Siis suojaamaan ruosteelta mutta toinenkin tarkoitus että vähentäisi hieman meluakin.
Mitä massaa kannattaisi laittaa?
Riittääkö alustanpesu ja irtonaisten hötöjen poisto ja sitten vaan massaa päälle?
Auton pohjan
8
3105
Vastaukset
- gfukmdtg
Jos siellä on ruostetta jo, niin ruostuminen jatkuu massan alla.
- adsmasdasdasdasd
Totta, ei missään nimessä massaa ruosteen päälle. Syöpyvät pellit muutaman vuoden kuluessa korjauskelvottomiksi.
Kunnollinen pesu, kuivaus ja rasvaus (esim. tervan ja pellavaöljyn seos) pohjalle. Sitten parin päivän kuivaus ja nyt ehkä voit jo massaakin laittaa. - Vulkan
adsmasdasdasdasd kirjoitti:
Totta, ei missään nimessä massaa ruosteen päälle. Syöpyvät pellit muutaman vuoden kuluessa korjauskelvottomiksi.
Kunnollinen pesu, kuivaus ja rasvaus (esim. tervan ja pellavaöljyn seos) pohjalle. Sitten parin päivän kuivaus ja nyt ehkä voit jo massaakin laittaa.Massa oli kova sana silloin kun ajeltiin vielä sorateillä. Se suojasi maalipintaa kiveniskemiltä.
Nykyään massasta ei ole oikeastaan muuta kuin haittaa. Se päästää nimittäin vettä läpi ja jättää sen hautumaan massan ja pellin väliin. Massan ainoa järkevä käyttö onkin pohjan meikkaaminen katsastusta tai myyntiä varten silloin kun kyseessä on ns. vuoden auto.
Paras ulkopinnalle tehtävä ruosteenestokäsittely on kunnollinen ruosteenpoisto ja sen jälkeen paksu ja hyvin tunkeutuva kerros ruosteenestomaalia. Sen päälle kulutusta kestävä pintamaali. Ja kun maali on kuivunut kunnolla, pinnalle voi ruiskuttaa vielä jotain öljymäistä vettä hylkivää suoja-ainetta.
Mutta kannattaa kuitenkin pitää mielessä että auton pohja ruostuu useimmiten sisältä ulospäin kuin ulkoa sisällepäin. Koteloiden sisäpuolinen suojaus on tärkeää. - Ketjyöljyn käyttä´´+0954321...
Vulkan kirjoitti:
Massa oli kova sana silloin kun ajeltiin vielä sorateillä. Se suojasi maalipintaa kiveniskemiltä.
Nykyään massasta ei ole oikeastaan muuta kuin haittaa. Se päästää nimittäin vettä läpi ja jättää sen hautumaan massan ja pellin väliin. Massan ainoa järkevä käyttö onkin pohjan meikkaaminen katsastusta tai myyntiä varten silloin kun kyseessä on ns. vuoden auto.
Paras ulkopinnalle tehtävä ruosteenestokäsittely on kunnollinen ruosteenpoisto ja sen jälkeen paksu ja hyvin tunkeutuva kerros ruosteenestomaalia. Sen päälle kulutusta kestävä pintamaali. Ja kun maali on kuivunut kunnolla, pinnalle voi ruiskuttaa vielä jotain öljymäistä vettä hylkivää suoja-ainetta.
Mutta kannattaa kuitenkin pitää mielessä että auton pohja ruostuu useimmiten sisältä ulospäin kuin ulkoa sisällepäin. Koteloiden sisäpuolinen suojaus on tärkeää.Ostin motonetistä massa ruiskun Ei toiminut. (joku oli lainannut 10v vanhan bilteman ruikun,unohti palauttaa) se toimi vielä viime kesänä.
- Alustaan
adsmasdasdasdasd kirjoitti:
Totta, ei missään nimessä massaa ruosteen päälle. Syöpyvät pellit muutaman vuoden kuluessa korjauskelvottomiksi.
Kunnollinen pesu, kuivaus ja rasvaus (esim. tervan ja pellavaöljyn seos) pohjalle. Sitten parin päivän kuivaus ja nyt ehkä voit jo massaakin laittaa.Kotelonsuoja-ainetta ja senjälkeen massa. Ei missään tapauksessa mitään tervaa eikä muita ruosteen estoon sopimattomia aineita.
- Massaa,,
Koskaan tulisikaan ruiskuttaa ensin vaan kotelosuoja-aine ensin pohjaan kauttaaltaan ja tietenkin koteloihin senjälkeen massa!
- fhulfhy
Alustaan kirjoitti:
Kotelonsuoja-ainetta ja senjälkeen massa. Ei missään tapauksessa mitään tervaa eikä muita ruosteen estoon sopimattomia aineita.
Juuri noin toimin aikanaan omani kanssa ja parin vuoden kuluttua se massa lähti laattoina irti. Eivät ne massat toimi jos alustassa on vähänkin ruostetta.
Samassa autossa oli pieni vuoto vaihdelaatikossa ja niinhän se näkyi miten öljy estää ruostumisen, eli ei yhtään ruostetta tuolla öljyisellä alueella. - aaaaaaaafsewefsf
Vulkan kirjoitti:
Massa oli kova sana silloin kun ajeltiin vielä sorateillä. Se suojasi maalipintaa kiveniskemiltä.
Nykyään massasta ei ole oikeastaan muuta kuin haittaa. Se päästää nimittäin vettä läpi ja jättää sen hautumaan massan ja pellin väliin. Massan ainoa järkevä käyttö onkin pohjan meikkaaminen katsastusta tai myyntiä varten silloin kun kyseessä on ns. vuoden auto.
Paras ulkopinnalle tehtävä ruosteenestokäsittely on kunnollinen ruosteenpoisto ja sen jälkeen paksu ja hyvin tunkeutuva kerros ruosteenestomaalia. Sen päälle kulutusta kestävä pintamaali. Ja kun maali on kuivunut kunnolla, pinnalle voi ruiskuttaa vielä jotain öljymäistä vettä hylkivää suoja-ainetta.
Mutta kannattaa kuitenkin pitää mielessä että auton pohja ruostuu useimmiten sisältä ulospäin kuin ulkoa sisällepäin. Koteloiden sisäpuolinen suojaus on tärkeää.ei näin. Mielestäni kannattaa teettää oikea oppinen ruostesuojaus, yrityksessä, jolla on hyväksytyt standardit. Niillä on laitteet ja menetelmät kunnossa.
Unohtakaa nämä tervat, hunajat ja likaöljyt, ellette nyt halua autojanne suotta pilata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 775258
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai674668Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1264615Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3411962- 891609
- 931534
- 2571476
- 3371163
- 200991
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.56980