Ajattelin antaa tytölle nimen Hilda, se kulkee suvussa ja pidän siitä, olkoonkin vähän vanhahtava. Isabella tulee taas miehen puolelta toisena nimenä. Saattaisi Hilda Senja Isabella tai Hilda Senja mennä myös. Itselleni ei toinen nimi ole niin kauhean tärkeä kun sellaista en omista, miehen puolella sukua se on tositosi tärkeää, miehelläkin neljä nimeä plus sukunimi, sekin kaksiosainen.. Hullua.
Kuulostaako Isabella paremmalta kuin Isabel? Itse haluaisin sen lyhentää mutta ei taida käydä pirtaan..
Kiitos kuitenkin vastanneille, täällä nimiehdotuksia vielä päässäni pyörittelen.
Hilda Isabella?
8
589
Vastaukset
- Tiltukka
Tykkään Hildasta tosi paljon, ei kuulosta yhtään liian vanhanaikaiselta. Isabella ei ehkä ole ihan minun makuuni, mutta jos tulee suvusta niin ajatuksena on kyllä kaunis. Isabel kuulostaa kauniimmalta, mutta ehkä vielä vähemmän suomalaiselta. Riippuu tietysti myös sukunimestä, jos Isabella kerran kulkee suvussa niin varmaan se sopii ihan hyvin kokonaisuuteen!
Tuli myös mieleen, että voisiko ajatella että Isabella lyhentyisi muotoon Iisa, ja sitten vielä joku kolmas nimi? Esim. Hilda Iisa Aliina, Hilda Iisa Aurora. Tai sitten jos Isabellan muuttaisi Elisaksi tai Eliisaksi (nimi tulee alunperin Elisabetista), voisi toimia Senjan kanssa: Hilda Senja Eliisa. - Frida.
Nätti nimi toi Hilda Isabella :)
Eli siitä vaan tytölle nimi! - vastaaja...
Tuttuni lapset (6 kk ja 3 v) ovat nimeltään Hilda Maria ja Selja Isabella. Ne taitavat olla aika suosittuja nimiä nykyään. Kauniita kyllä! Itse pitäisin Isabella-nimestä enemmän kuin Isabel-nimesät.
- kenties
Hilda Senja Isabella kuulostaa parhaalta!
Hilda Isabella ei kuulosta yksinään kovinkaan hyvältä, vaan tarvitsee jonkun nimen siihen väliin.
Hilda Senja ei myöskään sovi pelkilteen. - Täti
Viestisi pisti minut ihmettelemään... kerroit, että miehelläsi on neljä nimeä sukunimi ?!!
Jonkun nimistä täytyy olla yhdysnimi (tyyliin Olli-Pekka), kun nimiä voi olla vain kolme.
Yhdysnimi lasketaan yhdeksi nimeksi, vaikka se sisältääkin kaksi nimeä.
No, itse asiaan...
Hilda ja Isabella ovat kumpikin kauniita nimiä,
mutta mielestäni ne eivät sovi yhteen!
Isabella on kuitenkin kauniimpi kuin Isabel.
Voisitko "säästää" toisen näistä nimistä mahdolliselle seuraavalle tyttärelle?- Hiitu-
Heips. :) Unohdin mainita että miehen suku tulee pääosin Italiasta. :) Olen sitä hieman ihmetellyt että onko Isabella italialainen nimi, mutta esim. mieheni isovanhemmat eivät taida olla alkuperäisiä italiaanoja, vaan ovat paenneet sotaa tai vastaavaa sinne. Asia ontabu, siitä ei keskustella. En ole koskaan miehen vanhmepia tavannut livenä, juteltu vain sähköpostien ja Skypen välityksellä. Joudun synnyttämään suomessa kun lentokoneeseen en enää pääse, isovanhemmat odottelevat kieli poskella että tuon pohjoismaalaisen kuulaan kauniin vauvan sinne, taidamme muuttaa ihan lopullisesti. :)
Sen Hildan kyllä antaisin mieluiten etunimeksi, sanokoot italiaanot mitä tahansa. Toivottavasti tyttö ei sitten kärsi suomalaisperäisesti etunimestä, vaikka eihän sinne jääminen mikään varma juttu ole. Hassua että mielessäni pyörii tuollaiset asiat jo nyt.
Voisin tosiaan säästää tuota Isabellaa, isovanhemmat eivät välttämättä kauheasti tykkäisi, mutta kehräisivät varmaan ajatuksesta että lisää kauniita vaaleita vauvoja on tulossa. :) - siis..
Hiitu- kirjoitti:
Heips. :) Unohdin mainita että miehen suku tulee pääosin Italiasta. :) Olen sitä hieman ihmetellyt että onko Isabella italialainen nimi, mutta esim. mieheni isovanhemmat eivät taida olla alkuperäisiä italiaanoja, vaan ovat paenneet sotaa tai vastaavaa sinne. Asia ontabu, siitä ei keskustella. En ole koskaan miehen vanhmepia tavannut livenä, juteltu vain sähköpostien ja Skypen välityksellä. Joudun synnyttämään suomessa kun lentokoneeseen en enää pääse, isovanhemmat odottelevat kieli poskella että tuon pohjoismaalaisen kuulaan kauniin vauvan sinne, taidamme muuttaa ihan lopullisesti. :)
Sen Hildan kyllä antaisin mieluiten etunimeksi, sanokoot italiaanot mitä tahansa. Toivottavasti tyttö ei sitten kärsi suomalaisperäisesti etunimestä, vaikka eihän sinne jääminen mikään varma juttu ole. Hassua että mielessäni pyörii tuollaiset asiat jo nyt.
Voisin tosiaan säästää tuota Isabellaa, isovanhemmat eivät välttämättä kauheasti tykkäisi, mutta kehräisivät varmaan ajatuksesta että lisää kauniita vaaleita vauvoja on tulossa. :)italialainen nimi, esim. italialainen oli Isabella d'Este jonka Leonardokin maalasi. Tai aika kansainvälinen nimi.
- ilman muuta Isabella!
Hiitu- kirjoitti:
Voisin tosiaan säästää tuota Isabellaa, isovanhemmat eivät välttämättä kauheasti tykkäisi, mutta kehräisivät varmaan ajatuksesta että lisää kauniita vaaleita vauvoja on tulossa. :)Kun kerran isä on italialainen, sopii tosi hyvin! Hilda Isabella on kaunis!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851778Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201194YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621070- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79808Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029806- 57800
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46800Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.116763