ei matkustelua pienten lasten kanssa!!

helpommalla pääsee

itte en halua matkustaa pienten muksujen kanssa ollenkaa.muutaman kerran ollu laivalla ja etelässä muksujen kaa.ei pysty nauttimaan matkoista rehellisesti.viime reissulla olin thaimaassa.jätin lapset hoitoon isovanhemmille.nautin reissusta huomattavasti enemmän kun ei tartte mennä lapsen ehdoilla!

13

1807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsijarrut

      asiaa puhut.myöskää minä en kakaroiden kanssa matkusta.pitää olla vapaa menemää ilman`lapsijarrua``.myöhemmin otan vasta mukaan kun ovat itsenäisempiä.

    • adg

      Taisit laittaa tollasen viestin tälle palstalle ihan provosoidaksesi keskustelua :)

      Oikeet äidit ja isät nauttii suunnattomasti siitä kun lapsilla on kivaa vaikka itse joutuukin paljon tinkimään. Ja maistuuhan äidin ja iskän etelänlomat sitten tosi makeilta eläkepäivinä (tai sitten tosi haikealta).

      • lainkaan

        omassa lapsuudessakaan en päässyt matkusteleen paljoa ihan pienenä.ymmärrän nyt itse miksi,koska olen pitäny muksut muutamassa reissussa.en kyl nauttinu ollenkaan itse vaikka kakaroilla näytti olevan mukavaa.


      • meppe
        lainkaan kirjoitti:

        omassa lapsuudessakaan en päässyt matkusteleen paljoa ihan pienenä.ymmärrän nyt itse miksi,koska olen pitäny muksut muutamassa reissussa.en kyl nauttinu ollenkaan itse vaikka kakaroilla näytti olevan mukavaa.

        se vähän niin menee että äiti lepää sitten töissä reissun jälkeen.
        Mutta kyllä meillä silti reissataan lapsien kanssa.


      • sun-sun

        "Oikeet äidit ja isät nauttii suunnattomasti siitä kun lapsilla on kivaa vaikka itse joutuukin paljon tinkimään."

        Uskon, että harvoin pienten lasten mielestä on hauskaa istua 3-12h lentokoneessa paikoillaan ja loppuviikosta kestää väsyneiden vanhempien jäkätystä. Helpompaa olisi viedä muksut viikonloppuna Puuhamaahan ja mennä itse seuraavana viikonloppuna puolison kanssa vaikkapa kylpylään rentoutumaan. Siinä olisi hauskaa molemmille.

        On eri asia, jos vanhemmat viihtyvät lastensa kanssa matkoilla, mutta ei kaikkien tarvitse. Itse en lähtisi useamman alle kouluikäisen kanssa mihinkään "hotellilomalle" viikoksi.


      • juttu..
        sun-sun kirjoitti:

        "Oikeet äidit ja isät nauttii suunnattomasti siitä kun lapsilla on kivaa vaikka itse joutuukin paljon tinkimään."

        Uskon, että harvoin pienten lasten mielestä on hauskaa istua 3-12h lentokoneessa paikoillaan ja loppuviikosta kestää väsyneiden vanhempien jäkätystä. Helpompaa olisi viedä muksut viikonloppuna Puuhamaahan ja mennä itse seuraavana viikonloppuna puolison kanssa vaikkapa kylpylään rentoutumaan. Siinä olisi hauskaa molemmille.

        On eri asia, jos vanhemmat viihtyvät lastensa kanssa matkoilla, mutta ei kaikkien tarvitse. Itse en lähtisi useamman alle kouluikäisen kanssa mihinkään "hotellilomalle" viikoksi.

        kun toisaalla syytetään vanhempia siitä kun jälkikasvu "tekee pahojaan" tai kiusaa. Ettei lapsille ole annettu aikaa.

        Ja täällä ihmetellään niitä vanhempia jotka viettävät vuosilomansa perheensä kanssa, joille matka lasten kera on parempaa aikaa kuin loma kaksin puolison kanssa.


    • yllättävään tulokseen

      olet sitten päässyt. Meillä ihan käänteisesti. Ollaan onnellisia lasten kanssa reissussa, kun tiedetään koko ajan että heillä on hyvä olla vanhempiaan lähellä. Eikä tarvitse ikävöidä kumminkaan puolin

    • Vapaaehtoisesti lapseton

      Vielä pari vuotta sitten olisin automaattisesti olettanut, että vanhemmat varmasti nauttivat matkoistaan enemmän, jos lapset eivät ole mukana.

      Koska minulla itselläni ei ole lapsia, tämä oli tietenkin pelkkää mutu-"tietoa".

      Mutta sitten hommasin kaksi kissaa. Ja kas kummaa kuinka paljon niin perhanoihin voikaan kiintyä!

      Jopa niin paljon, että nyt kun käyn matkoilla (viikon, pari tähän mennessä), niin kissoja on aivan rehellisesti sanottuna ikävä. Joka päivä tulee mieleen niiden pienet nassut ja suuret silmät, ja mietin että onkohan niillä kaikki hyvin, ja miten pärjäävät (ovat toki loistavassa hoitopaikassa, joten minullahan niitä on ikävä eikä niillä minua ;-). Ja jos vain olisi mahdollista, niin kyllä tosiaan ottaisin ne lomille mukaan.

      Joten olen alkanut ymmärtää vanhempia ihan eri tavalla. Ehkä he jopa kiintyvät lapsiinsa samalla tavalla kuin minä kissoihini, eivätkä oikein halua olla niistä erossa?

      • Ihmeellistä

        Jaa-a..on se ihmeellistä että me jotkut vanhemmat jopa kiinnymme omiin lapsiimme ja haluamme jopa ottaa heidät lomalle mukaan. Kyllä elämä on ihmeellistä.


      • Vapaaehtoisesti lapseton
        Ihmeellistä kirjoitti:

        Jaa-a..on se ihmeellistä että me jotkut vanhemmat jopa kiinnymme omiin lapsiimme ja haluamme jopa ottaa heidät lomalle mukaan. Kyllä elämä on ihmeellistä.

        Todella näin, ja itse tajusin tämän vasta kun huomasin miten paljon olen kiintynyt kissoihini, ja miten ikävä niitä on kun olen matkoilla.


    • matkustan ympäri maailmaa....

      PÄÄSEE, KUN EI TEE LAPSIA OLLENKAA... Meillä mennään välillä koko perheellä ja välillä kahdestaa molemmat on kivoja. Asenne ja ennakko odotukset ovat erillaiset nillä matkoilla, kun lapset on mukana ja tottapuhuen näistä matkoista jää mukavemmat muistot vaikka hieman raskaampia ovatkin. Kyllä kotonakin on helpompaa, kun lapset ovat kyläilemässä, mutta myös tylsempää....

    • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...

      olen viimeiset kolme aurinkolomaa käynyt kaverin kanssa kaksin, jättäen lapsen kotiin ja kaikkia näyttää haittavan ITSEKÄS päätökseni. Vaikka totuus on se etten voi rentoutua ja tehdä oman mielen mukaan jos mies ja lapsi mukana. Lapseni saa arkena noin 51 viikkoa vuodessa täyden huomioni 24h, niin että tämä on mun ratkaisu, ja lapsi ei siitä kärsi, ompahan ilolla odottamassa mua kotiin!

      • darumdei

        Olet sinä moderni äiti,lähdet kaverin kanssa
        rentoutumaan ja kotiin jää mies ja lapsi.
        Mitäpä se minulle kuuluu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe