apua aloittelijalle

Kamomilllaaa

Minulla on psoriasis ilmestynyt vasta ja olen melko tietämätön asioista, vähän löytänyt tietoa netistä, mutta muutamia kysymyksiä herännyt.Osaisiko kukaan vastailla? Eli mulla on sellasia isoja punasia läikkiä lähinnä taipeissa.
-auttaako solarium?
-mitkä rasvat muut kuin cortison ois hyvii??
-onko muita poppakonsteja?

7

1535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti omegat

      jos psorisi on vasta alkanut, aloita heti omegoiden käyttö,kävin juuri tyttäreni luona ja
      hänen psorinsa oli 98% parantunut 1ssä vuodessa näillä tuotteilla.alussa vain paheni lääkäreiden ohjeilla ja kutina oli valtavaa.eli kipin kapin kauppaan ostamaan e-hepaa 650,helokkia,sitten lisäksi ostat sinkkitablettia,ja maitohappobagteeria(esim psorinat)näillä saat
      ihosi ennalleen.ps mitä varhaisemmassa vaiheessa aloitat ,sitä parempaan tulokseen pääset.

      • aloittaja

        siis e-hepa 650???? helokki??? sinkki ja maitohappo??? apua, kauhee määrä!!
        Minkä hintaisia tuollaiset on ja miten ne vaikuttaa? pittäkö erikseen syödä omega kolmosta esim.?? psorinat-onko jokin valmiste???
        muilla kokemuksia näistä?
        mitä lääkärit yleensä suosittelee ja mitä huonoja puolia niissä voi olla??


      • ++++++++
        aloittaja kirjoitti:

        siis e-hepa 650???? helokki??? sinkki ja maitohappo??? apua, kauhee määrä!!
        Minkä hintaisia tuollaiset on ja miten ne vaikuttaa? pittäkö erikseen syödä omega kolmosta esim.?? psorinat-onko jokin valmiste???
        muilla kokemuksia näistä?
        mitä lääkärit yleensä suosittelee ja mitä huonoja puolia niissä voi olla??

        jos jollain hinnalla saat psorisi kuriin,niin se on todella hintansa väärti.kaikki lääkkeet valohoidot kortisonit etelänmatkat ,siis nämä maksaa paljon ei ne omegat yms.ja jos otat esim valohoitoja ,se todennäköisesti aiheuttaa sinulla myöhemmin okasolusyöpää.eikä ne omegat
        paljon päivässä maksa,yhteishinta noin 1-2€ pv
        ja siis nämä omegat ovat rasvahappoja.mutta jos haluat pahenevan tilan psoriisi mene kiireenvilkkaa lääkäriin


      • nivelvaiva
        aloittaja kirjoitti:

        siis e-hepa 650???? helokki??? sinkki ja maitohappo??? apua, kauhee määrä!!
        Minkä hintaisia tuollaiset on ja miten ne vaikuttaa? pittäkö erikseen syödä omega kolmosta esim.?? psorinat-onko jokin valmiste???
        muilla kokemuksia näistä?
        mitä lääkärit yleensä suosittelee ja mitä huonoja puolia niissä voi olla??

        e-hepalla on varmaan tarkoitettu e-epaa eli tätä:
        http://www.biovita.fi/suomi/tuotteet/e-epa.html

        Enpä tunne vielä ketään jolla psoriin on omegat ja muut auttanu. Solarium kuivattaa ihoa joten sitä ei lääkärit suosittele. Sairaalassa annettava valohoito on hieman solariumin tapainen ja sitä lääkärit voivat suositella, jos ihon tilanne on paha. Itsellä ei ole auttanut ihopsoriin mitkään rasvat. Ainoastaan ulkomaan matkat ja joskus myös Suomen kesät ovat helpottaneet tilannetta. Valohoidosta on myös hyviä kokemuksia, mutta nekään tulokset eivät kauaa pysyneet.
        Ainut hoito mikä minulla on saanut iholta kokonaan psorin pois on nivelpsoriin käytettävät solunsalpaajat.


      • nämä omegat

        ja muut aloe verat sun muut luontaistuotteet ovat aika hömppää asiaa. kyllähän moni kertoo niiden auttavan, mutta epäilenpä. itse olen syönyt ja jättänyt syömättä sitä sun tätä, mutta aina vain vaivat on samat. eiköhän ne lääkärit osaa parhaiten näitä apuja antaa. monelta lääkäriltä näihin hömppätuotteisiin olen vastauksena saanut, että pistetäänhän sitä rahaa turhempaankin, mutta jos apua niistä hakee, niin apua ei saa kuin niiden myyjät, rahallisesti.


    • ..............

      Valohoito tosiaan auttaa. Itse kävin siellä joskus alle 10-vuotiaana. Paloin tosin aika pahasti, mutta kyllä se psori pysyikin ylä-asteelle asti poissa. Silloin stressi laukaisi todella pahan psorin, ylävartalo oli lähes yhtä kirkuvan punaista ja märkivää länttiä, päänahkassa oli paksu karsta, otsa helotti kirkkaanpunaisena ja molemmissa käsissä ja reisissä oli isoja (jälleen märkiviä) länttejä. Tällöin kokeilin lähes jokaista markkinoilla olevaa kortisonivoidetta, eikä apu ollut koskaan kuin väliaikaista. Lukion aikana psori sitten rauhoittui ja väheni huomattavasti, mutta edelleen minulla on isohkoja länttejä eri puolilla kehoa.

      Nykyään olen hoidossa antioksidanttiklinikalla. Lääkärini on siis perehtynyt juuri vitamiineihin, kivennäis- ja hivenaineisiin, rasvahappoihin ym. Minulle on määrätty ihan möllerin kalanmaksaöljyä, pellavansiemenöljyä, seleeniä, sinkkiä, useita eri vitamiineja (D, A, C, B, E)sekä maitohappobakteereja. Nämä ovat siis se perus psorinhoitosetti, lisäksi minulla on muitakin valmisteita joiden tarve on selvitetty verikokeilla. Ja maksa-arvoja seurataan kolmen kuukauden välein, sen verran reiluja annoksia syön. Lisäksi minulle on määrätty kortisonivoidetta ja olen itsekseni alkanut käyttää kuolleenmeren suolaa sisältäviä tuotteita.

      Hyvin tuntuu kuuri tepsineen, vasemman jalan ja käden todella isot läiskät ovat hävinneet kokonaan. Kun on psori ollut yhtäjaksoisesti näinkin pahana seitsemän vuoden ajan ei voi edes odottaa nopeaa ihmeparantumista. Lisäksi noudatan ihan perusterveellistä ruokavaliota, ainoana vaihtona suositeltuun oli margariinin vaihto voin kohtuukäyttöön.

    • pelkäävä

      Moikka !
      Oon 15 v tytto ja pelkään että mulla on psorias.
      Mulla kutisee kauheasti päänahka, (ja hiuksia lähtee myos todella paljon, voiko iiittya psoriakseen?) ja jalkavarsissa, etenkin pohkeiden alueella on n. kolikon muotoisia kuivia läikkiä n. 4 kpl.
      Vaarillani on kyseinen sairaus, joten voiko olla mahdollista että se periytyy minulle ?
      Minulla on ollut pienenä atooppinen iho, josta nyt on ehkä murrosiässä puhjennut tämä.
      Olen nyt ulkomailla, ja palaan vasta ensiviikolla suomeen, sitten lääkäriin! Kauheeta täällä olla, kun pelottaa koko ajan. Sen verran myos vielä sanon, että läiskät on parantuneet vähän auringossa. Pelkään, että jos tämä sairaus minulla on, se vaikuttaa elämääni. Kertokaa kuinka olette selvinneet enemmänkin myos psyykkisistä vaurioista sairauksessa ?
      Tsemppiä kaikille teille joilla se on ! olette oman elämänne sankareita.
      Kiitos jos vastailette.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe