miten toimia? epäreilua?

tuikkakuikka

siis elikkäs. mikä etuoikeus pienillä koirilla on olla kummallakin puolella koirapuistoa.? menin läheiseen koirapuistoon joka on jaettu pienille ja isoille. Toissapäivänä kun menin viemään isoa koiraani puistoon niin isojen puolella oli pikkukoiria, menin sitten pienten puolelle koska koirani on niin vilkas että saattaa jyrätä vahingossa pienempiä leikkiessään. joten meninsuosiolla pientenpuolelle koska siellä ei ollut ketään. kerkesin olla siellä 5 min kun sieltä tuli perhoskoiran omistaja joka valitti että miksi olen noin ison koirankanssa pientenpuolella. sanoin että jos satut näkemään niin tuolla toisella puolella on pikkukoiria enkä voi mennä sinne, että ei satu vahinkoja. sitten se nainen rupesi valittamaan, että koirani on epäsosiaalinen ja agressiivinen,koska ei tule toimeen pientenkanssa ja että sitä ei saa tuoda puistoon ollenkaan. koirani ei toellakaan ole agressiivinen ollut ikinä ja sillä hetkelläkin se juoksi innoissan pienienkoirien kanssa kilpaa aidan toisellapuolella. nainen sanoi että voinko lähteä että hän pääsee, sanoin että mene sinäkin tonne pienten sekaan koska en voi sinne mennä, siitähän neiti vasta suuttui. joka rupesi valittamaan että ei voi mennä koska siellä on kaksi porttia eikä ikinä voi tietää millon sieltä säntää joku isokoira sisään. sanoin että vaikka tämä puisto on pienempi niin ei tässä lue että tämä on pienten ja tuo isompi isojen.Vaikka yleensä se niin meneekin. nainen rupesi uhkailemaan viranomaisilla kun en sostunut lähteä. se on kyllä totta että se toinen puoli oli tarkoitettu isoille. mutta minkä minä sille voin että lauma pieniä koira oli sen vallannut? eikö minulla silloin ole oikeus olla pientenpuolella isoni kanssa? vai mitä mieltä ihmiset olette`?
olin vielä puistossa muutaman minuutin kun sitten suostuin vihdoin lähtemään. en enään jaksanut kinastella noin tyhmästä ja yksinkertaisesta asiasta.Jos rehellisiä ollaan toivoin että isojen puolelle toisesta portista tulisi joku isokoira niin pientenkoirien omistajat olisivat tajunnut että se on isojenpuoli ja sinne voi pienen viedä omalla vastuullaan. itse en sinne kuitenkaan omaani suostunut viemään

14

1919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi...

      pitänyt tulla pois isojen puolta ja sinun mennä sinne...

      • tuikkakuikka

        niin olisi pitänyt. mutta eipä rouvat voineet tulla. tosin en kyllä päässyt sanomaankaan koska seisoivat siellä keskella puistoa enkä oikeastaan päässyt sanomaankaan asiasta. ja en viitsinyt huutaakaan. olisi varmaan mennyt kuuroille korville. Olisivat itse voineet hoksata asian.


    • pienipi

      Pienten puoli on pienille ja isojen puoli isoille, eli ison koiran kanssa sinulla on oikeus mennä isojen puolelle, ei pienten puolelle.

      • tuikkakuikka

        se nyt on ilmi selvää,mutta pointtini olikin kun en sinnee voinut mennä. että eivät pikku raukat jää jyrän alle vahingossa.toi on sellanen huligaani. en ymmärrä miksi se perhoskoira ei voinut mennä sinne kun siellä oli muutkin.


      • isojen puolelle.jos jotain ...
        tuikkakuikka kirjoitti:

        se nyt on ilmi selvää,mutta pointtini olikin kun en sinnee voinut mennä. että eivät pikku raukat jää jyrän alle vahingossa.toi on sellanen huligaani. en ymmärrä miksi se perhoskoira ei voinut mennä sinne kun siellä oli muutkin.

        se ei ole enään sinun ongelma sillä nykyisin koirapuistosäännöt on ihan lain voimaisia.


      • pikkupi
        tuikkakuikka kirjoitti:

        se nyt on ilmi selvää,mutta pointtini olikin kun en sinnee voinut mennä. että eivät pikku raukat jää jyrän alle vahingossa.toi on sellanen huligaani. en ymmärrä miksi se perhoskoira ei voinut mennä sinne kun siellä oli muutkin.

        kun menit pienten puolelle, olisit voinut sieltä poistua kun sinne tuli pieni koira, mutta jäit...


      • tuikkakuikka
        pikkupi kirjoitti:

        kun menit pienten puolelle, olisit voinut sieltä poistua kun sinne tuli pieni koira, mutta jäit...

        jäin ihan sen takia koska ärsytti. jah kyllähän minä loppujenlopuksi sieltä lähin. niinkuin tietääkseni olen kirjoittanutkin. ärsytti, että mikä etuoikeus niillä on vallata joka puiston.


    • perusteetonta

      Puistojen jakaminen isojen ja pienten puoliin on todella perusteetonta. Koirapuistoissa on yksi periaate ylitse muiden: Siellä voivat olla vain ne, jotka pärjäävät puistossa. Koko ei korreloi pärjäämisen kanssa. Kaiken lisäksi isot eivät välitä pienistä, eivät koe niitä uhaksi ja siksi eivät aiheuta niille mitään todellista uhkaa. Hulujen pikkukoirien omistajine mielikuvitukselle ja tyhmyydellehän kukaan ei voi mitään. Tosiasia on, että jos tapellaan, niin isot tappelevat keskenään ja pienet keskenään. Puistojen jakaminen myös pilaa kävijöiden sosiaaliset suhteet, synnyttää katkeraa vihaa, kaunaa ja mielipuolisia riitoja jatkuvasti. Siksi väliaidat olisi syytä poistaa kokonaan ja alkaa elää vain oikeiden periaatteiden mukaan. Väliaidat ovat tehneet pikkurakkien omistajat todella röyhkeiksi. Ne ovat alkaneet käyttäytyä vastoin kaikkea järkeä ja suhteellisuutta. Ne eivät välitä eivätkä osaa edes kouluttaa koiriaan, vaan antavat niiden riehua ja aiheuttaa ongelmia aivan vapaasti, aivan kuin pienuus olisi jokin etuoikeus.

      • :) pikkurakin

        terrierin ja dobberin omistajana tiedän että kaikenlaisia omistajia riittää niin isojen koirien kuin pientenkin omistajissa vaikka yleensä aina pikkukoirien omistajia syytetäänkin..milloin fifien omistajiksi ja milloin miksikin.

        pienet koirat loukkaantuvat helposti jos kyseessä on iso riehakas koira (5kg versus 50kg)ja siksi on hyvä turvata pientenkin turvallisuus. :)

        eli hienoa näin ettei pikkukoirien omistajien tarvi olla aina altavastaajana kun isot jyrää massallaan(toiset kun ei komenna ja opeta koiraa sosiaalisiksi vaan antaa niiden mennä villisti ja luottaa että toiset koirat opettaa..) ja on näitä jaettuja puistoja.

        itse pidän terrieriäni isojen puolella mikäli tiedän ja kysyn myös ett'ä jyrääkö isommat ja osaako olla pientenkin kanssa rauhallisesti ja sopiiko tuoda...ellei niin menen pienten puolelle ja omassa puistossani toimii hienosti ja toisinaan pienten puolelle on viety joku isompi rähinäpylly jäähylle..joustavuutta siis molemmin puolin :)


      • asiasta...

        Kyllä isot ja pienet tappelevat keskenään...ja siinä käy usein pienemmälle huonosti..myös isojen leikit ovat usein liian rajuja pienemmille, itsellä on 14kg koira ja en halua että se leikkii kaikkien isompien kanssa. Jos pienet juoksee keskenään ja isot keskenään, voi tulla juoksemisen aikana yhteentörmäyksiä...isojen ja pienten puolet siis erikseen! ja vielä jos saisi näille ihan mineille oman puolen:)


      • anniina82___

        Itse omistan kaksi lähes 50kiloista ja yhden 3kiloisen hauvan, ja voin sanoa,ettei tarvitse olla kyse mistään nujakoista,kun pieni loukkaantuu. Koirille tekee hyvää remuta keskenään, ja ainakin itse koen hyväksi systeemiksi tuon jaetun puiston. Minusta se säästää monelta huolelta ja murheelta.

        Se,mitä en tajua on juuri tuo,että pienten koirien omistajat kokevat oikeudekseen mennä sinne isojen puolelle,tai jopa käskeä isojen pysyä poissa silloin kun pienet niissä ulkoilevat,vaikka puistot ovat selvästi merkitty isoille koirille.


    • järkeä peliin...

      Periaatteessa sinun olisi tullut mennä sinne isojen koirien tilaan. Mielestäni, jos tilat on jaettun, niin kaikki voivat mennä isompaan tilaan, mutta pienien koirien omistajien pitää pitää suunsa kiinni, jos isompi koira jyrää... Itselläni on jack Russell ja tykkä olla isojen koirien puolella. On tottunut väistelemään isoja koiria!

      Itse käyn sellaisessa koirapuistossa joka EI ole jaettu ja kaikki koosta riippumatta saavat riehua samassa tilassa!

      • mielestäni

        Hienoa huomata, että oikeasti on näitä ihmisiä myös joita ärsyttää sama vika kuin minua. Olen ollut pienten koirien kanssa sekaisin puistossa oman 35 kiloiseni haukkuni kanssa ja on tullut todistettua, että se vain juoksee tuhatta ja sataa päästessään vapaaksi - silmät kiinni- ja onpa sitten tullut vinkaisua mäyrikseltä ja joltain pieneltä sekarotuselta. Siinä vieressä sitten omistajat uikuttavat melkein koiransa rinnalla. Olen sitten koittanut huikkasta, että tuossa on pienten puoli menkää sinne seisokelee niiden koirien kanssa ku ei ne tunnu edes tekevän mitään. Eipä nuo tajua, joten olemme sitten mukavia ja kärsimme toisten ihmisten ymmärtämisvaikeudesta ja menemme silloin kuin pikkurakkeja ei näy. Ärsyttää, kun on erikseen puolet mut sit aina tungetaan isojen puolelle.

        Toisaalta eipä niitä henkilöitä varmaan täältä tavoita pitäisi kirjottaa kissan kokosilla kirjaimilla sinne puistoon.


    • millye

      Jotkut omistajat osaavat pilata päivän. Silloin, kun minä olin koirani kanssa ensimmäisiä kertoja puistossa, niin eräs täti mitään tervehtimättä tiuskaisi "minkä ikäinen, onko rokotukset kunnossa?" ja kun vastasin niiden olevan kunnossa käänsi päänsä ikäänkuin harmitellen, ettei löytänyt valittamista..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe