Kiva kyläreissu

pettynyt

Pakko purkaa johonkin, jotka tajuavat!

Käytiin viime viikolla 50v synttäreillä, jonne perheemme oli kutsuttu. Talossa tiedetään erittäin tarkkaan, mikä on minun ruokavalioni. Oletin tietenkin, että asia on myös otettu huomioon tarjoilussa enkä sitten ottanut omia eväitä mukaan enkä tajunnut edes kysyä asiaa. Mutta eipä ollutkaan yhtään ajateltu! Niinpä join kahvit sitten täysin kuivin suin. Talon emäntä sitten siitä hoksasi, mitä olikaan tullut tehtyä ja alkoi kaikkien juhlavieraiden kuullen puhumaan asiasta ja vaahtoamaan, mitä voisi minulle tarjota. Aamullista riisipuuroa tyrkytti!!!!!!!!!!!!!! Kyllä oikeasti tympäisee vieläkin mutta vahingosta viisastuneena kuletan joka ikiseen paikkaan tästä lähtien omat eväät tai edes kysyn tarjoilusta, jos kutsu tulee!

3

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anniko

      Meillä on keliakia yhdellä lapsella. Ainoa paikka johon on joko soitettava etukäteen tai varauduttava omin eväin on toinen mummula. Kyläilemme paljon, ja missään muualla ei tästä tarvitse huolehtia. Eikä ole kiinni tietämättömyydestä, eikä siitä että vanhat ihmiset eivät tajuaisi asiaa.
      Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun on sanottu että ei tässä ole kuin vähän vehnäjauhoja, tai että kyllä tätä nyt vähän voi ottaa.
      Kaiken lisäksi yhdellä miehen sisaruksista on nuorena todettu keliakia (n. 30v sitten). Alkuun kuulemma ruokavaliota yritettiin noudattaa, mutta kun "ei se oikein tykännyt niistä" niin palattiin normaaliin. Ja kun ei hän ole millään tavalla siitä oireillut eikä kärsinyt, niin ei se meilläkään voi niin tarkkaa olla.
      Eivätkä tahdo ymmärtää että se on tarkkaa ja meillä noudatetaan sitä ruokavaliota.
      Viimeksi jouluna sopivaa tarjottavaa ruoalla oli salaatti ja kala, kahvipöydässä pelkkä mehu.
      Mutta onneksi tämä on meidän lähipiirissä se ainoa poikkeus.

    • etukäteen

      Olen oppinut jo vuosia sitten, että kannattaa muistuttaa/kysyä aina etukäteen, sillä ihmiset eivät muista! Itse kysyn aina että onko ruokavalioni huomioitu vai otanko omat eväät mukaan. Hyvin harvoin tarvitsee ottaa omia eväitä, lähipiirissä ei kenenkään luokse. Allergioita on paljon, en minä ainakaan oleta että jokainen muistaisi juuri minut joka kerta. Olen sitä mieltä että jos ei ilmoita erityisruokavaliostaan, ei ole myöskään oikeutta olettaa että se on huomioitu. Joten voit aika paljon asiasta syyttää myös itseäsi... Ei millään pahalla!

      • itse en muista kaikkien

        sukulaisten jauhoallergioita ja laktoosi sitä ja tätä ja sitrusallergioita yms. Ei taida olla enää ketään sukulaista, jolla ei olisi mitä ihmeellisimpiä allrgioita tai dieettejä.
        Joka kerta pitää kysyä, ostanko Hyla-maitoa, joskus käyttävät ja joskus ei?

        Viime rippijuhlissa olin ottanut huomioon myös vegaanit, jotka eivät sitten syöneetkään tilaamaani ruokaa vaan pelkäsivät sillä kertaa myös lihovansa ja söivät vain tomaattia. Eräs taas oli lopettanut vegaanitouhut ja olikin nyt kala/salaatti linjalla???

        Tulee vähän sellainen olo, että mikä helvetin vaihtoehto ravintola minun kotini täytyisi olla?

        Itse en pidä sipulista ja syön vain niitä tuotteita, joissa sitä ei ole. Jotkut alkavat höösäämään asian kanssa ja se vasta onkin epämukavaa. Itse en halua sipulitonta vaatia, vatsakipuja taas en aio hankkia vain siksi, että toiselle tulee hyvä mieli kun syön sipulia...

        Viesti saattaa tulla kahdesti, koska yhteys katkesi välillä, tsori siitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe