Paljonko kuluttaa bensa 1,8 i ?
Mitä yleensä kannattaa ottaa huomioon ostettaessa??
MInkälaisia on sitikan dieselit?
Xantiaa harkinnut
13
1664
Vastaukset
- kunto et
onko hyvinpidetty vai ajettuvaan...
- ei kokemusta
hyvin huollettu, ajettu jo 280 tkm
- exxantia
ei kokemusta kirjoitti:
hyvin huollettu, ajettu jo 280 tkm
Vaihdoin 2 vuotta sitten - oli ajettu 275 tkm. Ei ehkä voi olla enää mun!
Xantia on ok auto, kaunis, mukava ja hyväkyytinen.
Itse ostaisin vm-99 tai -00, koska niitäkin saa muutamalla tonnilla. Myös -97 ja -98 mallit lienevät ok.
Kaasunesteeseen liittyvät jousipallot voinet joutua vaihtamaan tai täyttämään ja entäpä jakohihna?
- vaan..
7-9 l. paljonko ajettu riippuu siitä kunto. Muu kunto näkyy ihan päälle katsomalla. Nämä autot tahtoo olla huolto vapaita eli kun vika tulee niin korjataan. Mutta jos on jonkinlainen huoltokirja niin asia on paljon parempi.
- kokemusta on
Esim. johtoja saa tinata jatkuvasti. Ovien johtoläpiviennit, lasinnostimet ym. 5 vuotta on maksimi minkä kunnolla kestävät.
Kannattaa katsella vikatilastoja, saksa, ruotsi, suomi ym. faktatietoa. Totta ovat. Käytettyjä saa halvalla juuri siksi, että riesaa ja kustannuksia tulee paljon.- vaan..
ala yleistää että vikoja kaikissa sitikoissa maanantai autoja tehdään
edelleen. Olen ajanut sitikalla 8 v, normaali huollot on vain tehty. - kokemusta on
vaan.. kirjoitti:
ala yleistää että vikoja kaikissa sitikoissa maanantai autoja tehdään
edelleen. Olen ajanut sitikalla 8 v, normaali huollot on vain tehty.meidän sitikoissa vaivat alkoivat ilmetä ax:ssä kohta sadantonnin jälkeen ja xantiassa ennen kahtasataa tonnia, esim. oviläpivienneissä nippukaupalla murtuneita johtoja.
- vaan..
kokemusta on kirjoitti:
meidän sitikoissa vaivat alkoivat ilmetä ax:ssä kohta sadantonnin jälkeen ja xantiassa ennen kahtasataa tonnia, esim. oviläpivienneissä nippukaupalla murtuneita johtoja.
päälle 300 sitten moottori sanoi kanttuvei.Oli niin hyvä muuten että ostin vaihtomoottorin.
- exxantia
Passatissa ja Golfissa eivät sähköiset lasinnostimet eivätkä tautapeilit eivätkä istuimenlämmittimet pelaa? Ikää niissä 4-5 vuotta?
kokemusta on kirjoitti:
meidän sitikoissa vaivat alkoivat ilmetä ax:ssä kohta sadantonnin jälkeen ja xantiassa ennen kahtasataa tonnia, esim. oviläpivienneissä nippukaupalla murtuneita johtoja.
Itselläni alla AX, parin viikon sisään tulee 200 tkm täyteen. Koskakohan ne sähköviat alkaa?
Emännälle haettiin pari viikkoa sitten '89 Peugeot 405 SRi, ajettu 330tkm. Kuskin oven keskuslukon moottori mykkä.s: Itsekin epäilin ovijohtosarjoja ja sieltä aloitin, mutta nuohan olivat virheettömät. Ovimoottorin vaihdoin ja sähköherkut pelittää.
Kokemusta näitä ennen 16:sta sitikasta. 1 CX, 3 kpl AX, loput BX:iä. Yhden ovijohtosarjoja olen korjaillut. Monta johtosarjaa olen ehjänä purkanut ja asentanut karvalakkimalleihin paremmista sähkölasit ja keskuslukon - mitä siitä uusia osia ostamaan kun täysin toimivan paketin saa siirrettyä vanhasta, ja saa vielä purettua ehjänä mikä ei kaikissa autoissa onnistu.
P.S. Seuraava projekti tulee olemaan mielenkiintoinen - kun kerran tehdas ei koskaan 5-oviseen AX:ään tarjonnut sähkölaseja joka oveen niin sehän tehdään sitten itse, BX:n osilla. Ja toki se keskuslukko samalla. Ainoa huono puoli on että ne keskuslukon moottorit ovat saksalaisen Kiekertin tuotteita, ainoa osa joka niissä hajoaa ;)
- Zantia
Vein äsken suoraan ajosta Zantian katsastukseesn,
ajokilometrejä noin 280.000. Ainoat huomautukset ; sumuvalon (oikea)polttimo palanut ja käsijarru puolsi !! Olen ollut tyytyväinen,
bensaa kuluu noin 6,5-7 litraa (98)!
Yksilöitä ovat, mutta voit saada hyvän auton.
Katso kunto ennen ostoa (ja koeaja) - nettiteppo
Kannattaa varmaankin katsoa hiukan turvallisempaa autoa. Kevään AutoBild:sä oli turvallisuustaulukko ja nimenomaan Xantia-malli oli heikoilla pisteillä ja varsinkin lasten turvallisuus sai 0-pistettä, ja kuskiosasto sai 2 pistettä.
Muut Citroen mallit saivat 3-4 pistettä. Max tais olla 6pistettä.
Turvallisuudesta kannattaa hiukan maksaa,
NT - ei kokemusta
kiitti kommenteista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2344166- 1242174
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2141795Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641774- 1771605
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861496- 531354
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751281- 601252
- 1191161