielä jotain öljymäistä vettä hylkivää suoja-ainetta.
Mutta kannattaa kuitenkin pitää mielessä että auton pohja ruostuu useimmiten sisältä ulospäin kuin ulkoa sisällepäin. Koteloiden sisäpuolinen suojaus on tärkeää.ei näin. Mielestäni kannattaa teettää oikea oppinen ruostesuojaus, yrityksessä, jolla on hyväksytyt standardit. Niillä on laitteet ja menetelmät kunnossa.
Unohtakaa nämä tervat, hunajat ja likaöljyt, ellette nyt halua autojanne suotta pilata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962615
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1012223- 841937
Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en441671- 111665
- 781626
- 351599
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?911543Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.1171408Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411264