masennus, kipu ja

lääkärien välinpitämättömyys

En jaksa enää kohta, kärsin kivuista, lääkärini eivät välitä tutkia minua koska olen masentunut, puheitani ei oteta todesta, koska olen masentunut. Koin avioeron, menetin asuntoni tulipalossa ja elämä on potkinut muutoinkin.

Mutta nyt kivut ovat kovat, en vain saa apua kunnalliselta puolelta ja pienituloisena ei ole varallisuutta mennä yksityislääkärin vastaanotolle.

Jos olen masentunut, voin silti kärsiä kovista kivuista joiden syytä ei välitetä tutkia, vaan annetaan ymmärtää niiden johtuvan "päästäni"

Masentavaa, en jaksa enää kohta jos en saa apua, olen syönyt jo kaksi vuotta särkylääkkeitä päivittäin, kohta luovutan taistelun kipua vastaan!

Ottakaa lääkärit masentuneen kipu tosissaan! Onko muilla samanmoisia kokemuksia?

t.kivulias masentunut.

5

861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

Sitä yksityistä, se maksaa jotain 50 euroa kerta? ja siitä saa sitten kelaltakin jotain pois.
      Koeta säästää jostain vähemmän tärkeästä jotenkin.

Monelta muultakin kuullut samaa että tuo sinun tilanteesi on ihan normaali, apua ei tule jos on masentunut tms.
      Epäreilua.

Mulle sattui niin hyvä ja ymmärtäväinen (kunnallinen) lääkäri että kaikesta psyykkisistä sairauksistani huolimatta, hän on ottanut todesta kaiken kipuilun ja oireet.
      Kuvautti vielä mut melkein läpikotaisin ettei jäänyt paljon kysymysmerkkejä.
      Ja löytyi vieläpä kuvista ja verikokeista ihan oikea sairauskin niin ei mennyt hukkaan hänen uskonsa siihen että on minussa muutakin vikaa kun vain masennus.

Pahinta mitä näillä kuvausreisuilla kuulin oli kun nainen pyörätuolissa tuotiin ensiavusta, ambulanssi miehet moneen kertaan sanoivat vastaanottavalle, että nainen on psyko-tapaus, eikä kannata uskoa kaikkea mitä hän sanoo.

Siinä rupesi itsekin miettimään mitä uskaltaa sanoa lääkärille ja mitä ei.

Voimia sinulle.

• omaishoitaja vm-59

hakeudu omaan terveyskeskukseesi ja vaadi että sinulta otetaan ensimmäiseksi kilpirauhaskokeet, enemmän kun yhdellä tutuistani on johtunut kilpirauhasvaivoista kaikki ihmeelliset kivut joille ei ole löytynyt järkevää selitystä. Masentuu sitä vähemmästäkin jos koko ajan särkee. Tuntuu tällähetkellä olevan noi masennus ja mieliala lääkkeet POP.

• työtön...

kuitenkin on 60-70 euroa, jonka yksityiselle voisit laittaa? Tosin voi olla, ettei yksi kerta riitä. Itse kuitenkin kävin yksityisellä ja tulehdushan kurkusta löytyi. No, kärsin vaan jotakin reipas 3 kk siitä. Omasta terveydestä kuitenkin kyse, joten mieti hetki. Itsekin mietin vain hetken, meenkö erikoislääkärin vastaanotolle vai en.. nimittäin kun sain tietää sen hinnan.

• SUUHUSI"!

Hei Te Kaikki, jotka olette kokeneet jotakin tuollaista julkisellä terveydenhoitopuolella!
      - Kun menette lääkärin vastaanotolle terveyskeskuksessa, niin sanokaa suunnilleen seuraavasti = laitan tässä sanat suuhunne :
      "Minua vaivaa kyllä psyyken puolella se ja se, sellaista... MUTTA nyt minun täytyy saada suljettua pois kaikki mahdollisen ruumiillinen sairaus, löytää, mitä ruumiillisia diagnooseja ja sitten apukeinoja niihin olisi saatavilla. TÄMÄ RUUMIILLINEN kipu (tms. oireet) vain lisää kokonais-pahoinvointiani. Minä TAHDON nyt, että kaikki muu ensin tutkitaan, että itsekin tiedän, miksi tuntuu elämä kovin pahalta, enkä pärjää, en jaksa. Minun on saatava sulkea pois kaikki pahat sairaudet, joita kuitenkin voisi auttaa. Luulosairas en ole, vaan realisti. Sanotaan, että jos minulla vaikka on syöpä, kilpirauhasvaiva... ihan mitä tahansa, niin TEHÄN ette tiedä sitä, kun asiaa ei tutkita. Minun tarvitsee tietää, mitä MUUTA on kuin tuo, mitä entuudestaan papereissani psyyken puolesta sanotaan, sen jo tiedän itsekin, mutta mitä muuta!? Onko muuta? En lähde ennenkuin selvitetään, tärkeimmät asiat/sairaudet on suljettava pois!"

Muistakaa myös se tosiasia, että yleensä kyllä terveyskeskuslääkäritkin tahtovat olla hyviä lääkäreitä ja pärjätä ja tehdä parhaansa auttaakseen. Muistakaa sekin, että heistä voi antaa palautetta kyseisen terveyskeskuksen ylilääkärille tai sitten ihan vain siellä aulassa kirjoittaa palautelaatikkoon. Kehutkin pitää laittaa lääkäreistä, hekin ovat ihmisiä ja tarvitsevat erilaista palautetta asiakkailtaan. Sinä jonka kertomus tässä on, voisit hyvin tämän tekstin lähettää kyseisen paikan ylilääkärille ja pyytää uudelleen sinne käyntiä RUUMIILLISTEN vaivojesi vuoksi. Myös lääkärin vaihto on mahdollista, jos jonkun kanssa henkilökemia ei synkkaa, lääkäreissäkin on luonne- ja psyykenkipeitä tyyppejä, armahdetaan. - Puhukaa järkeen vetoavasti aina ulos asianne siellä.

Terkuin: Puhumalla pärjää !

• apuun

kyllä jokaisella tulisi olla oikeus apuun ruumillisten vaivojen tutkimiseksi, ei kukaan kivun kanssa jaksa elää ja kyllä sitä masentuu kun kipu vaivaa jatkuvasti, ja tieto ettei lääkäri halunnut tutkia enempää vaan pistää masennuksen piikkiin. Masentuneet potilaat on hyvä vaientaa kotiin ruikuttamaan kun heillä on vaikeaa, mutta muistakaa jokainen meistä voi olla vuoden päästä masentunut, kukaan ei voi varmuudella siltä välttyä! Jopa lääkärit voivat masentua, pitäisi ajatella lääkärien omalle kohdalle kuinka haluaisivat silloin itseään kohdeltavan.

Masennus on yksi sairaus siinä kuin vaikka kilpirauhanen tai sydänvikakin, sairauksia voi olla päällekäin useita, mutta masentunut usein jätetään hoitamatta ajatuksella "luulosairas" hullu miten hullu" tms. Järkyttävää!

Tästä masentuneiden kivun hoidosta pitäisi nostaa keskustelua enemmän sekä uutisiin että iltapäivälehtiin ja valtakunnan median tietoon, asia on vakava joten siinä hyvä aloite idea eteenpäin vietäväksi!

Jotain täytyy asioille tehdä, masentunut jää niin usein kivun kanssa yksin, ja häntä ei oteta vastaanotolla tosissaan, se lisää masentuneen huonoa oloa ja hän jää kotiin itkemään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe