Ostetaan naaras chinchilla!

laydee

Haluaisin ostaa naaras chinchillan, mielellään poikasen, sekä väriltään ihan se standardi harmaa :) Pystyisin chinchillan ottamaan kesäkuussa luultavasti puolesta välistä eteenpäin aikasintaan, koska häkki ja tarvikkeet pitää ensiksi hommata kuntoon! tietenkin jos häkkiä mahd. saisi kauppaan mukaan! :P Asun Oulussa joten lähikunnista olisi kiva jos löytyisi, tai jos kuljetus onnistuu kuluja vastaan kauempaakin niin sekin tottakai passaa... autoa emme omista, mutta jos sopivaa tytteliä löytyy niin katsellaan sitten tarkemmin miten toimitaan! ;)

Kokemuksia lemmikeistä;

Minulla ei ole aiemmin ollut chillaa, mutta ensimmäisen kerran ihastuin ötökkään yläasteella eli n.10vuotta sitten, ja monta kertaa on ollut mielessä sellainen pallero. :P Ja nyt sitten ahkerasti etsinyt tietoa hoidosta yms. ja käynyt eläinkaupoissa ja netissä tutkimassa eri tuotteita, niin ruokia kuin tarvikkeitakin...
Ennen poikakaverini kanssa yhteen muuttamista olen omistanut 2 kissaa (tai ovat olleet perheessä) kultahamsterin (eli 2,5vuotiaaksi), erilaisia kaloja jotka vaihtuivat 4-vuotta sitten--> tämän hetkisiin tuliliskoihin; melahäntä naaras,uros & yksi yhteinen poikanen naaras ja kiinankääpiötulilisko naaras 1kpl, (tuli n.1-vuosi sitten sijoituksena meille)
Yhdessä asumisen aikana on ollut;
Afrikanvalkovatsa kääpiösiili, eli 2,5vuotiaaksi...kuoli todennäköisesti siileille tuttuun WHS:ään :'(
Myöskin olemme omistaneet 2 frettiä, uros ja naaras. Freteistä jouduimme luopumaan poikakaverille puhjenneen allergian takia jo lyhyen ajan jälkeen, kävimme myös vierailemassa ennen ottoa hillerin omistajan luona ja mitn ei silloin tullut mutta omat sitten reagoi... ensimmäiset lemmikit siis joista olen joutunut luopumaan :'( aina ollut periaate että jos ottaa niin sitten on vastuullani koko eläimen eliniän. Siilistä ei kuitenkaan tullut mitään oireita joten chilla tuntuu lupaavalle hajuttomuutensa sekä myöskin vaihtoehtoisten heinä ja puruvalikoimien kannalta. Siili kuitenkin haisi voimakkaalle tai ei itse siili mutta ulosteet, eikä ollut mikään sisäsiistimmästä päästä oleva kaveri :P siilin wc-hiekka meitä molempia aivastutti jonkin verran, vaikka merkkejä yritinkin vaihdella...siksi ostan chillalle heti mahdollisimman vähän allergioivia tuotteita.

Mutta siinä siis historiaa, molemmat olemme poikakaverin kanssa eläinystäviä, mutta syy miksi lukee että minä ostan chinchillan, on se että minun päävastuulle se silti enemmän tulee poikakaveri on sitten lisäapuna ja leikkikaverina ;) hän voisi elää ilman lemmikkejäkin mutta ei silti ole niitä vastaankaan, mutta itse en kyllä vois elää ilman :P pitää olla aina jotakin mitä hoivailla ;P Chillaa olen todellakin halunnut ja haaveillut kauan, mutta nyt se sopisi elämäntilanteeseen ekaa kertaa parhaiten :)

Soittaakin voi arkisin klo.18-21 0407580183

Odottelemaan sen ikioman unelmalemmikin chinchillan löytymistä...

2

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksi tyttöä

Minulla olisi myynnissä kaksi standardi tyttösillaa, mutta ne taitavat olla vähän vanhoja sinun makuusi. :/ 24.5.2003 ovat syntyneet, eli ovat vähän reilu viisi vuotta. Elämänsä iässä Tuuli ja Viima ovat vieläkin, mitään menon hidastumisen merkkejä ei ole näkyvissä, vaikka välillä toivoisinkin sitä... Minäkin olen chinchilloille allerginen, mutta vain häkin putsaus ja hiekkakylvyt aiheuttavat oireita, mutta allergialääkkeillähän niistä selviää. Luonteiltaan siskokset ovat ihan omia persooniaan, Viima on menevä rämäpää ja Tuuli fiksu pohdiskelija. Molemmat ovat kuitenkin äärimmäisen vilkkaita ja uteliaita, paras harrastus on vaatekaappien tutkiskelu...

Kuvia löytyy täältä: http://s265.photobucket.com/albums/ii218/Tintti-/Sinsut/

Jos kiinnostuit, mailaa tiiajuuliakorhonen ät gmail piste com.

• laydee

Olen löytänyt jo omani:P mutta kiitoksia, ja ihan vaavin saan:)

-laydee-

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8760
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2558
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      42
      2359
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2357
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1807
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      194
      1803
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1680
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    9. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      33
      1171
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1116
    Aihe