Mihin lomalle 15-vuotiaan kanssa?

Äiti ja poika

Mihin voisimme matkustaa ja mitä aktiviteetteja voisimme tehdä kesälomalla 15-vuotiaan poikani kanssa? Missä voisi olla samanikäisiä tai samassa tilanteessa olevia lomailijoita?

Kiitokset etukäteen vinkeistä!

14

5612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee näin

      että tuon ikäinen poika lähtee äidin kanssa mihinkään enää? Osta hänelle mopo niin ei mene rahat hukkaan ja tekemistä riittää.

      • Äiti ja poika

        Kiitos vinkistä, mutta olemme kyllä keskustelleet asiasta ja hän olisi valmis lähtemään jonnekin kanssani (ei kuitenkaan etelän rantalomalle).

        Mopo meni myyntiin. Siitä hän ei ole kiinnostunut.


      • MarjutR
        Äiti ja poika kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, mutta olemme kyllä keskustelleet asiasta ja hän olisi valmis lähtemään jonnekin kanssani (ei kuitenkaan etelän rantalomalle).

        Mopo meni myyntiin. Siitä hän ei ole kiinnostunut.

        On mukavaa matkailla melkein missä vain:

        Esim.:

        Lontoo, paljon nähtävää ja koettavaa, museot, Madame Tussauds, Dungeon, musikaalit, jalkapallo-ottelut, eri kansallisuuksien ravintolat...

        Rooma, samoin paljon nähtävää erityisesti historiasta kiinnostuneille

        Amsterdam on kiva kaupunkin nuorten kanssa, oltiin juuri teinien 13 ja 15 kanssa

        New York

        Onhan näitä vaikka kuinka...!


      • nähty monesti
        MarjutR kirjoitti:

        On mukavaa matkailla melkein missä vain:

        Esim.:

        Lontoo, paljon nähtävää ja koettavaa, museot, Madame Tussauds, Dungeon, musikaalit, jalkapallo-ottelut, eri kansallisuuksien ravintolat...

        Rooma, samoin paljon nähtävää erityisesti historiasta kiinnostuneille

        Amsterdam on kiva kaupunkin nuorten kanssa, oltiin juuri teinien 13 ja 15 kanssa

        New York

        Onhan näitä vaikka kuinka...!

        osaa itse päättää mistään ei edes minne menisi matkälle? Tähän on tultu ja miksikään siä ei enää voi muuttaa. 15 vuotiaan kanssa voi mennä kaikkiin paikkoihin ja varmaan tekemistä riittää. Miten olisi Disneyland Pariisi?


      • Äiti ja poika
        MarjutR kirjoitti:

        On mukavaa matkailla melkein missä vain:

        Esim.:

        Lontoo, paljon nähtävää ja koettavaa, museot, Madame Tussauds, Dungeon, musikaalit, jalkapallo-ottelut, eri kansallisuuksien ravintolat...

        Rooma, samoin paljon nähtävää erityisesti historiasta kiinnostuneille

        Amsterdam on kiva kaupunkin nuorten kanssa, oltiin juuri teinien 13 ja 15 kanssa

        New York

        Onhan näitä vaikka kuinka...!

        Lyhyt kaupunkiloma voisikin olla mahdollinen :)


      • Äiti ja poika
        nähty monesti kirjoitti:

        osaa itse päättää mistään ei edes minne menisi matkälle? Tähän on tultu ja miksikään siä ei enää voi muuttaa. 15 vuotiaan kanssa voi mennä kaikkiin paikkoihin ja varmaan tekemistä riittää. Miten olisi Disneyland Pariisi?

        Minun 15-vuotiastani eivät huvipuistot kiinnosta, koska voi niissä aina pahoin. Itse kyllä lähtisin mielelläni :)


    • ei ole totta...

      Siis oikeasti kysyt että missä voisi olla 15-vuotiaita??? Mikä on tuo samassa tilanteessa oleva lomailija? Joka ikisessä maailman kolkassa. Kysytkö nyt että minne turistirysään voisi lähteä viikon pakettimatkalle Euroopassa vai minne voisi ylipäätään matkustaa koko kesäloman ajaksi?
      Jos ensimmäinen vaihtoehto niin ota Tjäreborg, Finnmatkat ja Aurinkomatkat ja valitse sieltä, joka paikassa on kaikenikäisiä lomailijoita. Jos taas jälkimmäinen niin pistä nuppineulassa karttapallon johonkin kohtaan ja varaa lennot.

    • mikset kysy

      pojalta, mistä hän tykkäisi? Ei kai kukaan tällä palstalla tiedä hänen mielihalujaan.

      Tuskinpa museoissa ja musikaaleissa ramppaaminen tuonikäistä poikaa kiinnostaa. Mutta kai kaupunkiloma jää sitten vaihtoehdoksi, jos ranta ei käy. Rantalomalla kyllä näkisi ja tutustuisi kaikkein parhaiten muihin samanikäisiin ja erimaalaisiin nuoriin. En oikein jaksa uskoa, että poika viitsisi päivääkään talsia pitkin Lontoon katuja shoppaamassa...

      • Äiti ja poika

        Ei se poika itse tunnu keksivän mitään. Mutta selvää on hänellekin, että eihän sitä kotona koko kesää jaksa kököttää.

        Poika ei ole ollenkaan shoppailijatyyppi ja siksi kaupunkiloma vähän mietityttää. Onhan kaupungeissa museoita ja ravintoloita, mutta kun kummatkaan ei oikein häntä kiinnosta...

        Jos ei mitään muuta keksitä, niin lähdemme johonkin urheiluopistolle tänne kotimaahan täyshoitoon: syödään ja liikutaan, syödään ja liikutaan...


      • en nyt käsitiä
        Äiti ja poika kirjoitti:

        Ei se poika itse tunnu keksivän mitään. Mutta selvää on hänellekin, että eihän sitä kotona koko kesää jaksa kököttää.

        Poika ei ole ollenkaan shoppailijatyyppi ja siksi kaupunkiloma vähän mietityttää. Onhan kaupungeissa museoita ja ravintoloita, mutta kun kummatkaan ei oikein häntä kiinnosta...

        Jos ei mitään muuta keksitä, niin lähdemme johonkin urheiluopistolle tänne kotimaahan täyshoitoon: syödään ja liikutaan, syödään ja liikutaan...

        mitä siellä nyt voi tehdä...miksi ei kylpylään. EI ole ikinä käynnyt edes mielessä että Kuortaneelle tai Vuokattiin urheilee?


      • mutsi2
        en nyt käsitiä kirjoitti:

        mitä siellä nyt voi tehdä...miksi ei kylpylään. EI ole ikinä käynnyt edes mielessä että Kuortaneelle tai Vuokattiin urheilee?

        Urheiluopistot on ihan hienoja lomailukohteita. Yleensä niissä on täyshoito ja mahtavat ruoat sekä mahdollisuus harrastaa kaikenlaista ja kokeilla eri lajeja. Ohjaustakin varmaan saa.

        Olen ollut itse muutaman kerran Vierumäellä.

        Toinen mahdollisuus joku rantalomakohde missä on joku mahtava vesipuisto. Esim. Rodoksella on hieno vesipuisto rinteessä. Olin joskus poikieni kanssa ja tykkäsivät kovasti, samoin Kyproksella.

        Menisin mielummin rantalomalle kuin kaupunkilomalle tuon ikäisen kanssa.


      • ....
        en nyt käsitiä kirjoitti:

        mitä siellä nyt voi tehdä...miksi ei kylpylään. EI ole ikinä käynnyt edes mielessä että Kuortaneelle tai Vuokattiin urheilee?

        En ole itse ollut kummassakaan, mutta poika oli tennisleirillä Pajulahdessa, siellä on myös kylpylätyyppinen uimahalli.
        Vuokatissa on kylpylää ja keilahallia, yms.


      • sinna61
        Äiti ja poika kirjoitti:

        Ei se poika itse tunnu keksivän mitään. Mutta selvää on hänellekin, että eihän sitä kotona koko kesää jaksa kököttää.

        Poika ei ole ollenkaan shoppailijatyyppi ja siksi kaupunkiloma vähän mietityttää. Onhan kaupungeissa museoita ja ravintoloita, mutta kun kummatkaan ei oikein häntä kiinnosta...

        Jos ei mitään muuta keksitä, niin lähdemme johonkin urheiluopistolle tänne kotimaahan täyshoitoon: syödään ja liikutaan, syödään ja liikutaan...

        Ei välttämättä tarvi mennä urheiluopistoille, jotka jokseenkin tyyriitä, vaan joihinkin näistä mukavista nuorisokeskuksista - jos siis kotimaahan haluaa jäädä. Mm. Marttinen tai Rautavaara ovat mukavaia ja monipuolisia perhematkailukohteita, myös muille kuin liikuntaa harrastaville.

        Perheemme nuoret miehet ovat raukkaparat (??) joutuneet mm. patikoimaan meidän matkassa Alpeilla ja tykästyivät hommaan niin, että ollaan käyty jo monena vuotena eri paikoissa alppialueella - ja ihastuneet myös niihin maisemiin sekä ruokaan. Esim. Salzburgin lähistöllä on todella kivoja paikkoja, valtavasti näkemistä ja vaihtoehtoja, mm. jääluolia, linnoja, jäätiköitä, patojärviä, patikointia, uintia... ja ennen kaikkea mukavaa vaihtelua. Suosittelen sitä yhtenä vaihtoehtona, junalla/bussilla pääsee hyvin liikkumaan, jos ei autoa halua vuokrata.


      • aika mittaa meitä, sanoi Ak...
        Äiti ja poika kirjoitti:

        Ei se poika itse tunnu keksivän mitään. Mutta selvää on hänellekin, että eihän sitä kotona koko kesää jaksa kököttää.

        Poika ei ole ollenkaan shoppailijatyyppi ja siksi kaupunkiloma vähän mietityttää. Onhan kaupungeissa museoita ja ravintoloita, mutta kun kummatkaan ei oikein häntä kiinnosta...

        Jos ei mitään muuta keksitä, niin lähdemme johonkin urheiluopistolle tänne kotimaahan täyshoitoon: syödään ja liikutaan, syödään ja liikutaan...

        http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/kierikki.htm


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe